Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2014 18:15 

Hardtraxx Newbie

ycon schreef:
HS29 schreef:
@Skatzow kick klinkt erg lekker! Enigste wat ik iets minder vind is die harde crunch, crunch zelf is wel goed, maar staat in mijn ogen ietsjes te hard, mja das smaak!

Ben zelf uiteraard ook nog beetje verder gegaan... Heb de volste kick nu onder de gehele track gezet (is nog lang niet af...) en heb op 1:43 een nieuwere kick toegevoegd als test:
[zippy]http://www58.zippyshare.com/v/85385767/file.html[/zippy]

Vanaf 1:29 is ie nog absoluut niet goed, maar wilde de nieuw kick ook effe testen, aangezien die het middenstuk gaat opvullen, dus nog harder dan de eerste moest zijn haha

Klinkt nice!
zou persoonlijk wel de tail wat crunchieër maken maar dat is denk ik puur smaak :cool:

@ illuminator. om hem zichtbaar te maken moet je hem exporteren als wave en dan weer in je project laden. zo krijg je wel een wave form te zien.
verder snap ik je andere probleem niet echt met de info die je geeft :P

Ik krijg het nog steeds niet te zien, ik ben de kick aan het bouwen aan de hand van de frontliner tutorial. Ik heb mijn 909 uit de EKS-9 plugin gehaald. Als je die vervolgens record, dan krijg je blokjes te zien ipv een waveform zoals die te zien is in de tutorial.
Het is best frustrerend, want ik weet niet wat ik fout doe. Ik heb ergens gelezen dat als je een MIDI record dat je dan die blokjes krijgt, maar als je een WAV record, dan krijg je de waveform te zien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2014 20:47 

Hardtraxxer

Illuminator schreef:
ycon schreef:
HS29 schreef:
@Skatzow kick klinkt erg lekker! Enigste wat ik iets minder vind is die harde crunch, crunch zelf is wel goed, maar staat in mijn ogen ietsjes te hard, mja das smaak!

Ben zelf uiteraard ook nog beetje verder gegaan... Heb de volste kick nu onder de gehele track gezet (is nog lang niet af...) en heb op 1:43 een nieuwere kick toegevoegd als test:
[zippy]http://www58.zippyshare.com/v/85385767/file.html[/zippy]

Vanaf 1:29 is ie nog absoluut niet goed, maar wilde de nieuw kick ook effe testen, aangezien die het middenstuk gaat opvullen, dus nog harder dan de eerste moest zijn haha

Klinkt nice!
zou persoonlijk wel de tail wat crunchieër maken maar dat is denk ik puur smaak :cool:

@ illuminator. om hem zichtbaar te maken moet je hem exporteren als wave en dan weer in je project laden. zo krijg je wel een wave form te zien.
verder snap ik je andere probleem niet echt met de info die je geeft :P

Ik krijg het nog steeds niet te zien, ik ben de kick aan het bouwen aan de hand van de frontliner tutorial. Ik heb mijn 909 uit de EKS-9 plugin gehaald. Als je die vervolgens record, dan krijg je blokjes te zien ipv een waveform zoals die te zien is in de tutorial.
Het is best frustrerend, want ik weet niet wat ik fout doe. Ik heb ergens gelezen dat als je een MIDI record dat je dan die blokjes krijgt, maar als je een WAV record, dan krijg je de waveform te zien.

Heb je bij je audio track waarmee je op neemt wel bij oudio input: audio out goed gezet? vervolgens wel die track selecteren en dan op record drukken. maar dan niet met je keyboard midi gaan inspelen want dan neemt ie dat ook op(oftewel op je eks track een midi spoor zetten)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2014 22:26 

Hardtraxx Addict

@TBA-ID Klinkt lekker, brengt een hoop drive mee die kicks vooral ook icm die screeches.

@tjakevladze Punch klinkt lekker, beetje crypsis achtig maar gaat goede kant op.

@Skatzow klinkt opzich goed, ik zou proberen je kicks helemaal door te laten lopen er zit een soort van
kleine stop in en ik zou die pitched lekker weglaten, klinkt niet zo mooi en is onnodig imo

@Venice13 Klinkt lekker vol! zou ik zeker mee doorgaan!

@HS29 het is een leuk begin maar nog geen hele goede kick. punch is redelijk alleen de tail klinkt nogal slecht.

Ik ben zelf een beetje aan de gang gegaan met gated kicks de laatste tijd, wat vinden jullie ervan? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2014 16:28 

Hardtraxx Newbie

ycon schreef:
u persoonlijk wel de tail wat crunchieër maken maar dat is denk ik puur smaak

verder snap ik je andere probleem niet echt met de info die je geeft

Ja, heb d'r zelf ook al wel aan zitten denken om hem iets wat crunchier te maken, maar dat haalt wel die echt diepe bass weg waar ik nou juist naar op zoek was, net zoals de kicks van Radical of Theracords... 'k probeer straks nog wel 'n klein crunch tintje toe te voegen, toch wel benieuwd... :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2014 20:09 

Hardtraxxer

@ Ventrue:

Klinkt in mijn oren niet echt als een kick. :$ Zit ook vrij weinig laag in heb ik het idee.

Zelf loop ik compleet vast met deze kick, dus hoop op een paar concrete tips.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2014 21:41 

Hardtraxxer

Bushman schreef:
@ Ventrue:

Klinkt in mijn oren niet echt als een kick. :$ Zit ook vrij weinig laag in heb ik het idee.

Zelf loop ik compleet vast met deze kick, dus hoop op een paar concrete tips.

Bushman: ik vind het een leuke kick, heb dan ook een voorliefde voor gated kicks. Ik zou een wat duistere synths om die kick bouwen. Tis net of je nu een kermis track maakt :D

@Ventrue. Een lekker kickje. Pitcht ook fijn. Wellicht kun je je kick wat meer op pimpen met Camelcrusher en Ohmicide (distortion & cutoffs tweaken).

Ik ben zelf ook even weer bezig geweest vanmiddag:

:thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2014 22:15 

Hardtraxx Addict

Heerlijke zweverige melodie :thumbsup:
De vocals passen er leuk bij, sounds zijn ook in orde.
De kick die voor de climax zit (0:08) klinkt een beetje slap, misschien dat de bedoeling was, maar het klinkt mij niet zo lekker in de oren. Misschien een dikke snare of crash erbij doen, ik weet het ook niet precies.
Maar wel doorgaan hiermee en succes :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2014 23:22 

Hardtraxx Newbie

@Receivernl

Zit zeker een hele lekkere drive in je kick!!! :thumbsup: :thumbsup:

Ik ben ook een tijd aan mijn kicks gaan werken en dit is er 1 van.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden? :yay: :yay:

Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2014 11:24 

Hardtraxx Veteran

@Bassnoize, klinkt heel vet! Lekker lomp :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2014 21:17 

Hardtraxx Newbie

Bassnoize schreef:

Is leuk als intro kick :thumbup:, vind hem fijn klinken!

Ben zelf ook al tijdje met een kick bezig:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2014 21:50 

Hardtraxxer

@Bassnoise, je hoort in Principe alleen de tok en sub/bass laag, het mist de crunch/drive alhoewel die natuurlijk niet persee super helder hoeft te zijn. Je hebt nu alleen je lowpass tever omlaag staan gok ik.

@je eerst paar kicks klinken wel heel erg hoog maar dit kan ook komen omdat ik de bass/sub EN het mid/hoog in de kick mis. voor mijn gevoel lijkt het alsof er een bandpass op je kick staat.
Het is lastig te horen maar ik denk dat je wel een aardige drive in je kick hebt, nu nog die filter eraf halen :P

Heb bij de onderstaande kick de tok te hard staan denk ik en misschien dat er nog wel meer "movement" in mag aangezien ik het idee heb dat hij nog wat statisch is.

Screech like dingetje is watermerk :P

En een 2e kick. heb alleen het idee dat hij teveel op de kick hierboven lijkt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2014 23:28 

Hardtraxxer

Skatzow
1e kick:
Ik zou de punch zachter doen ;)
2e kick:
Klinkt goed, maar kan misschien ietsjes voller.

Mijn kick waar ik laatst mee bezig was:
[zippy]http://www27.zippyshare.com/v/70986494/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2014 11:03 

Hardtraxxer

DigitalEarthquake schreef:
Skatzow
1e kick:
Ik zou de punch zachter doen ;)
2e kick:
Klinkt goed, maar kan misschien ietsjes voller.

Mijn kick waar ik laatst mee bezig was:
[zippy]http://www27.zippyshare.com/v/70986494/file.html[/zippy]

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Nieuw kickje, heb een soort "reverse" effectje in de tail gezet, ben benieuwd of die in de smaak valt :)

[zippy]http://www71.zippyshare.com/v/69923484/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2014 12:47 

Hardtraxxer

Lekker man! vindt dat reverze effectje wel vet, knalt die wat harder
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2014 20:57 

Hardtraxx Newbie

@Bassnoize Zo de tering! Lekker kickje hoor! Niks op aan te merken. Benieuwd naar tracks ermee!
@Robinnl Goed begin, maar de kick mist hoge frequenties, meer distortion en layeren. Dan krijg je zekers te weten een fijn kickje! :thumbup:
@Skatzow De punch overheerst erg, dit kan natuurlijk je bedoeling zijn, maar ik vind het niet erg fijn klinken. Je 2e kick klinkt goed alleen zit er een soort white noise achtige knetter in die ik niet erg lekker vind klinken.
@DigitalEarthquake Zo als gewoonlijk niks op aan te merken. Heerlijke kick en melodie zoals gewoonlijk!
@Venice13 Supervet! Doet me denken aan de what!? Kick van NC. Heeft dan wel niks met de kick te maken, maar je sounds klinken ook erg lekker!

Goed, dan mijn Reverse bass. Aangezien ik er met de zoek functie geen apart topic voor kon vinden plaats ik hem maar hier. Doel was om een reverse te maken á la 2008/2009/2010.

Ik heb natural born raver er maar even voor geplakt aangezien ik geen opvulling had.
Tail staat inderdaad iets te zacht, maar ik hoop dat jullie daar over heen luisteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2014 00:13 

Hardtraxx Addict

lekkere reverse hoor.

@venice13
Hele vieze power heeft jouw kick. Klinkt echt heel lekker. Beetje a la NC.

Feedback geven heeft voor mij niet echt nut omdat mijn niveau gewoon lager ligt dan de geposte kicks.

Hier een testje van mijzelf. Heb de feedback van jullie in acht genomen, hopelijk klinkt het nu al wat beter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2014 18:47 

Hardtraxxer

@tjakevladze Ik zou nog iets meer disten equalizen als ik jou was , de tail heeft vooral nog aardig wat werk nodig en ik mis een beetje de "knetter"

[zippy]http://www14.zippyshare.com/v/86967904/file.html[/zippy]

Weer een nieuw kickje die ik heb gemaakt, valt die in de smaak?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2014 20:23 

Hardtraxx Newbie

Venice13:
heerlijke rauwe kick! ik hou er wel van!
DigitalEarthquake:
Jij bent echt heerlijk bezig de laaste tijd! waar haal je al die inspiratie vandaan!

Ik ben met een projectje bezig en heb net een nieuwe kick...
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2014 17:42 

Hardtraxxer

Leon_Cuperus schreef:
Venice13:
DigitalEarthquake:
Jij bent echt heerlijk bezig de laaste tijd! waar haal je al die inspiratie vandaan!

Damn lekkere kick! hoe maak je eigenlijk zoon rauwe kick?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2014 17:58 

Hardtraxxer

Leon_Cuperus:
Ik gebruik geen inspiratie, kost te veel tijd...
Ik maak gewoon wat, en dan krijg ik vanzelf ideeën :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2014 18:34 

Hardtraxx Newbie

Loopmachine schreef:
Leon_Cuperus schreef:
Venice13:
DigitalEarthquake:

Damn lekkere kick! hoe maak je eigenlijk zoon rauwe kick?

Loopmashine:
Veel distortion en veel eqXD en dan gewoon veel kutten ^^

DigitalEarthquake:
haha dat kan ook nog! maar je bent goed bezig!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2014 19:13 

Hardtraxx Elite

DigitalEarthquake schreef:
Leon_Cuperus:
Ik gebruik geen inspiratie, kost te veel tijd...
Ik maak gewoon wat, en dan krijg ik vanzelf ideeën :)

Dit is toch inspiratie of niet? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2014 19:32 

Hardtraxxer

DJ_Tim:
Hij bedoelt het anders :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2014 12:44 

Hardtraxxer

Goeie kicks hier! :thumbsup:
Vooral digitalearthquake, dat is meer mijn ding ook. :)

Ik ben oorspronkelijk een hardcore producer maar had keertje zin in wat anders. Omdat HS er wat bij in de buurt ligt heb ik dat maar keertje een try gegeven. Enige kritiek (goede of slechte) over men kick is altijd welkom! Ben wel een noobje op dat vlak dus verwacht er niet te veel van. :$

Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2014 19:38 

Hardtraxx Elite

Heb ook weer eens wat lopen kutten aan een soort van gated kick :P
(Zet m wel op HD of download 'm, anders klinkt ie helemaal niet)

Hele tijd mee lopen klooien, dus hoor zelf niet meer echt of het nou wèl of niet klinkt.
Mening?

[zippy]http://www68.zippyshare.com/v/24888352/file.html[/zippy]
Vorige  1 ... 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner