Skatzow schreef:
@JapievanNiks geen verkeerde basis, gewoon verder gaan. Ik zou je de puch wat krachtiger maken en de tail wat meer beweging geven doormiddel van een filter of een phazer. hij klinkt nu namelijk nog wat plat.
Er zit inderdaad een kraak over de gehele kick en daarom klinkt het zo raar als je hem pitcht.
De kraak ("hoort normaal") mee te ducken met je tail.
Als je goed kijkt zie je in mijn kick na de tail een soort dipje en daarna word de waveform weer dikker.

Ondanks dat het niet super duidelijk is te zien hoop ik dat je wel snapt wat ik bedoel

@JesseDB als je hem pitcht raakt de kick zijn kracht compleet weg omdat je laag weg valt.
Zou hem zoiezo meer body geven en ook de punch wat aanpakken.
Moet eerlijk zeggen dat ik zelf ook niet zo'n held ben ik kicks maken en meestal pas de punch op het laatste ga bewerken zodat hij in de kick past. Heb ook vaak het probleem dat al mijn kicks op elkaar lijken en ben daarom gister begonnen met een totaal andere aanpak. De punch heb ik nog niets mee gedaan.
Screetch erbij voor het idee

Probeer het verlagen van de bas in je kick, en dan vervormen meer, dit geeft meer ruimte voor vervorming. Kijk Audiofreq's masterclass als je meer van een verklaring nodig. Het verlagen van de bass laat meer van het karakter van de staart om in principe worden vervormd. Hier is een van mijn eigen kicks, dit is een clip van de midintro van mijn aanstaande track "Awaken". Excuus voor de slechte kwaliteit, ik moest uploaden op zippy. Er is een HQ preview op mijn SoundCloud. (Sorry voor mijn slechte nederlands, ik gebruik google translate)
[zippy]http://www21.zippyshare.com/v/61646295/file.html[/zippy]
En Digital Earthquake, waar is dat full track?