Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2011 01:38 

Hardtraxx Elite

Skedoedelefloeps schreef:
Dus wat je dan doet is dat je van de andere layers gewoon de lage frequenties wegsnijdt, je hebt die niet nodig, als je ze wegsnijdt hoort niemand dat het er niet is, oftewel wat je niet nodig hebt kun je weg doen.

Zelfde geldt bijvoorbeeld voor een leadsynth...

Captain Obvious strikes again. :worship:
Kudo's voor de Jip en Janneke uitleg!

Ik gebruik altijd het voorbeeld van kleuren mengen met verf. Als je licht groen wilt. Moet je dus blauw en geel mengen, maar als je gewoon uit de pot twee kwakjes doet krijg je groen. Dat wil je niet. Dus ga je meer geel toevoegen of blauw weg laten, tot dat je je gewenste kleur groen hebt.
Geluid werkt precies 't zelfde ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2011 10:05 

Hardtraxxer

@ mannonymous

Nu snapt niemand er een bal meer van...

Als je weet dat links laag en rechts hoog is kom je toch al een heel eind?
Dan is het een kwestie van je favoriete EQ leren hanteren PUNT UIT.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2011 11:05 

Artiest

@manonymous
Spijt me dat jouw kennis zo groots is dat je het al snapte, maar de uitleg was ook niet voor jou bedoelt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2011 11:28 

Hardtraxx Elite

Skedoedelefloeps schreef:
@manonymous
Spijt me dat jouw kennis zo groots is dat je het al snapte, maar de uitleg was ook niet voor jou bedoelt.

Was geenszins negatief bedoeld, om het simpel uit te leggen is altijd moeilijk. Vandaar de oprechte kudo's! Hahaha (captain obvious slaat daarmee natuurlijk op je avatar).
Heb het van kleuren neer gezet omdat het een praktisch voorbeeld is, wat ik ooit een keer te horen heb gekregen van een producer. Heeft mij erg geholpen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2011 18:11 

Artiest

Ow ok, sorry :lol: bedankt in dat geval whaha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2011 18:19 

Hardtraxx Addict

Ik weet niet of de vraag hier goed staat maar ik weet niet waar ik hem anders kan stellen.

Is er een plek waar ik producer software a la Cubase en Logic kan testen?
Zelf gebruik ik nu Fruity Loops. Ik wil nu langzaamaan gaan sparen voor een pc voor het producen en wil dan ook kijken of ik een andere DAW misschien toch fijner vind. Wanneer dit bijvoorbeeld Logic is, zal ik ook een iMac ipv een pc moeten kopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2011 18:43 

Hardtraxx Elite

Tja, een DAW 'even' uittesten om te kijken of je het lekker vind werken heeft eigenlijk geen nut. Als je bezig bent met FL en je gaat dan achter Cubase of Logic zitten, snap je er in het begin geen zak van.. Denk dat je bepaalde dingen sneller door hebt in Logic, maar dat terzijde. Je kan niet in een half uurtje kijken wat je lekker vind werken.. Na een half uurtje prutsen ben je waarschijnlijk geen steek verder :P Wil je echt weten of een DAW wat voor je is zal je er toch wat langer mee aan de gang moeten gaan!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2011 19:06 

Hardtraxx Veteran

Aan je reactie te zien neem ik aan dat jij je software gewoon koopt :thumbsup:

je zou Cubase, Logic etc. illegaal kunnen downloaden, om dan uit te testen, en de gene die jij het fijnst vind uiteindelijk nog kunnen kopen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2011 19:17 

Hardtraxx Elite

Draidy schreef:
Aan je reactie te zien neem ik aan dat jij je software gewoon koopt :thumbsup:

je zou Cubase, Logic etc. illegaal kunnen downloaden, om dan uit te testen, en de gene die jij het fijnst vind uiteindelijk nog kunnen kopen ;)

Ik koop zelf niet alles, een aantal dingen wel, maargoed ben ook maar student :P T probleem is dat je Logic wel kan downloaden, maar zonder een Mac heb je er geen donder aan.. En degene die nu gaan lopen schreeuwen dat een Hackintosh install net zo goed gaat werken, nee dat gaat het niet. Ik heb t zelf geprobeerd, en t was drama.. Bepaalde dingen werken behoorlijk, maar Logic op Hackintosh draaien gaat je NIET goed lukken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2011 19:18 

Hardtraxx Veteran

Ok, ik heb er verder ook geen verstand van, sorry ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2011 20:39 

Hardtraxx Addict

Ja, ik koop inderdaad software. Niet al m'n VST's zijn gekocht aangezien ik daar nu het geld helaas niet voor heb. Eerst wat studiogear etc. upgraden voor daar aan te beginnen.
Een DAW gebruik ik alleen legaal. Ten eerste omdat dit de basis is, je hebt geen risico's op virussen, je software werkt soepel en je hebt altijd service.

Logic illegaal testen is inderdaad niet mogelijk op mijn pc. Ik heb wel n paar keer geprobeerd n demo van Cubase te installeren, maar dan zegt ie continu dat ik dan n Steinbergkey nodig heb. Deze zou ik dan dus moeten kopen, wat ik dan wel weer zonde vind.
Verder hoor ik veel verhalen van mensen over Cubase en andere DAW's die illegaal niet lekker lopen of besmet zijn. Wanneer dit dus niet hoeft, neem ik het risico liever niet.

Verder heb ik geen contacten / vrienden die met Logic of Cubase werken. Ook zij hebben alleen ervaring met FL Studio.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2011 23:30 

Hardtraxxer

Tsjah, om een DAW goed te testen zal je toch de volledige versie moeten hebben.

Aangezien je de software toch wilt gaan kopen, kan het toch geen kwaad als je Cubase tijdelijk torrent?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2011 00:55 

Hardtraxx Elite

Cubase heeft volgens mij wel een 'lite' versie (instap model, om het maar even zo te noemen).
Nooit geprobeerd.
Logic heeft het ook, Logic Express. Ben ik mee begonnen. Werkte voor mij als een trein. Doet niet veel onder voor pro. Ben recentelijk pas overgestapt naar pro (die, als je express gekocht hebt, maar 199euro is).

Ik snap heel goed dat je het wilt uitproberen hoor, het ligt er namelijk echt aan wat je zelf een fijne daw vindt. Ik persoonlijk kan niet overweg met FL. Ik word er helemaal gek van. En sommige mensen hebben dat bij Logic. Trial & error is je beste optie, vrees ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2011 19:10 

Hardtraxx Newbie

TakkU schreef:
Ik koop zelf niet alles, een aantal dingen wel, maargoed ben ook maar student :P T probleem is dat je Logic wel kan downloaden, maar zonder een Mac heb je er geen donder aan.. En degene die nu gaan lopen schreeuwen dat een Hackintosh install net zo goed gaat werken, nee dat gaat het niet. Ik heb t zelf geprobeerd, en t was drama.. Bepaalde dingen werken behoorlijk, maar Logic op Hackintosh draaien gaat je NIET goed lukken!

Daar heb ik toch een andere mening over, maar goed, omdat aan de gang te krijgen ben ik ook wel een dagje mee zoet geweest, Maar het werkt uitendelijk wel als een trein onder 10.7.2.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2011 20:35 

Hardtraxxer

Hey,

Ik heb een mooie lead gemaakt, bestaand uit vier verschillende lagen. (hierbij bedoel ik niet in de piano roll, maar echt 4 verschillende plugins, in één pattern) maar als ik op mijn keyboard een toets indruk, hoor ik alleen degene die ik "geselecteerd" heb (groen lampje)

Is het mogenlijk om ze alle 4 te "groeperen" zodat, als ik een toets indruk, ze alle vier die noot afspelen?

Alvast bedankt!!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2011 20:46 

Hardtraxx Elite

Melantan schreef:
TakkU schreef:

Daar heb ik toch een andere mening over, maar goed, omdat aan de gang te krijgen ben ik ook wel een dagje mee zoet geweest, Maar het werkt uitendelijk wel als een trein onder 10.7.2.

Met zo'n spec ok.. Maar dat komt omdat je hardware hebt die zelf in de Mac Pro zit, en dus al gesupport wordt... Het merendeel van de mensen heeft deze hardware niet! Zal maar op een handjevol PC's echt lekker werken...!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2011 15:28 

Hardtraxxer

RedRiver67 schreef:
Hey,

Ik heb een mooie lead gemaakt, bestaand uit vier verschillende lagen. (hierbij bedoel ik niet in de piano roll, maar echt 4 verschillende plugins, in één pattern) maar als ik op mijn keyboard een toets indruk, hoor ik alleen degene die ik "geselecteerd" heb (groen lampje)

Is het mogenlijk om ze alle 4 te "groeperen" zodat, als ik een toets indruk, ze alle vier die noot afspelen?

Alvast bedankt!!!

Als je een fruitylooops gebruiker ben. Kan je bij channels/vst de vst genaamd layer selecteren. Dan moet je vervolgens de groenen lampjes aan vinken en dan "set as children" in je layer vst. Als je dat gedaan heb kan je van de layer vst de pianoroll gebruiken. En al de geselecterde "children" zullen gelijk afspelen. :aww:

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2011 17:13 

Hardtraxxer

Dit is precies wat ik nodig had!! heel erg bedankt!!! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2011 18:50 

Hardtraxxer

Hey Ndawn,

zou je het voor mij iets preciezer willen uitleggen? waar ik moet klikken enzo want ik kom er nog niet helemaal uit.

alvast bedankt:D
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2011 19:26 

Hardtraxxer

Ik wil hem ook wel voor je beantwoorden.

als je alle lagen hebt ga je boven naar channels (waar je plugin lijst staat) en daar selecteer je "Layer" dat is als het goed is de 5e van boven. Nu krijg je een apparte channel genaamd "Layer".

Nu klik je op de layer channel en er komt een schermpje naar boven. wat je nu moet doen is al je lagen (in mijn geval 4) selecteren door shift ingedrukt te houden en op de groene "lampjes" te klikken. als je dat hebt gedaan, klik je in de layer channel op het knopje "Set Children"

Nu heb je alle lagen in de layer zitten, dus als je hier nu een toets in drukt, hoor je die noot van alle channels in die layer. piano rolls werken ook! :thumbsup:

Hopenlijk begrijp je het! succes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2011 19:45 

Hardtraxxer

Dankjewel,

het is mij nu ook gelukt.

greetz
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2011 20:53 

Hardtraxxer

Frazyr schreef:
Dankjewel,

het is mij nu ook gelukt.

greetz

Pro :thumbup: :thumbsup: :woot: :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2011 00:12 

Hardtraxx Veteran

Zie hier veel mensen (FL Studio Users) die "Parametric EQ 2" gebruiken, tip van de dag; stap over op Fabfilter Pro Q.
http://www.fabfilter.com/products/pro-q.php

Als je deze een keer hebt gebruik wil je niet anders meer, werkt veel fijner :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2011 01:14 

Hardtraxx Addict

sjobie schreef:
Zie hier veel mensen (FL Studio Users) die "Parametric EQ 2" gebruiken, tip van de dag; stap over op Fabfilter Pro Q.
http://www.fabfilter.com/products/pro-q.php

Als je deze een keer hebt gebruik wil je niet anders meer, werkt veel fijner :)

Omdat?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2011 01:35 

Artiest

RAW-vizion schreef:
AWESOM-O schreef:
Ik produce nu zo'n ongeveer 8 weken, er komen toch al wel aardig wat geluiden uit. Kicks lukt me ook al aardig, vooral door vrienden met ervaring en youtube-tutorials. Maar qua leads en synths kan ik alleen die standaard climax-synths maken. Nu wil ik wel is wat iets meer duister en hard in mijn synth hebben, heeft iemand misschien wat tips of tutorials hiervoor?
Een beetje de synths like mr. b-front :)

Distortion :thumbup:

Meer detunen kan het ook wat duisterder maken. Of gebruik eens een square als één van je oscillators. Wat B-Front ook vaak doet is slide aanzetten, en een LFO op de pitch zetten (heel lichtjes).
Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner