Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2014 13:13 

Hardtraxxer

DigitalEarthquake schreef:
Ik heb daar nooit last van...

Gebruik maar is een wave shaper. al heeft venm ook soms de neigingen raar om te gaan met de lows.

Pantermaat schreef:

Aller eerst wel leerzaam om deze discussie te lezen! ik wil het proberen zoals hierboven: Drumazon een paar distorts meepakken. echter op welke manier maak jij je tail langer? door de de decay knop?

Met de Decay knop ja. maar niet te lang maken want er moet wel een soort beweging in blijven anders gaat het te statisch klinken :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2014 15:18 

Hardtraxxer

Ik gebruik al die dingen niet xD
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2014 16:16 

Hardtraxx Elite

DigitalEarthquake schreef:
Ik gebruik al die dingen niet xD

En toch is jou kick een van de beste op dit forum haha :P (imo)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2014 16:19 

Hardtraxxer

Aaah dankje man!!
Dat betekent veel! :D
De kick is zo lastig soms, dan is het heel fijn om zo'n compliment te krijgen! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2014 16:55 

Hardtraxx Elite

Hahaha k weet wat je bedoelt.. die van mij wil er maar niet komen…
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2014 20:01 

Hardtraxxer

@Digitalearthquake

Vind jouw kick inderdaad erg goed. Hij is lekker crunchy en bright. Gebruik je Logic Pro's Clip Distortion?

Hier mijn allereerste hardstyle kick:

De synth is erg lelijk, was effe snel gemaakt om te testen.

Ben er nog niet tevreden over, vind het te trillerig en niet crunchy genoeg. Iemand tips?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2014 20:04 

Hardtraxx Elite

Teveel distortion. Gebruik minder distortion en meer eq. Je mist nu nog de subbass van 50-100 hz. Daarna kun je je kick layeren met andere kicks om het dikker te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2014 20:35 

Hardtraxxer

Even een vraagje: Ik krijg als ik mn kick achter elkaar afspeel (zoals in een track :p) , dat de waveform ineens uitschiet bij de punch, terwijl ie dit niet heeft als ik de kick gewoon 1 keer afspeel:

Afbeelding

Ik heb de kick precies gecut op 400ms dus het is als het goed is niet zo dat n klein stukje van de tail nog overlapt met de punch...
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Alvast bedankt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2014 20:52 

Hardtraxx Addict

Welke DAW gebruik je ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2014 20:56 

Hardtraxxer

D33m
Nee ik gebruik geen Clip Distortion..
Ik gebruik alleen CamelPhat, Camel Crush, Ohmicide, Izotope Ozone en soms Devastor. ^^
Meer is niet nodig naar mijn mening :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2014 21:59 

Hardtraxxer

DJ_Tim schreef:
Teveel distortion. Gebruik minder distortion en meer eq. Je mist nu nog de subbass van 50-100 hz. Daarna kun je je kick layeren met andere kicks om het dikker te maken.

Duidelijk. :thumbup:

Ik heb er een aparte sub laag onder zitten (0 tot 100hz). Dus als het goed is zou je die moeten horen. Misschien moet die harder, dat zou kunnen. Ik ga proberen om minder distortion the gebruiken en kijken hoe ver ik daarmee kom.

EDIT: Ook is de punch niet heel erg goed, beetje slap. Maar iig bedankt voor de feedback!

@Digitalearthquake

Ok! Ik gebruik zelf Logic Pro's Clip Distortion. Maakt denk ik niet heel veel uit welke distortion je gebruikt. Als je het maar fijn vind werken.

Hoeveel distortion plugins doe jij op 1 layer (ongeveer)?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2014 23:05 

Hardtraxxer

@D33m Ik gebruik zelf ook clip distortion, bekijk de tutorial van headhunterz eens, masterclass 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2014 00:01 

Hardtraxxer

@Joey: FL Studio
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2014 00:58 

Hardtraxx Addict

Awethority schreef:
@Joey: FL Studio

Ik neem aan dat je dan gewoon je kick in de sampler sleept?

Klik dan met de rechtermuisknop op de "sample" en klik op 'Cut Itself'.
Vervolgens klik je op de kick en krijg je een rechthoekig scherm rechts.
Zet hier "Use loop points" uit. Sleep "Time" helemaal naar links (ookal lijkt hij daar al te staan), ga vervolgens in het zelfde scherm naar 'INS' en zet DEL,ATT,HOLD,DEC,REL (dus eigenlijk alles behalve SUS) naar links en SUS helemaal naar rechts.

Het lijkt zo veel werk maar lost waarschijnlijk je probleem op.
En op deze manier lukken kickrolls ook veel beter :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2014 08:36 

Hardtraxx Elite

Venice13 schreef:
@D33m Ik gebruik zelf ook clip distortion, bekijk de tutorial van headhunterz eens, masterclass 2

link?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2014 14:33 

Hardtraxxer

@Joey, normaal gesproken gebruik ik de kick gewoon als audio clip in de playlist, maar als ik het probeer zoals jij het zegt slaat de waveform nog steeds uit... Volgensmij komt het doordat de tail niet precies 'op nul' zit qua balance als ie eindigt (dus bij 400ms). Ik heb in edison namelijk de laatste miliseconde gefadeout waardoor ie precies op nul uitkomt, en dan heeft ie het niet... Vind dit alleen niet heel chill, want dat zou betekenen dat ik een kick nooit langer dan 400ms zou kunnen maken... In ieder geval bedankt voor je hulp.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2014 14:44 

Hardtraxxer

Als je een WAV file gebruikt zou die gwn moeten stoppen. Die nieuwe audio file zou hier normaal geen last van mogen hebben. Toch geen overlapping toevallig? Al is het maar klein beetje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2014 15:48 

Hardtraxxer

Ja ik dacht ook dat dat de oorzaak was, maar als ik m precies cut op 400ms doet ie t nog steeds... Wat wel helpt is een compressor erop zetten met een threshold die net hoger is dan het maximumvolume van de kick, waardoor het deel dat uitschiet in volume verlaagd wordt. Maar dit is een manier die niet de wortels van het probleem aanpakt...
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2014 16:00 

Hardtraxx Elite

Misschien kun je de kick eens uploaden? dan kijk ik of ie het in logic ook doet als ik ze aan elkaar plak
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2014 16:34 

Hardtraxx Addict

Vaag, kun je eens een screenshot posten waarin je de audioclips laat zien in je playlist (ingezoomed a.u.b)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2014 16:53 

Hardtraxxer

Zo bedoel je?:
Afbeelding

@DJ_Tim, het ligt niet aan de kick op zich, want ik had t zelfde probleem ook al bij mn vorige kicks... Heb niet zo'n zin om m te uploaden om eerlijk te zijn :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2014 18:59 

Hardtraxxer

Venice13 schreef:

Ga ik doen! Thanks voor de tip. Effe kijken waar ik die video kan vinden.

EDIT: Kan de video niet vinden helaas.

Heb ook Audiofreq zijn tutorial gevolgd maar je kan daar geen settings uithalen (hoeveel hij distort per plugin) volgens mij.

Dus minder distorten per plugin? En meer EQ-en?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2014 22:32 

Hardtraxxer

Kan, Ik heb meestal 1 distortion die flink aan het rammelen is welke meestal ook in het midden van de chain zit.
Zet ik die uit dan klinkt het niet meer. De distortions die daar omheen zitten zijn meer voor de finetuning. Eq heb ik zowat overal voor en achter zitten. Daarnaast heb ik ook wel eens een phazer, Abletons reverb(alles kort houden) en natuurlijk Saturation. Ik weet wel dat ik nooit zoveel plugins gebruik als headhunters :P

Nu ben ik zeker geen pro kick bakker maar zal hieronder wel iets laten horen waarbij ik maar 4 distortions heb gebruikt. Heb er eventjes een synth voor en zachtjes onder de kick geplakt zodat je een klein idee hebt hoe de kick qua frequenties tussen het synht geweld kan passen.

Hieronder een andere kick welke volgens mij met 5 disto's is gemaakt. Deze kick heb ik wel vaker nabewerkt.
(Slechte afmix maar heb even geen zin om hem af temixen, is toch alleen om de kick te laten horen :P )
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2014 22:34 

Hardtraxxer

D33m schreef:
Venice13 schreef:

Heb ook Audiofreq zijn tutorial gevolgd maar je kan daar geen settings uithalen (hoeveel hij distort per plugin) volgens mij.

Heb de masterclass wel ergens op de computer staan, zou eens kijken wat ik kan doen

https://www.youtube.com/watch?v=6FMTHAsNSGI&feature=kp dit is zoiezo ook handig om te checken, in ieder geval een fijne basis die je kunt gebruiken :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2014 13:09 

Hardtraxxer

Venice13 schreef:
D33m schreef:
Venice13 schreef:

Heb de masterclass wel ergens op de computer staan, zou eens kijken wat ik kan doen

https://www.youtube.com/watch?v=6FMTHAsNSGI&feature=kp dit is zoiezo ook handig om te checken, in ieder geval een fijne basis die je kunt gebruiken :)

Ja inderdaad, Audiofreq's tutorial ook. Ik ga gewoon meer kloten met settings, minder distortion gebruiken, meer distortion, etc.
Vorige  1 ... 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner