Thanks ExoBassTix,
Joune is heel apart, ik vind m wel vet klinken! Lekker heavy en "duister"
Joune is heel apart, ik vind m wel vet klinken! Lekker heavy en "duister"
Opzich wel lekker! Alleen mag het volgens mij wat meer Hoog hebben.Ampyre wrote:En ook weer een update van deze zijde. Voor mij is deze nu klaar, op naar een nieuwe!
Met Screech:
View on SoundCloud
klinkt echt super! mag ik vragen welke DAW en plugins je gebruikt voor je kick?Ampyre wrote:En ook weer een update van deze zijde. Voor mij is deze nu klaar, op naar een nieuwe!
Met Melodie:
View on SoundCloud
Met Screech:
View on SoundCloud
Das mooi want ik gebruik ook gwn FLAmpyre wrote:@Freqmaniak: Ik denk dat het ook een beetje een kwestie van smaak is. Volgens de analyzers zit het wel goed op mids en de high's krijgen later nog een kleine boost in de track zelf. Als ik jou was zou ik aan de punch werken, wederom is natuurlijk niets goed of fout, maar persoonlijk hou ik meer van een stevige agressieve attack.
@RobdeV; Ik vind het het fijnste om de kick uit te werken in FL Studio. Het is naar mijn idee toch een van de simpelere DAWs, vooral om mee te beginnen. Qua plugins boeit het niet, omdat je zowat in elke DAW dezelfde plugins kunt gebruiken. Natuurlijk hoor en zie je overal "Logic Logic Logic", maar ik ben geen fan van het werken met Apple computers. Bovendien, om er dan eentje te kopen alleen voor de Clip Distortion..? Er is een super alternatief voor deze plugin, en niet eens zo duur: "Venm!" Met deze kom je een heel eind uit de voeten..
(Verder natuurlijk EQ EQ EQ EQ en nog eens EQ)
Zo doe ik het altijd in CooleditPro.soundstreamer wrote:Ik heb een nieuwe kick gemaakt op toonhoogte G. Nu heb ik deze gepitcht in Cool Edit pro naar toonhoogt F en A.
Die naar F gepitcht is is gewoon goed als ik hem opsla, maar die naar A gepitcht is daarvan is de tail korter geworden als 1 beat. Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen?
Wat ook handig is, is Wavelab. Open de kick, druk op de P (Pitch) en selecteer "preserve formats", zo houdt hij automatisch dezelfde lengte wanneer je pitchtFreqmaniak wrote:Zo doe ik het altijd in CooleditPro.soundstreamer wrote:Ik heb een nieuwe kick gemaakt op toonhoogte G. Nu heb ik deze gepitcht in Cool Edit pro naar toonhoogt F en A.
Die naar F gepitcht is is gewoon goed als ik hem opsla, maar die naar A gepitcht is daarvan is de tail korter geworden als 1 beat. Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen?
1. Selecteer de tail die je wilt pitchen
2. Houdt de selectie zoals die staat als je gaat pitchen
3. Ga naar time/pitch - stretch
4. Schuif het balkje naar de gewenste lengte en klik op OK. Als ik het goed heb moet je het balkje naar LINKS schuiven voor een langere 'sample'.
Nu moet je tail gestrecht zijn. Als die nog steeds te kort is, doe je CTRL-Z en doe je het opnieuw, en verschuif je het balkje iets meer naar links.
Heb je al een label? Zo niet, maak eens een volledige track en stuur die op, succes gegarandeerd!deniax wrote:Preview nieuwe track. Dit keer andere kick met weinig punch. Vond ik ook wel lekker eigelijk![]()
View on SoundCloud
Kan ook altijd van pas komen, dus als je wil sturen graagmr_vertigo wrote:Hangt er vanaf wat voor kick... kep wel wat early kicks voor je
zoek op yt anders ff naar fuckablekicks demo (echt, neem je niet in de zeik) misschien zit daar iets voor je tussen.sjuul wrote:Kan ook altijd van pas komen, dus als je wil sturen graagmr_vertigo wrote:Hangt er vanaf wat voor kick... kep wel wat early kicks voor je