Hardtraxxer
273 posts member since 2013
last seen Jun 2017
Thund3R wrote:
Ben zelf na maanden break ook maar weer eens begonnen met een oud projectje van me. Kick begint er al aardig op te lijken tbh.

View on SoundCloud
ik zeg eq en compressie. ik zou de tail wat naar voren halen.
Hardtraxxer
499 posts member since 2013
last seen Dec 2019
De tok mag inderdaad zachter, ook als je kick lager gaat hoor je hem niet echt meer.
Verder vind ik hem nog wat dunnetjes, mag wel wat meer body in.
Hardtraxx Newbie
37 posts member since 2013
last seen Sep 2016
Thund3R wrote:ik produce meestal op mn headset omdat anders m'n ouders mentaal gestoord raken :P
Dit ^
B
Hardtraxx Newbie
44 posts member since 2012
last seen Apr 2017
Nieuwe track met nieuwe kick, wat vinden jullie ervan (met name de kick dus)

View on SoundCloud
Hardtraxxer
452 posts member since 2012
last seen Jan 2015
Bwazza wrote:Nieuwe track met nieuwe kick, wat vinden jullie ervan (met name de kick dus)

View on SoundCloud
Wauw fijne kick hoor! Nummer zelf is trouwens ook lekker :thumbup:
Hardtraxxer
53 posts member since 2012
last seen Dec 2018
@MikezDJ
Prima kick. Mis nog wel een beetje een fijne punch.

Hier mijn nieuwe kick from scratch
View on SoundCloud
B
Hardtraxx Addict
1401 posts member since 2012
last seen Jan 2021
deniax wrote:@MikezDJ
Prima kick. Mis nog wel een beetje een fijne punch.

Hier mijn nieuwe kick from scratch
View on SoundCloud
Die Deniax weet wel wat een kick is, tjezus. :worship: Een heerlijke attack zit er in!
Hardtraxx Veteran
3027 posts member since 2011
last seen Jan 2025
@Deniax

Heeel veel potentie! Afmaken deze kick en in een eigen productie stoppen pronto :thumbsup:
Hardtraxxer
last seen Dec 2019
@Deniax Prima kick hoor!
U
Hardtraxxer
312 posts member since 2013
last seen May 2015
@Deniax.. kick klinkt echt heerlijk :thumbsup: klein beetje aan schroeven en dan de rest erom heen bouwen en dan heb je een prima track :D
Hardtraxx Newbie
18 posts member since 2013
last seen Aug 2019
Hee jongens/meisjes'?'

Mijn naam is Jordi AKA Freqmaniak.
Ik ben nieuw op dit forum, en ga me er vooral op richten om mensen hier te helpen met hardstyle kicks. Ik heb niet erg veel tijd, dus echt SUPER actief zal ik niet zijn op dit forum.

Natuurlijk ben ik ook benieuwd wat jullie van mijn kick vinden! Ik zit al een tijdje in de hardstyle scene, en heb dus me eigen sound weten te creëren!

Voor de gene die mijn facebook willen liken, hier is de link:
https://www.facebook.com/freqmaniak

Dit is mijn meest recente track die ik gratis weggeef als ik 150 likes heb op mijn facebookpagina! Graag jullie reacties;

View on YouTube

Groetjes!
Hardtraxxer
299 posts member since 2013
last seen Feb 2018
View on SoundCloud

Ook maar weer een poging gewaagd niet perfect ben er namelijk ook geen held in het pitchen klinkt wat slordig moet namelijk een andere methode hebben. :P
G
Hardtraxxer
167 posts member since 2012
last seen Aug 2013
Freqmaniak wrote:Hee jongens/meisjes'?'

Mijn naam is Jordi AKA Freqmaniak.
Ik ben nieuw op dit forum, en ga me er vooral op richten om mensen hier te helpen met hardstyle kicks. Ik heb niet erg veel tijd, dus echt SUPER actief zal ik niet zijn op dit forum.

Natuurlijk ben ik ook benieuwd wat jullie van mijn kick vinden! Ik zit al een tijdje in de hardstyle scene, en heb dus me eigen sound weten te creëren!

Voor de gene die mijn facebook willen liken, hier is de link:
https://www.facebook.com/freqmaniak

Dit is mijn meest recente track die ik gratis weggeef als ik 150 likes heb op mijn facebookpagina! Graag jullie reacties;

View on YouTube

Groetjes!
zozo jij bent wel erg vol van jezelf :D

vind je track niks aan en kan nog veel aan gebeuren. kan ook smaak zijn dus let er niet te veel op.
D
Hardtraxx Elite
2496 posts member since 2012
last seen Jan 2020
FabienNieto wrote:View on SoundCloud

Ook maar weer een poging gewaagd niet perfect ben er namelijk ook geen held in het pitchen klinkt wat slordig moet namelijk een andere methode hebben. :P
hoe doe je het nu?
Hardtraxxer
last seen Feb 2018
Ik doe het nu via Edison.
D
Hardtraxx Elite
last seen Jan 2020
pitch je de hele kick of alleen de tail? Het is belangrijk dat je alleen de tail van de kick pitched en niet de punch. Ik heb hier op het forum vaak "Cool Edit" of iets dergelijks voorbij zien komen om kicks mee te pitchen? heb er zelf nooit mee gewerkt maar zou je eens uit kunnen proberen
Hardtraxx Addict
1745 posts member since 2011
last seen Jul 2025
Cruelty wrote:Cool Edit Pro ja, werkt ongeveer hetzelfde als Edison, alleen klinkt het een stuk beter en is het nog wat sneller ;).
Is dat van Adobe?

View on SoundCloud

Iemand tips hoe ik dat irritante 'zuigje' weg kan halen? Met EQ-en schiet t niet echt op, lijkt wel uit Camelphat te komen ofzo.
T
Hardtraxx Elite
2257 posts member since 2011
last seen Jun 2026
mr_vertigo wrote: Is dat van Adobe?

View on SoundCloud

Iemand tips hoe ik dat irritante 'zuigje' weg kan halen? Met EQ-en schiet t niet echt op, lijkt wel uit Camelphat te komen ofzo.
denk toch wel dat je het op de een of andere manier weg kan eq'en :p
klinkt opzich wel leuk dat 'zuigende' beetje als n reversed :D
Hardtraxx Addict
1745 posts member since 2011
last seen Jul 2025
Ja dat wel, maar als je goed luistert hoor je een heeeel irritant zoefje die er niet in moet :P Die crunch wil uiteraard behouden.
Hardtraxxer
last seen Feb 2018
Ik pitch alleen de tail, anders vervormt het zo erg. Cool edit pro had ik inderdaad voor bij zien komen maar hoe kun je dan weten naar welke noot je hem pitched dat had ik namelijk nog niet gevonden. :P
Hardtraxx Newbie
37 posts member since 2013
last seen Sep 2016
Gebruiken jullie nog Cool Edit Pro of hebben jullie de upgrade naar Adobe Audition genomen? Vind ik persoonlijk ook wel fijn werken.
Hardtraxxer
last seen Dec 2019
Er zit wel wat verschil qua "pitch engine", Cool Edit Pro is daardoor niet verkeerd hoor.
Als ik zelf snel mijn kicks wil pitchen gebruik doe ik dat gewoon in ableton.
Als hij echt "af" is dan pak ik daar natuurlijk wel een ander programma voor maar ben er nog niet helemaal uit welke ik zelf fijn vind. vind CEP niet altijd even lekker klinken maar dat is echt persoonlijk.

@mr_vertigo Het kickje kun je er inderdaad uit eq'en. dat "zuigje" kan ook al vroeg in je chain zitten maar soms kan je het ook simpel weg aan het einde er uit eq'en.

Ben begonnen aan een nieuwe kick maar twijfel of ik hem moet afmaken.(ook hier zit dat zuigje er in omdat mijn 2e equalizer uit staat ;) )
View on SoundCloud
Hardtraxxer
762 posts member since 2013
last seen 11 days ago
In ieder geval je punch wat verbeteren... Tail klinkt op zich redelijk, alleen dat 'zuigje' klinkt idd niet zo fijn. Hij mag wel wat krachtiger vind ik.
Hardtraxx Newbie
18 posts member since 2013
last seen Aug 2019
Cool edit pro doet hier prima zn werk! Ik zag het al langskomen, maar nogmaals; pitch alleen je tail!
D
Hardtraxx Elite
last seen Jan 2020
Audiofreq deed het gewoon in Logic