Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2014 13:15 

Hardtraxxer

Ja, dat wel, maar hun hadden eerst geen goede kick en ineens kwamen ze met deze.. Lijkt heel erg op Save Our Dreams :P
[zippy]http://www36.zippyshare.com/v/23130110/file.html[/zippy]

hehe
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2014 14:14 

Hardtraxxer

Hard Society schreef:
Ja, dat wel, maar hun hadden eerst geen goede kick en ineens kwamen ze met deze.. Lijkt heel erg op Save Our Dreams :P
[zippy]http://www36.zippyshare.com/v/23130110/file.html[/zippy]

hehe

't zou me totaal niks verbazen! tegenwoordig is kicks samplen tot een 'nieuwe' kick al voldoende blijkt..
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2014 18:45 

Hardtraxxer

Heeft iemand tips voor het maken van een jump/freestyle kick?

Beetje als dit
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2014 19:44 

Hardtraxxer

OfficialNDR:

Voorbeeld:
[zippy]http://www66.zippyshare.com/v/49424002/file.html[/zippy]
5 Minutjes werk!

VST: EKS-9
#1. In EKS-9 doe je de Dist(ortion) op 33.
#2. In de mixer doe je Ohmicide. (Niks aanpassen in Ohmicide)
(Je kan er eventueel nog een Equalizer op doen die wat extra bass boost en wat mids).
Klaar!
Geniet van je nieuwe Jump Kick!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2014 12:57 

Hardtraxxer

Thnx man!

Ga er vandaag mee aan de slag!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2014 10:54 

Hardtraxx Newbie

Ik heb nu zelf al 'n paar keer geprobeerd goede kicks en uiteindelijk tracks te maken. M'n eerste track waar ik zelf een beetje tevreden over ben is deze:
https://soundcloud.com/homestudio29/get-hit

Verder heb ik de laatste twee weken weer zitten werken aan kicks, hier het resultaat:
https://soundcloud.com/homestudio29/kick-test
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2014 13:16 

Hardtraxx Elite

HS29 schreef:
Ik heb nu zelf al 'n paar keer geprobeerd goede kicks en uiteindelijk tracks te maken. M'n eerste track waar ik zelf een beetje tevreden over ben is deze:

Verder heb ik de laatste twee weken weer zitten werken aan kicks, hier het resultaat:

Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2014 13:39 

Hardtraxx Addict

DJ_Tim schreef:
HS29 schreef:

Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2014 14:01 

Hardtraxx Elite

Enorme inbreng van Joey hier ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2014 15:55 

Hardtraxx Newbie

DJ_Tim schreef:
Enorme inbreng van Joey hier ^^

Ik heb echt geen idee, heb terug zitten zoeken op dit topic, maar Joey's kicks zijn weg:(

Als het maar geen look-a-like's zijn:D Heb hier namelijk behoorlijke tijd aan zitten werken :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2014 16:57 

Hardtraxx Elite

Nee ik bedoel dat hij mijn bericht quote zonder verder nog wat te zeggen. Sorry dat ik zelf geen feedback gaf, om de 1 of andere reden kan ik soundcloud niet meer beluisteren.. Heel raar. Ga binnenkort eens kijken wat er aan de hand is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2014 22:17 

Hardtraxx Addict

HS29][quote="HS29 schreef:

[/quote]

Vette snippets. Je screeches enzo klinken best dik! zeker bij die eerste zo met die flanger ? :)
Maar je 1e kick kan nog wel wat werk gebruiken. Heb t idee dat die best wel wat hoog mist.
Vind je 2e kick vet ! :thumbup:

Ben t zelf over een totaal andere boeg aan t gooien
[zippy]http://www22.zippyshare.com/v/27320026/file.html[/zippy]
Gated achtige kick.. Ik weet eigenlijk niet precies wat voor uitkomst ik wilde maar ik ben er tot nu toe wel tevreden over eigenlijk.
Had de reverb gereversed en er een filter + wat distortion over gegooid.
De bedoeling van deze kick is niet dat die perse kneiter hard is. Maar weer eens wat anders is. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2014 18:41 

Hardtraxx Veteran

@Combustion

Vind het wel tof. Alleen mag het van mij nog wel iets meer/harder, het reverb gate achtige gedeelte.

[zippy]http://www76.zippyshare.com/v/99756603/file.html[/zippy]

Iemand tips of aanmerking op m'n kick? Even snel een MIDI er bij gegooid. (download voor beste quality)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2014 18:50 

Hardtraxxer

@ hierboven

je kick klinkt opzicht wel prima, alleen de melodie overheerst nogal waardoor ik niet echt goed kan beoordelen.
lijkt er wel dat er erg veel laag in je kick zit, misschien daar nog meer EQ. je tail lijkt lekker te klinken.
ik zeg bij over lijkt omdat je melodie nogal overheerst.

hier een nieuwe kick van mijn waar ik een tijd al aan bezig ben, graag wat nuttige tips of opmerkingen.

Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2014 22:05 

Hardtraxx Veteran

@pantermaat

Klinkt als een goed begin. Maar bij jou mis ik juist het laag. Dat zou het wat voller maken en beter laten klinken. Het klinkt nu allemaal heel erg hoog zeg maar.

---

Ik heb het laag wat minder gezet en even een andere snippet gemaakt. Hopelijk is het hier beter in te horen.
HD is aan te raken. in LD klinkt de screech helemaal nergens naar.

[zippy]http://www69.zippyshare.com/v/63501024/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2014 00:09 

Hardtraxx Veteran

DigitalEarthquake schreef:
#2. In de mixer doe je Ohmicide. (Niks aanpassen in Ohmicide)

Ohmicide werkt niet bij mij, zijn er nog goeie vervangers voor Ohmicide?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2014 10:55 

Hardtraxxer

Mitzinator
Geen idee...
Probeer wat zou ik zeggen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2014 14:59 

Hardtraxx Newbie

@ Pantermaat: Ik zou als ik jouw was een aparte sub eronder zetten want hij klinkt nu erg leeg.

@ ThaBomba: Je kickt klinkt wel goed alleen de bass lijkt een beetje op een reverse.

Ben bezig met QAPITAL Remix met me nieuwe kick eronder benieuwd wat jullie er van vinden!

Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2014 00:25 

Hardtraxxer

Remix en Kick klinken beide erg lekker :thumbsup:

Ik probeer een beetje een hardstyle kick te maken, er moet nog wel een hoop aan verbeterd worden denk ik.

Anyways:

Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2014 21:02 

Hardtraxxer

RickV schreef:

Ik probeer een beetje een hardstyle kick te maken, er moet nog wel een hoop aan verbeterd worden denk ik.

Anyways:

Probeer om de frequenties om en nabij 700 Hz er wat meer uit te laten springen. Hier zitten de harmonics namelijk. Mocht je dat niet begrijpen: als je dat punt er uit laat springen krijg je meer een mooie toon in plaats van gekraak.

Zelf weer flink aan het prutsen geweest. Lage kick is gemaakt op F# en de hoge gepitchte kick is de D erboven. Waarom klinkt het super beroerd als ik zo hoog pitch? Als ik dit doe met de kick die Frontliner vandaag heeft weggeven is het geen probleem. Waar zit 'm dat in? Sws, alle kritiek is welkom!

Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2014 10:22 

Hardtraxxer

Bushman schreef:
RickV schreef:

Anyways:

Probeer om de frequenties om en nabij 700 Hz er wat meer uit te laten springen. Hier zitten de harmonics namelijk. Mocht je dat niet begrijpen: als je dat punt er uit laat springen krijg je meer een mooie toon in plaats van gekraak.

Zelf weer flink aan het prutsen geweest. Lage kick is gemaakt op F# en de hoge gepitchte kick is de D erboven. Waarom klinkt het super beroerd als ik zo hoog pitch? Als ik dit doe met de kick die Frontliner vandaag heeft weggeven is het geen probleem. Waar zit 'm dat in? Sws, alle kritiek is welkom!

Heb je wel de punch en tail los vanmekaar ? Zoja hoe pitch je de kick? Via externe editing software of in bijv FL studio met het 'pitch' ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2014 12:51 

Hardtraxxer

Heb ik, maar moet wel zeggen dat het layeren beter kan. Zit het 'm daar in?

Ik pitch gewoon in Logic Pro. Time and pitch machine.

Verder nog tips en tricks? Wat mis je in deze kick?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2014 14:24 

Hardtraxx Elite

Bushman schreef:

Je moet niet je punch mee pitchen, als je het met logic pro wil doen moet je dus de tail selecteren en die pitchen. Ik zou aanraden om dit met Adobe Audition te doen, zijn ook andere programma's voor maar deze vind ik gewoon het fijnst. Gewoon Audition downloaden, kick bouncen en importeren, tail selecteren en naar de hoogte pitchen die je wilt, bouncen, cmd+z zodat je weer terug gaat naar de originele sample (het geselecteerde deel is nog steeds geselecteerd, dat maakt het werken met Audition zo fijn vind ik) en opniew doen tot je alle toonhoogtes hebt die je nodig hebt.

Verder heeft je kick wel heel veel hoog en weinig bas. Dit zorgt er denk ik ook voor dat je kick minder fijn pitched omdat hij zo hoog word. Ook moet je hem niet te ver pitchen want hoe hoger, hoe lelijker. Das eigenlijk altijd zo. Ik heb mn root meestal op G en pitch dan van D tot E.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2014 14:24 

Hardtraxx Elite

-Double post-
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2014 15:24 

Hardtraxxer

DJ_Tim schreef:
Bushman schreef:

Je moet niet je punch mee pitchen, als je het met logic pro wil doen moet je dus de tail selecteren en die pitchen. Ik zou aanraden om dit met Adobe Audition te doen, zijn ook andere programma's voor maar deze vind ik gewoon het fijnst. Gewoon Audition downloaden, kick bouncen en importeren, tail selecteren en naar de hoogte pitchen die je wilt, bouncen, cmd+z zodat je weer terug gaat naar de originele sample (het geselecteerde deel is nog steeds geselecteerd, dat maakt het werken met Audition zo fijn vind ik) en opniew doen tot je alle toonhoogtes hebt die je nodig hebt.

Verder heeft je kick wel heel veel hoog en weinig bas. Dit zorgt er denk ik ook voor dat je kick minder fijn pitched omdat hij zo hoog word. Ook moet je hem niet te ver pitchen want hoe hoger, hoe lelijker. Das eigenlijk altijd zo. Ik heb mn root meestal op G en pitch dan van D tot E.

Ik heb alleen de tail gepitcht, dat kun je ook best wel duidelijk horen hoor. Als dat niet het geval was had het nog veel beroerder geklonken haha :P Klopt dat je niet te ver moet pitchen, maar ik had die D toch echt nodig haha. Naar beneden pitchen doe ik eigenlijk nooit, misschien dat dat met Audition beter gaat!
Vorige  1 ... 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner