Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2011 11:29 

Hardtraxxer

Klinkt vet gasten :thumbup: Misschien zouden we een hardtraxx producer soundbanken kunnen maken voor deze geweldige Synth. Misschien ook niet. Het blijft een toppertje! :innocent:

@Raw-vizion - Ik vind het erger dat je voor upgrades moet betalen.

Synapse Audio Pice list:
Orion Music Suites: for Windows
Orion 8.0 Windows USD $249
ADD TO CART
Orion 8.0 (Upgrade) USD $99
ADD TO CART

VST/AU Instrument Plugins: Mac OS X/Windows
Dune USD $139
ADD TO CART
EKS Pro USD $39
ADD TO CART
EKS Pro (Upgrade) USD $19
ADD TO CART
Hydra USD $59
ADD TO CART
X-Poly USD $49
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2011 19:57 

Hardtraxxer

iemand ervaringen met het opnemen van vocals met een microfoon?

zo ja, is het de (redelijk) dure investering van een mic + geluidskaart waard?
en wat heb je er allemaal bij nodig voor de ideale opnameplek?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2011 20:40 

Hardtraxx Elite

Je moet voor jezelf afwegen hoeveel je er gebruik van gaat maken, en of t je t geld waard is... Je moet een goede mic hebben, een goede geluidskaart, en je moet zorgen dat je geen omgeving geluiden binnen krijgt. Wat je vaak ziet is zo'n halve cirkel met isolatie schuim om de mic heen. Hang er een popfilter aan en je hebt geen gezeik met omgevingsgeluid.. Waar je ook op moet letten is de bekabeling.. Neem goede gebalanceerde kabels, voordat je daar weer gezeik mee krijgt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2011 23:48 

Hardtraxx Addict

Kep een kick gemaakt, maar hij overstuurt ontzettend. Los klinken ze lkkr vind ik, maar zodra ik ze tegelijk afspeel met de rest vd track match t niet. Gaat t geheel compleet oversturen en raar doen. Is dit iets dat tijdens t masteren wordt opgelost? Of wat moek doen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2011 01:04 

Hardtraxx Elite

Zoals ik al zei in het eigen productie topic, dit heeft niks met mastering van doen. Dit ligt aan je afmix! Waarschijnlijk is je kick niet goed geEQ'ed, waardoor bepaalde frequenties zich opstapelen... Hierdoor krijg je problemen met de rest van je track, bepaalde frequenties gaan namelijk flink pieken.. Hierdoor gaat de boel in het rood lopen, en dus clippen als de ziekte. Heb je een Spectrum Analyser plugin? Zo ja, pak die erbij, kijk waar de pieken zitten, en vergelijk het met een track die je vet vind, of die lijkt op wat je aan het maken bent
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2011 03:23 

Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
Zoals ik al zei in het eigen productie topic, dit heeft niks met mastering van doen. Dit ligt aan je afmix! Waarschijnlijk is je kick niet goed geEQ'ed, waardoor bepaalde frequenties zich opstapelen... Hierdoor krijg je problemen met de rest van je track, bepaalde frequenties gaan namelijk flink pieken.. Hierdoor gaat de boel in het rood lopen, en dus clippen als de ziekte. Heb je een Spectrum Analyser plugin? Zo ja, pak die erbij, kijk waar de pieken zitten, en vergelijk het met een track die je vet vind, of die lijkt op wat je aan het maken bent

Kan ook zijn dat z'n kick clipt maar dat hij daardoor lekker klinkt. Dan moet hij hem gewoon even samplen en opnieuw in het project laden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2011 11:54 

Hardtraxx Addict

RAW-vizion schreef:
TakkU schreef:

Kan ook zijn dat z'n kick clipt maar dat hij daardoor lekker klinkt. Dan moet hij hem gewoon even samplen en opnieuw in het project laden.

Thnx man, dat is het. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2011 14:10 

Hardtraxx Addict

Weet ook iemand of er toevallig boeken zijn over sounddesign / geluidssynthese?

Dit is toch iets wat erg lastig is om onder de knie te krijgen en wat toch wel nodig is. Een goed boek zou me hierbij veel kunnen helpen denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2011 19:49 

Hardtraxx Addict

Wat denk ik veel meer zou helpen is gewoon uren en uren kloten met synths. Het is nou eenmaal niet iets wat je onder de knie krijgt door een boekje te lezen of een tutje te kijken, je moet het gewoon zelf ervaren om het te snappen. :)

Ik ken er trouwens geen boeken over.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2011 20:31 

Hardtraxx Elite

Boeken zijn er zeker, maar ik zou er als ik jou was niet de tijd in steken om een boek te gaan lezen erover.. Ik zou zeggen ga er gewoon mee aan de gang!! Wat betreft synths heeft iedereen z'n eigen manieren, wat resulteerd tot je eigen sound. Wat ik je eerder aan kan raden is een boek over mixage en mastering. Je kan wel vette sounds maken, maar als je deze niet bij elkaar kan brengen heb je er niks aan.. Mixage is een stuk technischer, en er zijn veel dingen die je gewoon moet weten!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2011 22:53 

Artiest

het technische vlak komt vaak met veel oefenen etc. Ik zou als ik jou was meer focussen op het ontwikkelen van je eigen stijl. Dat is wat een label wilt namelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2011 00:06 

Hardtraxx Addict

Ja, dan zal ik me daar toch meer op focussen dan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2011 11:06 

Hardtraxxer

Ik wil graag vocals in mijn tracks stoppen maar waar vind ik ze? Ik heb wel wat gelezen over films maar dan denk ik weer, welke films ? Wat zijn leuke films voor vocals en waar moet ik ze vinden? En hoe haal je ze dan uit films, of zijn er ook andere manieren?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2011 11:42 

Hardtraxx Addict

Jarno schreef:
Ik wil graag vocals in mijn tracks stoppen maar waar vind ik ze? Ik heb wel wat gelezen over films maar dan denk ik weer, welke films ? Wat zijn leuke films voor vocals en waar moet ik ze vinden? En hoe haal je ze dan uit films, of zijn er ook andere manieren?

Er zijn wel bepaalde films waarin echt goede vocals zitten, maar die zijn vaak al veel gebruikt. Je moet gewoon zelf wat rond kijken en als je iets leuks tegenkomt dit onthouden of opschrijven ofzo.

Wanneer je de film hebt gedownload moet je dat stukje eruit knippen en omzetten naar WAV of MP3 of andersom kan ook, maar dat kost meer tijd.

Je moet er rekening houden dat je tekst hebt met weinig achtergrond geluid, anders tekent dit af in je track.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2011 22:01 

Hardtraxx Addict

Skedoedelefloeps schreef:
het technische vlak komt vaak met veel oefenen etc. Ik zou als ik jou was meer focussen op het ontwikkelen van je eigen stijl. Dat is wat een label wilt namelijk.

Dus je raadt hem nu aan om te gaan produceren op een manier waarop je het snelst bij een label komt in plaats van op een manier waar hij nou écht beter van wordt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2011 01:00 

Hardtraxx Addict

Is het mogelijk om de knoppen van bijvoorbeeld een LFO van Sylenth1 aan een midi controller te koppelen? Bij de standaart FL effecten kun je het met de linkermuisknop selecteren, maar bij Sylenth1 word dat niet weergegeven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2011 11:09 

Hardtraxxer

Hoe sample ik een kick of een andere sound in FL studio?

En hoe pitch ik een sample kick? Want die verandert niet per toonhoogte toch ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2011 11:10 

Hardtraxxer

Squid schreef:
Is het mogelijk om de knoppen van bijvoorbeeld een LFO van Sylenth1 aan een midi controller te koppelen? Bij de standaart FL effecten kun je het met de linkermuisknop selecteren, maar bij Sylenth1 word dat niet weergegeven.

Ik weet niet maar mischien moet je proberen bij Tools > Last tweaked > en dan wat je zoekt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2011 12:37 

Hardtraxx Addict

hidde schreef:

Dus je raadt hem nu aan om te gaan produceren op een manier waarop je het snelst bij een label komt in plaats van op een manier waar hij nou écht beter van wordt?

Beide. Wil ik bij een label komen zal ik toch echt beter moeten worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2011 14:28 

Artiest

hidde schreef:

Ik raad hem aan een eigen stijl te ontwikkelen en daar meer op te focussen omdat technische superioriteit minder waard is bij labels. Je zult je eigen stijl moeten hebben en kennis over het technisch aspecten komt vanzelf met veel oefenen etc. Zelfs pro's leren nog op technisch vlak terwijl ze bij een groot label zitten, maar hun stijl blijft uniek. Hij moet puur oefenen en het technische aspect train je daar ook mee, maar je eigen stijl is veel belangrijker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2011 14:37 

Hardtraxxer

Squid schreef:

ja dat is mogelijk, Speel een beetje met lfo, (draai ana het knopje met je muis dus).

dan links boven aan pijltje naar beneden, dan browse parameters, De LFO staat dik gedrukt omdat je er mee hebt gespeeld, rechts klik, link to controller, draai nu aan het gewenste knopje op je midi controller, en klaar is kees :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2011 15:54 

Hardtraxx Addict

thedutchrages schreef:
Squid schreef:

ja dat is mogelijk, Speel een beetje met lfo, (draai ana het knopje met je muis dus).

dan links boven aan pijltje naar beneden, dan browse parameters, De LFO staat dik gedrukt omdat je er mee hebt gespeeld, rechts klik, link to controller, draai nu aan het gewenste knopje op je midi controller, en klaar is kees :)

Dankuzeer :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2011 17:30 

Hardtraxx Newbie

Jarno schreef:
Hoe sample ik een kick of een andere sound in FL studio?

En hoe pitch ik een sample kick? Want die verandert niet per toonhoogte toch ?

de pattern waar je al je lagen van je kick in hebt opslaan als wav formaat.
en dan die wav weer in je step sequencer slepen is 1 manier.
hier zijn genoeg tutorials van op youtube, gewoon even intypen;)

tip: mocht je een reverb of delay op je kick hebben, deze even weglaten voor het samplen en later weer toevoegen als je de wav erin sleept, het effect gaat anders verloren

voor het pitchen zou je de "time" knop helemaal omlaag moeten draaien (deze lijkt al omlaag te staan maar staat vaak op 1 IPV 0). nu pitcht de kick wel als het goed is=)

tip: ik zou de kick er 2x inslepen, 1x alleen de "tok" overhouden, en bij de andere alleen de "tail".
alleen de tail hoeft namelijk te pitchen, dit klinkt stukken beter!

maar ook hier zijn genoeg tut's van:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2011 17:35 

Hardtraxx Elite

Ik heb het al vaker gezegd, maar pitch de kick NIET in FL.. FL en pitchen van samples is echt drama.. Daarnaast moet je als je de punch niet mee pitched (wat je voor een kick dus moet onthouden) heel ingewikkeld gaan lopen doen met het knippen van je sample..
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2011 17:40 

Hardtraxxer

hoe wil je het dan pitchen?
Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner