Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2013 13:22 

Hardtraxxer

Slckaer schreef:
Stigmata schreef:
Hoe exporteer je? neem je op. of audiomixdown?

Audiomixdown

raar, dan zou je geen verschil moeten horen. Staan je instellingen goed? 24bit floatingpoint en zo? heb je de juiste drivers geselecteerd? Staat Cubase monitor aan?(die moet uit)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2013 15:22 

Hardtraxx Newbie

Deniax en Hard Society: klinkt lekker!!

Hier nog een voorbeeldje met melodie..

Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2013 15:28 

Hardtraxx Veteran

deniax schreef:
@roalddb
Wat stigmata zegt, genoeg werk aan de winkel!

Hier een stukje met mijn nieuwe kick

Lekkere kicks maak jij altijd :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2013 18:16 

Hardtraxxer

deniax schreef:
@roalddb
Wat stigmata zegt, genoeg werk aan de winkel!

Hier een stukje met mijn nieuwe kick

Kick klinkt wel goed! Werk aan de technische aspecten van de rest. Hoor dat er een flinke galm ergens op zit, waar volgens mij nog redelijk wat laag in zit die je totale mixdown wat rommelig maken. Lijkt in de weg te komen met het laag van je kick.. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2013 19:41 

Artiest

@ Deniax Klinkt goed

Misschien kun je mij wat tips geven met mijn kicks?
Ik weet dat het nog niet goed klinkt, maar loop een beetje vast in wat ik kan aanpassen om het te verbeteren?

[zippy]http://www64.zippyshare.com/v/14448994/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2013 22:56 

Hardtraxxer

@ deniax: Die kick klinkt erg lekker hoor, een fijn rauw randje heeft ie.

@ sjuul: Je moet denk ik eerst eens beginnen met een punch te maken, en je moet je tail denk ik wat meer oversturen

Ik ben vanavond ook weer eens bezig geweest met een kick. Hele korte decay, dus eigenlijk is het bijna puur een punch. Commentaar is zeer welkom.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2013 11:08 

Hardtraxx Newbie

@ Sjuul, het klopt inderdaad dat de punch eerst eens wat werk nodig heeft. Naar mijn idee is de punch ook het moeilijkst/belangrijkst. Begin eens met een heel kort TIK-geluid op het begin van je kick?

Als je luistert naar deze kick snap je wat ik bedoel:

Succes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2013 00:04 

Hardtraxxer

@deniax Klinkt goed!

@Ampyre Ik ben het met je eens. een goede punch/tok kan je kick toch een ander karakter geven.
Zit zelf ook al een tijdje te kloten hoe ik mijn punch/tok zal maken. Zomaar distorten resulteert vaak in nutteloze ruis.
Je tail vind ik nog iets te "ongecontroleerd" klinken, hij mag net wat strakker en wat equalizing, ik mis hier wat hoog in je kick.

Heb hier een linkje met de kick zonder externe punch e.d.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2013 23:25 

Hardtraxxer

@Skatzow
Ik vind met een beetje punch wel mooier denk ik.
Verder is je tail iets te lang naar mijn mening, zou hem iets korter maken zodat je meer een 4/4 ritme hebt ipv een stoomtrein die maar doorraast :)

Ik heb mijn kick ook weer wat aangescherpt en ben er wel happy mee atm: ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2013 23:59 

Hardtraxxer

haha nu dat je het zegt hoor ik het ineens :P
Heb ook vaak het probleem dat mijn kick en lead elkaar in de weg zitten. Eq ik mijn kick zodat het past, dan mis ik de gehele body van de kick. Eq ik mijn lead dan is geheel de warmte uit de lead xd

Vind jouw kick ook goed klinken. misschien ergens een holle frequentie een kleine boost geven voor wat extra body. Heb het idee dat het op een kleine speaker (telefoon e.d.) nog wat zwak klinkt.
Kan ook komen doordat je overall mix nog wat body/midden frequenties mist.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2013 13:35 

Hardtraxx Newbie

@Skatzow: Ik heb het nog ietsje aangepast maar ben er zelf toch wel tevreden over hoe hij nu is :)!

Ik denk dat alles ook een beetje met smaak te maken heeft. Ben aan een nieuwe begonnen, klinkt weer totaal anders:

Ik zou bij jouw kick ook wat meer sub gebruiken. Het kan natuurlijk zijn dat ik het hier (laptop) gewoon niet goed hoor nu :D :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2013 22:13 

Hardtraxxer

Kicktest 10-1 heeft een lekkere drive! heb je daarvoor alleen andere distortion gebruikt of wat meer radicaals?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2013 22:57 

Hardtraxx Newbie

Thanks, ik ben er zelf (nog) niet helemaal tevreden over. Voor die kick heb ik gewoon andere BD layers gemaakt en gebruikt, zelfde principe, maar andere "tonen".
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2013 19:47 

Hardtraxxer

@Ampyre: ik zou toch nog eens kijken naar de kick in zijn geheel. lijkt of ik de lage frequenties nauwelijks door krijg!? probeer de kracht in je kick op de juiste plek te plaatsen. :)

Ben bezig met deze kick en melodie.

[zippy]http://www16.zippyshare.com/v/8299410/file.html[/zippy]

;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2013 18:09 

Hardtraxx Newbie

@Hard Society: thanks voor de tips. Misschien dat deze nieuwe kick waar ik aan werk in jouw oren beter klinkt?

Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2013 21:23 

Hardtraxxer

@Ampyre: die kick klinkt goed vind ik, de rest eromheen is ook niet verkeerd trouwens. Dit zou je best verder uit kunnen werken.

Ik ben ook weer opnieuw begonnen met een kick, hij is nog niet af maar tot nu toe vind ik hem zelf niet verkeerd. Wel denk ik dat misschien de tail iets zachter mag en de punch iets naar voren, omdat je die nu niet heel goed hoort denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2013 17:57 

Hardtraxxer

@Ampyre: Klinkt al beter! Denk dat je punch iets meer kracht nodig heeft! ;) Nu ligt de kracht behoorlijk op de staart, terwijl we die eigenlijk meer naar de punch toe willen hebben! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2013 21:28 

Hardtraxxer

okej
Stigmata schreef:
roalddb schreef:

Oké bedankt! Maar waar ligt dit dan aan? Teveel distortion ofzo?
Ik gebruik izotope trash 2, campelphat/camelcrusher en ohmicide

Ik gok ohmicide, die heeft iets in zich wat clipping veroorzaakt. da's voor mij de voornaamste reden om die plug in niet meer te gebruiken. maar...das mijn mening..

Ik zou op je distortions wat minder fel te werk gaan, en wat meer plugins gebruiken.
Als je systeem daardoor moeilijk gaat doen moet je de kick ff bouncen, met die wav verder gaan.

Oke ik ben er nu achter gekomen dat het probleem van mij zich al voordoet in het begin. Als ik een 909 van de EKS9 neem hoor ik het al. Maar heb geen idee waar het door wordt veroorzaakt. Iemand een idee?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2013 21:46 

Hardtraxxer

en ook hoor ik het al bij een 909 van drumazon.....
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2013 22:41 

Hardtraxxer

@roalddb laat anders eens een voorbeeld horen van die 909 zonder verdere effecten erover
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2013 23:56 

Hardtraxxer

@soundstreamer je kick lijkt ergens niet lekker te oversturen en is redelijk dicht geslipt. (teveel gecompressed?)
Let ook op dat je nu vooral de midden frequenties hoort en vooral het mid/laag, sub en hoog mist.
Ik weet niet of je analyse tools in de gaten houd tijdens het maken van je kick?

Paar dagen geleden wat aan het klooien geweest met de balans van de kick versus de rest van de mix maar mis nog steeds de body in de kick. dit omdat hij anders alle andere sounds/synths weg drukt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2013 07:27 

Hardtraxxer

soundstreamer schreef:
@roalddb laat anders eens een voorbeeld horen van die 909 zonder verdere effecten erover

http://www58.zippyshare.com/v/26263668/file.html

als het goed is hoor je vlak na de punch een tikje de hele tijd
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2013 07:57 

Hardtraxxer

@ skatzow teveel compressie kan het denk ik niet zijn aangezien ik alleen multicompressor op de master heb gebruikt. Ik heb wel een analyzer gebruikt, op 1 of andere manier heeft ie in het sub gebied een aantal pieken ipv dat ie heel dat gebied gebruikt, maar misschien heb ik op izotope trash met de prefilter teveel sub weg gepakt. Ik zal vanavond eens kijken of ik het aan kan passen en dan zal ik ook eens de reverb op het begin zetten om zo misschien wat ruimte te creëren ipv op het eind.
Ik zal vanavond ook jou kick eens luisteren.

@ roalddb ik zal vanavond eens luisteren, heb nu niet de mogelijkheid om te luisteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2013 08:27 

Hardtraxxer

@ skatzow
Lijkt meer op een hardcore kick :)

Weer een update aan mijn kant:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2013 12:32 

Hardtraxxer

deniax schreef:
@ skatzow
Lijkt meer op een hardcore kick :)

Weer een update aan mijn kant:

Klinkt zeer, zeer lekker! :worship: