Basscow schreef:
V2Madness schreef:
voor mensen die nog niet precies weten hoe en wat een echte hardstyle kick is, en hoe deze is opgebouwd. Plus wat info over het ontstaan en evolueren van de 'hardstyle' kick, check het filmpje van de masterclass van audiofreq!
Erg goede basis info!
Alleen wel in het engels..

Audiofreq gebruikte ook een envelope filter om een beetje movement in de kick te krijgen, dit snapte ik niet helemaal. Zou iemand uit kunnen leggen hoe je een wat meer dynamische kick krijgt?
''Ik zat net eens even te zoeken naar topics over envelope filters en man, wat een verschillende dingen hoor ik. Volgens mij weten heel veel mensen niet wat het verschil allemaal is, en wat ze nou precies doen. Dus ik dacht, ik leg het ff uit, voor diegenen die het willen weten.
Wah:
Het woord "wah" word meestal in tweefout gebruikt, om een expressiepedaal met een wah filter uit te drukken. Deze zijn bijna altijd Band Pass. Dat wil zeggen dat er hoge én lage frequenties weg worden gehaald. Naarmate je het pedaal verder intrapt verschuift het gebied van frequenties dat weg word gehaald, of er worden simpelweg minder frequenties weggehaald. Wordt vooral door gitaristen gebruikt.
Envelope Filter:
Technisch gezien hetzelfde als een wah. Vaak worden hiermee pedalen aangeduid die reageren op je aanslag, en naarmate je harder aanslaat een filter open en dicht gooien. Dus bijna hetzelfde als een Wah Wah, maar dan zonder expressiepedaal. Een Envelope Filter kan ook automatisch open en dicht gaan, in een bepaalde snelheid. Eigenlijk zegt het woord Envelope Filter alleen maar iets over het feit dat er een filter in zit, niet over hoe deze word bestuurd.
Envelope Follower:
Hetzelfde als een Envelope Filter, maar dit zegt ook daadwerkelijk wat over de werking. Hij "followed", dus volgt je signaal, en bepaald door het volume van het signaal hoe ver het filter open gaat. Een Envelope Follower reageerd dus zowiezo op hoe je speeld, een Envelope Filter niet noodzakelijk (maar vaak word er hetzelfde mee bedoelt).''