Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2011 08:25 

Hardtraxx Veteran

mr_vertigo schreef:
sjobie schreef:
Zie hier veel mensen (FL Studio Users) die "Parametric EQ 2" gebruiken, tip van de dag; stap over op Fabfilter Pro Q.
http://www.fabfilter.com/products/pro-q.php

Als je deze een keer hebt gebruik wil je niet anders meer, werkt veel fijner :)

Omdat?

Hoeft niet, is maar een tip :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2011 08:44 

Hardtraxxer

sjobie schreef:
Zie hier veel mensen (FL Studio Users) die "Parametric EQ 2" gebruiken, tip van de dag; stap over op Fabfilter Pro Q.

Zag ik die ook in de trailer van radical redemption's album? Ik ga m ook proberen, thnks :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2011 09:29 

Hardtraxxer

De fabfilter EQ is inderdaad naar mijn handiger in gebruik dan de fl parametric eq..

Echter, ik vind Ozone 4 nóg handiger, omdat hier ook een stereo-enhancer en wat andere mastering tools inzitten :- >
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2011 10:19 

Hardtraxx Veteran

Frazyr schreef:
De fabfilter EQ is inderdaad naar mijn handiger in gebruik dan de fl parametric eq..

Echter, ik vind Ozone 4 nóg handiger, omdat hier ook een stereo-enhancer en wat andere mastering tools inzitten :- >

Gebruik ze ook allebij idd, zag dat er weer een nieuwe versie was van ozone, mss even een keer die update kopen alsk wat geld over heb.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2011 12:44 

Artiest

Gebruik hem al, maar ik gebruik ook de EQ2 nog regelmatig, heb soms alleen iets simpels te doen in de EQ en heb dan de FabFilter niet nodig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2011 13:35 

Hardtraxx Veteran

Skedoedelefloeps schreef:
Gebruik hem al, maar ik gebruik ook de EQ2 nog regelmatig, heb soms alleen iets simpels te doen in de EQ en heb dan de FabFilter niet nodig.

Ja voor het grove EQ'en gebruik ik die ook nog maar voor het fijne werk idd pro Q :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2011 12:25 

Hardtraxxer

Korey schreef:
RAW-vizion schreef:
AWESOM-O schreef:
Ik produce nu zo'n ongeveer 8 weken, er komen toch al wel aardig wat geluiden uit. Kicks lukt me ook al aardig, vooral door vrienden met ervaring en youtube-tutorials. Maar qua leads en synths kan ik alleen die standaard climax-synths maken. Nu wil ik wel is wat iets meer duister en hard in mijn synth hebben, heeft iemand misschien wat tips of tutorials hiervoor?
Een beetje de synths like mr. b-front :)

Distortion :thumbup:

Meer detunen kan het ook wat duisterder maken. Of gebruik eens een square als één van je oscillators. Wat B-Front ook vaak doet is slide aanzetten, en een LFO op de pitch zetten (heel lichtjes).

Oke, bedankt jongens! Ik heb het nu best onder de knie, zal binnenkort is wat laten horen van me! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2011 12:32 

Hardtraxx Addict

sjobie schreef:
mr_vertigo schreef:
sjobie schreef:

Omdat?

Hoeft niet, is maar een tip :)

Nee, ik bedoelde meer dat ik graag wat redenen wilde horen waarom hij fijner werkt :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2011 13:04 

Hardtraxx Veteran

mr_vertigo schreef:
Nee, ik bedoelde meer dat ik graag wat redenen wilde horen waarom hij fijner werkt :D

Voor het fijne EQ werk is deze gewoon ideaal, alleen al omdat je zelf de frequenties, hoeveelheid Gain en je Bandwidth heel naukeurig in kan stellen, verder moet je het gewoon zelf proberen, dan zie je het wel. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2011 15:51 

Hardtraxxer

sjobie schreef:
mr_vertigo schreef:

Voor het fijne EQ werk is deze gewoon ideaal, alleen al omdat je zelf de frequenties, hoeveelheid Gain en je Bandwidth heel naukeurig in kan stellen, verder moet je het gewoon zelf proberen, dan zie je het wel. ;)

Dankje voor de tip! voortaan hier meer mee werken
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2011 21:16 

Artiest

EQ2 is ook nauwkeurig hoor, alleen FabFilter zit je niet vast aan een "band filter" oftewel Parametic EQ2 heeft 7 banden en de FabFilter zoveel als je zelf wilt. Ook is er een breder frequentiebereik zichtbaar. Je kunt nauwkeuriger werken door het op 30, 12 of 6 DB te zetten, oftewel een soort zoom functie. Ook laat het de energie zien van een frequentie, pre exposure en post exposure (hangt ervan af wat je instelt) of je zet het uit. Overall allemaal overzichtelijker en duidelijker dan standaard FL EQ's, maar ook daar kun je zonder moeite je sounds mee bewerken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2011 11:04 

Hardtraxxer

welke vsti gebruiken jullie om je eq te visualiseren?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2011 11:12 

Hardtraxx Veteran

Sanderson schreef:

Pro Q heeft dat zelf ook al een beetje, maar daarnaast gebruik ik daarvoor NuGen Audio Visualizer. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2011 16:55 

Hardtraxx Newbie

Sanderson schreef:

SPAN werkt vrij goed.
Daarnaast is de analyzer in de channel eq van logic erg accuraat
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2011 17:11 

Hardtraxx Beheerder

Sjabco schreef:
Sanderson schreef:

SPAN werkt vrij goed.
Daarnaast is de analyzer in de channel eq van logic erg accuraat

idd SPAN is erg handig gebruik ik ook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2011 20:37 

Hardtraxx Veteran

dit is eigenlijk niet het goeie topic maar leek me wel handig om in het producers topic te plaatsen:
http://www.native-instruments.com/en/sp ... DgodEWM6rg
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2011 22:14 

Hardtraxx Addict

mr_vertigo schreef:
sjobie schreef:

Omdat?

Para eq van FL heeft maar een band of 5 denk ik en bij fabfilter oneinding. Kun je preciezer werken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2011 23:38 

Hardtraxx Addict

Phase 2 schreef:
mr_vertigo schreef:
sjobie schreef:

Omdat?

Para eq van FL heeft maar een band of 5 denk ik en bij fabfilter oneinding. Kun je preciezer werken.

Thnx, ik ga der eens naar kijken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2011 23:14 

Hardtraxxer

Fabfilter werkt idd heel lekker!
Dat ding is abnormaal precies, en de visualizer maakt eq'en veel makkelijker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2011 02:02 

Hardtraxx Veteran

Fabfilter is idd heerlijk, gebruik er bijna alles van :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2011 02:28 

Hardtraxxer

RAW-vizion schreef:
Fabfilter is idd heerlijk, gebruik er bijna alles van :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2011 12:03 

Hardtraxx Veteran

wat doet fabfilter? :$

en nog een vraag:
ik heb gister gehoord dat je de pitch aan iets kon linken (weet niet meer wat) waardoor het geluid in hele korte tijd lager word en je een soort kick effect creeert, maar ik weet niet meer precies hoe het zat, iemand een idee wat ik bedoel?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2011 13:58 

Hardtraxx Beheerder

Draidy schreef:

en nog een vraag:
ik heb gister gehoord dat je de pitch aan iets kon linken (weet niet meer wat) waardoor het geluid in hele korte tijd lager word en je een soort kick effect creeert, maar ik weet niet meer precies hoe het zat, iemand een idee wat ik bedoel?

je bedoeld denk ik sidechain?

dat doe je met de peak controller die standaard in fl zit. je pakt dan bijvoorbeeld een gewone kick en drum zegmaar en die zet je op een bepaalde plek in de mixer dan zet je daar de peak controller op en link je die aan je channel waar je synth op staat. je kan wel even een tut kijken op youtube. zoek maar eens op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2011 17:20 

Hardtraxx Newbie

Draidy schreef:

Fabfilter is een vst/au producent, komen wat handige plug-ins vandaan zoals Fabfilter pro-q/c, timeless en volcano. De moeite waard om te proberen. Gebruik ze zelf allemaal
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2011 18:21 

Hardtraxx Veteran

Sjabco schreef:
Draidy schreef:

Fabfilter is een vst/au producent, komen wat handige plug-ins vandaan zoals Fabfilter pro-q/c, timeless en volcano. De moeite waard om te proberen. Gebruik ze zelf allemaal

Pro C/Q/L :thumbsup:
Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner