Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 19:56 

Hardtraxx Veteran

Joeyvg schreef:
Iets waar ik ong. een maand geleden al mee begonnen ben, ga hem zeker afmaken alleen ben ik er nog niet over uit of er een climax / anti in moet komen dus.. :D

Met die kick, mag dr van mij wel een anti in komen. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 20:17 

Hardtraxxer

Stoefoe schreef:
Ik ben sinds kort begonnen met produceren in cubase (5) nu heb ik enkele kicks gemaakt maar heb er nu een waar ik best tevreden over ben en een track mee wil maken.

Ik heb alleen een probleempje.. De kick klinkt in stereo vrij goed, maar in mono verliest hij erg veel waardoor het in mijn track een beetje als een stuiterbal klinkt.
Nu heb ik om te testend die kick van frontliner gedownload en in mono gezet maar je raadt het al die blijft in mono ook erg goede kwaliteit..

Hieronder stukje van mijn werk
Heeft iemand tips?

Wat erg belangrijk is in een kick is het laag, vanaf ong. 80Hz. Gooi maar eens een lowcut filter over bv. Frontliner zijn kick en analyseer hem in Schope bv. Je zal zien dat het laag echt strak is. Dat is allereerst belangrijk, en uiteraard dat dat ook mono is. Je karakter zou ik niet te breed zetten, over het algmeen zijn de meeste kicks mono (misschien kleine stukjes karakter niet of als er reeverb in zit hoeft het niet altijd).
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 21:10 

Hardtraxx Newbie

Joeyvg schreef:
@Deltadronez, ik zou de punch van je kick iets aanpassen. Klinkt nu niet zo fijn.
Klinkt wel een beetje vals op het eind, maar dit was al aangegeven. Verder geen verkeerde kick maar heeft zeker nog wat werk nodig.

@Hard Society, Lekker man! Klinkt erg professioneel imo.
Niet echt iets op aan te merken :)

Iets waar ik ong. een maand geleden al mee begonnen ben, ga hem zeker afmaken alleen ben ik er nog niet over uit of er een climax / anti in moet komen dus.. :D

Zo dan! Die kick! :worship:
Die riser is trouwens van Cinematic Sound Design toch? (komt me bekend voor, doe veel met filmpjes maken namelijk haha)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 21:22 

Hardtraxx Addict

@HS29, Idd :P
Maar die ga ik eruit halen want nu duurt het te lang na de opbouw.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2014 00:15 

Hardtraxxer

-
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2014 01:05 

Hardtraxxer

@Hard society: Bedankt voor de tip, ik heb het even nagelopen en direct mijn subbass vervangen, subbass heeft nu de perfecte waveform. Totaal pakket is echter nog een klein beetje out-phase. Volgende punt dus om aan te werken.

@TBA-ID Bedankt voor de feedback, bedoel je met laag de toonhoogte of de hoeveelheid lage tonen? Afgaande op Gtune is de kick volledig in F.

Ander vraagje, pas je compressie en een limiter toe of gebruik je het directe output om vervolgens in je track te compressen waar nodig?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2014 01:23 

Hardtraxx Addict

Stoefoe schreef:
@Hard society: Bedankt voor de tip, ik heb het even nagelopen en direct mijn subbass vervangen, subbass heeft nu de perfecte waveform. Totaal pakket is echter nog een klein beetje out-phase. Volgende punt dus om aan te werken.

@TBA-ID Bedankt voor de feedback, bedoel je met laag de toonhoogte of de hoeveelheid lage tonen? Afgaande op Gtune is de kick volledig in F.

Ander vraagje, pas je compressie en een limiter toe of gebruik je het directe output om vervolgens in je track te compressen waar nodig?

Niet met een overall compressor/limiter werken, dat vernaggeld je hele sound. Toepassen waar nodig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2014 08:46 

Hardtraxx Newbie

@Stoefoe De kicks los klinken in mijn oren niet helemaal perfect, lijkt of het wat distortion mist, maar dat gedeelte waarin de kicks doorlopen en het eerste melodietje erin zit klinkt echt goed!

@TBA-ID De kicks zijn op zich wel goed maar de echte punch mist als je het mij vraagt, weet niet zeker. Maar het lijkt alsof er nog iets mist...

Ben verder natuurlijk ook weer verder gegaan, heb een beetje al het geluid op elkaar afgestemd en natuurlijk het liedje iets langer gemaakt!:D

[/quote]
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2014 13:02 

Hardtraxx Addict

Je kick mist erg veel mid, 't is een punch met heel veel hoog, en dan een enorme sub, daardoor klinkt ie heel koud
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2014 13:09 

Hardtraxxer

Even terugkomen op het compressor verhaal. Dit is inderdaad niet perse nodig omdat je distortion als het waren het geluid al "limit" je kan het evt wel gebruiken om je tail of punch harder te laten klinken maar zou hiervoor persoonlijk andere technieken toepassen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2014 13:45 

Hardtraxx Elite

Skatzow schreef:
Even terugkomen op het compressor verhaal. Dit is inderdaad niet perse nodig omdat je distortion als het waren het geluid al "limit" je kan het evt wel gebruiken om je tail of punch harder te laten klinken maar zou hiervoor persoonlijk andere technieken toepassen.

Harder laten klinken zou ik het ook niet zo snel voor gebruiken want je wilt je kick uiteindelijk grotendeels vlak hebben. Punch op 0.0db, daarna heel even inzakken in volume en daarna de tail ook weer op 0.0db. Limiten en compressen is in het hele process totaal overbodig want zoals je al zegt, een distortion limit het geluid. Wat een distortion doet is hij maakt het geluid luider en "cut" daarna alles wat boven de 0.0db komt. Iedere distortion cut op een andere manier en daar komen de verschillende geluiden vandaan. Wel kan je een compressor dus gebruiken om de punch luider te maken en daarna je kick te distorten tot 0.0db zodat je punch meer distortion krijg dan je tail wat voor een harder effect kan zorgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2014 14:54 

Hardtraxx Addict

DJ_Tim schreef:
Skatzow schreef:

Harder laten klinken zou ik het ook niet zo snel voor gebruiken want je wilt je kick uiteindelijk grotendeels vlak hebben. Punch op 0.0db, daarna heel even inzakken in volume en daarna de tail ook weer op 0.0db. Limiten en compressen is in het hele process totaal overbodig want zoals je al zegt, een distortion limit het geluid. Wat een distortion doet is hij maakt het geluid luider en "cut" daarna alles wat boven de 0.0db komt. Iedere distortion cut op een andere manier en daar komen de verschillende geluiden vandaan. Wel kan je een compressor dus gebruiken om de ounchluider te maken en daarna je kick te distorten tot 0.0db zodat je punch meer distortion krijg dan je tail wat voor een harder effect kan zorgen.

Zo leren we weer is wat over distortion op de donderdag middag :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2014 20:18 

Hardtraxxer

Bedankt voor de antwoorden! Zeker leerzaam dit
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2014 22:42 

Hardtraxxer

@DJ_Tim Klopt, daarnaast is het een creatief proces en is het maken van een kick vooral trial en error. Ik heb namelijk voor een paar kicks wel de ableton compressor in het begin van de chain gebruikt. hierdoor kreeg ik sneller een warme crunchy tail. nogmaals, het is een creatief proces en zolang het voor jezelf goed werkt moet je het zeker blijven doen maar het is dus niet nodig.

Nog een hele dikke tip waarmee ik het meeste bereik: FASE(Phase) en alles er omheen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2014 23:16 

Hardtraxx Elite

Skatzow schreef:
Nog een hele dikke tip waarmee ik het meeste bereik: FASE(Phase) en alles er omheen ;)

Je bedoelt een phaser?? Ik heb verschillende producers het zien gebruiken maar ik heb geen idee hoe je die goed kan krijgen. Iemand tips??
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2014 23:46 

Hardtraxxer

Je kan zo vervelende geluiden wat meer naar de achtergrond brengen en bepaalde geluiden zoals crunch naar voren. Ga natuurlijk niet alles verklappen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2014 11:48 

Hardtraxxer

DJ_Tim schreef:
Skatzow schreef:

Je bedoelt een phaser?? Ik heb verschillende producers het zien gebruiken maar ik heb geen idee hoe je die goed kan krijgen. Iemand tips??

Hier bedoelt hij de wave form omdraaien. als je een beetje bekend bent met synthese dan weet je dat als je een sinus hebt en je phased een 2de sinus andersom eronder dat hij de wave form tot een stille wave lijn pusht (sinus 1 swiept naar boven en dan naar beneden en de 2de sinus begint met een swiep naar onderen dan naar boven. bij elkaar gevoegt drukken ze dus de wave form tot een perfecte 0 lijn en heb je dus geen geluid)

als je dit met bepaalde layers doet van je kick dan pusht hij dus de wave form op bepaalde plekken terrug naar de 0 lijn wat dus een leuk gewenst effect kan bezorgen.

Met deze techniek kan je dus ook vocalen uit een track halen als je de droge instrumenten track van dat nummer hebt.

:thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2014 22:05 

Hardtraxx Veteran

Joeyvg schreef:

Maak m zo snel mogelijk af pls. :drool: :drool: :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2014 11:32 

Hardtraxx Newbie

@Cruelty dat gehele stukje, kick + alle geluiden eromheen, klinkt wel lekker! Inderdaad beetje old school, of misschien zelfs wel hardtrance-achtig!?

Heb zelf nog niet heel veel kunnen verbeteren aan de eerste kick, maar vanaf 1:30 heb ik er wel een nieuwere/rauwere kick in zitten...
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2014 12:07 

Hardtraxx Addict

@HS29,
die eerste kick is naar mijn smaak wat dunnetjes. De punch voelt wat leeg aan, misschien iet wat meer laag in de punch doen?
maar die 2de, die is lekker. Klinkt als een RR kick.

@joeyvg
die kick is echt ziek, post binnenkort aub een preview daarmee! :worship:

hier is mijn nieuwste project
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2014 12:58 

Hardtraxxer

@tjakevladze, het geheel klink een beetje chaotisch (kan aan mijn oordoppen liggen). De kick klinkt redelijk op het eerste gehoor, maar ik kan hem niet goed beoordelen door het bovengenoemde.

@Cruelty, klinkt goed, roept inderdaad het gevoel van de oude hardstyle op.

@Joeyvg, sicke kick inderdaad, verdere sounds klinken ook prima!

Hier de kick waar ik mee bezig ben:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2014 20:45 

Hardtraxx Newbie

tjakevladze schreef:

hier is mijn nieuwste project

Lekker kickje!

Ik ben ook bezig geweest met een eigen kick:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2014 21:40 

Hardtraxxer

-
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2014 21:53 

Hardtraxx Newbie

TBA-ID schreef:
Okay, feedback geven niet mijn sterkste kant, maar omdat het regels zijn probeer ik mijn best te doen.
Dan nu mijn eigen productie op dit moment, ben benieuwd wat jullie er van vinden kan wel wat tips gebruiken, zit hier al een tijdje op te broeden..

Zou iemand hier nog wat over kunnen zeggen? Feedback (: thanks.

Ik denk dat dat een hele vette kick kan worden als je er een harde punch bij maakt. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2014 00:09 

Hardtraxxer

Kan hem nu niet beoordelen omdat ik je kick nu op me telefoon beluister maar hij klinkt naar mijn idee te poging poing achtig zegmaar. Zal morgen op gewone speakers beluisteren.
Je kick mist de echte bass en mist ook wat hoog hierdoor klinkt hij erg middy en mist hij het warme/heldere gevoel.

Ben overigens vanavond zelf ook begonnen aan een nieuwe kick.
Vorige  1 ... 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner