Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2013 15:31 

Hardtraxx Addict

Cruelty schreef:
Joeyvg schreef:
Ik doe dat altijd met Paint.

Photoshop werkt daar net wat beter voor ;).

Je hebt altijd baas boven baas -.-

Maar ik denk dat het met een Limiter wel lukt Ampyre.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2013 16:24 

Hardtraxx Newbie

Met paint ging het nét niet precies hoe ik het wilde.. Visueel werd het precies hoe ik wilde, maar de sample clipte nog steeds :thumbsup:

Thanks Joey, maar helaas lukt dat niet. Ik wil echt het volume zoals het is behouden, maar de pieken die eruit schieten moeten niet gereduceerd worden, maar gewoon afgekapt.. :cry:

(Audiofreq doet dit in Logic met de Bitcrusher; hij beweert dat dit ook met iTrash moet kunnen, maar ik krijg het niet geregeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2013 19:35 

Hardtraxxer

Met een hard limiter kan het wel.(ligt er natuurlijk aan welke)
ik zal een voorbeeld posten met de standaard limiter die in ableton zit, deze doet redelijk wat jij wilt.
Afbeelding (Ceiling -11,6db)
In audacity of Audition werkt het 100% zoals jij het wilt. Die kappen simpelweg de pieken keihard af.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2013 16:10 

Hardtraxx Newbie

Thanks, dat lijkt indd precies zoals ik het bedoel. Ik zal nog eens wat uitproberen in FL, want zodra ik de WAV daaruit exporteer wordt er (min of meer) automatisch genormalized, en dan heeft Ableton geen zin. Het ideaalst is direct in FL choppen
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2013 16:54 

Hardtraxxer

Dat zal vast en zeker ook in FL kunnen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2013 19:37 

Hardtraxxer

Dit is mijn nieuwste kick, tips zijn altijd welkom :D

DAW: FL Studio
VST: EKS-9, Camel Phat, Ohmicide, Izotope Trash, Tri Dirt, FabFilter Pro-Q & Waves RBass Mono.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2013 00:00 

Hardtraxxer

loopmachine: klinkt niet slecht maar ik zou hem nog iets meer layeren en wat meer distortion erop.

kick vandaag gemaakt met snel een melo van reignite :

Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2013 00:21 

Hardtraxxer

rummeltje schreef:
loopmachine: klinkt niet slecht maar ik zou hem nog iets meer layeren en wat meer distortion erop.

hij pitched echt heeeeeel erg vreemd hoe heb je hem gepitched
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2013 00:56 

Artiest

BMG schreef:
rummeltje schreef:

hij pitched echt heeeeeel erg vreemd hoe heb je hem gepitched

Is gewoon op de verkeerde toonhoogte, kick is niet eens slecht!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2013 11:37 

Hardtraxxer

thanks maar ik wil mijn kick in logic op Noot G maken. en dan pitch ik hem in drumazon naar G. maar dat is niet precies... weet iemand hoe ik hem precies op noot G kan krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2013 13:49 

Hardtraxxer

Kick van rummeltje vind ik ook zeker niet verkeerd klinken, het pitchen is me schien niet helemaal lekker maar daar heb ik zelf ook moeite mee. de kick heeft wel goede potentie! mee doorgaan zou ik zeggen.

welke plugin tuner gebruikje in logic om te kicken welke noot je kick is?

hier een kick van mij, hoor graag wat ik moet verbeteren

Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2013 17:00 

Hardtraxx Newbie

Idd, vind ik ook!

Ik heb mijne ook weer wat verbeterd (denk ik..) Wat vinden jullie?

Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2013 17:18 

Hardtraxxer

Pantermaat schreef:
Kick van rummeltje vind ik ook zeker niet verkeerd klinken, het pitchen is me schien niet helemaal lekker maar daar heb ik zelf ook moeite mee. de kick heeft wel goede potentie! mee doorgaan zou ik zeggen.

welke plugin tuner gebruikje in logic om te kicken welke noot je kick is?

hier een kick van mij, hoor graag wat ik moet verbeteren

denk dat je een wat fellere punch nodig hebt en je tail mag iets meer naar voren komen dus meer mid/high freqs
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2013 17:19 

Hardtraxxer

Ampyre schreef:
Idd, vind ik ook!

Ik heb mijne ook weer wat verbeterd (denk ik..) Wat vinden jullie?

je kick mist een punch of teminste je punch komt niet genoeg naar voren voor de rest istie wel lekker
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2013 17:32 

Hardtraxx Newbie

Thanks voor je reactie.
Je hebt helemaal gelijk, het maken van een punch is (voor mij) vreselijk, echt het lastigste (en belangrijkste) van de hele kick!
Ik ga er nog eens goed voor zitten :yay:

Update:

Wat denken jullie?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2013 21:09 

Hardtraxx Veteran

Even geprobeerd Hardcore te maken deze keer. Tips? :P :)

[zippy]http://www69.zippyshare.com/v/65539829/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2013 21:15 

Hardtraxxer

Rawbin schreef:

in mijn beleving.. het is net of er een tape saturation opzit.. erg veel ruis zeg maar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2013 21:28 

Hardtraxx Veteran

Stigmata schreef:
Rawbin schreef:

in mijn beleving.. het is net of er een tape saturation opzit.. erg veel ruis zeg maar.

Dat zit er niet op, want ik zou niet weten wat dat is. Luister em nu zelf op zippy en klinkt bagger idd. In FL klinkt het iig een stuk zuiverder :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2013 23:02 

Hardtraxxer

ook weer tijdje bezig met kicks krijg dit eruit niet echt geweldig zou graag tips krijgen wat beter kan
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2013 09:29 

Hardtraxxer

voor mensen die nog niet precies weten hoe en wat een echte hardstyle kick is, en hoe deze is opgebouwd. Plus wat info over het ontstaan en evolueren van de 'hardstyle' kick, check het filmpje van de masterclass van audiofreq!
Erg goede basis info!
Alleen wel in het engels..;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2013 12:59 

Hardtraxxer

V2Madness schreef:
voor mensen die nog niet precies weten hoe en wat een echte hardstyle kick is, en hoe deze is opgebouwd. Plus wat info over het ontstaan en evolueren van de 'hardstyle' kick, check het filmpje van de masterclass van audiofreq!
Erg goede basis info!

Audiofreq gebruikte ook een envelope filter om een beetje movement in de kick te krijgen, dit snapte ik niet helemaal. Zou iemand uit kunnen leggen hoe je een wat meer dynamische kick krijgt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2013 14:57 

Hardtraxxer

Basscow schreef:
V2Madness schreef:
Erg goede basis info!

Audiofreq gebruikte ook een envelope filter om een beetje movement in de kick te krijgen, dit snapte ik niet helemaal. Zou iemand uit kunnen leggen hoe je een wat meer dynamische kick krijgt?

''Ik zat net eens even te zoeken naar topics over envelope filters en man, wat een verschillende dingen hoor ik. Volgens mij weten heel veel mensen niet wat het verschil allemaal is, en wat ze nou precies doen. Dus ik dacht, ik leg het ff uit, voor diegenen die het willen weten.

Wah:
Het woord "wah" word meestal in tweefout gebruikt, om een expressiepedaal met een wah filter uit te drukken. Deze zijn bijna altijd Band Pass. Dat wil zeggen dat er hoge én lage frequenties weg worden gehaald. Naarmate je het pedaal verder intrapt verschuift het gebied van frequenties dat weg word gehaald, of er worden simpelweg minder frequenties weggehaald. Wordt vooral door gitaristen gebruikt.

Envelope Filter:
Technisch gezien hetzelfde als een wah. Vaak worden hiermee pedalen aangeduid die reageren op je aanslag, en naarmate je harder aanslaat een filter open en dicht gooien. Dus bijna hetzelfde als een Wah Wah, maar dan zonder expressiepedaal. Een Envelope Filter kan ook automatisch open en dicht gaan, in een bepaalde snelheid. Eigenlijk zegt het woord Envelope Filter alleen maar iets over het feit dat er een filter in zit, niet over hoe deze word bestuurd.

Envelope Follower:
Hetzelfde als een Envelope Filter, maar dit zegt ook daadwerkelijk wat over de werking. Hij "followed", dus volgt je signaal, en bepaald door het volume van het signaal hoe ver het filter open gaat. Een Envelope Follower reageerd dus zowiezo op hoe je speeld, een Envelope Filter niet noodzakelijk (maar vaak word er hetzelfde mee bedoelt).''
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2013 18:24 

Hardtraxxer

Thanks! ga eens kijken of ik met een bandpass filter + automation clip een beetje resultaten kan boeken :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2013 20:33 

Hardtraxxer

Basscow schreef:

Je moet dat stukje nog eens kijken, hij zegt daarin ook dat het een kleine boost is tussen 900 aflopend naar 400hz. Althans, naar mijn idee. Ik zou zeggen, nog eens luisteren en kijken wat hij lettelijk zegt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2013 23:10 

Hardtraxxer

inderdaad gewoon of als je geen envelope wilt gebruiken een automate lijntje tekenen ;)

@BMG je kick klinkt nogal in de verte en vind je tok/punch beetje zwakjes omdat je daarvan zowat alleen de hoge tonen hoort.(EQ'en)

Heb zelf ook altijd wat moeite met de punch, krijg hem meestal nooit lekker zodat het als een geheel klinkt.
Heb daarom hier een export waarbij ik nog niet naar de punch heb gekeken en waarbij het totale frequentie plaatje nog niet klopt.
Zit iets teveel laag in.

Vorige  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner