Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2014 17:22 

Hardtraxx Addict

Het komt denk ik gewoon omdat tonen rond de 200-400 hZ niet zo aanwezig zijn, dat gaan je dan nog duidelijker horen als je de kick pitcht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2014 23:35 

Hardtraxxer

Hey, heel scherp Toffee! Nog lang niet perfect, maar scheelt zeker na wat EQ'en!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 13:35 

Hardtraxx Addict

Hoe layeren jullie je tail?
Ik kriijg meestal wel een lekkere tok, maar mijn tail mist zoveel energie.
Als ik er een sub/bass onder gooi dan drukt ie heel het karakter weg.
Ook gooi ik er een crunch bij, maar dan die drukt ook weer bass weg.
Dit gebeurt bij bijna elke kick die ik maak.
Heel ergerlijk, heeft iemand tips?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 17:36 

Hardtraxx Elite

tjakevladze schreef:
Hoe layeren jullie je tail?
Ik kriijg meestal wel een lekkere tok, maar mijn tail mist zoveel energie.
Als ik er een sub/bass onder gooi dan drukt ie heel het karakter weg.
Ook gooi ik er een crunch bij, maar dan die drukt ook weer bass weg.
Dit gebeurt bij bijna elke kick die ik maak.
Heel ergerlijk, heeft iemand tips?

Bij mij helpt het altijd erg om verschillende layers te maken die wel verschillend zijn maar niet heel erg en die dan een paar milliseconden van elkaar 'shiften'. Zo gaat de toon er iets uit en krijg je meer dat typische hardstyle kick idee. Verder heb ik ook de meeste problemen met de tail...
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 20:36 

Hardtraxxer

@Cruelty, je punch kan nog wat harder en scherper het karakter van je kick is goed alleen zit iets in waardoor de toonhoogte naar boven gaat (valt misschien niet direct op) verder nog iets meer laag erin en er rolt vast iets moois uit. Tot dusver een kick met potentie.

@tjakevladze, zoals DJ_Tim zegt je kick ruw exporteren nadat je em gemaakt hebt en dan layeren. Ik doe meestal 3 tot 5 layers (soms meer) één voor het punch gedeelte, één voor het karakter en één voor de bass. Vervolgens ga ik elke layer afzonderlijk bewerken, voornamelijk EQ'en en spelen met de volumes tot je een mooi resultaat krijgt. (soms gooi ik er nog een sample punch of snare bij als die van mijn eigen kick nog niet helemaal lekker is)

Wat de frequenties betreft, deze moeten elkaar niet in de weg zitten zoals al aangaf. De bass heeft bij mij meestal een bereik van 40hz tot max 300hz (met een piek bij de 50hz). Karakter heeft een lowcut vanaf 200/300 hz en een piek afhankelijk van de sound zelf, meestal tussen de 500 en 800hz. Mijn punches hebben meestal een piek rond het zelfde gebied, en uiteraard ook een lowcut. Verder nog wat spelen met het in elkaar overlopen wat volume betreft en doortweaken tot je tevreden bent. Hoop dat je hier wat aan hebt!

@DJ_Tim, Dat shiften ga ik ook eens proberen, heb ik nog nooit geprobeerd eigenlijk.

Zelf ben ik met een nieuwe kick bezig geweest, let niet op de screech.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2014 22:03 

Hardtraxx Addict

ja dat doe ik dus al.
Nou ja, door blijven proberen dan maar :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2014 00:02 

Hardtraxxer

@bushman: Ik denk dat je een vrij aardige basis kan hebben. Nu weet ik ook niet wat een goede basis is, maar hij klinkt vrij 'gecontroleerd' wat in een kick belangrijk is. Verder is die er nog lang niet, maar ik zou er lekker mee gaan rommelen.

Over het Pitchen: als ik het goed heb komt dat door de harmonics in je kick. Zijn die juist, pitcht je kick ook goed. Wanneer weet je of die juist zijn? Dat is denk ik een kwestie van je oren ontwikkelen en ervaring.
Ik weet dat als ik met het proces bezig ben een kick te maken dat mijn kick wel of niet goed zal pitchen.

@RickV: Sorry, maar dit lijkt niet eens op een kick. Probeer bij de basis te beginnen, kijk YouTube filmpjes etc etc

@Cruelty: Je kick is niet op dezelfde hoogte als het geluid. Fix dat eerst, klinkt trouwens meer als een hardcore kick, ben er niet weg van..

@tjakevladze: Layeren blijft een lastig proces, maar o zo belangrijk. Verwacht niet dat je uit één Drumazon of welke andere drummachine dan ook een perfecte kick krijgt, dat is zo ver ik weet niet mogelijk. Als je een lekkere basis hebt, wanneer je dat hebt kan ik je niet zo vertellen, puur gehoor werk, maar mocht je een leuke basis hebben kun je een hoop doen met een staart. Zorg uiteraard dat het laagje dat je wilt layeren op dezelfde noot is gemaakt.

Pitchen kan op verschillende manieren, hoe ik het meestal doe is via Kontakt. Persoonlijk vindt ik Kontakt fijn omdat ik het idee heb dat die mijn harmonics in mijn kick beter verplaatst dan andere (als ik het goed heb gebeurd dat bij pitchen). :)

@Evasive: Ik vindt de screech mooier dan de kick :P

Hier ben ik nu mee bezig:

[zippy]http://www7.zippyshare.com/v/94527343/file.html[/zippy]

:corn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2014 16:28 

Hardtraxx Newbie

@Hard Society: Echt een goede kick! Klinkt erg professioneel. Verder ook een nice nummer, vet hoe die er de tweede keer inkomt ;)

@Evasive: Je kick klinkt nogal dun, hij heeft wel een lekkere crunch.

Ik heb even een vraagje over de plugin Izotope Trash 1. Weet iemand waar ik die kan vinden? Ik wil de tutorial van Frontliner gaan toepassen, maar kom niet echt ver zonder die plugin.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2014 16:39 

Hardtraxx Elite

Volgensmij is het via de legale wegen alleen mogelijk om Trash 2 te kopen, maar hier kun je hetzelfde (en meer) mee als met 1
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2014 18:24 

Hardtraxxer

Klaustrophobicz schreef:
@Hard Society: Echt een goede kick! Klinkt erg professioneel. Verder ook een nice nummer, vet hoe die er de tweede keer inkomt ;)

@Evasive: Je kick klinkt nogal dun, hij heeft wel een lekkere crunch.

Ik heb even een vraagje over de plugin Izotope Trash 1. Weet iemand waar ik die kan vinden? Ik wil de tutorial van Frontliner gaan toepassen, maar kom niet echt ver zonder die plugin.

Thanks!

Als je Trash wilt zul je hem moeten kopen.. :innocent:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2014 16:59 

Hardtraxx Newbie

Oke thanks ;) Dan weet ik dat!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2014 02:38 

Hardtraxx Newbie

Hard Society schreef:
@bushman: Ik denk dat je een vrij aardige basis kan hebben. Nu weet ik ook niet wat een goede basis is, maar hij klinkt vrij 'gecontroleerd' wat in een kick belangrijk is. Verder is die er nog lang niet, maar ik zou er lekker mee gaan rommelen.

Over het Pitchen: als ik het goed heb komt dat door de harmonics in je kick. Zijn die juist, pitcht je kick ook goed. Wanneer weet je of die juist zijn? Dat is denk ik een kwestie van je oren ontwikkelen en ervaring.
Ik weet dat als ik met het proces bezig ben een kick te maken dat mijn kick wel of niet goed zal pitchen.

@RickV: Sorry, maar dit lijkt niet eens op een kick. Probeer bij de basis te beginnen, kijk YouTube filmpjes etc etc

@Cruelty: Je kick is niet op dezelfde hoogte als het geluid. Fix dat eerst, klinkt trouwens meer als een hardcore kick, ben er niet weg van..

@tjakevladze: Layeren blijft een lastig proces, maar o zo belangrijk. Verwacht niet dat je uit één Drumazon of welke andere drummachine dan ook een perfecte kick krijgt, dat is zo ver ik weet niet mogelijk. Als je een lekkere basis hebt, wanneer je dat hebt kan ik je niet zo vertellen, puur gehoor werk, maar mocht je een leuke basis hebben kun je een hoop doen met een staart. Zorg uiteraard dat het laagje dat je wilt layeren op dezelfde noot is gemaakt.

Pitchen kan op verschillende manieren, hoe ik het meestal doe is via Kontakt. Persoonlijk vindt ik Kontakt fijn omdat ik het idee heb dat die mijn harmonics in mijn kick beter verplaatst dan andere (als ik het goed heb gebeurd dat bij pitchen). :)

@Evasive: Ik vindt de screech mooier dan de kick :P

Hier ben ik nu mee bezig:

[zippy]http://www7.zippyshare.com/v/94527343/file.html[/zippy]

:corn:

@Hard Society: Je kick klinkt erg lekker! Veel drive en een goede sound! Ga zo door :thumbup:!

Zelf ben ik al een tijdje bezig aan een kick. Denk dat hij bijna af is, ben benieuwd wat jullie er van vinden! Heb er eventjes een Atmozfears melodie bij gemaakt.

[zippy]http://www27.zippyshare.com/v/35118351/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2014 09:50 

Hardtraxx Addict

Die pitched flink vals lol..

Plus, kick staat veel te luid in vergelijking met de melo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2014 16:09 

Hardtraxx Newbie

@Thund3r: Je bedoelt de gehele pitch, of de kicks klinken vals bij de melodie? Wat vind je van de kick zelf (buiten het pitchen)?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2014 16:46 

Hardtraxx Elite

@Deltadronez

Het begin is er! maar je kick mist nog iets… K kan alleen niet helemaal verwoorden wat het precies is. Een beetje kracht nog denk ik. Ook klinkt hij heel dof, ff wat 1000 Hz+ frequenties toevoegen. Verder denk ik dat je hem het best nog een paar keer kunt layeren met wat punch en tail kicks en dan denk ik dat je al een heel eind komt:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2014 16:06 

Hardtraxxer

Dag mensen,

Ik had even een vraagje over een bepaalde kick hoe je die maakt. Niet de standaard hardstyle kick, maar de kick die je bij de track 'Destroy' van Atmozfears hoort op 03:00. Kan iemand mij uitleggen hoe je deze hardcore-achtige kick kan maken?

Hierbij de track (kick begint 03:00):
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2014 18:26 

Hardtraxx Addict

Op dezelfde manier als hoe je een normale hardstyle kick maakt. Die manier heet namelijk; creativiteit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2014 20:36 

Hardtraxxer

Bas schreef:
Op dezelfde manier als hoe je een normale hardstyle kick maakt. Die manier heet namelijk; creativiteit.

Bedankt voor deze onwijs nuttige tip.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2014 21:31 

Hardtraxx Addict

Er is geen vaste manier om een kick te maken. Dit geld zowel voor een hardstyle als hardcore kick. Iedere producer heeft zijn eigen werkwijze en daardoor zijn eigen sound. Daarom is creativiteit de sleutel tot het bereiken van een goede kick. Het maken is namelijk een behoorlijk proces.

Als je goed luistert hoor je dat de kick eigenlijk hetzelfde is opgebouwd als alle andere kicks. Een Tok, Punch, Bass en een tail. Om het geheel te laten klinken als een hardcore kick zul je deze elementen anders moeten laten klinken naar jouw eigen smaak zodat je de kick krijgt die jij uiteindelijk wilt.

Bekijk Youtube filmpjes/tutorials en let goed op welke dingen er toegepast worden. Doe het zelf na en bekijk wat precies het effect is van alles. Alleen op deze manier krijg je een beeld van hoe een dergelijke kick in elkaar gezet wordt. Ook zul je zien dat iedereen zijn eigen werkwijze heeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2014 02:17 

Hardtraxxer

JesseDB schreef:
Bas schreef:

Bedankt voor deze onwijs nuttige tip.

Zonder creativiteit kom je nergens, dus deze tip lijkt me idd zeer nuttig ja.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2014 15:19 

Hardtraxxer

Bas schreef:
Er is geen vaste manier om een kick te maken. Dit geld zowel voor een hardstyle als hardcore kick. Iedere producer heeft zijn eigen werkwijze en daardoor zijn eigen sound. Daarom is creativiteit de sleutel tot het bereiken van een goede kick. Het maken is namelijk een behoorlijk proces.

Als je goed luistert hoor je dat de kick eigenlijk hetzelfde is opgebouwd als alle andere kicks. Een Tok, Punch, Bass en een tail. Om het geheel te laten klinken als een hardcore kick zul je deze elementen anders moeten laten klinken naar jouw eigen smaak zodat je de kick krijgt die jij uiteindelijk wilt.

Bekijk Youtube filmpjes/tutorials en let goed op welke dingen er toegepast worden. Doe het zelf na en bekijk wat precies het effect is van alles. Alleen op deze manier krijg je een beeld van hoe een dergelijke kick in elkaar gezet wordt. Ook zul je zien dat iedereen zijn eigen werkwijze heeft.

Bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2014 18:20 

Hardtraxx Newbie

Ik ben nog eens eventjes verder gegaan en heb een flinke tijd aan knopjes en van alles lopen draaien, maar d'r is wel een nieuwe kick uit gekomen! :D

https://soundcloud.com/homestudio29/kick-intro-test

Benieuwd wat jullie ervan vinden! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2014 18:24 

Hardtraxx Elite

Feedback geven = krijgen
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 17:42 

Hardtraxx Addict

@Deltadronez, ik zou de punch van je kick iets aanpassen. Klinkt nu niet zo fijn.
Klinkt wel een beetje vals op het eind, maar dit was al aangegeven. Verder geen verkeerde kick maar heeft zeker nog wat werk nodig.

@Hard Society, Lekker man! Klinkt erg professioneel imo.
Niet echt iets op aan te merken :)

Iets waar ik ong. een maand geleden al mee begonnen ben, ga hem zeker afmaken alleen ben ik er nog niet over uit of er een climax / anti in moet komen dus.. :D

Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 19:14 

Hardtraxxer

Ik ben sinds kort begonnen met produceren in cubase (5) nu heb ik enkele kicks gemaakt maar heb er nu een waar ik best tevreden over ben en een track mee wil maken.

Ik heb alleen een probleempje.. De kick klinkt in stereo vrij goed, maar in mono verliest hij erg veel waardoor het in mijn track een beetje als een stuiterbal klinkt.
Nu heb ik om te testend die kick van frontliner gedownload en in mono gezet maar je raadt het al die blijft in mono ook erg goede kwaliteit..

Hieronder stukje van mijn werk
Heeft iemand tips?

Vorige  1 ... 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner