N
Hardtraxxer
342 posts member since 2011
last seen Jul 2013
Basscow wrote:@ Nebuto

Klinken goed tot zo ver maar kan je de tail van de eerste en de punch van de laatste ook combineren? volgensmij krijg je dan een heerlijke kick! :)
Bij deze:

View on SoundCloud

Heb er nog een klein beetje bass bijgevoegd. Klinkt inderdaad stukken beter :)
Hardtraxxer
701 posts member since 2010
last seen Nov 2024
Zal hem morgen ff op vol geluid zetten, maar klinkt tot zo ver wel goed :)

Vind alleen (net als bij me eigen kick) de punch nog iets te kaal, lijkt me beter als je die nog wat voller kan maken. Maar je kick is er sowieso op vooruit gegaan
Hardtraxxer
620 posts member since 2011
last seen 4 days ago
Even een probleempje,
ik krijg mijn kicks vaak niet lekker onder mijn melodie, dan loopt ie vals, hoe leggen jullie hem er wel 'recht' onder?
N
Hardtraxxer
last seen Jul 2013
In Cubase bovenin het menutje op Grid zetten..

Fruityloops? Geen idee :P
Hardtraxxer
last seen 4 days ago
Nebuto wrote:In Cubase bovenin het menutje op Grid zetten..

Ja ik gebruik nog FL, als ik mijn nieuwe midi keyboard bestel stap ik over :P
Hardtraxxer
last seen 4 days ago
Ik denk dat het me gelukt is, even wat feedback nodig jongens!

View on SoundCloud
N
Hardtraxxer
last seen Jul 2013
Hardphonic wrote:

Is een keyboard synth niet handiger? Athans, ik heb een 25 toets ding gekocht, nu wil ik een synth gaan kopen, alleen die hebben ook allemaal zo'n 25 keyboard erop. Dus dan zit ik met een keyboard over :P

Btw, vind de kick wel netjes. Misschien de melodie iets zachter zetten dan kan ik 'm wat beter horen :)
Hardtraxxer
last seen 4 days ago
Nebuto wrote:
Hardphonic wrote:

Is een keyboard synth niet handiger? Athans, ik heb een 25 toets ding gekocht, nu wil ik een synth gaan kopen, alleen die hebben ook allemaal zo'n 25 keyboard erop. Dus dan zit ik met een keyboard over :P

Btw, vind de kick wel netjes. Misschien de melodie iets zachter zetten dan kan ik 'm wat beter horen :)
Ik ben van plan om deze zomer een Acces Virus TI2 te halen en met de M-Audio Axiom Pro 49 kun je heel makkelijk in je vst's duiken daarom kies ik voor keyboard apart, er zitten op de axiom ook 9 faders en 8 pads op, dat vindt je meestal niet op synths. Dat vind ik het handige aan de Pro versie van de Axiom serie.
Hardtraxxer
last seen 4 days ago
Melodie ietsje zachter gezet en aan het einde er iets aangeplakt wat de '2e' melodie moet worden.

View on SoundCloud
N
Hardtraxxer
last seen Jul 2013
Helemaal niet verkeerd die sample :)

Ik heb zelf de Oxygen 25, erg fijn apparaatje.
Hardtraxxer
last seen 4 days ago
Nebuto wrote:Helemaal niet verkeerd die sample :)

Wat bedoel je met sample? :P
Kick is van mezelf als je dat bedoelt :P
N
Hardtraxxer
last seen Jul 2013
Hardphonic wrote:

Bedoelde het geheel, melodie + kick bij elkaar. Snippet dus.
Hardtraxxer
last seen 4 days ago
Nebuto wrote:
Hardphonic wrote:

Bedoelde het geheel, melodie + kick bij elkaar. Snippet dus.
Aah zo, danku danku :worship:
N
Hardtraxxer
last seen Jul 2013
Sylenth1, heul veul LFO troep erin.
N
Hardtraxxer
last seen Jul 2013
Kan deze eigenlijk wel gelijk onder het kick-topic zetten.

Even een kick met Supernatural's melodie :)

View on SoundCloud

http://www51.zippyshare.com/v/62142183/file.html (HD, Voor betere kwaliteit)
T
Hardtraxx Elite
2257 posts member since 2011
last seen Jun 2026
weet iemand een alternatief voor Waves RBass? (AU) (gebruik logic)
verder nog tips voor plug ins voor kicks ? :)
M
Hardtraxxer
137 posts member since 2011
last seen Jul 2015
@ nebuto: klinkt niet verkeerd, maar er mag veel meer dist op de tail, en ik denk dat de bass zelf iets minder mag (tov punch en melo). Ik zou wat je nu hebt behouden, en een layer maken met een tok die je er duidelijker laat uitkomen+ een layer voor een gediste tail zonder bass :)

@tijntju120:
kweet niet echt veel over de plugins van logic, maar basic heb je dit nodig voor een kick:
een basis kick. Veel mensen beginnen vanuit een 909 bassdrum, maar je kan ook zelf een kickje maken in eender welke vst waar je de optie hebt om je attack, releas, dec, sus,... van de pitch van je sound aan te passen.

Dan heb je in je mixer een goede equaliser nodig, een (multiband) compressor, multiband dist unit, phaser, chorus & reverb. Welke dat zijn maakt opzich niet zoveel uit, kicks maken is een kwestie van er dagen lang werk in te steken :p

verder is het mss handig om te weten dat de volgorde waarin je je plugins gebruikt heel belangerijk is, en het een volledig ander resultaat kan geven of je plugin x voor y zet, of omgekeerd :)
N
Hardtraxxer
last seen Jul 2013
Bedankt Momentum, ik ga aan de slag :)
N
Hardtraxxer
last seen Jul 2013
Heerlijk, die shit moet je VOELEN! Bam! :P
T
Hardtraxxer
245 posts member since 2011
last seen Oct 2012
bas is wel dik hehe daar kunnen we niet over zeuren, miss wel andere punch en tail ?

View on SoundCloud

hier nog Dropbox link als soundcloud weer is niet doet

http://dl.dropbox.com/u/19168541/previe ... 0RIGHT.mp3
T
Hardtraxxer
245 posts member since 2011
last seen Oct 2012
we hebben hier de kick een beeetje verder ge eq'd en zijn verder gegaan met melo 2 en 3 :d

View on SoundCloud
Hardtraxx Veteran
6661 posts member since 2010
last seen Nov 2024
Ik weet nu dat kicks zijn opgebouwd uit verschillende delen. Meestal 3.
Ik krijg ze hier altijd als een geheel te horen. Maar zou iemand mischien een keertje de 3 losse delen op kunnen nemen en los uploaden?
Ik ben niet van plan jullie, maar heb op het moment geen idee waar ik moet beginnen als ik een kick ga maken.
Hardtraxx Addict
1522 posts member since 2011
last seen Jan 2015
Draidy wrote:Ik weet nu dat kicks zijn opgebouwd uit verschillende delen. Meestal 3.
Ik krijg ze hier altijd als een geheel te horen. Maar zou iemand mischien een keertje de 3 losse delen op kunnen nemen en los uploaden?
Ik ben niet van plan jullie, maar heb op het moment geen idee waar ik moet beginnen als ik een kick ga maken.
Om te beginnen in het handig om 1 kick te maken en dan de tok / tail te scheiden en apart te bewerken. Probeer dat maar eens als eerst. Dat drie lagen systeem hoeft niet perse te worden toegepast,
Hardtraxxer
226 posts member since 2011
last seen Mar 2025
View on SoundCloud

Na veel eq'en en distortion dit gemaakt. klinkt nog een beetje zwakjes iemand tips?
Hardtraxx Elite
2281 posts member since 2008
last seen Apr 2021
Squid wrote:
Draidy wrote:Ik weet nu dat kicks zijn opgebouwd uit verschillende delen. Meestal 3.
Om te beginnen in het handig om 1 kick te maken en dan de tok / tail te scheiden en apart te bewerken. Probeer dat maar eens als eerst. Dat drie lagen systeem hoeft niet perse te worden toegepast,
Wanneer je uitgaat van t 3 lagen systeem, krijg je imo sneller een onsamenhangende kick... Je kan beter met 1 later beginnen, daar het belangrijkste karakter uit halen, en vervolgens deze later uit elkaar trekken om de individuele onderdelen gedetailleerder te kunnen tweaken. Wanneer je een tail maakt en later de sub erbij maakt, ga je gewoon feeling missen.. Haal je t uit 1 layer klinkt t veel beter, veel meer samenhang!