Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2013 23:36 

Hardtraxx Newbie

Hoi allemaal,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met de volgende vraag:

Ik ben de laatste tijd met een kick bezig geweest, heb m nu zo goed als af en heb m kant en klaar gemaakt
in 12 verschillende toonhoogtes. Los kloppen deze toonhoogtes allemaal maar als ik in een track met melodie
die kick mee laat pitchen, klinkt hij ineens vals.
Bijvoorbeeld: als ik een melodie laat beginnen in G en daarna in B verder ga, en ik gebruik de kick in G en
daarna de kick in B, dan zou ie moeten kloppen maar toch klinkt ie vals.

Hoe kan dit komen?

alvast bedankt
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2013 13:52 

Hardtraxx Addict

Is het erg dat ik echt geen idee heb waarover jullie praten met die toonhoogtes e.d. :surrender: haha.

Gelukkig ben ik niet helemaal 100% ''toondoof'' dus in de meeste gevallen hoor ik wel wanneer het klopt of niet maar bv. een melodie nabouwen, of gezien dit het kick topic is, een kick / bassline maken bij een bestaande melodie kan ik totaaaaaaaaaaaal niet want ik hoor wel dat het niet klopt maar ik hoor dus niet zo van'' Oh die noot? Dat is G#''....

Kan iemand misschien even helpen met de bassline voor een melodie please?

Heb deze melodie uit een trance sample pack genakt (als WAV) en op 150BPM gezet alleen ik kan er dus geen losse piano roll noten van maken blijkbaar sinds het een .WAV is en ik krijg de bassline maar niet goed werkend op gehoor..

Hier de .WAV (met delay / reverb e.d. er al op zoals ik hem wil hebben in m'n track)
[zippy]http://www57.zippyshare.com/v/28062966/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2013 16:36 

Hardtraxx Newbie

Socializerz schreef:
Als je de sound op C zet, betekent dat niet dat het daadwerkelijk een C is, download een tuner om te zien welke noot je kick is (G-Tune bijv.)

Nee maar dat is t m juist, ik heb de kick zo gemaakt dat hij op C ook echt C is
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2013 20:08 

Hardtraxx Addict

Leg de stappen eens uit, hoe die losse toonhoogtes hebt bereikt. Denk dat men dan beter kan helpen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jul 2013 09:02 

Hardtraxx Elite

The Resident schreef:
Hoi allemaal,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met de volgende vraag:

Ik ben de laatste tijd met een kick bezig geweest, heb m nu zo goed als af en heb m kant en klaar gemaakt
in 12 verschillende toonhoogtes. Los kloppen deze toonhoogtes allemaal maar als ik in een track met melodie
die kick mee laat pitchen, klinkt hij ineens vals.
Bijvoorbeeld: als ik een melodie laat beginnen in G en daarna in B verder ga, en ik gebruik de kick in G en
daarna de kick in B, dan zou ie moeten kloppen maar toch klinkt ie vals.

Hoe kan dit komen?

alvast bedankt

misschien zit je dan net naast de toon, dat je zeg maar iets hoger als C zit, dan kan het ook erg vals gaan klinken ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jul 2013 22:02 

Artiest

Je kick moet zijn: a a a a a a a a cis cis cis cis b b b b. Probeer te luisteren naar de tonen op de halve tel, die geven vaak de bassline aan. :thumbup: ;)

Thund3R schreef:
Is het erg dat ik echt geen idee heb waarover jullie praten met die toonhoogtes e.d. :surrender: haha.

Gelukkig ben ik niet helemaal 100% ''toondoof'' dus in de meeste gevallen hoor ik wel wanneer het klopt of niet maar bv. een melodie nabouwen, of gezien dit het kick topic is, een kick / bassline maken bij een bestaande melodie kan ik totaaaaaaaaaaaal niet want ik hoor wel dat het niet klopt maar ik hoor dus niet zo van'' Oh die noot? Dat is G#''....

Heb deze melodie uit een trance sample pack genakt (als WAV) en op 150BPM gezet alleen ik kan er dus geen losse piano roll noten van maken blijkbaar sinds het een .WAV is en ik krijg de bassline maar niet goed werkend op gehoor..

Hier de .WAV (met delay / reverb e.d. er al op zoals ik hem wil hebben in m'n track)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2013 22:12 

Hardtraxx Addict

Thund3R schreef:

Bedoel je dat je een bassline wilt die hier bij past, of de synth nabouwen?
Kan ik je wel mee helpen denk ik, welke van de twee het is maakt niet uit.

Absoluut gehoor kan dus ook handig zijn. Heh.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2013 12:45 

Hardtraxx Elite

Thund3R schreef:

Opzich niet lullig bedoeld, maar die melodie is hiervan xD
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2013 12:48 

Hardtraxx Addict

Dan denk ik eerder dat X-System de melodie uit een sample pack heeft gejat ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2013 12:50 

Hardtraxx Elite

Joeyvg schreef:

Zou zomaar eens kunnen, maar ik gaf alleen maar aan dat er al een track van is ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2013 15:40 

Hardtraxx Addict

Ik heb hem gewoon van een of andere trance sample website. Staat er al sinds 2004 op dus.. :P

Maar het werkt toch niet dus ik ben al lang weer ergens anders mee bezig
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2013 13:26 

Hardtraxx Addict

The Indicator schreef:
Joeyvg schreef:

Zou zomaar eens kunnen, maar ik gaf alleen maar aan dat er al een track van is ;)

Wat zou daar dan lullig aan zijn?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2013 17:34 

Hardtraxxer

ok terug met de kicks :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jul 2013 01:57 

Hardtraxx Newbie

de swag zit er wel in ;) maar klinkt goed! Nu de rest van de track nog graag :P. Op de kick zelf is niets aan te merken! Maar ik vind het zelf niet fijn dat je op oa 0:31 een [s]punch[/s] hele kickdrum zelfs laat wegvallen, deze, vind ik, mist nogal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2013 15:34 

Hardtraxx Addict

Mijn eerste kick.

Please geef me goede opbouwende kritiek.
Volgens mij heeft hij iets teveel punch en te weinig laag. Of zit ik hier helemaal fout?

[zippy]http://www70.zippyshare.com/v/65620515/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2013 10:14 

Hardtraxx Newbie

deniax schreef:
ok terug met de kicks :)

Kijk, dat klinkt al lekker! Heb je een VST gebruikt voor je kick of wav samples?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2013 11:30 

Hardtraxx Newbie

Bij deze ook even een bounce gemaakt van mijn kick tot nu toe.
Gevaar vind ik altijd wel, dat als je lang bezig bent met 1 bepaalde sound, je op een gegeven moment 'kwijt raakt' waar je eigenlijk naar op zoek bent. Sommige dingen vallen je dan niet meer op, daarom is feedback welkom :)
Wel even downloaden voor HD:

[zippy]http://www38.zippyshare.com/v/3349391/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2013 18:17 

Hardtraxx Addict

@Deniax, lekker hoor :)

Komt er binnenkort nog een track? :P (ik weet dat het moeilijk is om iets af te maken xd )

Een ander soort kick van mijn kant :P
Vind het zelf wel iets weg hebben van "The record breaking".

(screech is er snel doorheen gegooid.. )
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2013 00:14 

Hardtraxxer

Klinkt op me telefoon lekker hoor! Ben stiekem wel benieuwd hoe je hem zo "hol" maakt zegmaar :$ punch is ook lekker!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2013 15:38 

Hardtraxxer

Thund3R schreef:

uit welk pack komt deze melo ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2013 16:15 

Hardtraxxer

PascalD schreef:
Bij deze ook even een bounce gemaakt van mijn kick tot nu toe.
Gevaar vind ik altijd wel, dat als je lang bezig bent met 1 bepaalde sound, je op een gegeven moment 'kwijt raakt' waar je eigenlijk naar op zoek bent. Sommige dingen vallen je dan niet meer op, daarom is feedback welkom :)
Wel even downloaden voor HD:

[zippy]http://www38.zippyshare.com/v/3349391/file.html[/zippy]

het aat de goede kant, aleen is ie nog wat zwakjes, miss eeen sublaagje eronder gooien en wat meer dist, reverb kan soms ook helpen

[zippy]http://www64.zippyshare.com/v/64511821/file.html[/zippy] hier een kick test van mij ;D graag feedback
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2013 20:38 

Hardtraxx Newbie

Dit zijn er 2 van mij tot nu toe.. nog lang niet goed, ik vraag me echt af wat ik verkeerd doe en waar het aan schort.. iemand? :D

Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2013 13:08 

Hardtraxx Newbie

Ampyre schreef:
Dit zijn er 2 van mij tot nu toe.. nog lang niet goed, ik vraag me echt af wat ik verkeerd doe en waar het aan schort.. iemand? :D

EQ en distortion blijven herhalen. en je kick afkorten ;)

heb nog een ouwe kick waar ik mee bezig ben hope u like it!

Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2013 13:58 

Hardtraxx Newbie

Weet iemand hoe je (in FL studio) een kick "af-squared"? Dus de pieken die clippen doet afvlakken? (met welke VST?)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2013 14:17 

Hardtraxx Addict

Ik doe dat altijd met Paint.
Vorige  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner