Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2013 01:02 

Hardtraxxer

Skatzow schreef:
inderdaad gewoon of als je geen envelope wilt gebruiken een automate lijntje tekenen ;)

@BMG je kick klinkt nogal in de verte en vind je tok/punch beetje zwakjes omdat je daarvan zowat alleen de hoge tonen hoort.(EQ'en)

Heb zelf ook altijd wat moeite met de punch, krijg hem meestal nooit lekker zodat het als een geheel klinkt.
Heb daarom hier een export waarbij ik nog niet naar de punch heb gekeken en waarbij het totale frequentie plaatje nog niet klopt.
Zit iets teveel laag in.

Klinkt wel goed. Inderdaad nog even kijken hoe je m wat strakker krijgt. Kijk eens of je (zoals je zelf al zei) er iets minder laag in kan doen. Een goede boost tussen 450-650 en een verlaging tussen 300-400 doet ook vaak wel wat leuks.

Hieronder wat van mijn kant. Had m al in de snippets topic geplaatst maar nu een aantal aanpassingen gedaan en is t meer een kicktest, alweer met wat anders begonnen inmiddels. Maar wel benieuwd wat jullie (vooral) van de kick vinden :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2013 16:03 

Hardtraxx Newbie

@jaco0: Lekkere kick zeg. Enige puntje van kritiek op je kick is dat ik hem vrij 'metaalachtig' vind klinken. Kan moeilijk uitleggen wat ik er precies mee bedoel. Verder weet ik niet of het distortion op je lead is of dat ie clipt maar het luistert niet helemaal fijn.

Mijn laatste kick, melodie uiteraard niet van mezelf:

[zippy]http://www43.zippyshare.com/v/33228894/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2013 17:34 

Hardtraxxer

@jaco0 Bedankt voor je feedback!
Jouw kick klinkt ook goed hoor, mis alleen wat body/warmte maar als ik dit zo hoor hoef je hem alleen nog wat te eq'en.
Probleem kan dan wel zijn dat hij teveel van het gehele frequentie gebied opeist, daar zul je de balans in moeten vinden of mischien een automation.
Zou er verder niet al te veel meer aan doen als ik dit via soundcloud hoor.(Wav kan verschillen)

@DV1994 je tok staat iets te hard en je pitcht je kick verkeerd/vals.
Kan de kick ook niet heel duidelijk horen omdat hij op de achtergrond ligt maar er zit wel een resonantie in.(kwestie van eq)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2013 00:40 

Hardtraxxer

@jaco0 op zich een lekkere agressieve kick, er mist alleen een beetje bass naar mijn idee.

@DV1994 De tail had van mij wat harder gemogen, zo op het eerste gehoor klinkt hij verder wel redelijk, beetje standaard-kick alleen...

Hier de kick waar ik mee bezig ben:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2013 11:58 

Hardtraxx Addict

Rawbin schreef:
Stigmata schreef:
Rawbin schreef:
Even geprobeerd Hardcore te maken deze keer. Tips? :P :)

[zippy]http://www69.zippyshare.com/v/65539829/file.html[/zippy]

in mijn beleving.. het is net of er een tape saturation opzit.. erg veel ruis zeg maar.

Dat zit er niet op, want ik zou niet weten wat dat is. Luister em nu zelf op zippy en klinkt bagger idd. In FL klinkt het iig een stuk zuiverder :(

Toch even reageren;
Neem hem eens op met Edison en render hem dan. Klinkt die beter?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2013 22:56 

Hardtraxx Veteran

@DV1994 Je kick boinkt teveel en pitcht niet lekker imo

@Awethority Ik vind je kick iets te 'hol' klinken, de punch kan ook nog wat beter.

Iemand tips?
[zippy]http://www57.zippyshare.com/v/85875673/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2013 19:35 

Hardtraxxer

@Fuzzylogic

Ja klopt, de kick heeft nog wat afwerking nodig, maar ben zelf wel behoorlijk tevreden over de basis.
Wat betreft jou kick, de punch mag wel wat meer kracht hebben, misschien n beetje de hoge frequenties ervan boosten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2013 16:52 

Hardtraxxer

@ fuzzylogic: Klinkt inderdaad een beetje of er teveel reverb op zit of de hoge tonen niet goed tot recht komen, probeer daar eens wat mee te spelen en kijken of hij iets voller/minder hol kan klinken.

Ben zelf ook eens bezig geweest, wou een hardstyle kick maken, maar kreeg er op een of andere manier een hardcore achtige kick uit, en toen ben ik daar op verder gaan borduren. ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2013 21:24 

Hardtraxxer

Basscow schreef:
@ fuzzylogic: Klinkt inderdaad een beetje of er teveel reverb op zit of de hoge tonen niet goed tot recht komen, probeer daar eens wat mee te spelen en kijken of hij iets voller/minder hol kan klinken.

Ben zelf ook eens bezig geweest, wou een hardstyle kick maken, maar kreeg er op een of andere manier een hardcore achtige kick uit, en toen ben ik daar op verder gaan borduren. ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Heel weinig bass, bijna niets lijkt het. Vergelijk het met bestaande kicks (ook al is het hardcore) want dit lijkt op zo'n kick die ik zelf ook wel eens krijg wanneer ik te veel met mn eigen geluid bezig ben :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2013 01:53 

Hardtraxxer

Basscow: Er mist inderdaad erg veel laag. Opzich vind ik de basis zoals die nu is zeker niet slecht klinken maar het lijkt wel of je een high pass er op hebt staan.

Fuzzylogic: Mis scherpte in de kick. Klinkt niet slecht maar mis toch de hogere frequenties. die zorgen voor dat overstuurde geluid!

Hier een kicktestje van mijn kant.

Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2013 13:58 

Hardtraxxer

@Jaco0, die kick heeft wel heeel veel bass. Beetje vormloos nog. Beetje aan werken en hij zal nog een stuk beter klinken.

Hier mijn kick waar ik al een tijdje mee bezig ben.

[zippy]http://www25.zippyshare.com/v/96166723/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2013 17:06 

Hardtraxx Newbie

Welke vinden jullie beter klinken? (Al is het verschil minimaal!)

Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2013 22:43 

Hardtraxx Newbie

jaco0 schreef:
Basscow: Er mist inderdaad erg veel laag. Opzich vind ik de basis zoals die nu is zeker niet slecht klinken maar het lijkt wel of je een high pass er op hebt staan.

Fuzzylogic: Mis scherpte in de kick. Klinkt niet slecht maar mis toch de hogere frequenties. die zorgen voor dat overstuurde geluid!

Hier een kicktestje van mijn kant.

Zit een goede laag in. Je pitched eerst omlaag en dan vervolgens omhoog, wanneer het omhoog gaat klinkt het nog dieper terwijl dat vaak niet zo is. Ik ben een beetje in de war dus.

Overigens is de screech veel te overheersend waardoor de kick moeilijk te beluisteren is.

Sinds een hele tijd niets meer gedaan, maar vandaag weer wat geprutst xd
Korte tail, diepe laag, de punch klapt goed vind ik.
Misschien moet ik de hoge frequenties iets filteren weet het niet zeker.

Ohja en ik worstel een beetje met cubase. Ik heb geen gekraak in cubase, maar na het exporteren wel. Iemand een idee?

ps: let niet op de synth deze is echt waardeloos xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2013 12:21 

Hardtraxx Elite

welk formaat exporteer je?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2013 20:00 

Hardtraxx Newbie

Wave format
Sample rate 44.100 kHz
32 bit Bit Depth
Real-time export niet aangevinkt
Mono mixdown niet aangevinkt
Split channels niet aangevinkt
L/R channels niet aangevinkt

Zo exporteer ik m'n audio in cubase
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2013 20:38 

Hardtraxxer

Elke keer als ik bezig ben met een kick raak ik altijd geirriteerd door het volgende:

Vlak na de punch komt er een soort klikachtig geluidje in de kick en ik heb geen idee hoe deze is ontstaan of
hoe ik het weg krijg. Heeft iemand misschien een idee?

Hier de kick(deze is nog in beginfase maar hier begint het al....)

[zippy]http://www64.zippyshare.com/v/38709790/file.html[/zippy]

download voor betere kwaliteit!
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2013 23:57 

Hardtraxxer

roalddb schreef:
Elke keer als ik bezig ben met een kick raak ik altijd geirriteerd door het volgende:

Vlak na de punch komt er een soort klikachtig geluidje in de kick en ik heb geen idee hoe deze is ontstaan of

Dat zit in één van je distortion units. daar mee spelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2013 23:59 

Hardtraxxer

Slckaer schreef:
jaco0 schreef:

Ohja en ik worstel een beetje met cubase. Ik heb geen gekraak in cubase, maar na het exporteren wel. Iemand een idee?

ps: let niet op de synth deze is echt waardeloos xd

Hoe exporteer je? neem je op. of audiomixdown?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2013 19:50 

Hardtraxxer

Stigmata schreef:
roalddb schreef:

Dat zit in één van je distortion units. daar mee spelen.

Oké bedankt! Maar waar ligt dit dan aan? Teveel distortion ofzo?
Ik gebruik izotope trash 2, campelphat/camelcrusher en ohmicide
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2013 23:26 

Hardtraxxer

roalddb schreef:

Oké bedankt! Maar waar ligt dit dan aan? Teveel distortion ofzo?
Ik gebruik izotope trash 2, campelphat/camelcrusher en ohmicide

Ik gok ohmicide, die heeft iets in zich wat clipping veroorzaakt. da's voor mij de voornaamste reden om die plug in niet meer te gebruiken. maar...das mijn mening..

Ik zou op je distortions wat minder fel te werk gaan, en wat meer plugins gebruiken.
Als je systeem daardoor moeilijk gaat doen moet je de kick ff bouncen, met die wav verder gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2013 09:25 

Hardtraxxer

hmm daar zit wel wat in ja, Hardstikke bedankt ik ga er mee aan de slag! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2013 19:23 

Hardtraxxer

@roalddb
Wat stigmata zegt, genoeg werk aan de winkel!

Hier een stukje met mijn nieuwe kick
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2013 21:43 

Hardtraxxer

@deniax, dat is 1 lekkere kick :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2013 21:51 

Hardtraxx Newbie

Stigmata schreef:
Hoe exporteer je? neem je op. of audiomixdown?

Audiomixdown
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2013 10:10 

Hardtraxxer

Heb nog even geen tijd om iets van iemand anders te beoordelen, zit op mijn werk, dus doe ik vanavond. Wil toch even mijn nieuwe kick laten horen. [zippy]http://www62.zippyshare.com/v/3819009/file.html[/zippy]

:)
Vorige  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner