Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2014 15:54 

Hardtraxxer

Volgens de regels hoor ik feedback te geven en te reageren op anderen, maar ik zie dat de laatste 2 uploads niet meer bestaan..

ontopic:

Ik heb mn eerste hardstylekick (en melodie) gemaakt die wel aardig klinkt (al vind ik zelf), ik hoor graag jullie mening erover :)

Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2014 17:38 

Hardtraxx Elite

Voor een 1e kick klinkt ie niet slecht! probeer je kick nog wat mooier af te werken, hij clipt nu ook nog wel.
en let bij je melodie even op enkele valse tonen en zorg dat de noten telkens in hetzelfde ritme staan. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2014 20:22 

Hardtraxxer

@ RickV

Voor een eerste kick en melodie is het niet slecht maar kan beter! Ik zou even de tutorial volgen van Da Daze die geeft goede tips over het maken van een kick!

Hier is een nieuw probeersel van mij qua kick:

M'n tweede kick ever... vind 'm stukken beter dan de eerste. Ging nu meer voor de stijl van Audiofreq een beetje qua kick (die feat. Teddy).

Let niet op de synth, is gewoon effe heel snel haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2014 09:23 

Hardtraxxer

D33m schreef:

Hier is een nieuw probeersel van mij qua kick:

M'n tweede kick ever... vind 'm stukken beter dan de eerste..

ff snel een paar dingetjes, (disclaimer.. ik heb het op mijn brakke 2.0 setje op het werk geluisterd, en niet in zeh studio). Ik mis wat laag. het laag wat er in zit klinkt wat kaal. Ik denk dat dit mainly door je crunch komt. Die vind ik wat lang duren. ik zou er zeker wat kortere decay op zetten. Door de lengte van je crunch, komt het laag wat met z'n zelf in de knoop. Je punch (tok) mist energie. Die moet je om je oren slaan, en dat doet ie nu niet. Al met al zou ik zeggen, keep up the good work.. en layeren, layeren, layeren... Succes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2014 09:59 

Hardtraxxer

Thanks man, ga ik doen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2014 15:36 

Hardtraxx Newbie

@D33m
Ik sluit me volledig aan bij Stigmata. Er zit voor mijn gevoel veel te weinig laag in. In de meeste gevallen helpt het als je de 909 (Of start sample) waaruit je de kick gemaakt hebt eronder plaatst low cut en een hele lichte distortion erop zet. ( Een exciter bijvoorbeeld)
Ook zou ik de tok en punch nog wat verder van elkaar scheiden. Zo komt het minder 'muddy' over. Je hebt in ieder geval een prima start punt. Dus ik ben benieuwd wat je er uiteindelijk van weet te maken.

Goed, dan mijn kickje. Ik zelf vind het klinken als de Bounce & Break remix kick van Atmozfears. Ik heb er expres zo weinig hoog en mid gedaan zodat hij met een subwoofer immens klinkt. (Althans dat hoop ik. :cry: )
Let alsjeblieft niet aan de aankleding. Dat heeft nog heel héél veel werk nodig.
Brand los!
Edit: Soundcloud wil dus niet werken, dus dan doe ik het maar via Zippy.
[zippy]http://www67.zippyshare.com/v/72380798/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2014 21:01 

Hardtraxxer

The Pioneer schreef:
@D33m
Ik sluit me volledig aan bij Stigmata. Er zit voor mijn gevoel veel te weinig laag in. In de meeste gevallen helpt het als je de 909 (Of start sample) waaruit je de kick gemaakt hebt eronder plaatst low cut en een hele lichte distortion erop zet. ( Een exciter bijvoorbeeld)
Ook zou ik de tok en punch nog wat verder van elkaar scheiden. Zo komt het minder 'muddy' over. Je hebt in ieder geval een prima start punt. Dus ik ben benieuwd wat je er uiteindelijk van weet te maken.

Goed, dan mijn kickje. Ik zelf vind het klinken als de Bounce & Break remix kick van Atmozfears. Ik heb er expres zo weinig hoog en mid gedaan zodat hij met een subwoofer immens klinkt. (Althans dat hoop ik. :cry: )
Let alsjeblieft niet aan de aankleding. Dat heeft nog heel héél veel werk nodig.
Brand los!

Bedankt voor je feedback! :thumbsup:

Vind je kick cool en denk zeker dat ie live goed werkt. Productioneel gezien vind ik het wat saai. Hiermee bedoel ik dat je kick weinig karakter heeft, als je begrijpt wat ik bedoel. Komt misschien ook een beetje door de kick (de aankleding dus).

Even een vraagje over layeren: hoe layeren jullie? Plaatsen jullie de layers recht onder elkaar of verschuiven jullie de waveforms zodat de "kale" stukken uit de originele layer opgevuld worden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2014 21:59 

Hardtraxx Elite

verschuiven, maar alleen 300 hz + ofzoiets doe ik meestal. Bass moet je niet gelayerd onder elkaar verschuiven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2014 22:50 

Hardtraxxer

@the pioneer: Nice die bass ontwijk je niet zo effe. zou wel wat reverb toevoegen aan je highs voor een grootser effect.

D33m schreef:

Even een vraagje over layeren: hoe layeren jullie? Plaatsen jullie de layers recht onder elkaar of verschuiven jullie de waveforms zodat de "kale" stukken uit de originele layer opgevuld worden?

Ligt er maar net aan wat je doel is voor die layer. waar het wat leegjes klinkt gewoon eronder layeren maar wel zorgen dat je phase wel goed zit anders werkt je poging tot voller laten klinken averechts. en wat dj tim al zegt, je lage freqs niet layeren al ligt mijn grens niet bij 300+ maar 200+ :P

Die van mij kan ik in de prullenbak gooien... zodra ik ga pitchen klinkt ie zo leeg en dun... en kom er maar niet achter hoe het te verhelpen :cry:

Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2014 08:49 

Hardtraxx Newbie

ycon schreef:
Die van mij kan ik in de prullenbak gooien...

Nou nee, je hebt een heel fijn begin. Het eerste wat me opvalt is dat er veel te veel hoog inzit. Haal dat eruit en het klinkt al wat 'Natuurlijker'. Ook ontbreekt een goed bass layer. Dat je kick niet goed pitcht kan liggen aan je pitch methode, maar volgens mij heeft het dus veel meer te maken met het ontbreken van het 100-400 hz gebied in je kick.
Wat ik vaak zelf doe als ik een kick maak/pitch is een notenschema gebruiken waar de frequenties instaan van een bepaalde noot. Die frequenties boost ik dan. (Dus als ik naar bijvoorbeeld een G Pitch, dan boost ik de frequenties van G2 en G3 voor een voller geluid). Vervolgens haal ik dan de frequenties van F2 en F3 weg. Never mind, je begrijpt het idee. Als je even googelt kun je hem vast wel vinden.

Goed dan een update van mijn kick. Ik heb besloten een kleine crunch aan het einde te gooien zodat de mensen zonder speakers die de bass echt goed weer geven ook wat te luisteren valt. Ben benieuwd naar jullie feedback.

Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2014 09:15 

Hardtraxxer

The Pioneer schreef:
@D33m

Dan krijg je waarschijnlijk phase problemen.. zou ik niet zo snel doen.

The Pioneer schreef:
Brand los!

Low genoeg!! zat zelfs.. ik vind wel dat je low geen mooie decay heeft. die zou wat vloeiender mogen zijn.
Maar voor de rest, ik zeg een enorme tok erin. zo een die recht in je bek slaat, en gaan!!!!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2014 09:24 

Hardtraxxer

ycon schreef:

Die van mij kan ik in de prullenbak gooien... zodra ik ga pitchen klinkt ie zo leeg en dun... en kom er maar niet achter hoe het te verhelpen :cry:

Ik denk, als ik het zo even hoor. (disclaimer... brakke 2.1 set op het werk, niet in studio geluisterd) dat de root note wat euhm.... flexibel is.. daarmee bedoel ik dat de root waarschijnlijk een G was. (de pitch waarmee je begint zeg maar) maar dat je tail wat van die pitch afspringt.
Zie afbeelding..
Afbeelding

Dit effect dank je aan je distortion. mogelijke oplossing kunnen zijn 1. pitch correct 2. handmatig die blokjs in de afbeelding naar 1 noot schuiven. (cubase nodig)

Let wel, dit zijn eventuele mogelijke oplossingen. ik geef geen garantie
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2014 09:26 

Hardtraxxer

The Pioneer schreef:

Goed dan een update van mijn kick. Ik heb besloten een kleine crunch aan het einde te gooien zodat de mensen zonder speakers die de bass echt goed weer geven ook wat te luisteren valt. Ben benieuwd naar jullie feedback.

lekkerder al.. maar in mijn optiek.. doe iets speciaals (geks) met die tok. Ti's nu zo'n "100 in verpakking " tok.
Crunch er inlaten!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2014 10:42 

Hardtraxx Newbie

Zit je specifiek aan iets 'speciaals' te denken? Ik ben het met je eens over de tok. Maar zou niet weten hoe ik het iets intressanter kan maken. :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2014 12:07 

Hardtraxxer

The Pioneer schreef:
Zit je specifiek aan iets 'speciaals' te denken? Ik ben het met je eens over de tok. Maar zou niet weten hoe ik het iets intressanter kan maken. :$

Lastig .. lastig.. maar ff uit de losse hoed.. Mischien wat pink noise met een enome bak reverb? die opnemen, knippen, distorten, timestretchen, knippen.. iets in die hoek? en dat met een snare ook? ?? oh, en eq'en natuurlijk..
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2014 16:40 

Hardtraxxer

@The Pioneer, bass klink best nice, tok mag wat beter. Beetje meer werk aan verrichten.

Hier is een kick waar ik al een tijdje aan werk. Wat vinden jullie ervan? Wat zou ik kunnen verbeteren?

Let niet op de synth btw. Snel ff gemaakt.

Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2014 21:06 

Hardtraxx Newbie

Citaat:

Opzich wel lekker. Vind alleen nog steeds dat de kick te saai is. Ook heeft die naar mijn mening echt te veel laag.. Misschien je cruch nog wat verbeteren/je punch iets langer maken..

Ik ben zelf ook met iets bezig, ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2014 21:11 

.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2014 21:53 

Hardtraxxer

Freqmaniak schreef:
Citaat:

Opzich wel lekker. Vind alleen nog steeds dat de kick te saai is. Ook heeft die naar mijn mening echt te veel laag.. Misschien je cruch nog wat verbeteren/je punch iets langer maken..

Goeie kick man! Lekker stevig! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2014 21:57 

Hardtraxx Newbie

Citaat:
Citaat:

Goeie kick man! Lekker stevig! :) Maar AUB, haal eens wat high end van die screech, snijd recht door men trommelvliezen heen. :D

Thanks man! Haha oke. Heb hem zelf nog even geluisterd, en inderdaad.. Te veel hoog haha!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2014 17:38 

Hardtraxxer

@ Pioneer

Vind 'm zo al echt stukke beter!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2014 16:06 

Hardtraxx Addict

Freqmaniak schreef:
Citaat:

Kick klinkt niet verkeerd, misschien nog een extra basslaag eronder zetten. Allleen wanneer de screech doortrekt wordt de kick nog al weggedrukt, voorderest netjes :)

[zippy]http://www47.zippyshare.com/v/90757715/file.html[/zippy]

Dit is een kicktestje onder een house nummer. De kick van climax heb ik 4 half afgeronde/afgeronde kicks gemaakt. Hier en daar moet hij nog wel wat beter gelayerd worden maar vond hem niet verkeerd klinken :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2014 16:10 

Hardtraxxer

Klinkt lekker. Ik vind persoonlijk alleen de 2e niet zo lekker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2014 16:59 

Hardtraxx Veteran

Ik vind ze beide wel vet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2014 22:00 

Hardtraxxer

cb92 schreef:
Freqmaniak schreef:
Citaat:

Kick klinkt niet verkeerd, misschien nog een extra basslaag eronder zetten. Allleen wanneer de screech doortrekt wordt de kick nog al weggedrukt, voorderest netjes :)

[zippy]http://www47.zippyshare.com/v/90757715/file.html[/zippy]

Dit is een kicktestje onder een house nummer. De kick van climax heb ik 4 half afgeronde/afgeronde kicks gemaakt. Hier en daar moet hij nog wel wat beter gelayerd worden maar vond hem niet verkeerd klinken :)

Kan je ff je soundcloud sturen ik kan je niet vinden als ik je opzoek? Kwil je graag volgen hahaha
Vorige  1 ... 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner