Ik ben 2 weken geleden ook intensief begonnen met produceren
Ik laat binnenkort wel wat horen
Ik laat binnenkort wel wat horen
Ik weet zo dat de Krusaders soms hun vocals uit gesproken boeken op internet halen, gewoon heel dat boek downloaden en lekker knippen en plakkenRedRiver67 wrote:idd wel mee eensmr_vertigo wrote:vind de acapella's die je daar treft wel van bijzonder slechte kwaliteit.maar toch bedankt
Misschien iemand nog een goede website?
helaas is dat het geval NOG niet, maar thnxFrazyr wrote:Ik zou niet teveel op die cijfertjes afgaan...
Als je beschikt over goede monitoren mag je rustig op je gehoor vetrouwen.... Teminste zo doe ik het.
Je gehoor is niet objectief en getalletjes welFrazyr wrote:Ik zou niet teveel op die cijfertjes afgaan...
Als je beschikt over goede monitoren mag je rustig op je gehoor vetrouwen.... Teminste zo doe ik het.
mrazura wrote:Je gehoor is niet objectief en getalletjes welFrazyr wrote:Ik zou niet teveel op die cijfertjes afgaan...
Klopt zeker weten ja! Wat ik doe bij kicks is eigenlijk iets neerleggen waarvan ik denk "Oke, het komt in de buurt". (Meestal minuutje of 20 voordat ik daar ben) Daarna regelmatig pauzeren om de oren te laten kalmeren, en weer verder, and so onMRN wrote:Bijvoorbeeld als je een half uur lang met je kick bezig bent, no way dat het echt klinkt zoals jij het op dat moment hoort.
Ik produceer altijd op normaal tot harder volume, omdat ik t dan mn sounds toch het best / fijnst lijk te horen.NDAWN wrote:Goede trick is om met laag tot minimaal volume te produceren zodat, je oren minder vermoeit zijn. Ook lijkt het vaak spannender te klinken. Met het volume open in plaats van normaal tot zachtjes.
wat NDAWN zegt klopt wel maar voor jezelf doe je altijd harder omdat je dat lekker vind klinken en dan geniet je er meer van.marsiascout wrote:Ik produceer altijd op normaal tot harder volume, omdat ik t dan mn sounds toch het best / fijnst lijk te horen.NDAWN wrote:Goede trick is om met laag tot minimaal volume te produceren zodat, je oren minder vermoeit zijn. Ook lijkt het vaak spannender te klinken. Met het volume open in plaats van normaal tot zachtjes.
Met de na druk op lijkt, wilt niet zeggen dat het ook zo is. Als ik op 3 kwart volumen een kick zou maken weet ik zekker dat hij spannend klinkt. Zet ik die zelfde kick dan heel zachtjes zeg maar op een kwart of minder volumen. Dan lijkt het nergens meer op, Dit is gewoon hoe dat je oren werken. Tuurlijk kan je het hard zetten om het te laten klappen maar, als je echt sounds aan het engineren bent zou ik dit nooit aan raden.marsiascout wrote:Ik produceer altijd op normaal tot harder volume, omdat ik t dan mn sounds toch het best / fijnst lijk te horen.NDAWN wrote:Goede trick is om met laag tot minimaal volume te produceren zodat, je oren minder vermoeit zijn. Ook lijkt het vaak spannender te klinken. Met het volume open in plaats van normaal tot zachtjes.
Met de na druk op lijkt, wilt niet zeggen dat het ook zo is. Als ik op 3 kwart volumen een kick zou maken weet ik zekker dat hij spannend klinkt. Zet ik die zelfde kick dan heel zachtjes zeg maar op een kwart of minder volumen. Dan lijkt het nergens meer op, Dit is gewoon hoe dat je oren werken. Tuurlijk kan je het hard zetten om het te laten klappen maar, als je echt sounds aan het engineren bent zou ik dit nooit aan raden. Buiten dat als je een kick maakt op laag volumen hij hard het zelfde klinkt anders om is dit niet zo. En voeg dan nog eens oor vermoeidheid er bij toe.... Dan krijg je tracks zoals de mijne hahahamarsiascout wrote:Ik produceer altijd op normaal tot harder volume, omdat ik t dan mn sounds toch het best / fijnst lijk te horen.NDAWN wrote:Goede trick is om met laag tot minimaal volume te produceren zodat, je oren minder vermoeit zijn. Ook lijkt het vaak spannender te klinken. Met het volume open in plaats van normaal tot zachtjes.
Daar gaat het nog niet eens om. Meer hoe hard het volume van je speakers staan. Buiten dat heb je wel een ander heel goed punt!Skedoedelefloeps wrote:Sowieso denk ik dat de meeste producers hier moeite hebben om onder de 0DB te blijven zonder kracht verlies.
Het is allemaal goed oefenen en whatever works, iedereen is anders, de een wilt het wat harder, de ander zachter.
Voor mij in ieder geval wel, blijft moeilijk.Skedoedelefloeps wrote:Sowieso denk ik dat de meeste producers hier moeite hebben om onder de 0DB te blijven zonder kracht verlies.
Compresor er op?Josh-T wrote:Voor mij in ieder geval wel, blijft moeilijk.Skedoedelefloeps wrote:Sowieso denk ik dat de meeste producers hier moeite hebben om onder de 0DB te blijven zonder kracht verlies.
Sommige frequenties bij bepaalde geluiden zou je moeten kunne boosten in je eq. Zolang je je mixer kanaal maar uit het rood houd.Josh-T wrote:Denk dat het bij mij vooral zo hard komt omdat ik altijd de frequenties die ik harder wil hebben omhoog EQ, terwijl het misschien een beter idee is om de boel juist omlaag te EQ'en.
Daarmee bedoel ik, de frequenties die ik harder wil hebben op +0dB laten staan, en de frequenties die ik normaal dan op +0 zou laten staan juist omlaag doen (wel allemaal pas na het distorten), hoop dat dit een duidelijke uitleg is![]()
Maar heb het nog niet geprobeerd, kans nog niet voor gehad.
DistortionAWESOM-O wrote:Ik produce nu zo'n ongeveer 8 weken, er komen toch al wel aardig wat geluiden uit. Kicks lukt me ook al aardig, vooral door vrienden met ervaring en youtube-tutorials. Maar qua leads en synths kan ik alleen die standaard climax-synths maken. Nu wil ik wel is wat iets meer duister en hard in mijn synth hebben, heeft iemand misschien wat tips of tutorials hiervoor?
Een beetje de synths like mr. b-front