@bushman: Ik denk dat je een vrij aardige basis kan hebben. Nu weet ik ook niet wat een goede basis is, maar hij klinkt vrij 'gecontroleerd' wat in een kick belangrijk is. Verder is die er nog lang niet, maar ik zou er lekker mee gaan rommelen.
Over het Pitchen: als ik het goed heb komt dat door de harmonics in je kick. Zijn die juist, pitcht je kick ook goed. Wanneer weet je of die juist zijn? Dat is denk ik een kwestie van je oren ontwikkelen en ervaring.
Ik weet dat als ik met het proces bezig ben een kick te maken dat mijn kick wel of niet goed zal pitchen.
@RickV: Sorry, maar dit lijkt niet eens op een kick. Probeer bij de basis te beginnen, kijk YouTube filmpjes etc etc
@Cruelty: Je kick is niet op dezelfde hoogte als het geluid. Fix dat eerst, klinkt trouwens meer als een hardcore kick, ben er niet weg van..
@tjakevladze: Layeren blijft een lastig proces, maar o zo belangrijk. Verwacht niet dat je uit één Drumazon of welke andere drummachine dan ook een perfecte kick krijgt, dat is zo ver ik weet niet mogelijk. Als je een lekkere basis hebt, wanneer je dat hebt kan ik je niet zo vertellen, puur gehoor werk, maar mocht je een leuke basis hebben kun je een hoop doen met een staart. Zorg uiteraard dat het laagje dat je wilt layeren op dezelfde noot is gemaakt.
Pitchen kan op verschillende manieren, hoe ik het meestal doe is via Kontakt. Persoonlijk vindt ik Kontakt fijn omdat ik het idee heb dat die mijn harmonics in mijn kick beter verplaatst dan andere (als ik het goed heb gebeurd dat bij pitchen).
@Evasive: Ik vindt de screech mooier dan de kick
Hier ben ik nu mee bezig:
[zippy]http://www7.zippyshare.com/v/94527343/file.html[/zippy]