Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2011 18:18 

Hardtraxxer

RAW-vizion schreef:
RedRiver67 schreef:
Weet iemand misschien een goede bron om vocalen/accapella's te downloaden? als ik op internet wat download is het meestal een virus of andere meuk....

Alvast bedankt! ;)

http://www.acapellas4u.co.uk
Moet je effe accountje maken, en dan kan je downloaden ;)

Bedankt!!! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2011 18:27 

Hardtraxx Addict

vind de acapella's die je daar treft wel van bijzonder slechte kwaliteit. :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2011 20:26 

Hardtraxxer

mr_vertigo schreef:

idd wel mee eens :( maar toch bedankt ;)

Misschien iemand nog een goede website?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2011 20:47 

Hardtraxx Veteran

mr_vertigo schreef:

Heb je zeker verkeerde, staan idd zooi troep op, maar heb er ook een hele hoop gevonden die egt goed zijn ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2011 19:00 

Hardtraxxer

Ik heb nu al een tijdje het probleem dat de karakter van de kick er nooit lekker uit komt!
Nu denk ik dat het ligt aan het afmixen en masteren.. vervolg is dat ik te veel kloot met EQ
en andere meuk dat het hele nummer gewoon keihard word geraped... heeft iemand enig idee
of trucjes waar ik op moet letten of kan toepassen etc.?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2011 20:57 

Hardtraxx Beheerder

2basb schreef:
Ik heb nu al een tijdje het probleem dat de karakter van de kick er nooit lekker uit komt!
Nu denk ik dat het ligt aan het afmixen en masteren.. vervolg is dat ik te veel kloot met EQ
en andere meuk dat het hele nummer gewoon keihard word geraped... heeft iemand enig idee

je moet iig je lead op je kick afstemmen qua eq dan krijgt je kick meer bass en klinkt het al een stuk beter, het ligt niet aan het masteren want dat is in principe alleen alles wat harder maken, de afmix kan het aan liggen dus ik zou daar eens mee gaan kloten volumes goed zetten etc.

succes :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2011 21:05 

Hardtraxx Veteran

2basb schreef:

Verkeerde toonhoogte misschien?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2011 09:07 

Hardtraxx Elite

2basb schreef:

Gebruik je een spectrum analyser? ALs je dat nog niet doet, zeker doen..! Dan kan je zien welke gebieden niet lekker lopen... Vergelijk het is met een track die je vet vind, of welke kant je op wilt...!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2011 11:01 

Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
2basb schreef:

Gebruik je een spectrum analyser? ALs je dat nog niet doet, zeker doen..! Dan kan je zien welke gebieden niet lekker lopen... Vergelijk het is met een track die je vet vind, of welke kant je op wilt...!

Dat dus, ik gebruik zelf vaak deze;
http://www.nugenaudio.com/visualizer.php

Vind ik zelf lekker werken, je kan er alles mee zien! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2011 11:17 

Hardtraxx Elite

Die van NuGen is idd een goeie! Alleen wel jammer dat Logic bij mij er regelmatig door vast loopt... Gebruik daarom nu vaak de analysers van Voxengo (Span), en Blue Cat Audio
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2011 13:04 

Hardtraxxer

Je komt ook al een heel eind door je kick zonder extra sounds (bv. je melodie) te luisteren, en dan met....
Wat is het verschil met en zonder melodie... Dus waar kun je nog wat extra EQ'en...
Kom je tot de conclusie dat hij zonder melodie al niet is wat je wilt; dan kun je beter nog even verder prutsen..

Verder bedankt voor de tip, ik had nooit aan zo'n visualizer gedacht..
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2011 15:40 

Hardtraxxer

THanx zal dat meenemen, hoewel ik ze wel op de goede tonen heb...
tis alleen dat het karakter (distortions) worden weg gedrukt ij het toevoegen vn andere geluiden.

Dus heeft iemand miss wat EQ tips waar je op kan letten zonder dat het opeens erg droog word allemaal?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2011 17:35 

Hardtraxx Elite

ALs je distortions worden weggedrukt door andere sounds, dan gooi je dus veel dingen in hetzelfde frequentiegebied over elkaar, waardoor het weggedrukt wordt ;) Kijk goed met de analyser naar je eigen track, naar andere tracks, en kijk waar je beter kan eq'en!
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2011 17:23 

Hardtraxxer

2basb schreef:
tis alleen dat het karakter (distortions) worden weg gedrukt ij het toevoegen vn andere geluiden.

Dus heeft iemand miss wat EQ tips waar je op kan letten zonder dat het opeens erg droog word allemaal?

Ik zou je deze tip geven:

* Als je 1 pattern hebt met een kickline,melodie,snares en hihats.

EQ niet je kick optimaal, dan je synth dan je snare etc.
EQ naar het totaal plaatje van al je sounds opelkaar.

* Overboost niet

* Benut de 'panning' functies
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2011 18:45 

Hardtraxxer

Frazyr schreef:
2basb schreef:

Ik zou je deze tip geven:

* Als je 1 pattern hebt met een kickline,melodie,snares en hihats.

EQ niet je kick optimaal, dan je synth dan je snare etc.
EQ naar het totaal plaatje van al je sounds opelkaar.

* Overboost niet

* Benut de 'panning' functies

THanks! vooral de panning paste ik niet echt toe!
en zal ik dat dan eerder kunnen doen bij bijvoorbeeld synths of is het niet
erg om dit geleidelijk bij een kick toe te passen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2011 20:12 

Artiest

Panning in de zin van? Er zijn niet super veel sounds die je zomaar kunt pannen, zeker qua kicks en synths moet je daar echt mee oppassen. Sowieso als geluiden weggedrukt worden is dat een volume en/of eq probleem.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2011 21:31 

Hardtraxx Addict

2basb schreef:

Ik zit met exact dit probleem! Iedereen bedankt voor de tips :) eens kijken of t gaat lukken
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2011 22:25 

Hardtraxx Elite

Skedoedelefloeps schreef:
Panning in de zin van? Er zijn niet super veel sounds die je zomaar kunt pannen, zeker qua kicks en synths moet je daar echt mee oppassen. Sowieso als geluiden weggedrukt worden is dat een volume en/of eq probleem.

Kicks pannen = niet doen... Alleen als je wat effecten wilt maken, maar verder NIET doen! Verder zou ik sowieso alleen wat effecten pannen, maar verder gewoon werken met de stereobreedte om synths wat aan te dikken. Verder niet veel doen aan de panning..
Geluiden die weggedrukt worden ligt puur aan je mixdown... Check je volumes, EQ's, compressors etc...
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2011 23:05 

Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
Skedoedelefloeps schreef:

Kicks pannen = niet doen... Alleen als je wat effecten wilt maken, maar verder NIET doen! Verder zou ik sowieso alleen wat effecten pannen, maar verder gewoon werken met de stereobreedte om synths wat aan te dikken. Verder niet veel doen aan de panning..
Geluiden die weggedrukt worden ligt puur aan je mixdown... Check je volumes, EQ's, compressors etc...

Geluiden pannen: Leads zijn zeker te pannen, als je veel lagen heb is het goed om ze gewoon random een beetje te pannen (ene helemaal links, ander helemaal rechts, volgende klein beetje rechts/links etc...) enigste waar je op moet letten is dat je mix niet uit balans raakt (en het naar je zin klinkt natuurlijk ;) )
Bij kick's kan je ook pannen wat je wilt, gewoon zorgen dat je het laag wegfiltert als je hem pant... Kan vooral een dik effect geven bij reverseds... Enigste waar je op moet letten is dat de basis van je kick in het midden staat en qua volume er boven uit steekt.. Verder gewoon lagen toevoegen en die pannen!

Over mixdown: Gewoon zorgen dat je kick het midden punt van je track is, dus zet je kick als eerste in je mix (zorg wel dat er genoeg ruimte over is voor de sounds die je wilt toevoegen) ga dan het 1 na belangrijkste erbij gooien wat bij HS de Lead sound is (denk aan gewone synths/screechs of vocal whatever.. Gewoon het onderdeel wat het meeste aan de track toevoegt na de kick)
Na de kick en de lead sound maakt het niet meer zo heel veel uit wat je als volgende erbij gaat doen, omdat dat bij HS toch vaak geen overheersende/moeilijk af te mixen sounds zijn... (don't get me wrong sommige dingen zijn idd wel heel moeilijk) Gewoon goed kijken wat past en wat niet, speel met de EQ's tot het stoom uit je oren komt om het te laten passen.
Wees ook niet bang om bijv.. Bij een bepaald onderdeel van je lead sound etc.. Bepaalde Freq's lager te zetten. Ja dit kan soms de sound minder krachtig maken, maar als dat beter past is het gewoon aan te raden, vul de kracht die je nu mist weer aan met iets anders ;) En gewoon zorgen dat je EQ niet te overdone is!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2011 20:54 

Hardtraxxer

Thanx! zal dit ook even meenemen! btw bij het maken van een kick waar eq jullie het meest? of gebeurt dit echt op gehoor?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2011 21:18 

Hardtraxx Addict

2basb schreef:
Thanx! zal dit ook even meenemen! btw bij het maken van een kick waar eq jullie het meest? of gebeurt dit echt op gehoor?

Ik tussen 500- en 1500hz
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2011 23:02 

Hardtraxx Veteran

2basb schreef:

Er is niet iets dat je specifiek Eq'ed, elke kick is anders, en elke kick mist/heb teveel in een bepaalde freq, ik zeg op gehoor/met een analyzer ;)

Klein schema (sommige vrij ruim genomen, maar je moet er gewoon meespelen en kijken wat jij het lekkerst vind klinken):
subbass EQ je tussen 40/100Hz
Punch EQ je tussen 200/400Hz
kraak/hoog tussen 500/20000Hz
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2011 23:13 

Hardtraxx Elite

RAW-vizion schreef:
2basb schreef:

Er is niet iets dat je specifiek Eq'ed, elke kick is anders, en elke kick mist/heb teveel in een bepaalde freq, ik zeg op gehoor/met een analyzer ;)

Klein schema (sommige vrij ruim genomen, maar je moet er gewoon meespelen en kijken wat jij het lekkerst vind klinken):
subbass EQ je tussen 40/100Hz
Punch EQ je tussen 200/400Hz
kraak/hoog tussen 500/20000Hz

Precies! En soms kan je tussen de 100 en 200Hz de boel nog iets opdikken met een kale 909, bandpass erop rond die frequenties, geeft je net een extra beetje diepte aan je klap!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2011 00:48 

Hardtraxxer

Ik zou niet teveel op die cijfertjes afgaan...

Als je beschikt over goede monitoren mag je rustig op je gehoor vetrouwen.... Teminste zo doe ik het.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2011 08:52 

Donateur

Frazyr schreef:
Ik zou niet teveel op die cijfertjes afgaan...

Als je beschikt over goede monitoren mag je rustig op je gehoor vetrouwen.... Teminste zo doe ik het.

Dat is nog altijd het beste ja, mits je gehoor uiteraard goed is ;)
:thumbup:
Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner