Related topics
Active topics in Producer's Corner
Moderators
-
MHardtraxxer
- 214 posts member since 2011
- last seen Mar 2013
He dankjewel!yri wrote:@ Mrn
krijg t filmpje niet opt forum? hmm vaag
http://www.youtube.com/watch?v=z1C4gWNJ ... re=related
misschien dan toch maar iets voor logic aanschaffen.
-
THardtraxxer
- 245 posts member since 2011
- last seen Oct 2012
Danku voor de reactie!Dutchiedutch wrote:Hij knispert, zit teveel hoog in., wat waarschijnlijk komt door hoge frequenties te gaan distorten. Can be wrong. Zou ook nog een zooi aan lage freq toevoegen in de EQ voor een basslaag. Tok is aardig.
Gaat dit de betere kant op?
View on SoundCloud
Uiteraard ook met screech:
View on SoundCloud[/quote]
Klinkt erg vet, heb wel het gevoel alsof het 'm nét niet is. Kleine verandering en hij is perfect
Heb deze kick gemaakt met Sylenth 1 Basick kick als preset.
2 Ohmicides, 1 camelphat, Veeel eq, en een losse punch voor de "tok"
Greetz
PS: welke plugins gebruik je zoal voor het maken van een goede kick?[/quote][/quote]
zijn verschillende "goede" plugins voor... het is maar net welke je fijn vind, ik wissel het zelf eigenlijk af. dan pruts ik wat met een 909 en dan een keer met hydra, tis maar net of er wat uitkomt :p
-
YHardtraxxer
- 235 posts member since 2009
- last seen Jan 2026
Drumazon, daar zweer ik bij, echt geen andere plugin die drumazon kan vervangen, de sound van deze plugin is zo dik, als je weet hoe je, je kick moet distorten dan krijg je die lekkere kraak/knetter in je tail. heerlijk! 
-
BHardtraxxer
- 421 posts member since 2010
- last seen Jul 2019
gewoon experimenteren en er zelf achter komen is het besteCruelty wrote:Als je het is even mooi uitlegtyri wrote:Drumazon, daar zweer ik bij, echt geen andere plugin die drumazon kan vervangen, de sound van deze plugin is zo dik, als je weet hoe je, je kick moet distorten dan krijg je die lekkere kraak/knetter in je tail. heerlijk!.
-
THardtraxxer
- 247 posts member since 2011
- last seen Aug 2016
meer laag erin zou ik zeggen, hij moet meer powerricardo-paz wrote:View on SoundCloud
Na veel eq'en en distortion dit gemaakt. klinkt nog een beetje zwakjes iemand tips?
-
DHardtraxxer
- 405 posts member since 2011
- last seen Jun 2012
http://www64.zippyshare.com/v/9826946/file.html
3*Osc
Fruity Parametric EQ 2
Fruity Blood Overdrive
Fruity Soft Clipper
3*Osc
Fruity Parametric EQ 2
Fruity Blood Overdrive
Fruity Soft Clipper
-
THardtraxxer
- 245 posts member since 2011
- last seen Oct 2012
hardcore kick?
-
DHardtraxxer
- last seen Jun 2012
Wel geprobeert jaTheArthadox wrote:hardcore kick?
Denk niet dat het daar aan ligt.. Ik zit al in fl studio he, dan zoek ik naar drumazon, klik ik erop, en open ik hem, dan geeft ie de melding dat ie niet correct geinstalleerd is. Hij heeft ook nog niet om een serial gevraagd, en dan springt ie in fl studio op wrapper..Nebuto wrote:@ Dutchie
Stukken beter, probeer nu eens in de EQ met de begin frequenties te spelen voor nog meer basslaag, met de distortion zit 't wel snor.
BTW: Hoe de neuk heb je die epische screech gemaakt? Hebbuuuh!!!
@Mike: Het kan zijn dat je virusscanner iets heeft gezien als trojan wat weer voortborduurt of het programma legaal is. En ik zou ook eens je PC formatteren, of hoe heet dat gedoe dat je heel de tijd die gekleurde blokjes ziet stapelen?Ik zit op MAC, I dunno.
Ik had dat ook constant bij elk programma op m'n vorige PC, heb toen alles even op een rijtje laten zetten en het werkte weer perfect.
-
NHardtraxxer
- 342 posts member since 2011
- last seen Jul 2013
Hij clipt.Socializerz wrote:Kick gemaakt met:
uTonic
Fruity Multiband Compressor
Fruity Parametriq EQ 2
Ohmicide
Camelphat
Soundcloud verneukt hem echt![]()
maar hier ff een korte preview:
View on SoundCloud
-
DHardtraxxer
- 54 posts member since 2012
- last seen Sep 2012
JUMPSTYLE!!dylanhardstyle wrote:http://www64.zippyshare.com/v/9826946/file.html
3*Osc
Fruity Parametric EQ 2
Fruity Blood Overdrive
Fruity Soft Clipper
-
HHardtraxxer
- 108 posts member since 2011
- last seen Jan 2013
EKS-9 is ook een hele mooie 909 met een redelijk goede ingebouwde distortion. Waar distort jij je drumazon 909 mee dan yri? Logic's clip distortion?bob marok wrote:gewoon experimenteren en er zelf achter komen is het besteCruelty wrote:Als je het is even mooi uitlegtyri wrote:Drumazon, daar zweer ik bij, echt geen andere plugin die drumazon kan vervangen, de sound van deze plugin is zo dik, als je weet hoe je, je kick moet distorten dan krijg je die lekkere kraak/knetter in je tail. heerlijk!.
hier een preview van mijn nieuwste kick gemaakt een 909 van EKS-9.
View on SoundCloud
klinkt nog wat droog. mischien toch die staart nog maar keer bounce en wat mee doenHSgino wrote:
EKS-9 is ook een hele mooie 909 met een redelijk goede ingebouwde distortion. Waar distort jij je drumazon 909 mee dan yri? Logic's clip distortion?
hier een preview van mijn nieuwste kick gemaakt een 909 van EKS-9.
View on SoundCloud
-
RHardtraxxer
- 314 posts member since 2012
- last seen Aug 2019
Hij is nog niet af, maar het begin is er.
View on SoundCloud
View on SoundCloud
-
DHardtraxxer
- last seen Jun 2012
Dutchiedutch wrote:JUMPSTYLE!!dylanhardstyle wrote:http://www64.zippyshare.com/v/9826946/file.html
3*Osc
Fruity Parametric EQ 2
Fruity Blood Overdrive
Fruity Soft Clipper
Na ik vindt het Zelf nie egt een Jumpstyle Kick meer, Een Hardcore Kick
-
DHardtraxxer
- 54 posts member since 2012
- last seen Sep 2012
Gaat zeker de goede kant op, lekker punchje ook!ROD wrote:Hij is nog niet af, maar het begin is er.
View on SoundCloud
-
YHardtraxxer
- last seen Jan 2026
]Als je het is even mooi uitlegt
, er valt niet veel aan uit te leggen helaas! je maakt een kick op gevoel, je luisterd 100.000 x naar je kick terwijl je m tweaked, en dan... ja dan heb je een kick 
-
JHardtraxx Addict
- 1528 posts member since 2011
- last seen Mar 2020
Een kick maken is (wat vele pro's zeggen) idd alleen maar EQ , Distortion , EQ , enz ..
Ik laat altijd een Drumazon kick lopen met een punch erbij (punch is meestal een sample ) en dan EQ en Distortion erbij doen.
Dan gewoon de 1e EQ weer aanpassen en kijken of hij er beter op word, zo niet dan weer terug zetten hoe het stond en de volgende EQ aanpassen..
Niet dat ik pro ben in kicks maken maar zo doe ik het iig
@ROD, De kick klinkt opzich wel lekker alleen op sommige plekken klinkt hij een beetje vals.
@HSgino, lekkere kick man
Een van mijn laatste kicks:
Vind het niet een van me beste maar om nou elke keer de zelfde kick te plaatsen is ook zo stom
View on SoundCloud
Ik laat altijd een Drumazon kick lopen met een punch erbij (punch is meestal een sample ) en dan EQ en Distortion erbij doen.
Dan gewoon de 1e EQ weer aanpassen en kijken of hij er beter op word, zo niet dan weer terug zetten hoe het stond en de volgende EQ aanpassen..
Niet dat ik pro ben in kicks maken maar zo doe ik het iig
@ROD, De kick klinkt opzich wel lekker alleen op sommige plekken klinkt hij een beetje vals.
@HSgino, lekkere kick man
Een van mijn laatste kicks:
Vind het niet een van me beste maar om nou elke keer de zelfde kick te plaatsen is ook zo stom
View on SoundCloud
-
YHardtraxxer
- last seen Jan 2026
Waar distort jij je drumazon 909 mee dan yri? Logic's clip distortion? @ Hsgino Ik gebruik geen logic, Fl-studio
deze kick heb ik met deze plugins getweaked,
Fruity parametric eq 2
Camelphat (dist)
Ohmicide (dist)
Ozone 4 (dist + eq)
Cyanide 2 (dist)
Mda Bandisto (dist)
Buzz effect adapter (dist)
maar je wilt niet weten hoeveel tijd er in zit, ben hem nog steeds verder aan het uitwerken, binnenkort kleine preview
Fruity parametric eq 2
Camelphat (dist)
Ohmicide (dist)
Ozone 4 (dist + eq)
Cyanide 2 (dist)
Mda Bandisto (dist)
maar je wilt niet weten hoeveel tijd er in zit, ben hem nog steeds verder aan het uitwerken, binnenkort kleine preview
-
YHardtraxxer
- last seen Jan 2026
Hoezo zet je er een andere punch voor dan? je hebt toch gewoon je punch uit drumazon? de kick die ik als laatste heb gepost is gewoon compleet uit drumazon, geen andere plugins/samplesJoeyvg wrote:Ik laat altijd een Drumazon kick lopen met een punch erbij
-
JHardtraxx Addict
- 1528 posts member since 2011
- last seen Mar 2020
Ja het is natuurlijk niet nodig maar ik vind het zelf beter klinken als ik van te voren de punch "sample" los maak en dan daar aan toevoegyri wrote:Hoezo zet je er een andere punch voor dan? je hebt toch gewoon je punch uit drumazon? de kick die ik als laatste heb gepost is gewoon compleet uit drumazon, geen andere plugins/samplesJoeyvg wrote:Ik laat altijd een Drumazon kick lopen met een punch erbij
Aah! Nog iemand die Bandisto kent! Geweldige plugin is datyri wrote:Waar distort jij je drumazon 909 mee dan yri? Logic's clip distortion? @ Hsgino Ik gebruik geen logic, Fl-studiodeze kick heb ik met deze plugins getweaked,
Fruity parametric eq 2
Camelphat (dist)
Ohmicide (dist)
Ozone 4 (dist + eq)
Cyanide 2 (dist)
Mda Bandisto (dist)