Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2014 15:34 

Hardtraxxer

Skatzow schreef:
Kan hem nu niet beoordelen omdat ik je kick nu op me telefoon beluister maar hij klinkt naar mijn idee te poging poing achtig zegmaar. Zal morgen op gewone speakers beluisteren.

Ben overigens vanavond zelf ook begonnen aan een nieuwe kick.

Zo deze kick heeft veel potentie! Wellicht wat meer filteren met Camelcrusher? Cutoffen? Maar zeker harde kick!! :drool:

Ik ben ook bezig geweest met RobinNL met een projectje:

Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2014 18:35 

Hardtraxxer

Je kick ligt teveel op de achtergrond waardoor het moeilijker is te horen maar vind dat je subbass teveel overheerst, als je deze iets minder hard eq't en de kick iets naar voren haalt zal het al een stuk beter zijn.
Daarnaast kun je volgens mij rond de 1/2 khz een dipje laten vallen en er iets meer 4/5 khz of gewoonweg wat meer echt hoog erin zodat je leads niet worden weg gedrukt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2014 21:30 

Hardtraxx Addict

wat hendrik zegt ja,
De punch wordt helemaal weggedrukt. Probeer die iets meer te boosten door rond 700-1500hz te cutten in je lead. Of bij je kick je punch bijschaven. (boosten op 700-1500).
Hij is ook niet echt crunchy, kan aan je EQ liggen, dus iets meer hoog weg bij je lead.

Verder klinkt het wel als een degelijke kick.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2014 11:29 

Hardtraxxer

Probeer je kick iets meer op de voorgrond te zetten, hij staat veel te zacht :)

Kickje van mijn kant:

[zippy]http://www21.zippyshare.com/v/88808397/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2014 12:12 

Hardtraxxer

Venice13
Klinkt goed!
Je zou je kick kunnen laten ''grommen''.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2014 13:12 

Hardtraxxer

DigitalEarthquake schreef:
Venice13
Klinkt goed!
Je zou je kick kunnen laten ''grommen''.

Thanks!, wat bedoel je precies met "grommen"?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2014 18:10 

Hardtraxxer

Venice13 schreef:
Probeer je kick iets meer op de voorgrond te zetten, hij staat veel te zacht :)

Kickje van mijn kant:

[zippy]http://www21.zippyshare.com/v/88808397/file.html[/zippy]

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2014 20:13 

Hardtraxxer

Venice13
Wat ruiger maken, dikke crunch erin gooien, ect :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2014 20:48 

Hardtraxx Addict

@ Venice, ik vind dat je niets meer hoeft te veranderen. Dikke dikke kick.

verder kan ik niet echt feedback geven omdat ik dat een paar posts terug heb gedaan zonder zelf wat te posten xd

hier een nieuw kickje van mijn kant

Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2014 22:29 

Hardtraxxer

Leuk basis maar er moet nog veel aan gebeuren. Je midden heb je erg geboost waardoor er ook wat meer resonantie is welke vervelend is, daardoor mist je kick mist nog laag en het hoog.
Ik denk dat je hier een aardige kick van kunt maken hoor, ben alleen een beetje bang dat hij aan de korte kant is maar dit kan goed meevallen als hij wat meer laag heeft.

Heb mijn vorige kick iets aangepast en heb hem gepitched zodat ik vlug kan horen hoe het klinkt.
Ik denk dat het niet onaardig is maar vind hem nog wel wat missen qua karakter.(Hij mist inderdaad het echte sub laag)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2014 11:12 

Hardtraxx Addict

ah thanks. Zo raar want volgens de EQs en Spectrum analyzer zit er een hele meuk laag in.
Toch krijg ik dat nooit echt helemaal lekker.
Misschien kan iemand zien waar ik dan helemaal fout zit met mijn frequenties.

Afbeelding

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2014 14:20 

Hardtraxxer

tjakevladze schreef:
ah thanks. Zo raar want volgens de EQs en Spectrum analyzer zit er een hele meuk laag in.
Toch krijg ik dat nooit echt helemaal lekker.
Misschien kan iemand zien waar ik dan helemaal fout zit met mijn frequenties.

Afbeelding

Afbeelding

Wat ik zoiezo merk aan je kick is dat t een geheel is en niet echt een punch( klap) met daarna de tail. Probeer dat eens wat meer te krijgen. Aan je analyzer kan ik het niet helemaal zien.

[zippy]http://www36.zippyshare.com/v/36664236/file.html[/zippy]

Nieuwe kick van mij :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2014 16:26 

Hardtraxxer

@tjakevladze, een piek tussen de 100 en 200 Hz geeft een kick vaak kracht mee (dit zie ik niet echt bij jou kick).
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2014 18:32 

Hardtraxxer

Hee, jullie vergeten mij nog feedback te geven :$

@tjakevladze Ik kan op die kleine screenshots niet precies zien waar de fout zit maar heb het zelf ook vaak mee gemaakt en het heeft dan vaak met fase te maken. probeer eens een lowcut te maken. Omdat je het "subsonische" ermee weghaalt kan het best zijn dat je laag tevoorschijn komt ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2014 20:56 

Hardtraxxer

Skatzow schreef:
Leuk basis maar er moet nog veel aan gebeuren. Je midden heb je erg geboost waardoor er ook wat meer resonantie is welke vervelend is, daardoor mist je kick mist nog laag en het hoog.
Ik denk dat je hier een aardige kick van kunt maken hoor, ben alleen een beetje bang dat hij aan de korte kant is maar dit kan goed meevallen als hij wat meer laag heeft.

Heb mijn vorige kick iets aangepast en heb hem gepitched zodat ik vlug kan horen hoe het klinkt.
Ik denk dat het niet onaardig is maar vind hem nog wel wat missen qua karakter.(Hij mist inderdaad het echte sub laag)

Hij is een beetje erg ge-gated. en mist wat veel bass. maar zit wel potentie in dus door knutselen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2014 22:15 

Hardtraxxer

Klopt dat het laag mist, maar het is inderdaad een reversedbass ;) misschien de het reversed gedeelte iets zachter?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2014 22:24 

Hardtraxxer

Skatzow schreef:
Klopt dat het laag mist, maar het is inderdaad een reversedbass ;) misschien de het reversed gedeelte iets zachter?

zachter en je tail klinkt net niet op maat ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2014 22:28 

Hardtraxxer

Tail net niet op maat, hoe bedoel je? Zal eventjes de niet gepitchte standalone kick plaatsen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2014 23:18 

Hardtraxxer

Skatzow schreef:
Tail net niet op maat, hoe bedoel je? Zal eventjes de niet gepitchte standalone kick plaatsen.

Heb even voor jou geknutseld met jouw kick. alstu :thumbup:

Edit: door soundcloud klinkt ie wel wat doffer :thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2014 23:36 

Hardtraxxer

De punch komt er idd beter uit, had nog niet naar het laag gekeken en wist dat dit er teweinig inzat.
Thanks dat je een voorbeeldje wou maken, neem aan dat de tail nu wel goed is en dat ik een timestretch/pitch fout had gemaakt? :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2014 23:53 

Hardtraxxer

Skatzow schreef:
De punch komt er idd beter uit, had nog niet naar het laag gekeken en wist dat dit er teweinig inzat.
Thanks dat je een voorbeeldje wou maken, neem aan dat de tail nu wel goed is en dat ik een timestretch/pitch fout had gemaakt? :$

Je had heel wat frequencies die conflicten :D en een tip voor je volgende kick. je Punch of tok. meestal helpt het om de 500hz /1k hz weer omlaag te halen die je bij het distorten wss geboost hebt. dan komt de tok wat uhm ja zoals die van mij over ipv zo niet zo mooi als in jouw sampel :P

Maar wil je de wav wel sturen hoor. kan je die gebruiken als voorbeeld ofzo. het blijft jouw kick :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2014 00:20 

Hardtraxxer

Klopt, heb ook na het bouncen de tok extra ge eq'ed/geboost, beetje teveel van het goede dus, Thanks!

Heb nu een nieuwe kick gemaakt en hierbij is het al wat beter maar nog niet helemaal, de tok valt wat weg.
Ik denk dat ik morgen met een frisse mind eens wat moet eq'en want dat heb ik nog niet gedaan.

Let niet op de verschrikkelijke pitch, was om te luisteren wat het laag zou doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2014 11:54 

Hardtraxx Newbie

@Skatzow kick klinkt erg lekker! Enigste wat ik iets minder vind is die harde crunch, crunch zelf is wel goed, maar staat in mijn ogen ietsjes te hard, mja das smaak!

Ben zelf uiteraard ook nog beetje verder gegaan... Heb de volste kick nu onder de gehele track gezet (is nog lang niet af...) en heb op 1:43 een nieuwere kick toegevoegd als test:
[zippy]http://www58.zippyshare.com/v/85385767/file.html[/zippy]

Vanaf 1:29 is ie nog absoluut niet goed, maar wilde de nieuw kick ook effe testen, aangezien die het middenstuk gaat opvullen, dus nog harder dan de eerste moest zijn haha
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2014 17:25 

Hardtraxx Newbie

Hallo,
Ik ben sinds kort bezig om een kick te maken in cubase 5. Het enige probleem is dat ik de waveform wil kunnen zien. Dit kan je alleen krijgen als je de 909 als geluid erin laat en niet via een instrument maakt.
Ik krijg dit alleen niet voor mekaar. Weet iemand hoe dit moet?
Ik krijg de 909 er wel in, maar ik kan m niet afspelen en bewerken...

alvast bedankt voor de hulp!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2014 17:36 

Hardtraxxer

HS29 schreef:
@Skatzow kick klinkt erg lekker! Enigste wat ik iets minder vind is die harde crunch, crunch zelf is wel goed, maar staat in mijn ogen ietsjes te hard, mja das smaak!

Ben zelf uiteraard ook nog beetje verder gegaan... Heb de volste kick nu onder de gehele track gezet (is nog lang niet af...) en heb op 1:43 een nieuwere kick toegevoegd als test:
[zippy]http://www58.zippyshare.com/v/85385767/file.html[/zippy]

Vanaf 1:29 is ie nog absoluut niet goed, maar wilde de nieuw kick ook effe testen, aangezien die het middenstuk gaat opvullen, dus nog harder dan de eerste moest zijn haha

Klinkt nice!
zou persoonlijk wel de tail wat crunchieƫr maken maar dat is denk ik puur smaak :cool:

@ illuminator. om hem zichtbaar te maken moet je hem exporteren als wave en dan weer in je project laden. zo krijg je wel een wave form te zien.
verder snap ik je andere probleem niet echt met de info die je geeft :P
Vorige  1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner