Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2014 12:34 

Hardtraxxer

Ik zou er ook wat langer aan werken. Het komt nu over alsof het vlug vlug moet en dat je het afraffelt.
Werk eens een paar dagen aan dezelfde kick en kijk wat bepaalde distortion en eq boosts/cuts doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2014 14:40 

Hardtraxxer

nee, het gaat mij er even om of ik op de goede weg ben en er vervolgens meer in ga verdiepen. Dus ja, tuts kijken ga ik natuurlijk nog wel. Alleen, misschien wil ik ondertussen ook wel even iets maken met dit soort kicks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2014 15:58 

Hardtraxx Elite

Harry Hardcore schreef:
nee, het gaat mij er even om of ik op de goede weg ben en er vervolgens meer in ga verdiepen. Dus ja, tuts kijken ga ik natuurlijk nog wel. Alleen, misschien wil ik ondertussen ook wel even iets maken met dit soort kicks.

Probeer ook eens een paar van je kicks te layeren(verschillende samples over elkaar) en een mooie bass layer eronder doen.Ik zou zelf er voor kiezen om je eerst echt goed op je kicks te richten, aangezien dit toch echt het belangrijkste element in je track is. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2014 16:15 

Hardtraxxer

Ja, ik wil ook gewoon vette kicks kunnen maken, dus daar ga ik me voorlopig ook mee bezig houden. Over een maandje misschien weer een nieuwe serie ;) Maar bedankt allen :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2014 17:41 

Hardtraxxer

@DJ_Tim Vind persoonlijk dat er nog veel mist aan deze kick, punch/tok vind ik te veel bassdrum-achtig maar dat kan persoonlijke smaak zijn. Verder mis ik een crunch in je kick wat een echt character weergeeft. Heb even op je soundcloud rond gekeken en er staat wel een beter kick op dan deze. Ik zou zeggen, ga door :P

Heb een nieuwe kick gemaakt, een beetje zoals een ripped kick van Ran-D die ik gedownload heb. Nog lang niet klaar maar het character gedeelte begint ergens op te lijken naar mijn mening.

Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2014 09:04 

Hardtraxx Newbie

@Berg

Ik zou de punch als ik jou was nog even compressen zodat die meer gaat tokken!
Zeker geen slecht idee!

[zippy]http://www74.zippyshare.com/v/39088489/file.html[/zippy]

Nou toch echt eindelijk beetje tevreden over m'n kick.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2014 12:01 

Hardtraxxer

niethuilen schreef:
@Berg

Zeker geen slecht idee!

Mooie kick, mooie lead en melodie, niets op aan te merken eigenlijk ;)

[zippy]http://www66.zippyshare.com/v/22900476/file.html[/zippy]
hier een kick van mij :p, ik ben elke dag bezig aan mijn kick, hopelijk vinden jullie hem al degelijk :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2014 16:22 

Hardtraxxer

niethuilen schreef:
@Berg

Zeker geen slecht idee!

Klinkt als een sample kick.. :$ Zelf gemaakt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2014 16:24 

Hardtraxxer

Citaat:
hier een kick van mij :p, ik ben elke dag bezig aan mijn kick, hopelijk vinden jullie hem al degelijk :p

Kick heeft potentie. Zou wat meer gaan stoeien met distortions en cutoffs (camelphat,camelcrusher, Izotope Trash) :thumbup:

Mijn nieuwe kick is een reverse!

Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2014 00:38 

Hardtraxxer

Heb nu in totaal 4 kicks gemaakt, waarvan 1 schijt is. 2 van die kicks klonken oke, maar waren het net niet voor mij, dus heb ik die 2 gecombineerd en nog wat aan gesleuteld en dit is het resultaat (mijn 4e kick ooit dus)

Hier in een nieuwe track waar ik mee bezig ben, al kan je dit nog geen track noemen want hij zit echt nog in fase alpha, maarja zodat je de pitched versie ook hoort.

Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2014 00:43 

Hardtraxxer

Receivernl schreef:
Citaat:

Kick heeft potentie. Zou wat meer gaan stoeien met distortions en cutoffs (camelphat,camelcrusher, Izotope Trash) :thumbup:

Lekkere reverse hoor
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2014 22:55 

Receivernl schreef:
Citaat:

Lekker! Hij ligt alleen nog wel een beetje op de achtergrond vind ik. Maar de klank is prima!

Antergy schreef:
Heb nu in totaal 4 kicks gemaakt, waarvan 1 schijt is. 2 van die kicks klonken oke, maar waren het net niet voor mij, dus heb ik die 2 gecombineerd en nog wat aan gesleuteld en dit is het resultaat (mijn 4e kick ooit dus)

Hier in een nieuwe track waar ik mee bezig ben, al kan je dit nog geen track noemen want hij zit echt nog in fase alpha, maarja zodat je de pitched versie ook hoort.

Heeft een lekkere punch maar de tail klinkt nog wat raar voor mij.

Ik ben sinds een maandje of 2/3 ook af en toe bezig met FL Studio, en ik vind het nogal lastig maar ik heb er heel veel lol in. De afgelopen weken niet zoveel gedaan, maar ik dacht vanavond laat ik weer eens een kick proberen te maken. Ik heb er 3 versies van:

[zippy]http://www26.zippyshare.com/v/76618445/file.html[/zippy]

[zippy]http://www26.zippyshare.com/v/26658433/file.html[/zippy]

[zippy]http://www26.zippyshare.com/v/30473359/file.html[/zippy]

Ik ging voor een wat hardere sound. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, ik vind hem zelf wel oke klinken maar nog wat rommelig en ruw. Heeft iemand tips om hem nog wat te verbeteren?
En hou in gedachten dat dit mijn eerste serieuze poging is. Go easy on me :thumbup:

EDIT: Ik heb ook geen goeie speakers of koptelefoon, dus ik moet het doen met oordopjes. Weliswaar aardig goeie maar het geeft natuurlijk niet alle frequenties goed weer ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2014 12:21 

Hardtraxx Elite

Het rommelige in een kick komt vaak door het distorten van lage frequenties. Dat is hier denk ik ook het probleem. Wanneer je een kick maakt kun je aan het begin de lage frequenties eruit EQ'en met een low shelf en deze er richting het eind weer inbrengen (zie: Audiofreq tutorial). De meeste mensen halen de lage frequenties er echter helemaal uit en maken deze apart en voegen deze aan het eind toe aan de kick (zie: Frontliner tutorial). Verder is het gewoon erg veel proberen, ik ben er zelf ook nog erg druk mee. Zeker op oortjes is het heel lastig, misschien een idee om eens naar speakers te kijken? Ik raad aan om gewoon veel tutorials te kijken en blijven proberen. Zeker de eerste tijd is het heel lastig en krijg je niet het resultaat dat je wilt maar langzaam worden je kicks steeds beter!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2014 18:02 

Dankje! Daar heb ik wat aan :)
Ik ga zeker op zoek naar goeie speakers, maar goed ik kan natuurlijk beter iets dan niets doen was mijn idee. Ik ga eens goed kijken naar die tutorials, lijkt me wel handig inderdaad.
Hiervoor had ik trouwens als eerste fx plugin fruity blood overdrive gebruikt en dat klonk in mijn oren wel goed. Is dit iets wat anderen ook gebruiken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2014 20:27 

Hardtraxxer

Laat dan meteen even weten wat je geleerd hebt! Kan ik er ook nog wat aan hebben. xd :evil: Overigens heeft beatschool wel een paar aardige beginners tutorials over hardstyle kicks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2014 08:43 

Hardtraxxer

niethuilen schreef:
@Berg

Zeker geen slecht idee!

:thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2014 08:45 

Hardtraxxer

Receivernl schreef:
Citaat:

Lekkere sfeertje hier, Mag alleen wat meer volume in de reverse..
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2014 22:57 

Hardtraxx Newbie

@niethuilen Die kick klinkt zeer goed!
@Receivernl lekkere opbouw maar die reverse is iets te soft, er mag denk ik ook wat meer subbass bij
@Antergy De opbouw is zeker aanwezig, zou nog verder uitwerken ;)

Ook maar weer bezig geweest met 2 kicks, de punch/tok moet ik nog verder uitwerken en de melo snel gekopied van sub zero project om te testen :P :
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2014 23:19 

Hardtraxx Veteran

Klinkt prima in mijn oren. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2014 09:16 

Hardtraxx Elite

@Innovate Heel lekker!!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2014 11:58 

Hardtraxxer

@innovate,, supervet maar ik had hem zo graag omlaag horen gaan :$
synth in combo met de kick is superstoer!

keer raw kickje gemaakt (let niet op screeches)
[zippy]http://www12.zippyshare.com/v/341730/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2014 12:13 

Hardtraxxer

Innovate schreef:
@Receivernl lekkere opbouw maar die reverse is iets te soft, er mag denk ik ook wat meer subbass bij

Ook maar weer bezig geweest met 2 kicks, de punch/tok moet ik nog verder uitwerken en de melo snel gekopied van sub zero project om te testen :P :

Heerlijk veel laag! :worship: Ben het alleen eens met Rumpfy liever omlaag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2014 13:02 

Hardtraxxer

TBA-ID schreef:
Innovate schreef:

Heerlijk veel laag! :worship: Ben het alleen eens met Rumpfy liever omlaag.

Zo.. heerlijke sfeer in die track!! :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2014 13:18 

Hardtraxx Newbie

Danku voor de feedback! zal em straks is omlaag gooien,

@Receivernl houd er rekening mee dat dit niet mijn track is :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2014 16:52 

Hardtraxx Elite

@Rumfy

Klinkt goed! K heb dr eigenlijk niet echt wat op aan te merken, ga zo door!:)

Ik ben ook weer eens verder gegaan met mn kicks en ik vind dat deze al aardig gelukt is, iig veel beter dan mijn vorige. Iemand tips om hem nog beter te maken??

Vorige  1 ... 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner