Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2012 17:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Oke ga ik dat toch maar proberen.

En gebruiken jullie dan een 909 kick sampletje of niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2012 18:12 
 
Hardtraxx Elite

Draidy schreef:
Oke ga ik dat toch maar proberen.

En gebruiken jullie dan een 909 kick sampletje of niet?


ik gebruik zelf meestal wel een 909 kick uit drumazon ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2012 18:22 
 
Hardtraxxer

Met drumazon kan je echt een vette drum maken met zo'n erhm.... snerpende tail, weet ff niet anders hoe ik 't moet noemen :P Daarna hele zooi aan EQ en Distortion erover
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2012 21:11 
 
Hardtraxxer

Een paar dagen geleden ben ik, na lang twijfelen, begonnen met FL Studio. Heb een beetje lopen rootzooien met het programma, tutorial hier en daar. Heb een kick gemaakt en een melodietje erbij verzonnen, echter kan ik nooit het goede balans vinden tussen de twee, ik heb hier nu nog steeds last van. Kan het zijn dat ik simpelweg een kick heb gemaakt die nergens bij kan? Aangezien ik al meerdere melodieën geprobeerd heb op deze bass en nooit op een mooi balans uitkwam. Anyways hier een voorbeeld.



offtopic: Weet iemand wat een goede plugin is voor het editen van vocals (een leuk effect geven etc.)?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2012 22:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

MrBunni schreef:
Een paar dagen geleden ben ik, na lang twijfelen, begonnen met FL Studio. Heb een beetje lopen rootzooien met het programma, tutorial hier en daar. Heb een kick gemaakt en een melodietje erbij verzonnen, echter kan ik nooit het goede balans vinden tussen de twee, ik heb hier nu nog steeds last van. Kan het zijn dat ik simpelweg een kick heb gemaakt die nergens bij kan? Aangezien ik al meerdere melodieën geprobeerd heb op deze bass en nooit op een mooi balans uitkwam. Anyways hier een voorbeeld.



offtopic: Weet iemand wat een goede plugin is voor het editen van vocals (een leuk effect geven etc.)?

Heb je geen compressor op de master staan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2012 22:52 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Draidy schreef:
MrBunni schreef:
Een paar dagen geleden ben ik, na lang twijfelen, begonnen met FL Studio. Heb een beetje lopen rootzooien met het programma, tutorial hier en daar. Heb een kick gemaakt en een melodietje erbij verzonnen, echter kan ik nooit het goede balans vinden tussen de twee, ik heb hier nu nog steeds last van. Kan het zijn dat ik simpelweg een kick heb gemaakt die nergens bij kan? Aangezien ik al meerdere melodieën geprobeerd heb op deze bass en nooit op een mooi balans uitkwam. Anyways hier een voorbeeld.



offtopic: Weet iemand wat een goede plugin is voor het editen van vocals (een leuk effect geven etc.)?

Heb je geen compressor op de master staan?


eerder een limiter, alles drukt weg :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2012 23:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Doet een compressor dat niet ook?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2012 00:07 
 
Hardtraxxer

Draidy schreef:
Doet een compressor dat niet ook?


ja ma er is toch wel een verschil; Een limiter is idd eig niets anders dan een compressor met ratio oneindig. Alleen is het punt dat je wel mag gaan compressen, maar dat een ratio oneindig de hele dynamiek uit je track gaat halen.
Bijvoorbeeld:
Ik zet een limiter op de master, en begin aan mn track. De break met alleen de lead is af, en komt mooi tot 0dbspl. Dan breng ik de kick erin; ook dit geheel komt door de limiter perfect op 0dbspl. Nu is het probleem: de kick + lead geeft interferentie van je geluidsgolven, bepaalde frequenties die zowel in je kick als lead zitten gaan elkaar versterken, waardoor je limiter harder gaat moeten compressen tijdens de lead+kick part. resultaat: je lead klinkt hard tijdens de break, en zachter tijdens de echte climax: compleet het tegenovergestelde van wat je wil.

Zet je op het kannaal van je lead apart een goed ingestelde compressor, en ook op het kanaal van de kick, heb je dit probleem niet.

Maar als vuistregel zou ik toch zeggen, probeer eerst je mix goed te krijgen op individuele tracks, en compres op je master zelf zo weinig mogelijk ( en laat de limiters maar helemaal weg...)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2012 01:23 
 
Hardtraxxer

Nebuto schreef:
Kan deze eigenlijk wel gelijk onder het kick-topic zetten.

Even een kick met Supernatural's melodie :)




http://www51.zippyshare.com/v/62142183/file.html (HD, Voor betere kwaliteit)


goed begin maar hij is nog veel te zwaar, dat zou ik nog veranderen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2012 01:26 
 
Hardtraxxer

gilux schreef:
tijntjuh120 schreef:
gilux schreef:
mn nieuwe kick, feedbacks zijn altijd welkom



gemaakt met o.a. Drumazon


mist wat distortion, en nog wat EQ'ing verder klinkt ie netjes :thumbsup:


ik ben al een week bezig met een goeie dist erop te zetten maar dan wordt hij zo smerig grof :(


meer dist en zorg dat je punch niet mee pitcht, dat klinkt veel beter ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2012 01:30 
 
Hardtraxxer

TP-Project schreef:

Junglist
Rocket Compressor
Fruity Parametic EQ 2
CamelPhat 3
QuadraFuzz


fcking goed begin voor een chille kick, editten dus!! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2012 16:00 
 
Hardtraxxer

http://soundcloud.com/dutchiedutch/kick

Mijn kickje, graag feedback!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2012 18:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

http://www63.zippyshare.com/v/38292210/file.html

Net even half uurtje voor gezeten
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2012 18:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rawbin schreef:
http://www63.zippyshare.com/v/38292210/file.html

Net even half uurtje voor gezeten


Klinkt wat dof, beetje eqen, wat meer hoog erin :thumbup:


Dutchiedutch schreef:
http://soundcloud.com/dutchiedutch/kick

Mijn kickje, graag feedback!


De punch is heel zwak, probeer die wat sterker te maken, ook zit er een hooge freq in die enorm kut is.
Maar begint er zeker al wel op te lijken :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2012 20:31 
 
Hardtraxxer

Case Dj schreef:
Draidy schreef:
MrBunni schreef:
Een paar dagen geleden ben ik, na lang twijfelen, begonnen met FL Studio. Heb een beetje lopen rootzooien met het programma, tutorial hier en daar. Heb een kick gemaakt en een melodietje erbij verzonnen, echter kan ik nooit het goede balans vinden tussen de twee, ik heb hier nu nog steeds last van. Kan het zijn dat ik simpelweg een kick heb gemaakt die nergens bij kan? Aangezien ik al meerdere melodieën geprobeerd heb op deze bass en nooit op een mooi balans uitkwam. Anyways hier een voorbeeld.



offtopic: Weet iemand wat een goede plugin is voor het editen van vocals (een leuk effect geven etc.)?

Heb je geen compressor op de master staan?


eerder een limiter, alles drukt weg :P


Er stond inderdaad het een en ander op de master, waaronder Fruity Limiter en Izotope Ozone. Het klinkt nu al stukken beter :thumbsup: .
Weet iemand trouwens hoe je een goede Reverse Bass / Kick maakt? Als ik simpelweg een eerder gemaakte bass pak en "reverse" klik werkt het niet :P .
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2012 13:33 
 
Hardtraxxer

Dutchiedutch schreef:
http://soundcloud.com/dutchiedutch/kick

Mijn kickje, graag feedback!


Hij knispert, zit teveel hoog in., wat waarschijnlijk komt door hoge frequenties te gaan distorten. Can be wrong. Zou ook nog een zooi aan lage freq toevoegen in de EQ voor een basslaag. Tok is aardig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2012 16:23 
 
Hardtraxxer

TimoGhijsens schreef:
Nebuto schreef:
Kan deze eigenlijk wel gelijk onder het kick-topic zetten.

Even een kick met Supernatural's melodie :)




http://www51.zippyshare.com/v/62142183/file.html (HD, Voor betere kwaliteit)


goed begin maar hij is nog veel te zwaar, dat zou ik nog veranderen ;)


Was even om te experimenteren, denk dat het toffer is om te beginnen met de normale kick en er om 2 of 4 maten met de bass te spelen ipv te pitchen, Ben sowieso niet zo weg van pitch kicks omdat het in de meeste gevallen de mooie toon weghaalt. Maar bedankt voor de feedback Timo! :)



------------------------------------------------------------------------------------------------


Nu heb ik zelf niet zo heel veel tijd om te producen, ben nu een tijdje bezig met een wat grovvere kick. Ben op 't moment vrij toondoof dus of het goed klinkt laat ik aan jullie over :P

Ik hoor graag de kritiek en opties. Thanks heren!




Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2012 17:43 
 
Hardtraxxer

Nebuto schreef:
Dutchiedutch schreef:
http://soundcloud.com/dutchiedutch/kick

Mijn kickje, graag feedback!


Hij knispert, zit teveel hoog in., wat waarschijnlijk komt door hoge frequenties te gaan distorten. Can be wrong. Zou ook nog een zooi aan lage freq toevoegen in de EQ voor een basslaag. Tok is aardig.

Danku voor de reactie!
Gaat dit de betere kant op?



Uiteraard ook met screech:

Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2012 18:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dan heb ik een probleempje met Drumazon, en Tridirt. Elke keer als ik deze installeer in Fl studio en open krijg ik de melding dan beide programmas onverwachts gesloten zijn, en dat ik beide programma's correct moet installeren, terwijl op deze manier alle vst's het wel doen. Iemand een oplossing?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2012 18:20 
 
Hardtraxxer

@ Dutchie

Stukken beter, probeer nu eens in de EQ met de begin frequenties te spelen voor nog meer basslaag, met de distortion zit 't wel snor.

BTW: Hoe de neuk heb je die epische screech gemaakt? Hebbuuuh!!!


@Mike: Het kan zijn dat je virusscanner iets heeft gezien als trojan wat weer voortborduurt of het programma legaal is. En ik zou ook eens je PC formatteren, of hoe heet dat gedoe dat je heel de tijd die gekleurde blokjes ziet stapelen? :P Ik zit op MAC, I dunno.

Ik had dat ook constant bij elk programma op m'n vorige PC, heb toen alles even op een rijtje laten zetten en het werkte weer perfect.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2012 03:16 
 
Hardtraxxer

Dutchiedutch schreef:
Nebuto schreef:
Dutchiedutch schreef:
http://soundcloud.com/dutchiedutch/kick

Mijn kickje, graag feedback!


Hij knispert, zit teveel hoog in., wat waarschijnlijk komt door hoge frequenties te gaan distorten. Can be wrong. Zou ook nog een zooi aan lage freq toevoegen in de EQ voor een basslaag. Tok is aardig.

Danku voor de reactie!
Gaat dit de betere kant op?



Uiteraard ook met screech:



Klinkt erg vet, heb wel het gevoel alsof het 'm nét niet is. Kleine verandering en hij is perfect :P


PS: welke plugins gebruik je zoal voor het maken van een goede kick?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2012 10:22 
 
Hardtraxxer

Heeft iemand nog de Livestream gezien van Headhunterz (en Bas) van Noisecontrollers over zn dragon screetch en hoe hij een kick maakt? Heb t niet helemaal af kunnen kijken, het was wel interessant. Wat een uitgebreide en toffe manier om een kick te maken. Wist niet dat je op die manier zulke geluiden kan fabriceren :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2012 11:36 
 
Hardtraxxer

Hij knispert, zit teveel hoog in., wat waarschijnlijk komt door hoge frequenties te gaan distorten. Can be wrong. Zou ook nog een zooi aan lage freq toevoegen in de EQ voor een basslaag. Tok is aardig.[/quote]
Danku voor de reactie!
Gaat dit de betere kant op?



Uiteraard ook met screech:

[/quote]

Klinkt erg vet, heb wel het gevoel alsof het 'm nét niet is. Kleine verandering en hij is perfect :P

Heb deze kick gemaakt met Sylenth 1 Basick kick als preset.
2 Ohmicides, 1 camelphat, Veeel eq, en een losse punch voor de "tok"

Greetz


PS: welke plugins gebruik je zoal voor het maken van een goede kick?[/quote]
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2012 13:20 
 
Hardtraxxer

Nebuto schreef:
Heeft iemand nog de Livestream gezien van Headhunterz (en Bas) van Noisecontrollers over zn dragon screetch en hoe hij een kick maakt? Heb t niet helemaal af kunnen kijken, het was wel interessant. Wat een uitgebreide en toffe manier om een kick te maken. Wist niet dat je op die manier zulke geluiden kan fabriceren :P


Ja :D

Ik was het vergeten en zag het pas om 20 over 8, dus ik heb de dragon roar gemist. :(
Zijn manier van kicks maken is ongeveer gelijk aan die van mij, alleen sample ik mijn kicks tussendoor ipv. bussen gebruiken.
Toch maar even kijken naar die bussen, is ook handiger, kan je dingen van eerder nog een beetje aanpassen.

Hij legde ook wat dingen uit die ik nog niet wist over kicks maken.

Is er iemand die het opgenomen heeft? Ik zou het graag nog een keer willen zien
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2012 13:46 
 
Hardtraxxer

@ Mrn

krijg t filmpje niet opt forum? hmm vaag

http://www.youtube.com/watch?v=z1C4gWNJxcc&feature=related
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner