Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2011 09:54 

Artiest

Ik ben 2 weken geleden ook intensief begonnen met produceren :P
Ik laat binnenkort wel wat horen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2011 15:55 

Hardtraxx Elite

RedRiver67 schreef:
mr_vertigo schreef:
vind de acapella's die je daar treft wel van bijzonder slechte kwaliteit. :(

idd wel mee eens :( maar toch bedankt ;)

Misschien iemand nog een goede website?

Ik weet zo dat de Krusaders soms hun vocals uit gesproken boeken op internet halen, gewoon heel dat boek downloaden en lekker knippen en plakken :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2011 21:33 

Hardtraxxer

Frazyr schreef:
Ik zou niet teveel op die cijfertjes afgaan...

Als je beschikt over goede monitoren mag je rustig op je gehoor vetrouwen.... Teminste zo doe ik het.

helaas is dat het geval NOG niet, maar thnx
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2011 19:45 

Hardtraxx Veteran

Frazyr schreef:

Als je beschikt over goede monitoren mag je rustig op je gehoor vetrouwen.... Teminste zo doe ik het.

Je gehoor is niet objectief en getalletjes wel :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2011 21:53 

Hardtraxxer

mrazura schreef:
Frazyr schreef:

Je gehoor is niet objectief en getalletjes wel :P

Je moet een goede balans tussen de 2 vinden, dan schiet je het meeste op met je producties. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2011 22:18 

Artiest

Eens met beide gevallen, maar professionele producers geven niet voor niets bakken met geld uit aan apparaten die weergeven hoe iets in werkelijkheid "klinkt" je gehoor is heel delicaat daarin. Sowieso moet het in een perfecte omgeving zitten om objectief te kunnen zijn en daarbij komt ook nog eens kijken dat een persoon gemiddeld maar een frequentiebereik qua gehoor heeft van 20Hz - 17/18kHz. Dus blijft er nog het een en ander buiten je bereik. Daarmee ook dat muziek een smaak ding is, dus daarin moet je wel op je gehoor afgaan, maar ik houd altijd DB in de gaten, altijd m'n eq's, altijd m'n Spectrum Analyzer. Cijfers liegen niet en je gehoor doet dat regelmatig. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2011 12:19 

Hardtraxxer

Bijvoorbeeld als je een half uur lang met je kick bezig bent, no way dat het echt klinkt zoals jij het op dat moment hoort.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2011 13:06 

Hardtraxxer

MRN schreef:
Bijvoorbeeld als je een half uur lang met je kick bezig bent, no way dat het echt klinkt zoals jij het op dat moment hoort.

Klopt zeker weten ja! Wat ik doe bij kicks is eigenlijk iets neerleggen waarvan ik denk "Oke, het komt in de buurt". (Meestal minuutje of 20 voordat ik daar ben) Daarna regelmatig pauzeren om de oren te laten kalmeren, en weer verder, and so on :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2011 20:09 

Hardtraxxer

Goede trick is om met laag tot minimaal volume te produceren zodat, je oren minder vermoeit zijn. Ook lijkt het vaak spannender te klinken. Met het volume open in plaats van normaal tot zachtjes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2011 22:15 

Hardtraxx Addict

NDAWN schreef:
Goede trick is om met laag tot minimaal volume te produceren zodat, je oren minder vermoeit zijn. Ook lijkt het vaak spannender te klinken. Met het volume open in plaats van normaal tot zachtjes.

Ik produceer altijd op normaal tot harder volume, omdat ik t dan mn sounds toch het best / fijnst lijk te horen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2011 22:19 

Hardtraxx Beheerder

marsiascout schreef:
NDAWN schreef:

Ik produceer altijd op normaal tot harder volume, omdat ik t dan mn sounds toch het best / fijnst lijk te horen.

wat NDAWN zegt klopt wel maar voor jezelf doe je altijd harder omdat je dat lekker vind klinken en dan geniet je er meer van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2011 09:37 

Hardtraxxer

marsiascout schreef:
NDAWN schreef:

Met de na druk op lijkt, wilt niet zeggen dat het ook zo is. Als ik op 3 kwart volumen een kick zou maken weet ik zekker dat hij spannend klinkt. Zet ik die zelfde kick dan heel zachtjes zeg maar op een kwart of minder volumen. Dan lijkt het nergens meer op, Dit is gewoon hoe dat je oren werken. Tuurlijk kan je het hard zetten om het te laten klappen maar, als je echt sounds aan het engineren bent zou ik dit nooit aan raden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2011 09:39 

Hardtraxxer

marsiascout schreef:
NDAWN schreef:

Met de na druk op lijkt, wilt niet zeggen dat het ook zo is. Als ik op 3 kwart volumen een kick zou maken weet ik zekker dat hij spannend klinkt. Zet ik die zelfde kick dan heel zachtjes zeg maar op een kwart of minder volumen. Dan lijkt het nergens meer op, Dit is gewoon hoe dat je oren werken. Tuurlijk kan je het hard zetten om het te laten klappen maar, als je echt sounds aan het engineren bent zou ik dit nooit aan raden. Buiten dat als je een kick maakt op laag volumen hij hard het zelfde klinkt anders om is dit niet zo. En voeg dan nog eens oor vermoeidheid er bij toe.... Dan krijg je tracks zoals de mijne hahaha

:beer:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2011 13:13 

Artiest

Sowieso denk ik dat de meeste producers hier moeite hebben om onder de 0DB te blijven zonder kracht verlies.
Het is allemaal goed oefenen en whatever works, iedereen is anders, de een wilt het wat harder, de ander zachter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2011 16:03 

Hardtraxxer

Skedoedelefloeps schreef:
Sowieso denk ik dat de meeste producers hier moeite hebben om onder de 0DB te blijven zonder kracht verlies.
Het is allemaal goed oefenen en whatever works, iedereen is anders, de een wilt het wat harder, de ander zachter.

Daar gaat het nog niet eens om. Meer hoe hard het volume van je speakers staan. Buiten dat heb je wel een ander heel goed punt!
:thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2011 18:45 

Hardtraxx Veteran

Voor mij in ieder geval wel, blijft moeilijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2011 19:00 

Hardtraxxer

Josh-T schreef:

Voor mij in ieder geval wel, blijft moeilijk.

Compresor er op?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2011 19:15 

Artiest

Compressor is imo overused en daarmee bedoel ik dat het te snel wordt gebruikt. Je moet ervoor kunnen zorgen dat dingen ook zonder compressor onder de 0db kan gaan zitten zonder krachtverlies. Is heel lastig natuurlijk, maar compressor wordt vaak te snel gebruikt en dan vaak verkeerd ook
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2011 23:46 

Hardtraxx Veteran

Denk dat het bij mij vooral zo hard komt omdat ik altijd de frequenties die ik harder wil hebben omhoog EQ, terwijl het misschien een beter idee is om de boel juist omlaag te EQ'en.
Daarmee bedoel ik, de frequenties die ik harder wil hebben op +0dB laten staan, en de frequenties die ik normaal dan op +0 zou laten staan juist omlaag doen (wel allemaal pas na het distorten), hoop dat dit een duidelijke uitleg is :P

Maar heb het nog niet geprobeerd, kans nog niet voor gehad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2011 00:10 

Hardtraxxer

Josh-T schreef:
Denk dat het bij mij vooral zo hard komt omdat ik altijd de frequenties die ik harder wil hebben omhoog EQ, terwijl het misschien een beter idee is om de boel juist omlaag te EQ'en.
Daarmee bedoel ik, de frequenties die ik harder wil hebben op +0dB laten staan, en de frequenties die ik normaal dan op +0 zou laten staan juist omlaag doen (wel allemaal pas na het distorten), hoop dat dit een duidelijke uitleg is :P

Maar heb het nog niet geprobeerd, kans nog niet voor gehad.

Sommige frequenties bij bepaalde geluiden zou je moeten kunne boosten in je eq. Zolang je je mixer kanaal maar uit het rood houd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2011 00:23 

Hardtraxx Veteran

maar als het met de manier ik hierboven beschreef kan, is dat juist beter toch? wel lastiger om uit te voeren helaas.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2011 10:55 

Artiest

Naja ik EQ niet op die manier en ik schiet nooit meer boven de 0DB. Het is lastig hoor, ik dacht als beginner altijd hoe flikken ze dat? Maar tegenwoordig schiet ik er alleen in de buurt als m'n volumes als een zebra afgesteld staan.
Bedenk je de volgende dingen:
Je layert je kick, maar niet elke layer heeft een subbass nodig toch?! Waarschijnlijk verzorgt maar 1 layer de subbass. Dus wat je dan doet is dat je van de andere layers gewoon de lage frequenties wegsnijdt, je hebt die niet nodig, als je ze wegsnijdt hoort niemand dat het er niet is, oftewel wat je niet nodig hebt kun je weg doen. EQ dat bijvoorbeeld rond de 50-60 Hz dat het een soort high pass filter vorm aan neemt en je zorgt er al voor dat al die onnodige frequenties die daar zitten geen impact hebben op je volume.

Zelfde geldt bijvoorbeeld voor een leadsynth, als je leadsynth goed klinkt, maar je bij je eq merkt dat er bepaalde frequenties zijn die het muddy laten klinken, kun je een "flinke" inham maken, hoeft niet helemaal weggesneden te worden, maar het zijn overbodige frequenties. Zulke kleine dingetjes zorgen er voor dat je al veel meer volume 'bespaart'. Want je leadsynth heeft ook totaal geen lage frequenties nodig, maar ik kan je vertellen dat ze er wel zitten, hoe minimaal ook. Dus als je leadsynth lage frequenties bedekt, snijdt gewoon weg. Qua gehoor maakt het niets uit, maar op papier stapelen alle volumes zich zo minder snel op.

Het is flink oefenen hoor, super lastig als beginner om onder de 0db te producen, ik heb het in stappen bereikt. Eerst gezegd dat het niet boven de +6 db mag zitten, daarna niet boven de +2, daarna niet boven de 0.
En tegenwoordig produce ik zodat mijn juiste afmix rond de -6/-4 db zit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2011 15:59 

Hardtraxxer

Ik produce nu zo'n ongeveer 8 weken, er komen toch al wel aardig wat geluiden uit. Kicks lukt me ook al aardig, vooral door vrienden met ervaring en youtube-tutorials. Maar qua leads en synths kan ik alleen die standaard climax-synths maken. Nu wil ik wel is wat iets meer duister en hard in mijn synth hebben, heeft iemand misschien wat tips of tutorials hiervoor?
Een beetje de synths like mr. b-front :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2011 16:44 

Hardtraxx Veteran

AWESOM-O schreef:
Ik produce nu zo'n ongeveer 8 weken, er komen toch al wel aardig wat geluiden uit. Kicks lukt me ook al aardig, vooral door vrienden met ervaring en youtube-tutorials. Maar qua leads en synths kan ik alleen die standaard climax-synths maken. Nu wil ik wel is wat iets meer duister en hard in mijn synth hebben, heeft iemand misschien wat tips of tutorials hiervoor?
Een beetje de synths like mr. b-front :)

Distortion :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2011 20:58 

Hardtraxxer

@Skedoedelefloeps jemig wat leg jij het allemaal duidelijk uit zeg, ik begrijp echt alles van wat je zegt, thanks ;)
Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner