Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2013 17:22 

Hardtraxx Newbie

Thanks ExoBassTix,

Joune is heel apart, ik vind m wel vet klinken! Lekker heavy en "duister"
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2013 19:43 

Hardtraxx Newbie

Ampyre schreef:
En ook weer een update van deze zijde. Voor mij is deze nu klaar, op naar een nieuwe! :D

Met Screech:

Opzich wel lekker! Alleen mag het volgens mij wat meer Hoog hebben.
De kick kan ook wat boost hebben in de mids en in de high.

Hier een intro waar ik nu mee bezig ben, met me nieuwe kick uiteraard. Wat vinden jullie ervan?

Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2013 20:59 

Hardtraxx Newbie

Ampyre schreef:
En ook weer een update van deze zijde. Voor mij is deze nu klaar, op naar een nieuwe! :D

Met Melodie:

Met Screech:

klinkt echt super! mag ik vragen welke DAW en plugins je gebruikt voor je kick?

gr
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2013 10:52 

Hardtraxx Newbie

@Freqmaniak: Ik denk dat het ook een beetje een kwestie van smaak is. Volgens de analyzers zit het wel goed op mids en de high's krijgen later nog een kleine boost in de track zelf. Als ik jou was zou ik aan de punch werken, wederom is natuurlijk niets goed of fout, maar persoonlijk hou ik meer van een stevige agressieve attack.

@RobdeV; Ik vind het het fijnste om de kick uit te werken in FL Studio. Het is naar mijn idee toch een van de simpelere DAWs, vooral om mee te beginnen. Qua plugins boeit het niet, omdat je zowat in elke DAW dezelfde plugins kunt gebruiken. Natuurlijk hoor en zie je overal "Logic Logic Logic", maar ik ben geen fan van het werken met Apple computers. Bovendien, om er dan eentje te kopen alleen voor de Clip Distortion..? Er is een super alternatief voor deze plugin, en niet eens zo duur: "Venm!" Met deze kom je een heel eind uit de voeten..
(Verder natuurlijk EQ EQ EQ EQ en nog eens EQ) :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2013 12:22 

Hardtraxx Newbie

Ampyre schreef:
@Freqmaniak: Ik denk dat het ook een beetje een kwestie van smaak is. Volgens de analyzers zit het wel goed op mids en de high's krijgen later nog een kleine boost in de track zelf. Als ik jou was zou ik aan de punch werken, wederom is natuurlijk niets goed of fout, maar persoonlijk hou ik meer van een stevige agressieve attack.

@RobdeV; Ik vind het het fijnste om de kick uit te werken in FL Studio. Het is naar mijn idee toch een van de simpelere DAWs, vooral om mee te beginnen. Qua plugins boeit het niet, omdat je zowat in elke DAW dezelfde plugins kunt gebruiken. Natuurlijk hoor en zie je overal "Logic Logic Logic", maar ik ben geen fan van het werken met Apple computers. Bovendien, om er dan eentje te kopen alleen voor de Clip Distortion..? Er is een super alternatief voor deze plugin, en niet eens zo duur: "Venm!" Met deze kom je een heel eind uit de voeten..
(Verder natuurlijk EQ EQ EQ EQ en nog eens EQ) :D

Das mooi want ik gebruik ook gwn FL ;) zal ff kijken naar die Venm vst ja heb ook wel stuk of 10 EQ's dat komt wel goed :P

bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2013 21:56 

Hardtraxxer

Ik heb een nieuwe kick gemaakt op toonhoogte G. Nu heb ik deze gepitcht in Cool Edit pro naar toonhoogt F en A.
Die naar F gepitcht is is gewoon goed als ik hem opsla, maar die naar A gepitcht is daarvan is de tail korter geworden als 1 beat. Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2013 22:09 

Hardtraxxer

weet zo niet meer hoe die optie heet maar bij je pitch/timestretch instellingen staat een optie om de lengte gelijk te houden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2013 22:25 

Hardtraxxer

Oke, bedankt man. Ik zal er eens mee aan de slag gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2013 09:01 

Hardtraxx Newbie

soundstreamer schreef:
Ik heb een nieuwe kick gemaakt op toonhoogte G. Nu heb ik deze gepitcht in Cool Edit pro naar toonhoogt F en A.
Die naar F gepitcht is is gewoon goed als ik hem opsla, maar die naar A gepitcht is daarvan is de tail korter geworden als 1 beat. Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen?

Zo doe ik het altijd in CooleditPro.

1. Selecteer de tail die je wilt pitchen
2. Houdt de selectie zoals die staat als je gaat pitchen
3. Ga naar time/pitch - stretch
4. Schuif het balkje naar de gewenste lengte en klik op OK. Als ik het goed heb moet je het balkje naar LINKS schuiven voor een langere 'sample'.

Nu moet je tail gestrecht zijn. Als die nog steeds te kort is, doe je CTRL-Z en doe je het opnieuw, en verschuif je het balkje iets meer naar links.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2013 12:08 

Hardtraxx Newbie

Freqmaniak schreef:
soundstreamer schreef:

Zo doe ik het altijd in CooleditPro.

1. Selecteer de tail die je wilt pitchen
2. Houdt de selectie zoals die staat als je gaat pitchen
3. Ga naar time/pitch - stretch
4. Schuif het balkje naar de gewenste lengte en klik op OK. Als ik het goed heb moet je het balkje naar LINKS schuiven voor een langere 'sample'.

Nu moet je tail gestrecht zijn. Als die nog steeds te kort is, doe je CTRL-Z en doe je het opnieuw, en verschuif je het balkje iets meer naar links.

Wat ook handig is, is Wavelab. Open de kick, druk op de P (Pitch) en selecteer "preserve formats", zo houdt hij automatisch dezelfde lengte wanneer je pitcht :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2013 19:53 

Hardtraxxer

NEEE! Heb nu mijn steinberg audio interface aangesloten maar nog steeds die klik achter me kick aan!!!! :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Wat nu?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2013 19:59 

Hardtraxxer

Zou iemand misschien een losse 909 kick zonder effecten erop enz kunnen sturen?
Ik wil kijken of het dan aan mijn fl studio en plugins ligt of dat het dan toch iets anders is....
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2013 21:13 

Hardtraxxer

Freqmaniak en Ampyre ook nog bedankt voor de antwoorden. Ik zal het eerst eens proberen nog met cool edit, anders kan ik altijd nog voor wavelab gaan.

@roalddb: anders probeer het eens met de trialversie van cubase of het dan wel weg is, dan weet je meteen of het aan FL ligt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2013 19:17 

Artiest

Ik heb een vraagje. Is er iemand die wat samples heeft van professionele hardstyle kicks zodat ik een sound heb waar ik een beetje naar toe kan werken? Het liefst in F, omdat ik daar nu ook in werk, maar dat kan ik evt altijd nog pitchen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2013 19:58 

Hardtraxx Newbie

Waarom check je geen kicks van hardstyle tracks die je in je bezit hebt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2013 20:38 

Artiest

Zou idd ook kunnen. Dan moet ik even een stukje zoeken van een track dat puur kick bevat zodat ik die kan knippen. maar zou alsnog handig zijn als iemand een aantal van die sampletjes heeft :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2013 23:23 

Hardtraxx Addict

Hangt er vanaf wat voor kick... kep wel wat early kicks voor je :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2013 00:42 

Hardtraxxer

Preview nieuwe track. Dit keer andere kick met weinig punch. Vond ik ook wel lekker eigelijk ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2013 08:22 

Hardtraxxer

@ deniax, Heerlijk!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2013 09:39 

Hardtraxx Addict

deniax schreef:
Preview nieuwe track. Dit keer andere kick met weinig punch. Vond ik ook wel lekker eigelijk ^^

Heb je al een label? Zo niet, maak eens een volledige track en stuur die op, succes gegarandeerd! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2013 09:53 

Hardtraxxer

Ben ik mee bezig atm :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2013 09:54 

Hardtraxxer

Lekker hoor Deniax! Is ook een beetje mijn stijl :) (Collab? :P )
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2013 23:04 

Artiest

mr_vertigo schreef:

Kan ook altijd van pas komen, dus als je wil sturen graag :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2013 09:40 

Hardtraxxer

sjuul schreef:
mr_vertigo schreef:

Kan ook altijd van pas komen, dus als je wil sturen graag :)

zoek op yt anders ff naar fuckablekicks demo (echt, neem je niet in de zeik) misschien zit daar iets voor je tussen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2013 10:01 

Hardtraxxer

Bij lose my mind zit volgens mij een set kale kicks bij op het einde, weet niet of je zoiets zoekt:p
Vorige  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner