Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2011 14:40 

Hardtraxxer

Skedoedelefloeps schreef:
Zo kun je je kick opslaan voor hergebruik zonder teveel ruimte in te hoeven nemen qua VST.

Dan sla je hem toch op als preset? Inclusief alle effecten die erop zitten. Neemt ook maar een paar kb'tjes in beslag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2011 14:55 

Hardtraxxer

Overstrike schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
Zo kun je je kick opslaan voor hergebruik zonder teveel ruimte in te hoeven nemen qua VST.

Dan sla je hem toch op als preset? Inclusief alle effecten die erop zitten. Neemt ook maar een paar kb'tjes in beslag.

maar dan moet je hem toch ook weer laden..
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2011 14:57 

Hardtraxxer

Template maken, laat hij standaard alle VST's van je kick in.

Maar ik snap het punt dat hij teveel ruimte inneemt qua werkgeheugen van je soundkaart. Daar had ik even overheen gelezen.

:thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2011 00:26 

Hardtraxxer

Overstrike schreef:
Template maken, laat hij standaard alle VST's van je kick in.

Maar ik snap het punt dat hij teveel ruimte inneemt qua werkgeheugen van je soundkaart. Daar had ik even overheen gelezen.

haha oke ;)

om werkgeheugen te besparen kan je het beste kanalen gaan invriezen
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2011 00:46 

Hardtraxxer

Trouwens nog mensen die een goede tips/tricks hebben voor een kick.
Zit nu al een tijdje te tobben maar echt resultaat is er niet.

Hoeft uiteraard geen kick te zijn zoals de pro's maar wel één die goed doorbeukt. Het liefste een rauwe kick.

Plugins, VSTs... het is allemaal welkom.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2011 00:51 

Hardtraxx Elite

Tja t is al vaker uitgelegd, beginnen met een 909 sample (Drumazon) of iets als Microtonic, en dan een kwestie van EQ distort EQ distort enz. Er is niet echt een vaste manier om een goed resultaat te krijgen. Wanneer ik met een kick begin, en ik begin de volgende dag op exact dezelfde manier opnieuw heb ik nooit 2 kicks die hetzelfde zijn.. het is een kwestie van spelen met je EQ's en distortions!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2011 01:56 

Hardtraxx Elite

TakkU schreef:
Tja t is al vaker uitgelegd, beginnen met een 909 sample (Drumazon) of iets als Microtonic, en dan een kwestie van EQ distort EQ distort enz. Er is niet echt een vaste manier om een goed resultaat te krijgen. Wanneer ik met een kick begin, en ik begin de volgende dag op exact dezelfde manier opnieuw heb ik nooit 2 kicks die hetzelfde zijn.. het is een kwestie van spelen met je EQ's en distortions!

Dat dus. Maar niet alleen spelen met EQ's. Als je weet wat een piek/dal doet met een bepaalde klank, kun je daar mooi op inspelen. Bijv. door je distortion op zulke frequenties te 'matchen' ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2011 16:17 

Hardtraxxer

Hoe krijg ik gotfertumme een punch/kick voor een reverse kick..

De tail lukt prima maar ik krijg met utonic echt geen lekkere punch...hoe zit dat nou?

greetz
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2011 23:49 

Hardtraxx Elite

De truc zit hm in de doffe klap ;) tussen de 80 en de 200Hz
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2011 02:00 

Hardtraxx Elite

Je kunt ook toms layeren ;) Die zijn van karakter al wat doffer. Maar dan moet je wel redelijk wat lagen + veel eq doen wil je echt een lekker klappende punch krijgen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2011 12:49 

Hardtraxxer

En hoe kan ik het best in FL mijn kicks pitchen? Ik laad nu mijn kicks in Edison en gebruik dan pitch shift, maar de hele waveform wordt dan aangepast! ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2011 13:13 

Hardtraxxer

@pim

Waar je he kicks ook in pitcht, de waveform zal altijd veranderen als het geluid ook veranderd.

Om terug te komen op je vraag raad ik je aan om een plugin als Newtone of pitcher te gebruiken voor het pitchen van je (gesampelde) kicks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2011 14:26 

Hardtraxxer

Frazyr schreef:
@pim

Waar je he kicks ook in pitcht, de waveform zal altijd veranderen als het geluid ook veranderd.

Om terug te komen op je vraag raad ik je aan om een plugin als Newtone of pitcher te gebruiken voor het pitchen van je (gesampelde) kicks.

Heb het met newtone geprobeerd en werkt al stukken beter. Nu wordt de waveform wel veranderd, maar niet zo aanzienlijk veel als met edison. Danku! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2011 17:02 

Hardtraxxer

hoe plaatsen jullie je kicks als de bassline van je melodie net onder/boven de grondtoon van je kick ligt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2011 17:57 

Hardtraxx Elite

Tja meestal zorg ik dat de baseline van mn melo gelijk ligt met de kick, of ik pitch mn kicks zodat t erbij past!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2011 18:44 

Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
Tja meestal zorg ik dat de baseline van mn melo gelijk ligt met de kick, of ik pitch mn kicks zodat t erbij past!

Ja maar hoeft niet altyd ;) het is maar net wat het beste past!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2011 22:14 

Hardtraxxer

maar als je de kick niet op de bassline laat lopen, dan gaat dat toch vals klinken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2011 22:26 

Hardtraxx Veteran

SoundHound schreef:
maar als je de kick niet op de bassline laat lopen, dan gaat dat toch vals klinken?

Kan wel maar lang niet altyd, vroeger waren er tog ook bijna geen kicks die met de bassline van de melo mee gingen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2011 22:04 

Hardtraxx Newbie

Je kan natuurlijk ook sidechainen of deze lage tonen iets weg te equalizen als de kicks erin komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2011 22:31 

Hardtraxxer

SoundHound schreef:
hoe plaatsen jullie je kicks als de bassline van je melodie net onder/boven de grondtoon van je kick ligt?

kwestie van goed samplen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2011 13:26 

Hardtraxxer

In het filmpje, waarin de opbouw en effecten van een kick inzitten, wat headhunterz een tijd geleden op internet heeft gezet. Heeft hij het erover dat hij bij 1 onderdeel de envolope wat korter maakt/filtert waar de kick wat ronder/korter wordt en daardoor een betere sound krijgt. Hoe en met welke plugin doet hij dit? Wat voor stap is dit precies. Heb even geen link, zal vanavond thuis even kijken of ik die nog hier kan zetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2011 14:18 

Hardtraxx Elite

Hij doet dit in Logic door de Autofilter te gebruiken.. De Autofilter is een plugin die standaard bij Logic zit. Wat hij met de autofilter doet is een filter koppelen aan een LFO. De LFO wordt ingesteld op 1/4 wat inhoudt 1 beat. De LFO wordt ingesteld op een zaag waveform, die 'hard' begint, en daarna afzakt. Vervolgens zet ie de cutoff modulation aan, om te zorgen dat de LFO de cutoff van de filter gaat bedienen. Wat er dus eigenlijk gebeurt, is dat richting het einde van de kick, de filter zn werk gaat doen en het laatste deel van de kick eraf filtert.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2011 07:31 

Hardtraxxer

Weet iemand hier een goede vst om die drums mee te maken die je ook hoort in de climax trailer. als je de trailer heb gehoord snap je meteen wat ik bedoel ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2011 10:41 

Hardtraxx Addict

TakkU schreef:
Hij doet dit in Logic door de Autofilter te gebruiken.. De Autofilter is een plugin die standaard bij Logic zit. Wat hij met de autofilter doet is een filter koppelen aan een LFO. De LFO wordt ingesteld op 1/4 wat inhoudt 1 beat. De LFO wordt ingesteld op een zaag waveform, die 'hard' begint, en daarna afzakt. Vervolgens zet ie de cutoff modulation aan, om te zorgen dat de LFO de cutoff van de filter gaat bedienen. Wat er dus eigenlijk gebeurt, is dat richting het einde van de kick, de filter zn werk gaat doen en het laatste deel van de kick eraf filtert.

Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2011 19:06 

Hardtraxx Veteran

Iemand ervaring met Drumazon in Logic? Ik snap niet hoe ik hem in me piano roll moet krijgen zegmaar!
Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner