Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2014 15:48 

Hardtraxx Addict

@ Awethority, ik vind hem epic ook al is het mijn stijl hardstyle niet. Kan er verder niks nuttigs van zeggen want luister nooit die stijl.

@ Fuzzylogic, lekkere wat oudere style hardcore kick alleen de tail staat veel te luid. Zelfs de vocals distorten er van. Verder vind ik hem super hoor!

Zelf even een nieuw modern hardstyle kickje gebouwd. Drumazon, Hydra/Junglist en Ohmnicide zijn wel de hoofdbestanddelen. Geen samples gebruikt eh. Melo is van nonstop2k gepakte .midi van Interwybez. Midner bekende artiest, maar wel dikke melo :)

EDIT:

Hier, ook nog even geupload met Tuneboy - Overload melo :)

Synth is btw wel op de luie manier gedaan. 2 layers Sylenth1 zelfgemaakt en een stuk of wat Nexus presetjes :P Nexus en Ambience (reverb plugin) zijn zo makkelijk als je even snel een synthje wil bakken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2014 16:09 

Hardtraxxer

Thund3R:
Klinkt goed!
Ik zelf zou alleen nog wat meer geluid in de tail verwerken, en de punch ook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2014 20:29 

Hardtraxx Newbie

@ Awethority: Gave kick doet me zeker aan delete denken!

@Thund3r: Vind dat je kick wat kracht mist probeer een harde punch te maken en wat meer laag zou ook niet verkeerd zijn.

Zelf ook een nieuwe kick gemaakt benieuwd wat jullie er van vinden!

Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2014 18:43 

Hardtraxxer

erik5991
T is nog n beetje basic.
Het lijkt meer op n reverse.
Ik zou de ruimte tussen de punch en de tail nog wat opvullen

Ik ben zelf bezig geweest met mn raw kickjes :)
[zippy]http://www41.zippyshare.com/v/33620680/file.html[/zippy]
Ik adviseer om te de mp3 eerst te downloaden voor dat je feedback geeft,
de kick klinkt bijna totaal anders door zippyshare.

Pls niet rippen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2014 19:51 

Hardtraxx Newbie

@DigitalEarthquake: Klinkt goed man!
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2014 20:07 

Hardtraxxer

erik5991:
Dankje! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2014 21:57 

Hardtraxxer

lekkere kick DigitalEarthquake

@erik5991, je tail heeft potentie maar vind je punch nog niet lekker, gewoon doorgaan ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2014 17:42 

Hardtraxxer

DigitalEarthquake schreef:
erik5991
T is nog n beetje basic.

Pls niet rippen ;)

Klinkt goed! Verder geen toevoegingen. Misschien nog wat eq om m perfect met een screech of iets samen te laten klinken. Ik ben al tijden bezig maar het lukt me maar niet om een 'goede' kick naar mijn mening te krijgen. Hieronder twee testjes, maar hebben jullie tips?

mvg

Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2014 14:06 

Hardtraxxer

Iemand tips om meer tonaliteit uit de kicks te halen? Op het moment dat ik rond de 700 Hz blijf boosten krijg ik gewoon erg pijnlijke pieken door mijn monitoren. Deze pieken EQ ik er weer uit na een distortion unit. Toch niet het gewenste resultaat, maar een erg krakend geluid ipv tonaliteit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2014 17:40 

Hardtraxx Addict

DigitalEarthquake schreef:
erik5991
T is nog n beetje basic.

Pls niet rippen ;)

Klinkt zeker dik :bomb:
Het zal wel vaker zijn gevraagd, maar doe het alsnog
Wat is in jullie ogen het beste programma om een kick te maken?
Ik wil proberen zelf iets te creeren, het zal dan ook niet zo worden zoals ik nu al hoor bij sommige hier!(ben ook een 1000% amateur)

Maar lijkt me vet om toch te proberen iets te maken.
Excuses alvast als dit een vraag is die al 100x voorbij is gekomen :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2014 18:16 

Hardtraxxer

@CiRiXxX, Logic Pro heeft bijvoorbeeld de clip distortion die door vele grote namen wordt gebruikt voor hun kicks. Deze plugin is niet te verkrijgen voor andere DAW's, omdat het een standaard plugin van Logic Pro is. Maar uiteindelijk gaat het niet om je DAW. Je kan bijvoorbeeld ook hele goeie kicks maken van bijvoorbeeld iZotope Trash 2, CamelPhat of Ohmicide. Het gaat er alleen om hoe je 't gebruikt.

Als je de kick van DigitalEarthquake bijvoorbeeld mooi vindt, ik weet toevallig dat hij deze kick niet heeft gemaakt met de clip distortion van Logic Pro. Dus het kan ook met andere plugins.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2014 21:17 

Hardtraxxer

@Jaco0, Ik vind dat er wel een lekkere punch zit, de tail is alleen niet heel chill. Het lijkt net of ie iets te kort is ofzo... Daarnaast zou ik wat proberen te doen aan het krakende geluid aan het einde van de tail.

@CiRiXxX, Logic pro's clip distortion is inderdaad een veelgenoemde, hiervoor is een vergelijkbare windows-plugin op de markt: Venm van GoliathSounds. Deze gebruik ik meestal in FL Studio. Daarnaast veel EQ'en en het is ook van belang om op de waveform van je kick te letten (d.m.v. van bijvoorbeeld Schope).

Heb de kick die ik laatst postte wat verder uitgewerkt, dit is hoe hij nu klinkt:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2014 21:27 

Hardtraxxer

@Awethority, Je kick is erg hol, maar ik denk dat dat een creatieve keuze van je is.

Als je deze kick zo hol laat en 'm in een track gaat gebruiken, zou ik niet van zulke dunne screeches gebruiken, maar dan moet het eindgeheel wel vol en dik zijn met bijvoorbeeld vele effectjes en dikke screeches en dergelijke. Anders wordt het wat saai, omdat je kick al wat hol is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2014 23:20 

Hardtraxxer

@jaco0, De eerste kick is beter omdat hier minder kraak in zit. Neemt niet weg dat beide kicks te veel kraak erin hebben zitten. Als je dat gefixt krijgt dan lijkt het karakter van de kick me prima, alleen nog iets meer de lage tonen boosten voor wat bass lijkt me. Meteen de tail wat langer maken want die is nu vrij kort.

@Awethority, je kick is inderdaad wat hol maar heeft zeker een goeie punch als die screeches wat harder staan klinkt dat ook vast vet! Verder is de kick niet helemaal mijn stijl en ben je geloof ik iets anders aan het proberen zoals JesseDB al zei.

Hier nog een kick waar ik mee bezig ben:

Iemand een idee hoe je dat afmixen wat beter voor mekaar krijgt? Als je lang bezig bent dan past je gehoor zich aan aan het geluid dat je maakt en als je dan klaar bent klinkt het minder en zachter dan andere tracks... Weet niet of hier al topic voor is op dit forum, ook nog niet naar gezocht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2014 23:25 

Hardtraxxer

@ Evasive:

Niet zo mijn stijl, maar kick klinkt dik man! Wat betreft afmixen. Ozone 4/5 erg veel gebruiken en zo onder de knie krijgen. Om je volume te boosten een loudness maximizer gebruiken (waardoor je track ook voller klinkt). Je kunt de loudness maximizer van iZotope Ozone gebruiken, of de Sonnox Oxford Inflator. Vind ik zelf lekkerder klinken.

Zelf ook weer een dagje gaan zitten voor de kicks en zou graag wat feedback ontvangen!

Nieuwe kick:

Oude kick vs nieuwe kick (oude eerst):

Edit: Comressor van Soundcloud voegt bij elke kick die ik upload wat white noise toe, erg vervelend. Klinkt offline veel lekkerder. Iemand anders die dit ook ondervindt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2014 23:31 

Hardtraxx Addict

Awethority schreef:
@Jaco0, Ik vind dat er wel een lekkere punch zit, de tail is alleen niet heel chill. Het lijkt net of ie iets te kort is ofzo... Daarnaast zou ik wat proberen te doen aan het krakende geluid aan het einde van de tail.

@CiRiXxX, Logic pro's clip distortion is inderdaad een veelgenoemde, hiervoor is een vergelijkbare windows-plugin op de markt: Venm van GoliathSounds. Deze gebruik ik meestal in FL Studio. Daarnaast veel EQ'en en het is ook van belang om op de waveform van je kick te letten (d.m.v. van bijvoorbeeld Schope).

Heb de kick die ik laatst postte wat verder uitgewerkt, dit is hoe hij nu klinkt:

Je hebt ergens op t eind van de tail die soort weergalming, dat zuigende zitten dat wel chill voor tempo zorgt, maar als je dieper maakt (denk door gewoon naar beneden te pitchen of eventuele filters te veranderen) dat hij wat straffer wordt. Hij maakt nu nog te weinig impact op me.
Dat kraakje wat er nu bovenop zit vind ik wel lekker, in vergelijking met je vorige versie! Maakt hem 'm btje vies wtje wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2014 12:00 

Hardtraxxer

@Bushman, bedankt voor je tip ik heb me wat verdiept in ozone en je kunt er inderdaad sterkere sounds mee genereren.

Je punch zit bij de uiteindelijke kick nog wat los van de rest (iets andere sound lijkt het) Verder vind ik het een behoorlijk goed begin en veel vooruitgang t.o.v. je oudere kick. Die whitenoise hoor ik niet zo goed (is me ook nog nooit opgevallen bij soundcloud) maar je hebt wel een heerlijke fuzz in je kick.

Probleem bij mij blijft nog steeds dat m'n kicks los wel oké klinken maar in een track nooit tot z'n recht komen :/ Moet nog even kijken naar Sonnox Oxford Inflator wat ik daarmee zou kunnen. Heb iig m'n kick test van hierboven bijgewerkt dus als het goed is klinkt ie nu al harder.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2014 13:23 

Hardtraxxer

Veel succes met Ozone dan! Echt een super plugin! Gebruik zelf Ozone 4, vind ik iets eenvoudiger dan 5.

Dit is ook nog niet de uiteindelijke kick. Puur een strip van plugins + multiband split in Logic. Nog niet helemaal tevreden, dus nog een dagje aan werken en dan pas layeren. Dus hoop dat het iets wordt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2014 11:43 

Hardtraxxer

Bushman schreef:
Veel succes met Ozone dan! Echt een super plugin! Gebruik zelf Ozone 4, vind ik iets eenvoudiger dan 5.

Dit is ook nog niet de uiteindelijke kick. Puur een strip van plugins + multiband split in Logic. Nog niet helemaal tevreden, dus nog een dagje aan werken en dan pas layeren. Dus hoop dat het iets wordt!

Gebruik je trouwens Ozone per effect channel of gooi je em meteen over de master heen? Krijg m'n kick er toch niet helemaal goed doorheen lijkt het en de hoge loudness is ook lastig voor mekaar te krijgen tot een grens waar deze niet kraakt. Het is iig veel werk, niet dat ik aders had verwacht.

Ben benieuwd naar de verdere voortgang van je kick.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2014 13:05 

Hardtraxxer

Op de master natuurlijk. Wil je commerciële releases kunnen matchen qua volume, dan zul je oneindig veel moeten gaan compressen. Omdat dit niet het geval is, krijg je distortion.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2014 18:06 

Hardtraxx Elite

@bushman kan er nog niet zoveel over zeggen. Probeer em flink te layeren met andere punch kicks en tails. Je bass ligt vgm nog niet helemaal lekker maar kan ook aan mij liggen.

Na een tijdje prutsen heb ik eindelijk mijn eerste kick. Ik kreeg de bas alleen niet goed.. Ook heeft mijn kick een hele scherpe toon in de tail ipv dat beetje doffe geluid in professionele kicks. Heeft iemand tips hoe ik mijn bas goed krijg of hoe ik dat scherpe eruit krijg?

[zippy]http://www39.zippyshare.com/v/2733627/file.html[/zippy]

(WTF wat doet zippy toch met dat geluid… kraakt aan alle kanten.. downloaden voor betere kwaliteit ^^)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2014 22:54 

Hardtraxxer

@DJ_Tim:

Zoals gezegd moet ik nog layeren, aangezien hij in dit stadium nog niet naar wens is wacht ik daar nog even mee. Vind 'm zelf al stukken beter dan de vorige in ieder geval! Doel is ook een wat meer nu-style/mainstream kick, meer mijn ding. Denk dat 'ie daar al wel redelijk bij in de buurt komt.

Wat betreft jouw kick: Karakter van de kick is niet zo mijn ding, maar los daarvan; goeie punch, lekkere sub (al doen die twee elementen mij samen wel een beetje aan een jumpstyle kick denken). De kick klinkt in mijn oren echter totaal niet helder. Als ik het vergelijk met mijn upload lijkt het wel alsof je bitrate 10x lager ligt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2014 14:30 

Hardtraxx Elite

Bushman schreef:
@ Evasive:

Niet zo mijn stijl, maar kick klinkt dik man! Wat betreft afmixen. Ozone 4/5 erg veel gebruiken en zo onder de knie krijgen. Om je volume te boosten een loudness maximizer gebruiken (waardoor je track ook voller klinkt). Je kunt de loudness maximizer van iZotope Ozone gebruiken, of de Sonnox Oxford Inflator. Vind ik zelf lekkerder klinken.

Zelf ook weer een dagje gaan zitten voor de kicks en zou graag wat feedback ontvangen!

Nieuwe kick:

Oude kick vs nieuwe kick (oude eerst):

Edit: Comressor van Soundcloud voegt bij elke kick die ik upload wat white noise toe, erg vervelend. Klinkt offline veel lekkerder. Iemand anders die dit ook ondervindt?

Ik zou zelf juist zeggen, wees voorzichtig met Ozone. Het is opzich een prima plugin, maar het wordt vaak gebruikt als een 'one size fits all' oplossing, mik Ozone op je master en de afmix is goed.
Je kan er best gebruik van maken, maar zorg dan wel dat je weet wat je doet en wat dit voor gevolgen kan hebben voor je algemene mixdown. Met name die loudness maximizers kunnen een vertekend beeld geven, dat het lijkt alsof alles dik klinkt, maar zodra je meer elementen gaat samenvoegen kan het een zooitje worden ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2014 11:18 

Hardtraxxer

Iets geks tussendoor, ben een track aan het luisteren van Sound Rush (voorheen Sound Rusherz), maar die kicks zijn toch duidelijk D-Block & S-te-Fan??

:/

Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2014 12:31 

Hardtraxxer

Hard Society schreef:
Iets geks tussendoor, ben een track aan het luisteren van Sound Rush (voorheen Sound Rusherz), maar die kicks zijn toch duidelijk D-Block & S-te-Fan??

:/

Tegenwoodig lijk alles wel op elkaar.. Dat is dat 13 in een dozijn verhaal. Ik twijfel bij een heleboel tracks al de laatste tijd.. maargoed
Vorige  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner