R
Hardtraxxer
314 posts member since 2012
last seen Aug 2019
@skatzow, kick is nog te lomp. Probeer hem nog wat te vormen met autofilter, eq en distortion.

Hier de kick waar ik al ff mee bezig ben. Nog niet helemaal klaar maar ik wil al graag weten wat jullie er van vinden.

View on SoundCloud
S
Hardtraxxer
95 posts member since 2011
last seen Aug 2014
@Skatzow: Ik vind dat je punch wel krachtiger mag, nu lijkt die meer op een simpele clap. Ook mag je kick wat meer naar de voorgrond toe.

@ROD: Lekkere kick hoor, mag misschien alleen ietsje meer hoog in, maar dat is ieder zijn eigen smaak denk ik.

Ik heb ook weer een kickje gemaakt, ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

View on SoundCloud
Hardtraxx Addict
1450 posts member since 2013
last seen Apr 2017
Ik spring hier misschien een beetje tussen, maar zijn er meer mensen hier die hun kicks met Sytrus maken?
J
Hardtraxx Addict
1528 posts member since 2011
last seen Mar 2020
Ja mijn "hardste" kick heb ik in Sytrus gemaakt :P
R
Hardtraxxer
314 posts member since 2012
last seen Aug 2019
@Soundstreamer, die kick is nog lang niet af. Veel meer eq-dist-eq-dist. het is nu een soort van basis.

Kick verbeterd!

View on SoundCloud
Hardtraxx Addict
last seen Apr 2017
Socializerz wrote:
ExoBassTix wrote:Ik spring hier misschien een beetje tussen, maar zijn er meer mensen hier die hun kicks met Sytrus maken?
Ik niet, heb er wel van gehoord. Kan met alles eigenlijk wel zolang je maar een sine waveform hebt
Op dit moment neem ik meestal een Sytrus default preset, verander het in een soort kick, en gooi er tonnen met EQs en dists overheen, en meestal ook een blood overdrive. Altijd een blood overdrive.

Of ik pak een subkick van VEC :P

Echt als je een Speedcore drill hebt en je gooit er een vocoder over :lol:
S
Hardtraxxer
last seen Aug 2014
@ROD Hij gaat erg lekker hoor.

Met mijn kick ga ik maar weer eens mee aan de slag. Die "basis" bestaat al uit 5 verschillende layers met flink wat eq, dist enz. erover. Probleem is dat ie op mijnstudio headphone behoorlijk hard doorkomt, waardoor ie na een tijd luisteren wel redelijk 'af' lijkt. Ik ga maar eens proberen om deze nu verder uit te bouwen zonder hem nog te layeren, kijken wat het oplevert.
Hardtraxx Addict
last seen Apr 2017
Mwihihihi, ik moet echt eens aan dat clipping probleem van mij werken xd
D
Hardtraxx Elite
2496 posts member since 2012
last seen Jan 2020
soundstreamer wrote:@ROD Hij gaat erg lekker hoor.

Met mijn kick ga ik maar weer eens mee aan de slag. Die "basis" bestaat al uit 5 verschillende layers met flink wat eq, dist enz. erover. Probleem is dat ie op mijnstudio headphone behoorlijk hard doorkomt, waardoor ie na een tijd luisteren wel redelijk 'af' lijkt. Ik ga maar eens proberen om deze nu verder uit te bouwen zonder hem nog te layeren, kijken wat het oplevert.
Ik heb altijd wat professionele ripkicks in mijn project staan zodat je constant ff kunt luisteren hoe die klinken. Miss een tip?
S
Hardtraxxer
last seen Aug 2014
DJ_Tim wrote:
soundstreamer wrote:@ROD Hij gaat erg lekker hoor.

Ik heb altijd wat professionele ripkicks in mijn project staan zodat je constant ff kunt luisteren hoe die klinken. Miss een tip?
Da's wel een goeie inderdaad. Ik zal eens proberen of het wat helpt, bedankt.
Hardtraxxer
57 posts member since 2013
last seen Feb 2014
ben een nieuwe kick aan het maken voor men nieuwe track.
hij is nog niet 100% hoe ik het wil, maar het is een kwestie van "tweaken" nu
View on SoundCloud
Hardtraxxer
499 posts member since 2013
last seen Dec 2019
Hij klinkt wat dof en de "release" van je kick(Tail) is niet lekker. de punch mag ook wat voller.
Maar je hebt wel een goede basis.
D
Hardtraxx Elite
last seen Jan 2020
Ook mis ik de bas (kan handig zijn als je verder wil distorten maar zorg er wel voor dat het eindresultaat een goeie bas heeft)
Hardtraxxer
57 posts member since 2013
last seen Feb 2014
beetje aan men kick gewerktView on SoundCloud
vind em al iets beter
Hardtraxx Addict
1745 posts member since 2011
last seen Jul 2025
ROD wrote:@Soundstreamer, die kick is nog lang niet af. Veel meer eq-dist-eq-dist. het is nu een soort van basis.

Kick verbeterd!

View on SoundCloud
Klinkt lekker hoor! Fijne sound, zwaar en genoeg bass... Kzou hem graag horen in een track.

Wat vinden jullie van deze?

View on SoundCloud
Hardtraxxer
503 posts member since 2013
last seen Oct 2021
@ROD Klinkt al lekker :) maar je kick kan wel wat meer character hebben denk ik :)

@mr_vertigo Vind hem nog een beetje slapjes, je sounds zijn juist erg scherp :thumbup:

Heb me kick wat verbeterd van me intro :)

View on SoundCloud
Hardtraxx Addict
1745 posts member since 2011
last seen Jul 2025
AvixDJ wrote:@ROD Klinkt al lekker :) maar je kick kan wel wat meer character hebben denk ik :)

@mr_vertigo Vind hem nog een beetje slapjes, je sounds zijn juist erg scherp :thumbup:

Heb me kick wat verbeterd van me intro :)

View on SoundCloud
Wat bedoel je met slapjes? Dof?
D
Hardtraxx Elite
last seen Jan 2020
niet knallend
Hardtraxx Veteran
14320 posts member since 2011
last seen 1 hour ago
@AvixDJ , klinkt goed, mooie tail mag wel meer laag gelayerd worden en de punch mag wat meer klappen.

Ben eens van Hardcore overgestapt en heb het weer op een hs kick gewaagd.
Ik stel verbeter punten altijd op de prijs ! dus als je wilt ;)

View on SoundCloud
A
Hardtraxxer
52 posts member since 2013
last seen Sep 2015
Nura, dat is geen hardstyle. Niet eens Raw. Ik noem het noisestyle, want wat een pokke herrie zeg.
Een compliment overigens, want klinkt verrekte lekker. Ik wil het resultaat wel horen wanneer je de rest hebt afgemaakt.
Hardtraxx Veteran
last seen 1 hour ago
Aeacus wrote:Nura, dat is geen hardstyle. Niet eens Raw. Ik noem het noisestyle, want wat een pokke herrie zeg.
Een compliment overigens, want klinkt verrekte lekker. Ik wil het resultaat wel horen wanneer je de rest hebt afgemaakt.
lol dafuq, haha :p
A
Hardtraxxer
52 posts member since 2013
last seen Sep 2015
Nuracore wrote:
Aeacus wrote:Nura, dat is geen hardstyle. Niet eens Raw. Ik noem het noisestyle, want wat een pokke herrie zeg.
lol dafuq, haha :p
Haha, goed uitgevoerde pokke herrie is niet onaangenaam om naar te luisteren.
R
Hardtraxx Newbie
28 posts member since 2013
last seen Jun 2015
Hee goeidag allemaal, ik ben richard en ben net begonnen met een beetje produceren van hardstyle muziek. Ik vraag mij af als je een kick maakt hebben mensen het over een tail en een punch, zou men mij hier wat info over kunnen geven? Ikbedoel wat is er nodig om een mooie rauwe kick te maken en watvvoor plugins kan ik het beste gebruiken etc. Ik werk met fl studio 10. Mijn excuses als dit niet het juiste forum is maar ik ben net nieuw op deze site.

Groeten richard
Hardtraxx Veteran
last seen 1 hour ago
Cruelty wrote:
Nuracore wrote:@AvixDJ , klinkt goed, mooie tail mag wel meer laag gelayerd worden en de punch mag wat meer klappen.

Ben eens van Hardcore overgestapt en heb het weer op een hs kick gewaagd.
Ik stel verbeter punten altijd op de prijs ! dus als je wilt ;)

View on SoundCloud
Wat mooier EQ'en en het is een mooie Industrial Hardcore kick :D.
fuck haha heb ik al , maar kan er nog wel bij. nja eens hardcore producer altijd hardcore producer :p even nog maals proberen dus
D
Hardtraxx Elite
last seen Jan 2020
richlooij wrote:Hee goeidag allemaal, ik ben richard en ben net begonnen met een beetje produceren van hardstyle muziek. Ik vraag mij af als je een kick maakt hebben mensen het over een tail en een punch, zou men mij hier wat info over kunnen geven? Ikbedoel wat is er nodig om een mooie rauwe kick te maken en watvvoor plugins kan ik het beste gebruiken etc. Ik werk met fl studio 10. Mijn excuses als dit niet het juiste forum is maar ik ben net nieuw op deze site.

Groeten richard
alstublieft:
View on YouTube

Hierna deel 2 en qua theorie ben je zo goed als klaar. Daarna knopjes draaien en kijken wat er gebeurt:) veel plezier!