Hardtraxxer
835 posts member since 2010
last seen Oct 2015
zatox - so high ^^
Hardtraxxer
620 posts member since 2011
last seen 21 hours ago
tomac wrote:
Hardphonic wrote:Hier mijn kick na een dagje beunen
1ste test:(The Space We Created)
View on SoundCloud
Deze kwam ik een jaar geleden ook al tegen. Nog niet echt veel verbeterd zo te horen :huh:
Knap dat je die een jaar geleden tegenkwam terwijl deze pas 2 weken oud is :')
Hardtraxx Newbie
37 posts member since 2013
last seen Sep 2016
Ik heb ook een kick gemaakt, negeer de verkeerde gepitchte kick bij 00:10 aub.

View on SoundCloud
Hardtraxx Addict
1688 posts member since 2009
last seen Feb 2016
Negeren op 0:10?

En de rest van de noten dan. Er is namelijk geen enkele noot WEL goed gepitched...
S
Hardtraxxer
95 posts member since 2011
last seen Aug 2014
@ Hard Control: Ik zou eens beginnen met een dikke punch te layeren en de tail wat meer te distorten en meer mid-high toe te voegen.

Ik heb ook een kickje gemaakt:

http://www66.zippyshare.com/v/94409137/file.html
Hardtraxx Newbie
last seen Sep 2016
Thund3R wrote:Negeren op 0:10?

En de rest van de noten dan. Er is namelijk geen enkele noot WEL goed gepitched...
Hoever moet ik het knopje draaien in FL Studio om hem één noot hoger of lager te pitchen?

@soundstreamer Thanks!
R
2 posts member since 2013
last seen Mar 2014
Ik heb ook een nieuwe hardstyle kick gemaakt, in logic. Ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden!

View on YouTube
Hardtraxx Newbie
last seen Sep 2016
Socializerz wrote:100 cents is 1 noot, maar je kan beter pitchen met een andere pitching methode ;)
Bedankt voor de tip, ik had nu gewoon gepitcht in de channel setting, maar ik ga nu Edison of iets soortgelijks proberen. :)
B
Hardtraxxer
133 posts member since 2012
last seen Mar 2025
jow ben benieuwd wat jullie van deze kick vinden

View on SoundCloud
Last edited by BMG on 07 May 2013 14:39, edited 3 times in total.
B
Hardtraxxer
last seen Mar 2025
Revision_NL wrote:Ik heb ook een nieuwe hardstyle kick gemaakt, in logic. Ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden!

View on YouTube
je tail mag veel meer in high en mid geeqd worden want hijs nogal flauw
D
Hardtraxx Elite
2496 posts member since 2012
last seen Jan 2020
bmg klinkt lekker maar mag iets meer bass in denk ik
B
Hardtraxxer
last seen Mar 2025
hmm thanks meer bass derin pompe dus XD
Hardtraxxer
499 posts member since 2013
last seen Dec 2019
Hij mag inderdaad ge-eq'ed worden. daarnaast is het hoge rateltje niet lekker, heb ook het idee dat je hem teveel distort.

@Revision_NL je mist heel veel body/midden frequenties ook pitch je hem raar wat niet lekker klinkt. hij heeft wel het herkenbare geluidje hoor! (positief bedoeld)

Ben zelf ook wat aan het proberen qua pitchen maar is nog niet lekker. vooral de punch valt niet goed samen.
View on SoundCloud
S
Hardtraxx Newbie
45 posts member since 2011
last seen Jan 2014
Ben zelf ook wat aan het proberen qua pitchen maar is nog niet lekker. vooral de punch valt niet goed samen.
View on SoundCloud
Je punch klinkt meer op een snare/clap dan een punch. Vandaar dat het niet echt past. De tail is nice, maar ik zou proberen het zwaarder te laten klinken.

Mijn eerste poging in Cubase vandaag. Ik weet nog niet hoe ik moet pitchen lol, maar ik weet zeker dat het ernstig gaat stuiteren dan :P De punch ben ik niet echt tevreden mee. Heb ook nog niet echt uitgevogeld hoe ik dat het beste kan doen.

View on SoundCloud
R
2 posts member since 2013
last seen Mar 2014
@Skatzow @BMG Ik ga er zo even naar kijken! ik pitchte deze kick in logic en ik denk dat ik het maar weer eens in Kontakt of Cool Edit Pro ga proberen! Thanks voor de reacties!
Hardtraxxer
273 posts member since 2013
last seen Jun 2017
Revision_NL wrote:Ik heb ook een nieuwe hardstyle kick gemaakt, in logic. Ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden!

View on YouTube
klinkt zeker lekker, alleen in je track word ie wat door de lead ondergeschoven. probeer eens een compressor om de tail er iets meer uit te laten springen
Hardtraxxer
last seen Jun 2017
Skatzow wrote:Hij mag inderdaad ge-eq'ed worden. daarnaast is het hoge rateltje niet lekker, heb ook het idee dat je hem teveel distort.

@Revision_NL je mist heel veel body/midden frequenties ook pitch je hem raar wat niet lekker klinkt. hij heeft wel het herkenbare geluidje hoor! (positief bedoeld)

View on SoundCloud
misschien iets later pitchen? 50 á 55ms?
B
Hardtraxxer
last seen Mar 2025
Altijd pitchen met cool edit, geeft het beste resultaat er zijn vast nog wel andere manieren maar van cool edit weet ik dat het werkt
Hardtraxxer
last seen Dec 2019
Of het nieuwe audition?
Hardtraxxer
last seen Jun 2017
Skatzow wrote:Of het nieuwe audition?
kan zeker, voordeel van audition vind ik dat je kan pitchen zonder dat je kick langer word. bij cool edit moest je je kick weer terug berengen nar de originele tijd van de sample..
S
8 posts member since 2012
last seen Jan 2015
@ Slckaer Voor een eerste poging vind ik het best aardig:) mee door gaan zou ik zeggen.
Voor je punch moet je een tik tak tok geluid vinden/maken.. kan je zo maken door de eerste +/- 50 milisec van een kick te bewerken.

Ook maar eens aan de kicks gezeten... helemaal gestoord van al dat gedreun op en duur ahah .. nog niet tevreden maar ga rustig door

View on SoundCloud
View on SoundCloud
S
8 posts member since 2012
last seen Jan 2015
Pitchen met cooledit pro gaat prima inderdaad, melodyne of kontakt vind ik ook wel aardig werken trouwens
F
Hardtraxxer
119 posts member since 2011
last seen Dec 2018
@Soulshock: klinken wel lekker die kicks van je.

Hier iets waar ik mee bezig ben. Ben nog niet tevreden.

View on SoundCloud
Hardtraxxer
last seen Dec 2019
@Soulshock niet verkeerd, hij klinkt alleen nog erg "zwaar". misschien te verhelpen door in de chain wat mid/laag iets omlaat te eq'en.
@fen0m je kick is te kort, daardoor mis je de drive. Klopt het ook dat je een cymbal in je punch/tok hebt?
F
Hardtraxxer
119 posts member since 2011
last seen Dec 2018
Skatzow wrote:@Soulshock niet verkeerd, hij klinkt alleen nog erg "zwaar". misschien te verhelpen door in de chain wat mid/laag iets omlaat te eq'en.
@fen0m je kick is te kort, daardoor mis je de drive. Klopt het ook dat je een cymbal in je punch/tok hebt?
Kga em wat langer maken. Zit idd cymbal in. Klinkt wel leuk toch? :P