Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2011 19:23 

Hardtraxx Veteran

Maximum schreef:
Iemand ervaring met Drumazon in Logic? Ik snap niet hoe ik hem in me piano roll moet krijgen zegmaar!

Int Seq uit zetten (links boven) en je kick zit dan op C1 :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2011 22:45 

Hardtraxxer

TakkU schreef:
Hij doet dit in Logic door de Autofilter te gebruiken.. De Autofilter is een plugin die standaard bij Logic zit. Wat hij met de autofilter doet is een filter koppelen aan een LFO. De LFO wordt ingesteld op 1/4 wat inhoudt 1 beat. De LFO wordt ingesteld op een zaag waveform, die 'hard' begint, en daarna afzakt. Vervolgens zet ie de cutoff modulation aan, om te zorgen dat de LFO de cutoff van de filter gaat bedienen. Wat er dus eigenlijk gebeurt, is dat richting het einde van de kick, de filter zn werk gaat doen en het laatste deel van de kick eraf filtert.

Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2011 00:44 

Hardtraxx Elite

RAW-vizion schreef:
Maximum schreef:
Iemand ervaring met Drumazon in Logic? Ik snap niet hoe ik hem in me piano roll moet krijgen zegmaar!

Idd! Moet wel zeggen dat ik Drumazon tegenwoordig niet meer gebruik... De mogelijkheden van die plugin zijn beperkt en redelijk onduidelijk... Voor het beste effect zou ik zeggen neem een 909 sample, een die van de 909 zelf af komt. Deze kan je pitchen naar de noot waar je je kick op wilt hebben, en dan gaan beginnen met je kick. Deze samples zijn een stuk dikker dan t geluid dat je uit Drumazon kan krijgen..!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2011 08:58 

Hardtraxx Addict

TakkU schreef:
RAW-vizion schreef:
Maximum schreef:

Idd! Moet wel zeggen dat ik Drumazon tegenwoordig niet meer gebruik... De mogelijkheden van die plugin zijn beperkt en redelijk onduidelijk... Voor het beste effect zou ik zeggen neem een 909 sample, een die van de 909 zelf af komt. Deze kan je pitchen naar de noot waar je je kick op wilt hebben, en dan gaan beginnen met je kick. Deze samples zijn een stuk dikker dan t geluid dat je uit Drumazon kan krijgen..!!

En hoe komen we aan die 909 samples? Die zitten toch al in Drumazon?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2011 14:31 

Hardtraxx Elite

Nee. Drumazon is een softsynth, die de 909 nadoet. Het resultaat is helaas een stuk minder dik dan originele 909 samples. Ik heb zelf het Tape909 Wavepack. Heeft samples met allerlei settings voor de attack, decay etc, en ze komen direct van de 909 af!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2011 14:58 

Hardtraxx Addict

Hey mensen, wanneer ik mijn kicks sample met Edison, komen ze er heel dof en verkracht... What to do? :)

Thanks!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2011 16:15 

Hardtraxx Veteran

mr_vertigo schreef:
Hey mensen, wanneer ik mijn kicks sample met Edison, komen ze er heel dof en verkracht... What to do? :)

Thanks!

Dat had ik ook, maar toen was het meer dat hij een soort van "auto fade in" gebruikte elke keer zodat mijn punch naar de knoppen ging.

Door onderstaande "Click-Free (Smooth) Editing" uit te zetten was dit probleempje bij mij opgelost.

Afbeelding
:thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2011 17:03 

Hardtraxx Addict

sjobie schreef:
mr_vertigo schreef:

Thanks!

Dat had ik ook, maar toen was het meer dat hij een soort van "auto fade in" gebruikte elke keer zodat mijn punch naar de knoppen ging.

Door onderstaande "Click-Free (Smooth) Editing" uit te zetten was dit probleempje bij mij opgelost.

Afbeelding

Punch klinkt indd wat beter, maar nog steeds heb ik 't probleem van dofheid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2011 18:50 

Hardtraxx Veteran

mr_vertigo schreef:
sjobie schreef:
mr_vertigo schreef:

Thanks!

IMG

Punch klinkt indd wat beter, maar nog steeds heb ik 't probleem van dofheid.

Kan je misschien even een voorbeeldje van het verschil uploaden? zippy?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2011 13:39 

Hardtraxx Newbie

Even een vraagje over podcast/mix maken: ik wil een mix maken door gwn nummers achter elkaar te plakken en effectjes toe te voegen.
Bijvoorbeeld in Fl studio. Alleen weet ik met dat programma niet hoe ik de beats gelijk moet laten lopen van verschillende samples. Iemand suggesties?

Welke software gebruiken de mac-gebruikers onder ons voor producen en mixen? (ik heb fl studio via crossover maar die loopt niet helemaal lekker..)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2011 13:44 

Hardtraxx Veteran

Citaat:
Even een vraagje over podcast/mix maken: ik wil een mix maken door gwn nummers achter elkaar te plakken en effectjes toe te voegen.
Bijvoorbeeld in Fl studio. Alleen weet ik met dat programma niet hoe ik de beats gelijk moet laten lopen van verschillende samples. Iemand suggesties?

Mixmeister (http://www.mixmeister.com) is daar heel goed in, kan je ook effecten mee toevoegen.

Citaat:
Welke software gebruiken de mac-gebruikers onder ons voor producen en mixen? (ik heb fl studio via crossover maar die loopt niet helemaal lekker..)

http://www.apple.com/nl/logicstudio/ :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2011 11:38 

Donateur

mr_vertigo schreef:
Hey mensen, wanneer ik mijn kicks sample met Edison, komen ze er heel dof en verkracht...

Ik zou mijn kicks niet samplen in Edison....
Wanneer je een licentie hebt van Sony Soundforge kun je het daar goed in doen (Process - Pitch - Shift)

Battery 3 VST gebruik ik persoonlijk, maar ook daar moet je een licentie voor hebben (stretch functie)

Als je beide niet hebt, kun je de sample in FL laden en de volgende settings wijzigen:
Afbeelding
Wanneer je Pitch op +100 zet, ga je 1 noot omhoog etc.
Je zet het stretch algoritme op Monophonic, dat klink imo het beste bij het pitchen van kicks

Het nadeel van deze methode is dat je volledige sample wordt gepitcht.
Meestal wil je alleen de tail van je kick pitchen. In dat geval moet je je punch dus even los samplen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2011 12:27 

Hardtraxx Addict

Bedankt, ik zal daar eens naar gaan kijken!

Nog een anderen vraag. Heeft iemand tips voor een goeie plugins om synths mee te maken/editen? Ik werk nu met Sylenth1, Zeta en Nexus, maar wil graag iets waarmee ik er lekker mee kan gaan spelen, buiten de vst om zg maar. Net zoals camelphat en ohmicide mn kick leuk maakt zg maar...
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2011 12:49 

Hardtraxx Veteran

mr_vertigo schreef:

Nog een anderen vraag. Heeft iemand tips voor een goeie plugins om synths mee te maken/editen? Ik werk nu met Sylenth1, Zeta en Nexus, maar wil graag iets waarmee ik er lekker mee kan gaan spelen, buiten de vst om zg maar. Net zoals camelphat en ohmicide mn kick leuk maakt zg maar...

Je synth moet je echt uit je (Soft) Synth trekken, het enige wat je met effecten kan is je geluid wat voller/mooier maken d.m.v reverb, compressie, EQ e.d.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2011 12:56 

Hardtraxx Addict

sjobie schreef:
mr_vertigo schreef:

Je synth moet je echt uit je (Soft) Synth trekken, het enige wat je met effecten kan is je geluid wat voller/mooier maken d.m.v reverb, compressie, EQ e.d.

Ok! thanks... Maar als ik met bijv Zeta sawtooth's ga layeren, klinkt op een gegeven moment wel dik, en vol, maar te lief. Ik krijg er maar geen pit in!
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2011 13:05 

Hardtraxx Veteran

Wat jou probleem denk ik is, is dat je niet weet hoe z3ta werkt, pak de manual/userguide er eens bij en lees hem eens goed door.
Wat je o.a. kan doen om pit in je synth te krijgen is door je synth te "Detunen" dit kan door het spelen met je pitch.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2011 13:15 

Hardtraxx Addict

sjobie schreef:
Wat jou probleem denk ik is, is dat je niet weet hoe z3ta werkt, pak de manual/userguide er eens bij en lees hem eens goed door.
Wat je o.a. kan doen om pit in je synth te krijgen is door je synth te "Detunen" dit kan door het spelen met je pitch.

Ja ik ken Zeta nog niet goed genoeg, daarom kom ik hier voor raad. Ontstemmen lukt me al wel, maar blijkbaar nog niet goed genoeg :P A fin, ik ga gewoon verder met proberen en leren... :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2011 13:21 

Hardtraxx Veteran

Z3ta is ook niet de makkelijkste, maar het beste is idd om het zelf te proberen! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2011 14:00 

Donateur

Je kunt ook een LFO gebruiken om een kleine trilling in je OSC(s) te zetten.
Dat zorgt vaak ook voor een leuk effect.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2011 15:45 

Hardtraxx Addict

San Miquel schreef:

Gaat hij daar 'vies' van klinken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2011 20:43 

Hardtraxx Beheerder

mr_vertigo schreef:
San Miquel schreef:

als je niet teveel doet niet maar teveel klinkt idd vies :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2011 21:29 

Hardtraxx Addict

Case Dj schreef:
mr_vertigo schreef:
San Miquel schreef:

als je niet teveel doet niet maar teveel klinkt idd vies :x

Tis redelijk gelukt! Mn synth klinkt al stukken beter. Die LFO gebruikt om de pitch te beïnvloeden, als je dat zo kunt zeggen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2011 23:50 

Hardtraxxer

Weet iemand misschien een goede bron om vocalen/accapella's te downloaden? als ik op internet wat download is het meestal een virus of andere meuk....

Alvast bedankt! ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2011 23:54 

Donateur

mr_vertigo schreef:
Tis redelijk gelukt! Mn synth klinkt al stukken beter. Die LFO gebruikt om de pitch te beïnvloeden, als je dat zo kunt zeggen :P

Goed bezig! Je kunt hiermee je synth wat duisterder laten klinken, of wat meer unusual... net wat je wilt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2011 00:13 

Hardtraxx Veteran

RedRiver67 schreef:
Weet iemand misschien een goede bron om vocalen/accapella's te downloaden? als ik op internet wat download is het meestal een virus of andere meuk....

Alvast bedankt! ;)

www.acapellas4u.co.uk
Moet je effe accountje maken, en dan kan je downloaden ;)
Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner