Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2013 14:28 

Hardtraxxer

mr_vertigo schreef:
Awethority schreef:
Thx voor de positieve reacties :D

@mr_vertigo, over de punch ben ik zelf ook nog niet helemaal tevreden nee, ga er nog wel wat verder aan sleutelen :).

Hij mist ook nog wat laag imo. Voor wat meer kracht.

menen jullie dat nou of houden jullie deze man voor de gek?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2013 19:54 

Hardtraxx Addict

Ik meen het. Hoezo?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2013 23:06 

Hardtraxx Newbie

Hoor wat toffe kicks voorbij komen hier! Zelf heb ik vandaag geëxperimenteerd met een 909 met hoge attack en nul komma nul decay, met vervolgens een overstuurde reverb tail.

Hier een first draft. Ben er nog niet hélemaal tevreden mee, maar I like where this is going. :)

Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2013 13:55 

Hardtraxxer

lager pitchen :)_
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2013 11:46 

Hardtraxxer

Skatzow schreef:
Awethority schreef:
@Fr4ns,

Je punch klinkt best wel nice, de tail kan wat meer gedistort worden. Ik hoor nu wel een soort gezoem, maar wat meer 'knetter' mag wel, dat zorgt ook voor meer drive denk ik :).

Hier de kick waar ik mee bezig ben:

De basis is er! voor mijn gevoel word de tail nog iets teveel samengedrukt. (of overnieuw distorten)

@Fr4ns hij mag nog wel wat meer "kraken" (Probeer je tail eens wat saturation op je tail en dan distortion/overdrive)

Dit is een kick waar ik nu mee bezig ben. De waveform op sc ziet er wel iets te blokkerig uit)

Opzich goed op weg, Punch is wat minder. Ook mag ie wel wat dikker worden qua geluid. Ik zou hem eens gaan layeren ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2013 01:36 

Hardtraxx Newbie

@DissOrder, Inderdaaad lager pitchen.

Zelf ook met EKS-9 een 909 gebruikt: hier het resultaat:

Ben nog niet tevreden met de punch en de tail is ook nog niet perfect. Maar hij komt er wel
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2013 15:37 

Hardtraxx Newbie

Bedankt voor die gouden tip! :)

Ben er vandaag eventjes mee verder gegaan en ben hem nog even wezen layeren. Dit is wat ik nu heb:

ThomasVD: Er zit inderdaad nog een soort rare kraak in je tail (bitcrusher?) en loopt bij jou je tail over in de attack van de volgende kick zeg maar, of lijkt dat maar zo? Dat is namelijk ook niet bepaald wenselijk. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2013 17:03 

Hardtraxxer

@TimoGhijsens Zal ik eens proberen!
@ThomasVD, voor je tail een "filter" envelope pakken daarna weer eq'en/distorten
@DissOrder, Mis het laag en vind de sweep in de tail een beetje te.(Compressor?)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2013 11:16 

Hardtraxxer

Yoo,

al een tijdje bezig met een kick

Ik krijg hem alleen niet omlaag gepitched, dan is de frequentie te laag en mijn krk's krijgen dit niet afgespeeld.
zeer vreemd. iemand tips?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2013 17:35 

Hardtraxxer

Zo te horen ligt het gewoonweg aan je speakers.
Ik beluister hem nu op me telefoon, zal straks eens thuis beluisteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2013 18:28 

Hardtraxxer

@Gidi, op 1 of andere manier kan ik niet stoppen met luisteren :D. Je pitcht zo te horen niet echt op een correcte manier, hoe doe je het nu?
+ zit erg veel bass in de punch waardoor hij raar klinkt, maar dat heeft wel wat.
Die melo is awesooooooome btw icm die synth.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2013 23:14 

Hardtraxxer

Bedankt! Ik pitch de kicks handmatig door de wav van de tail te importeren in adobe audition, en via pitch shift de pitch van de tail te veranderen. Een manier die veel andere producers ook gebruiken. Maar ik moet van een C naar een G geloof ik, en dan kom ik rond de 40 hz. Het eerste probleem is dat mijn krks maar tot 50hz kunnen, en het gehoor heeft zowizo al moeite met lager dan 40, dus hoe pitch ik laag, maar wel met een hoorbare hz?

Ik heb de kick daarom dus een octaaf hoger gepitched en klinkt daarom vrij bouncy
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2013 23:42 

Hardtraxxer

Gebruik maken van harmonics. Je kan hem "eventueel apart" overdriven,distorten of equen zodat hij dan alsnog hoorbaar is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2013 00:33 

Hardtraxxer

Joh tuurlijk is dat wel hoorbaar. Heb je het wel geprobeerd? Maar die pitch omhoog klinkt ook niet lekker, je verliest erg veel kracht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2013 00:28 

Hardtraxxer

@gidi, je hebt een beetje weinig mid en hoog zo te horen, hoor nu een hoop laag wat gepitched wordt. Ik zou dus ff je mid layer en je hoog layer nog een keer goed bekijken en opnieuw distorten, eq'en,...

Hier mijn kick na een dagje beunen
1ste test:(The Space We Created)

2e test: (Creation en From Scratch)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2013 01:42 

Hardtraxx Newbie

Hardphonic schreef:
@gidi, je hebt een beetje weinig mid en hoog zo te horen, hoor nu een hoop laag wat gepitched wordt. Ik zou dus ff je mid layer en je hoog layer nog een keer goed bekijken en opnieuw distorten, eq'en,...

Ik zou je kick wat verder door distorten, zit hele nare buzz in. :)

30minutjes kick uit logic: [zippy]http://www52.zippyshare.com/v/91189576/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2013 14:11 

Hardtraxx Elite

goeie kick! alleen mist er wat kracht vind ik.. het mag wat steviger.. iets hardere punch ook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2013 21:46 

Hardtraxx Addict

Ik snap niet waarom mensen zo vaak de tijd erbij zetten van hoe lang ze aan een kick hebben gewerkt...? Om in perspectief te zetten hoe 'goed' of 'slecht' hij is?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2013 12:40 

Hardtraxx Elite

mr_vertigo schreef:
Ik snap niet waarom mensen zo vaak de tijd erbij zetten van hoe lang ze aan een kick hebben gewerkt...? Om in perspectief te zetten hoe 'goed' of 'slecht' hij is?

dat is net als wanneer producers erbij zetten hoe lang ze al produceren omdat ze zelf vinden dat ze erg goed zijn in een kleine tijd..
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2013 20:46 

Hardtraxx Veteran

Hardphonic schreef:

Deze kwam ik een jaar geleden ook al tegen. Nog niet echt veel verbeterd zo te horen :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2013 20:49 

Hardtraxx Newbie

Al een tijdje bezig met een kick en dit is waar ik nu gekomen ben

http://www63.zippyshare.com/v/9984453/file.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2013 21:40 

Hardtraxxer

AgentM schreef:
Al een tijdje bezig met een kick en dit is waar ik nu gekomen ben

http://www63.zippyshare.com/v/9984453/file.html

Basis is goed, hier kan je prima op voortborduren. Tok is prima. Sinus van de crunch mag wel een stuk meer op en neer gaan (i.e. het frequentieniveau van de staart verder uitwerken met equalizer. Er zit op het moment nog erg veel mid-range in wat erg storend is. Ik zou er geen distortion's meer overheen gooien. Dat gaat het geheel verneuken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2013 21:44 

Hardtraxxer

Hardphonic schreef:

Er zit veeeuuuulste veel distortion in, de kick is ook te lang, waardoor de volgende kick klinkt alsof hij overloopt van de vorige. Waarschijnlijk heb je bij het EQen te grote stappen genomen in 1x. Wat bepaalde frequenties van het geluid juist teveel gaat oversturen en anderen minder. Mijn tip is om steeds kleine stapjes te nemen, maak eens een stuk of 20 EQs aan, zet deze 1 voor 1 aan en uit (in willekeurige volgorde en kijk wat voor verschil je hoort. Op deze manier kan je echt perfect horen wat je fout doet en waar er verbeterpuntjes zitten :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2013 21:47 

Hardtraxxer

ThomasVD schreef:
@DissOrder, Inderdaaad lager pitchen.

Zelf ook met EKS-9 een 909 gebruikt: hier het resultaat:

Ben nog niet tevreden met de punch en de tail is ook nog niet perfect. Maar hij komt er wel

Goed onderweg, het geheel klinkt nog vrij dof. De basis is erg nice. Doet me denken aan de gouden tijden van 2001-2004 Bassdrums. Vroegah, op de fiets richting school met een gigantische discman in m'n jaszak Hardstyle The Ultimate Collection op... oh the days. Anyway. Ik ben benieuwd hoe je dit verder uitwerkt, keep us updated.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2013 12:11 

Hardtraxxer

@ WZRD
Leuke klank, punch zou wat krachtiger mogen wat mij betreft :)

Vorige  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner