Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2014 21:39 

Hardtraxxer

@JapievanNiks, probeer je kick niet zo hol te laten klinken door bijvoorbeeld te EQ'en.

Hier een kicktest van mij:

(Let trouwens aub niet op de lead, ik weet dat-ie onwijs slecht is)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2014 18:14 

Hardtraxxer

@JapievanNiks geen verkeerde basis, gewoon verder gaan. Ik zou je de puch wat krachtiger maken en de tail wat meer beweging geven doormiddel van een filter of een phazer. hij klinkt nu namelijk nog wat plat.
Er zit inderdaad een kraak over de gehele kick en daarom klinkt het zo raar als je hem pitcht.
De kraak ("hoort normaal") mee te ducken met je tail.
Als je goed kijkt zie je in mijn kick na de tail een soort dipje en daarna word de waveform weer dikker.
Afbeelding
Ondanks dat het niet super duidelijk is te zien hoop ik dat je wel snapt wat ik bedoel :P

@JesseDB als je hem pitcht raakt de kick zijn kracht compleet weg omdat je laag weg valt.
Zou hem zoiezo meer body geven en ook de punch wat aanpakken.

Moet eerlijk zeggen dat ik zelf ook niet zo'n held ben ik kicks maken en meestal pas de punch op het laatste ga bewerken zodat hij in de kick past. Heb ook vaak het probleem dat al mijn kicks op elkaar lijken en ben daarom gister begonnen met een totaal andere aanpak. De punch heb ik nog niets mee gedaan.

Screetch erbij voor het idee :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2014 22:45 

Hardtraxxer

Skatzow:
Je kick is nog n beetje aan de dunne kant,
misschien kan je er nog wat bass bij tweaken en hem daarna compressen.
Buiten dat is hij wel oke ;)

Hier mijn eigen kickje :D
[zippy]http://www19.zippyshare.com/v/23183658/file.html[/zippy]
Track: ''Fear The Void'' (Van mij.)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2014 17:51 

Hardtraxx Newbie

Skatzow schreef:
@JapievanNiks geen verkeerde basis, gewoon verder gaan. Ik zou je de puch wat krachtiger maken en de tail wat meer beweging geven doormiddel van een filter of een phazer. hij klinkt nu namelijk nog wat plat.
Er zit inderdaad een kraak over de gehele kick en daarom klinkt het zo raar als je hem pitcht.
De kraak ("hoort normaal") mee te ducken met je tail.
Als je goed kijkt zie je in mijn kick na de tail een soort dipje en daarna word de waveform weer dikker.
Afbeelding
Ondanks dat het niet super duidelijk is te zien hoop ik dat je wel snapt wat ik bedoel :P

@JesseDB als je hem pitcht raakt de kick zijn kracht compleet weg omdat je laag weg valt.
Zou hem zoiezo meer body geven en ook de punch wat aanpakken.

Moet eerlijk zeggen dat ik zelf ook niet zo'n held ben ik kicks maken en meestal pas de punch op het laatste ga bewerken zodat hij in de kick past. Heb ook vaak het probleem dat al mijn kicks op elkaar lijken en ben daarom gister begonnen met een totaal andere aanpak. De punch heb ik nog niets mee gedaan.

Screetch erbij voor het idee :D

Probeer het verlagen van de bas in je kick, en dan vervormen meer, dit geeft meer ruimte voor vervorming. Kijk Audiofreq's masterclass als je meer van een verklaring nodig. Het verlagen van de bass laat meer van het karakter van de staart om in principe worden vervormd. Hier is een van mijn eigen kicks, dit is een clip van de midintro van mijn aanstaande track "Awaken". Excuus voor de slechte kwaliteit, ik moest uploaden op zippy. Er is een HQ preview op mijn SoundCloud. (Sorry voor mijn slechte nederlands, ik gebruik google translate)
[zippy]http://www21.zippyshare.com/v/61646295/file.html[/zippy]
En Digital Earthquake, waar is dat full track?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2014 18:17 

Hardtraxxer

ProjectAliasOfficial:
Hey, mijn track staat op mn Soundcloud :)
----------------------------------------------------
https://soundcloud.com/digitalearthquake
Over jou kick, hij klinkt goed!
Aleen er zou misschien wat crunch in mogen, de hoge freqs staan n beetje leeg.
T is n kick, maar niet echt iets speciaals.
Hij klinkt goed!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2014 18:24 

Hardtraxx Newbie

DigitalEarthquake schreef:
ProjectAliasOfficial:
Hey, mijn track staat op mn Soundcloud :)
https://soundcloud.com/digitalearthquake
Over jou kick, hij klinkt goed!
Aleen er zou misschien wat crunch in mogen, de hoge freqs staan n beetje leeg.
T is n kick, maar niet echt iets speciaals.
Hij klinkt goed!

Check mijn SoundCloud, moet de high-end beter op de HQ Voorbeeld klinken, ik volgde je: P Bedankt voor de feedback!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2014 21:04 

Hardtraxxer

@ProjectAliasOfficial
Ten eerste wil ik je bedanken voor je feedback. Maar ik heb toch enkele vragen over je feedback zelf. Ik ken de truc van audiofreq al en deze pas ik hier en daar ook toe.
Ik vraag me af wat je precies wilt bereiken door dit nog meer te doen?
Nogmaals: Ik waardeer je feedback en zal de tail ook wat meer karakter geven maar voor mij komt dit meer over als vlug wat zeggen om je eigen track te mogen posten.
(Persoonlijk zou ik meer met fase verschuiving werken om het karakter van de tail omhoog te krijgen)

Over Awaken: Opzich is er niet veel verkeerd met je kick maar ik vind hem wat standaard, dergelijke kicks hoor je in meerdere tracks terug. Dit is natuurlijk een persoonlijke mening :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2014 00:03 

Hardtraxx Newbie

Skatzow schreef:
@ProjectAliasOfficial
Ten eerste wil ik je bedanken voor je feedback. Maar ik heb toch enkele vragen over je feedback zelf. Ik ken de truc van audiofreq al en deze pas ik hier en daar ook toe.
Ik vraag me af wat je precies wilt bereiken door dit nog meer te doen?
Nogmaals: Ik waardeer je feedback en zal de tail ook wat meer karakter geven maar voor mij komt dit meer over als vlug wat zeggen om je eigen track te mogen posten.
(Persoonlijk zou ik meer met fase verschuiving werken om het karakter van de tail omhoog te krijgen)

Over Awaken: Opzich is er niet veel verkeerd met je kick maar ik vind hem wat standaard, dergelijke kicks hoor je in meerdere tracks terug. Dit is natuurlijk een persoonlijke mening :)

Wanneer u vervormen na het verlagen van de bas, is er minder bas te vervalsen, op zijn beurt waardoor meer van de crunch van de staart te vervormen, maar als je de bass boost, er is minder van de crunch te vervalsen, dus in sommige gevallen je zal eindigen het stimuleren van de bas, aangezien hiermee het karakter van de kick: D
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2014 00:04 

Hardtraxx Addict

jij u use google transtaler?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2014 00:23 

Hardtraxx Newbie

Joeyvg schreef:
jij u use google transtaler?

Niet zeker of dat was gericht op mij, of wat het ook bedoelde, maar ik gok dat je vraagt ​​of ik gebruik google translate, dus ja, ik doe: P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2014 01:35 

Hardtraxxer

haha :P

@ProjectAliasOfficial: je had ook gewoon mogen zeggen dat er meer crunch, detail in de tail mocht :P
Toch bedankt voor de moeite die je wilt nemen via google translate :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2014 03:18 

Hardtraxx Newbie

Skatzow schreef:
haha :P

@ProjectAliasOfficial: je had ook gewoon mogen zeggen dat er meer crunch, detail in de tail mocht :P
Toch bedankt voor de moeite die je wilt nemen via google translate :D

Geen probleem man, hier is mijn laatste kick:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2014 19:18 

Hardtraxx Elite

@ProjectAlias
I would make the tail a bit longer, it generaly gives your kick more of a dynamic sound instead of a more stubby one.. Still, its a very nice one, and i really wouldnt mess around with it too much, because it sounds near perfect! Good job! :thumbsup:

Hier is mijn nieuwe kick, achtergrond is n arp. Erg benieuwd wat jullie vinden! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2014 00:38 

Hardtraxx Newbie

Mannonymous schreef:
@ProjectAlias
I would make the tail a bit longer, it generaly gives your kick more of a dynamic sound instead of a more stubby one.. Still, its a very nice one, and i really wouldnt mess around with it too much, because it sounds near perfect! Good job! :thumbsup:

Hier is mijn nieuwe kick, achtergrond is n arp. Erg benieuwd wat jullie vinden! :thumbup:

An english speaker :O Haha thanks man, I like the tail the length it is, as the bass fills the tail's movement so much, I do have a longer version for lento violento. On to your kick, there is a lack of low-mid range. By this I mean, it doen't sound too bad, the character is nice, but theres nothing between the sub and the character. My kicks have a strong peak in their around third or fouth bass harmonic, so around 100-200Hz ish. Keep in mind simply peaking here won't do shit, will ruin the sound, you need to have a fat harmonic there, so try distorting sines than soloing out that single area, until it's fat as hell, then mix in with the kick. No matter how shitty the club system, will still be ground shaking. As it is, it will only be ground shaking on those high-high-HIGH end club systems at only the biggest festivals.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2014 10:49 

Hardtraxxer

I totally agree, harmonics are important and keep in mind that your track can be player on low quality sound systems like smartphones.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2014 18:47 

Hardtraxx Newbie

Ik ga gewoon verder met google translate, zodat ook niet-Engels sprekenden gemakkelijk kan begrijpen. Hier is een goed voorbeeld van die harmonischen in de laag-midden. Als de getimede link niet werkt, ga je gewoon naar 49:38 http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=zDHNENIhrwk#t=2920
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2014 21:17 

Hardtraxx Addict

@projectAlias

I can recommened harderstate.com for you. More international. Basicly the same as Hardtraxx

Hardtraxx always better ofc :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2014 21:30 

Hardtraxxer

@Mannonynmous, Je kick klinkt best degelijk, maar ik mis er nog wel wat aan... Ik denk dat de punch sowieso nog wat verbeterd kan worden...

Ik ben eens met iets experimenteels aan de gang gegaan, wat vinden jullie ervan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2014 22:36 

Hardtraxxer

Awethority:
Het is n start ;)
Ik zou nog n andere basic kick maken met wat crunch, layeren, en nog wat eq / dist erbij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2014 19:24 

Hardtraxxer

@DigitalEarthquake thx voor de tip, maar de kick is eigenlijk niet bedoeld om 'crunchy' te zijn als je snapt wat ik bedoel... Layeren/eq en wat meer distortion kan ie idd wel gebruiken, ik beschouw hem zelf ook nog niet als af.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2014 00:20 

Hardtraxx Veteran

@Awethority: De kick klinkt nog heel leeg en hol, ook mag er een stuk meer distortion op. De tail kan ook nog aandacht gebruiken.

@Manonnymous: Je kick kraakt teveel en kan meer bass gebruiken imo. Ook de punch mag je nog wat aandacht aan geven.

@ProjectAlias: Awesome kick man, sounds great! I would distort it a little more.

Hier mijne:
[zippy]http://www71.zippyshare.com/v/79128490/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2014 10:39 

Hardtraxxer

Is er iemand die ervaring heeft met de Sonic Acadamy Kick by Nicky Romero ??

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2014 18:09 

Hardtraxx Addict

Awethority schreef:
@Mannonynmous, Je kick klinkt best degelijk, maar ik mis er nog wel wat aan... Ik denk dat de punch sowieso nog wat verbeterd kan worden...

Ik ben eens met iets experimenteels aan de gang gegaan, wat vinden jullie ervan?

Ik zal je wel wat steun geven aangezien volgens mij de meeste mensen denken dat je een mainstream kick hebt geprobeerd te maken.
Ik snap waar je heen wilt, ik houd wel van dat type kick! Punch klinkt wel lekker vind ik, maar de tail iets te "opgeblazen". Zit er veel reverb op? Ga nog ff sleutelen, ik ben benieuwd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2014 10:35 

Hardtraxxer

@mr_vertigo, Thx haha :P. Het is idd niet het standaardtype kick wat ik probeer(de) te maken :), meer iets alla Delete/Vazard ofzo, reverb heb echter ik nog niet veel gebruikt. Ik beschouw m zelf ook nog niet als af en ga er naar alle waarschijnlijkheid nog wel mee verder werken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2014 12:12 

Hardtraxx Veteran

Awethority schreef:
@mr_vertigo, Thx haha :P. Het is idd niet het standaardtype kick wat ik probeer(de) te maken :), meer iets alla Delete/Vazard ofzo, reverb heb echter ik nog niet veel gebruikt. Ik beschouw m zelf ook nog niet als af en ga er naar alle waarschijnlijkheid nog wel mee verder werken.

Ik vind het (net als Vertigo) zeker een vette kick, maar inderdaad kun je daar in dit topic niet echt mee aankomen... Wat betreft de feedback die je zoekt dan :P Ik denk alleen wel dat het mooi is als je een heeeeeeel lichte distortion op de punch zet, en dan het liefst alleen echt het allereerste deel van de punch.

Ik heb zelf een keer een super fijne early kick-bass gemaakt, hier gepost, en toen zei ook iedereen van 'nee maat, meer eq en distortion en je tail klinkt heel raar' en dat soort dingen :lol:
Vorige  1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner