D
Hardtraxx Elite
2496 posts member since 2012
last seen Jan 2020
@Rod zeer vet!!!
J
Hardtraxx Addict
1528 posts member since 2011
last seen Mar 2020
Socializerz wrote:@ Joey, volgende keer iets meer laag meepikken! Als je toch bezig bent, doe het dan goed!
:P

Ja zo te horen heb ik nog heel wat te leren over het pikken van kicks :(
Hardtraxx Addict
1625 posts member since 2009
last seen Jun 2015
@ ROD:

Ik mis een beetje een lekkere tail, ik hoor voornamelijk punch als ik heel eerlijk ben. probeer die tail is te ontwikkelen!

Heb zelf een keer echt doorgezet met 't maken van een kick. Hope you like it!

http://www65.zippyshare.com/v/37859981/file.html
R
Hardtraxxer
314 posts member since 2012
last seen Aug 2019
@Wouter, dat was de bedoeling ook met die kick. Een beetje een lege kick met dikke punch.

Ik zou je tail wat meer volume geven en het geheel nog ff wat aanpakken. Klinkt nu nog als een kick die niet af is. Meer distorten, meer eq en compressen.
C
Hardtraxxer
617 posts member since 2012
last seen Jan 2025
@Wouter Zoals ROD al zegt, het klinkt als een kick die nog niet af is. Weet zelf niet wat je er aan moet veranderen eigenlijk haha,

Hier zelf mijn kick beetje lopen spelen net..
View on SoundCloud

Wat kan ik er aan veranderen, want klinkt nog niet zo goed. Al zeg ik het zelf.. Alvast Bedankt!
Hardtraxxer
452 posts member since 2012
last seen Jan 2015
Casey wrote:@Wouter Zoals ROD al zegt, het klinkt als een kick die nog niet af is. Weet zelf niet wat je er aan moet veranderen eigenlijk haha,

Hier zelf mijn kick beetje lopen spelen net..
View on SoundCloud

Wat kan ik er aan veranderen, want klinkt nog niet zo goed. Al zeg ik het zelf.. Alvast Bedankt!
Heb nog niet veel verstand van kicks, je zult ook weinig hieraan hebben... Maar ik voel hem goed door mn monitoren. punch is ook lekker, alleen de volledige tail mis ik nog, hoor meer een punch met een delay..

Heb mn kick wat voller gemaakt zoals verteld, alleen als ik hem pitch met Fl studio's edison vind ik hem niet lekker klinken.. zijn er andere manieren waarop het beter moet klinken?

View on SoundCloud
D
Hardtraxx Veteran
4969 posts member since 2012
@MikezDJ Je kick is té wild, er zit teveel overdrive op en ik zou je aanraden een dikkere punch te layeren
B
Hardtraxx Addict
1401 posts member since 2012
last seen Jan 2021
Distorten, compressen, equalizen
J
Hardtraxx Addict
1528 posts member since 2011
last seen Mar 2020
@MikezDJ, Je kick is nog lang niet af, idd wat Basss27 zegt.
Verder pitched hij vals. (dus gebruik een tuner oid)

Hier een stukje Hardcore waar ik gisteren mee bezig ben geweest, het is nog vooral een intro:

View on SoundCloud
J
Hardtraxxer
79 posts member since 2012
last seen Jan 2017
Joeyvg wrote:@MikezDJ, Je kick is nog lang niet af, idd wat Basss27 zegt.

Hier een stukje Hardcore waar ik gisteren mee bezig ben geweest, het is nog vooral een intro:

View on SoundCloud
Klinkt goed! Ben zelf geen hardcore fan maar bij mij beukt het goed door. Zoals ik al zei, geen verstand van een hardcore kick, sorry!

Ik loop zelf een beetje vast, vind hem wel redelijk klinken alleen hoe zou ik hem beter kunnen maken?
View on SoundCloud
Hardtraxxer
273 posts member since 2013
last seen Jun 2017
jaco0 wrote:

View on SoundCloud
Klinkt goed! Ben zelf geen hardcore fan maar bij mij beukt het goed door. Zoals ik al zei, geen verstand van een hardcore kick, sorry!

Ik loop zelf een beetje vast, vind hem wel redelijk klinken alleen hoe zou ik hem beter kunnen maken?
View on SoundCloud

een scherpere tock? en misschien wat subbass
Hardtraxx Addict
1745 posts member since 2011
last seen Jul 2025

View on SoundCloud
HEerlijk!!
F
Hardtraxx Newbie
33 posts member since 2011
last seen Jul 2014
@Jacco0

Vind dit niet lekker klinken.
Als ik jou was zou ik je kick op een heel andere manier oversturen.
Je krijgt hier nog niet echt het rauwe gevoel bij van een hardstyle kick.

-

Ik ben momenteel bezig met een kick, er zit nou een lekkere knetter in.
Maar mijn probleem is dat mijn low end (tot 170hz) niet recht loopt in mijn analyzer (Schope).
Wat kan ik hier aan doen?
F
Hardtraxxer
189 posts member since 2010
last seen Apr 2013
l* dubbelpost
Last edited by Fr4ns on 17 Apr 2013 02:16, edited 1 time in total.
F
Hardtraxxer
last seen Apr 2013
Heb na wat werk eraan, een kick concept neergezet. Meningen zijn welkom!
View on SoundCloud
Hardtraxxer
762 posts member since 2013
last seen 11 days ago
@Fr4ns,

Je punch klinkt best wel nice, de tail kan wat meer gedistort worden. Ik hoor nu wel een soort gezoem, maar wat meer 'knetter' mag wel, dat zorgt ook voor meer drive denk ik :).

Hier de kick waar ik mee bezig ben:

View on SoundCloud
Hardtraxxer
273 posts member since 2013
last seen Jun 2017
Awethority wrote:@Fr4ns,

Je punch klinkt best wel nice, de tail kan wat meer gedistort worden. Ik hoor nu wel een soort gezoem, maar wat meer 'knetter' mag wel, dat zorgt ook voor meer drive denk ik :).

View on SoundCloud

vet.... :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: geen opmerkingen!
Hardtraxxer
last seen 11 days ago
Thx :D
F
Hardtraxxer
last seen Apr 2013
Bedankt voor de mooie reacties, ik heb ook een screech basis liggen die post ik als ik er helemaal tevreden over ben.
Hij trillt irritant op het einde na een tijdje luisteren, punch is precies als ik heb gewild! Maar hou hem het liefst zo kort en energiek/donker. Niet á la Trespassing (bazentrack hoor!) Maar eerder iets Spoonachtig. =D
Ik ga nog eens aan de slag, de screech komt zsm. beschikbaar!
F
Hardtraxxer
last seen Apr 2013
Stigmata wrote:

View on SoundCloud

vet.... :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: geen opmerkingen!
Jup best lekker kickje! :thumbsup:
Hardtraxx Addict
last seen Jul 2025

View on SoundCloud
Lekkere sound! De punch mag van mij wat kortstondiger. Die gaat nog wat kanten op, dat niet helemaal lekker klinkt vind ik. Compressen misschien? Verder heel nice :D Drive zit er lekker in ook.
Hardtraxxer
last seen 11 days ago
Thx voor de positieve reacties :D

@mr_vertigo, over de punch ben ik zelf ook nog niet helemaal tevreden nee, ga er nog wel wat verder aan sleutelen :).
Hardtraxxer
499 posts member since 2013
last seen Dec 2019

View on SoundCloud
De basis is er! voor mijn gevoel word de tail nog iets teveel samengedrukt. (of overnieuw distorten)

@Fr4ns hij mag nog wel wat meer "kraken" (Probeer je tail eens wat saturation op je tail en dan distortion/overdrive)

Dit is een kick waar ik nu mee bezig ben. De waveform op sc ziet er wel iets te blokkerig uit)
View on SoundCloud
F
Hardtraxxer
last seen Apr 2013
@Fr4ns hij mag nog wel wat meer "kraken" (Probeer je tail eens wat saturation op je tail en dan distortion/overdrive)

Dit is een kick waar ik nu mee bezig ben. De waveform op sc ziet er wel iets te blokkerig uit)
View on SoundCloud
vergeleken met de mijne, een totaal andere wereld:
Fr4ns wrote:Heb na wat werk eraan, een kick concept neergezet. Meningen zijn welkom!
View on SoundCloud
persoonlijk vind ik dat jou kick goed klinkt! maar vind dergelijke kicks te vaak gebruikt, vandaar dat ik met mijn concept iets anders wou, wat nieuws. Donker zonder poespas. maar inderdaad, hij klinkt iets te kort.
ik maak een sample met mijn nieuwe screech dan krijg je een beeld waartoe ik heen wil qua track. Aan de tail van mijn kick moet zeker wat gewerkt worden. Een felle punch vond ik wel cruciaal, das gewoon mijn smaak.
Hardtraxx Addict
last seen Jul 2025
Awethority wrote:Thx voor de positieve reacties :D

@mr_vertigo, over de punch ben ik zelf ook nog niet helemaal tevreden nee, ga er nog wel wat verder aan sleutelen :).
Hij mist ook nog wat laag imo. Voor wat meer kracht.