Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2013 20:13 

Hardtraxxer

@Cruelty

Vind de 1e denk ik het beste, maar de tail komt bij mij wel wat oppervlakkig/bassloos over. De 2e heeft wel wat meer bass, maar daar staat de tail me niet zo aan.

Hier een nieuwe kick van mij:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2013 23:57 

Hardtraxxer

Geen verkeerde basis! Nu nog wat ophopende frequenties eruit halen en "multi band" distorten voor het scherpe randje of wat je ook wil ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2013 11:47 

Hardtraxxer

@Cruelty: ik vind ze lekker klinken. Nu een track eromheen bouwen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2013 12:31 

Hardtraxxer

vraagje?

Als je via drumazon je kick maakt en je zit nog redelijk in het begin stadium (alleen paar keer destortion en eq)
is het dan verstandig om de pitch in drumazon te veranderen omdat je hem iets zwaarder wil maken?

of is dat niet de manier en verneuk je daarom je kick?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2013 18:49 

Hardtraxxer

@ Awetority,

Sorry ik ben er niet helemaal weg van.. je kick is mijn inziens verre van af. probeer nog veeeeel meer te eq'en. Hoor nog super veel foute frequenties.

--

Resultaat van mijn nieuwe kick project:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2013 10:51 

Hardtraxxer

Pantermaat schreef:
vraagje?

Als je via drumazon je kick maakt en je zit nog redelijk in het begin stadium (alleen paar keer destortion en eq)
is het dan verstandig om de pitch in drumazon te veranderen omdat je hem iets zwaarder wil maken?

of is dat niet de manier en verneuk je daarom je kick?

Dit vraag ik mee ook af. heb het bij mijn laatste kick geprobeerd alleen dan pitch die niet lekker..

Frazyr: kick klinkt wel lekker alleen mag de tail iets scherper. En misschien de 700hz iets boosten? klinkt voor de rest wel lekker!

Voor het eerst een reversebass gemaakt en een nieuwe kick :

Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2013 11:58 

Hardtraxx Newbie

ik ben aan het knutselen geweest met een nieuwe kick:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2013 12:06 

Hardtraxx Newbie

@Frazyr

Lekkere kick man!!

@rummeltje

Zeker vet die reverse kick! Welke plugins heb je daarvoor gebruikt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2013 12:17 

Hardtraxx Newbie

@Rummeltje Die Reverse is nice!:D
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2013 23:01 

Hardtraxxer

Esthetic schreef:

kick klinkt zeer nice
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2013 16:47 

Hardtraxx Newbie

Heb nu een edit gemaakt van Beginning of Time van de Bass Modulators:

Kick gemaakt met microtonic, gepitcht met Cool Edit Pro 2.1

PS: ik zou graag wat tips willen horen over het stukje net voor de CLimax (is dit de buildup?), dit is nu echt slecht vind ik zelf :x :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2013 18:31 

Hardtraxx Addict

@Thomas, het klinkt nog een beetje dof, probeer het geheel wat scherper te maken

Hier ondertussen een klein stukje van mij:

Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2013 00:00 

Hardtraxx Newbie

Nijidik schreef:
@Thomas, het klinkt nog een beetje dof, probeer het geheel wat scherper te maken

Hier ondertussen een klein stukje van mij:

@Nijidik

Ik vind het een stuiterkick

- net te distorted in de hoge tonen, ik zou deze weg EQen
- je mist wat volume in de mid tonen denk ik (moeilijk te horen)
- de punch hoor ik amper
- wanneer je omhoog pitcht klinken de lage tonen leeg

M'n eerste kick aangepast. Misschien gaan de lage tonen wel te laag, weet het niet zeker.

Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2013 18:43 

Hardtraxxer

he daar

https://soundcloud.com/joegoslaaf/lkbh6iub0znb

hier een kick van mij, hoe klinkt die ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2013 23:30 

Hardtraxxer

Klinkt alsof je de fase hebt omgedraaid (doordat je hem warm/breed wou laten klinken?)
Ik weet niet wat je er allemaal op hebt staan behalve distortions?

Heb geprobeerd om eens een andere kick te maken aangezien ik vaak op hetzelfde neer kom.
Heb ook niet echt een idee hoe de "afmix" van de kick klinkt bij andere. Er zit teveel rond het midden gebied, heb dit er nog niet uit ge-equalized omdat ik benieuwd ben naar de mening van andere.

https://soundcloud.com/skatzow/testsss-1
(Dit is de oude versie met snares en claps.)

UPDATE:
Heb hem nog wat veranderd:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2013 19:23 

Hardtraxx Newbie

Ik heb ook een nieuwe hardstyle kick gemaakt.

Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2013 22:12 

Hardtraxx Addict

@ Skatzow, niet slecht maar te veel mid EQ. Werk een beetje beter aan je EQ en overall volume wat lager en meer bass.

@ Hard Control. De bass in je punch staat te luid en niet goed qua tijd. Voor de rest heb je nog veel equalizen en distortion nodig haha.

@ Joegoeslaaf, zeker niet slecht! Dreunt wel lekker door al vind ik de EQ van de tail net wat te veel hoog hebben.

@ Slckaer, Je bass kraakt wat maar verder klinkt dit als een lekkere stevige, bijna old skool kick. I like!

Ben zelf na maanden break ook maar weer eens begonnen met een oud projectje van me. Kick begint er al aardig op te lijken tbh.

Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2013 22:40 

Hardtraxx Newbie

Thund3R schreef:
Ben zelf na maanden break ook maar weer eens begonnen met een oud projectje van me. Kick begint er al aardig op te lijken tbh.

Ligt het nou aan mij, of valt je bass volledig weg op de lage tonen? Verder klinkt dit echt vet! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2013 22:45 

Hardtraxx Newbie

Esthetic schreef:

Wauw :o Ik vind die lead wel heel lekker klinken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2013 22:52 

Hardtraxx Newbie

Ik ben nu een paar weken (zeg een week of 3) bezig met FL studio, nou moet ik zeggen dat niet elke kick een daverend succes was :P maar ik heb (voor mijn gevoel) eindelijk iets gekregen wat een beetje fatsoenlijk klinkt. Nja, op hoop van zege!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2013 10:54 

Hardtraxxer

amunnra2 schreef:
Ik ben nu een paar weken (zeg een week of 3) bezig met FL studio, nou moet ik zeggen dat niet elke kick een daverend succes was :P maar ik heb (voor mijn gevoel) eindelijk iets gekregen wat een beetje fatsoenlijk klinkt. Nja, op hoop van zege!

Klinkt nergens naar. Kontakt downloaden, aantal kicks rippen van een professionele producer, importeren. kijken naar de gebruikte frequenties en dat als tooltje gebruiken voor je eigen kick.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2013 10:55 

Hardtraxxer

Joegoslaaf schreef:
he daar

https://soundcloud.com/joegoslaaf/lkbh6iub0znb

hier een kick van mij, hoe klinkt die ?

Met die bass zit 't wel snor. goddamn. Distortion is niet fijn, tok ook niet. Zou nu echt alleen een hele zooi EQ-en. MET KLEINE STAPJES. Niet gelijk alles de hoogte in gooien, dan krijg je nooit een fijne kick.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2013 10:58 

Hardtraxxer

Thund3R schreef:

Nou Henk de koekjes atter, dit klinkt al redelijk goed. Dit is alleen EQ werk wat er nog aan te pas komt om die tok nog wat verder uit te werken, probeer eens een dip in het begin van het freq spectrum , dan nog een EQ en ongeveer 50-100 boosten. Denk dat die tok er dan wat beter uitkomt.[/quote]
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2013 11:13 

Hardtraxxer

Volgens mij produceren de meeste hier op oostblok 2 inch speakertjes van de Aldi?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2013 13:42 

Hardtraxx Addict

Neuh ik heb oldskool jaren 80 studio speakers maar ik produce meestal op mn headset omdat anders m'n ouders mentaal gestoord raken :P En m'n headset is wel een oostblok creative gaming ding met totaal verkeerde frequenties. Dus als de bass wegvalt op lage tonen, kan kloppen omdat die headset zo enorm boost :P
Vorige  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner