Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2011 19:04 

Artiest

je maakt kicks met synthesizers en je tail en punch staan los van elkaar dus dat lijkt me geen moeilijke klus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2011 20:38 

Hardtraxxer

TakkU schreef:
Ik heb het al vaker gezegd, maar pitch de kick NIET in FL.. FL en pitchen van samples is echt drama.. Daarnaast moet je als je de punch niet mee pitched (wat je voor een kick dus moet onthouden) heel ingewikkeld gaan lopen doen met het knippen van je sample..

Werkt prima als je pitcher snapt in fl10.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2011 23:32 

Hardtraxx Addict

TakkU schreef:
Ik heb het al vaker gezegd, maar pitch de kick NIET in FL.. FL en pitchen van samples is echt drama.. Daarnaast moet je als je de punch niet mee pitched (wat je voor een kick dus moet onthouden) heel ingewikkeld gaan lopen doen met het knippen van je sample..

Daar heeft men Kontakt voor.

Skedoedelefloeps schreef:
je maakt kicks met synthesizers en je tail en punch staan los van elkaar dus dat lijkt me geen moeilijke klus.

Dus als je zin hebt om je bass te resamplen ben je maar de sjaak?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2011 23:42 

Artiest

Als je je tail/kick gaat sampelen lijkt het me dat je hem in verschillende toonhoogtes sampled...
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2011 23:44 

Hardtraxx Addict

Kun je doen, mijn ervaring is dat het vaak beter gaat als je geresampled pitcht.

Uiteraard geldt dit voor bass sounds zoals je ze in hardtrance hoort. Maak geen hardstyle. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2011 10:55 

Hardtraxxer

Hoe kan ik meer effects krijgen op mijn mixer? Want na 8 effects houd het al op?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2011 12:23 

Artiest

hidde schreef:
Kun je doen, mijn ervaring is dat het vaak beter gaat als je geresampled pitcht.

Uiteraard geldt dit voor bass sounds zoals je ze in hardtrance hoort. Maak geen hardstyle. :)

Ik pitch zelden mijn kicks en als ik pitch gaat het hooguit een paar tonen omhoog of omlaag, maar ik los het altijd wel op een manier op zodat de kick nergens kracht verliest. Ik maak duistere en raw dingen en dan is het imo niet nodig om stuiterende kicks te hebben dus zit niet vaak met problemen van samples pitchen, maar als ik kicks maak met synthesizers dan sample ik ze meestal wel in verschillende toonhoogtes, je weet maar nooit natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2011 16:58 

Hardtraxx Elite

Tja ik maak vaak mn kicks met Microtonic of Drumazon, maar daarna gaat er een flinke hoeveelheid effecten op, en vaak duplicate ik dat spoor om de distortion aan te passen, anders te EQ'en etc... Ik kies er dan toch liever voor om de boel te samplen en via Wavelab te pitchen.. Krijg daarmee het beste resultaat.. Beter dan pitchen vanuit Microtonic/Drumazon!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2011 13:26 

Hardtraxx Addict

Jarno schreef:
Hoe kan ik meer effects krijgen op mijn mixer? Want na 8 effects houd het al op?

Je kan mixer kanalen aan elkaar linken zodat je op het volgende kanaal verder kunt gaan met effecten.

Selecteer het kanaal waar je meer effecten aan zou willen toevoegen. Ik leg het wel uit met plaatjes, is makkelijker. xd

Afbeelding

Afbeelding
Nu kon ik verder met camelcrushers plaatsen op insert 6! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2011 13:33 

Hardtraxxer

@ Hidde

Leuk gedaan.
Ik wist het trucje al alleen ervaar ik soms problemen ermee.
Alsof de input van de fx soms niet goed doorkomt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2011 20:54 

Hardtraxx Addict

Hmm, raar, ik heb er nooit problemen mee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2011 20:57 

Hardtraxxer

Voor de mensen die zitten te kloten met kicks onder ons: http://www.synthforum.nl/forums/showpos ... count=4202
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2011 22:14 

Hardtraxxer

Wat heeft het nut van een kick nou eigenlijks ? Het geluid word er alleen maar zachter van?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2011 22:21 

Hardtraxxer

Jarno schreef:
Wat heeft het nut van een kick nou eigenlijks ? Het geluid word er alleen maar zachter van?

0__o
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2011 22:43 

Hardtraxx Veteran

Jarno schreef:

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2011 22:59 

Hardtraxxer

Jarno schreef:

Jarno
Geplaatst op 18-08-2011, 22:14
Hardtraxx Newbie

Neem het hem nou nietzo kwalijk ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2011 23:02 

Hardtraxxer

Jarno schreef:

grapjas :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2011 23:16 

Hardtraxx Veteran

Jarno schreef:

Als het een grap is moet je dit bericht maar wegdenken
Als het serieus is weet je denk ik niet wat een kick is, een kick is de beat die je hoort in een hardstyle nummer.
En die maakt het geluid niet zachter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2011 00:47 

Hardtraxxer

Neee nee verkeerd gepost LOL. Ik bedoel wat het nut is van een kick te samplen? Want als ik hem sample is het geluid ervan veel zachter dan dat ik heb direct uit my synth heb?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2011 07:02 

Hardtraxxer

Jarno schreef:
Neee nee verkeerd gepost LOL. Ik bedoel wat het nut is van een kick te samplen? Want als ik hem sample is het geluid ervan veel zachter dan dat ik heb direct uit my synth heb?

Het chillen van een kick samplen vind ik is dat je niet meer hoeft te knooien met de vst waar je hem in maakt(als de kick op dat moment naar jou wens is) je kan de kick weer op een nieuw insert zetten zodat je hem nog optimaler kan equen mixen ect.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2011 11:02 

Hardtraxxer

Jarno schreef:

Je kunt dan bijv. de punch en tail van elkaar afhalen zodat je je kick als het ware hebt in 2 delen. En als je kick zachter wordt kun je hem gewoon normalizen zodra je hem weer wil bewerken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2011 12:13 

Artiest

Jarno schreef:

Zo kun je je kick opslaan voor hergebruik zonder teveel ruimte in te hoeven nemen qua VST.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2011 13:45 

Hardtraxxer

Skedoedelefloeps schreef:
Jarno schreef:

Zo kun je je kick opslaan voor hergebruik zonder teveel ruimte in te hoeven nemen qua VST.

Dit.
Als je 15 vst's open hebt vol met effecten, wil je echt niet dat de kick er nog naast staat je werkgeheugen op te slurpen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2011 15:03 

Donateur

http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... /1251210//

Voor de mensen die wat meer duidelijkheid willen over produceren. Heeft mij zeker geholpen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2011 17:58 

Hardtraxxer

Teknizion schreef:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1251210//

Voor de mensen die wat meer duidelijkheid willen over produceren. Heeft mij zeker geholpen :)

Interessant, thx :thumbup:
Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner