Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2010 21:40 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Als je samples gebruikt kan je gebruik maken van EXS24. hierbij kan je voor elke sample aangeven op welke key(range) de sample staat, en of deze meegepitched wordt wanneer je van key verandert! Overigens raad ik je wel aan om gewoon met synths zoals Sylenth1 je eigen kicks te bouwen. Hier heb je dan wel de full versie voor nodig ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2010 23:50 
 
Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
Als je samples gebruikt kan je gebruik maken van EXS24. hierbij kan je voor elke sample aangeven op welke key(range) de sample staat, en of deze meegepitched wordt wanneer je van key verandert! Overigens raad ik je wel aan om gewoon met synths zoals Sylenth1 je eigen kicks te bouwen. Hier heb je dan wel de full versie voor nodig ;)

hoe laadt je samples dan in de EXS24? want dat lukt me nooit.

en @ kevv als je de drag en drop samples kit gebruikt piched de kick niet mee, de sample staat dan op C1 als je dan een pitch wil maken moet je in het vakje erboven die zelfde kick laden dan kan je die omhoog/omlaag pitchen. (je weet wel hoe je hem moet pitchen tog?)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2010 01:42 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

the sidespinnars schreef:
TakkU schreef:
Als je samples gebruikt kan je gebruik maken van EXS24. hierbij kan je voor elke sample aangeven op welke key(range) de sample staat, en of deze meegepitched wordt wanneer je van key verandert! Overigens raad ik je wel aan om gewoon met synths zoals Sylenth1 je eigen kicks te bouwen. Hier heb je dan wel de full versie voor nodig ;)

hoe laadt je samples dan in de EXS24? want dat lukt me nooit.

en @ kevv als je de drag en drop samples kit gebruikt piched de kick niet mee, de sample staat dan op C1 als je dan een pitch wil maken moet je in het vakje erboven die zelfde kick laden dan kan je die omhoog/omlaag pitchen. (je weet wel hoe je hem moet pitchen tog?)

Druk in EXS24 op Edit, dan krijg je een soort van piano roll ding.. Sleep hier audiofiles in vanuit je medialist, en dan kan je gaan instellen wat de basisnooit is e.d. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2010 17:05 
 
Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
the sidespinnars schreef:
TakkU schreef:
Als je samples gebruikt kan je gebruik maken van EXS24. hierbij kan je voor elke sample aangeven op welke key(range) de sample staat, en of deze meegepitched wordt wanneer je van key verandert! Overigens raad ik je wel aan om gewoon met synths zoals Sylenth1 je eigen kicks te bouwen. Hier heb je dan wel de full versie voor nodig ;)

hoe laadt je samples dan in de EXS24? want dat lukt me nooit.

en @ kevv als je de drag en drop samples kit gebruikt piched de kick niet mee, de sample staat dan op C1 als je dan een pitch wil maken moet je in het vakje erboven die zelfde kick laden dan kan je die omhoog/omlaag pitchen. (je weet wel hoe je hem moet pitchen tog?)

Druk in EXS24 op Edit, dan krijg je een soort van piano roll ding.. Sleep hier audiofiles in vanuit je medialist, en dan kan je gaan instellen wat de basisnooit is e.d. ;)

kee bedankt weer wat geleerd :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2010 17:45 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

the sidespinnars schreef:
Druk in EXS24 op Edit, dan krijg je een soort van piano roll ding.. Sleep hier audiofiles in vanuit je medialist, en dan kan je gaan instellen wat de basisnooit is e.d. ;)

kee bedankt weer wat geleerd :thumbup:[/quote]
Je kan in EXS ook aangeven of je een sample wil meepitchen, of je de velocity mee wil laten gaan met het volume van de sample etc ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2010 18:39 
 
Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
the sidespinnars schreef:
Druk in EXS24 op Edit, dan krijg je een soort van piano roll ding.. Sleep hier audiofiles in vanuit je medialist, en dan kan je gaan instellen wat de basisnooit is e.d. ;)

kee bedankt weer wat geleerd :thumbup:

Je kan in EXS ook aangeven of je een sample wil meepitchen, of je de velocity mee wil laten gaan met het volume van de sample etc ;)[/quote]
ja dat zag ik ook al staan :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2010 23:07 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Kan iemand mij helpen met een reversed bass ala TNT - Tritolo ? :innocent:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2010 15:09 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

*bump* Niemand? :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2010 15:10 
 
Hardtraxx Veteran

Mannonymous schreef:
*bump* Niemand? :(

kan je hem niet rippen xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2010 19:40 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik zou zeggen pak een synth, en maak gewoon een normale bass, sample hm, en reverse deze sample.. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2010 21:39 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

the sidespinnars schreef:
Mannonymous schreef:
*bump* Niemand? :(

kan je hem niet rippen xd

Ohja.. dat is lekker!
Kerel hoe origineel ben jij... bakbanaan :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2010 22:19 
 
Hardtraxx Veteran

Mannonymous schreef:
the sidespinnars schreef:
Mannonymous schreef:
*bump* Niemand? :(

kan je hem niet rippen xd

Ohja.. dat is lekker!
Kerel hoe origineel ben jij... bakbanaan :')

t was maar een geintje :P ik denk gewoon een reverse maken en tweeken tot hij als tritolo klinkt maar hoe zou ik niet weten :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2010 22:26 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Gewoon een bass maken die er op lijkt, en vervolgens samplen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2010 01:34 
 
Hardtraxx Veteran

weet iemand misschien hoe je een lead als dozer elixer kan maken met sylenth?
alvast bedankt
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2010 21:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@ reversed bass ala tritilo,

Er zijn veel verschillende manieren om een reversed bass te maken, je kan bijvoorbeeld de amplification envelope zo aanpassen dat je een "wrom" effect krijgt en die na je punch afspelen. voor deze techniek raad ik microtonic aan, erg simpel maar produceert een krachtig geluid. wat je ook kunt doen is als je het een en ander weet over audio editing is een normale bass maken, deze reversen en hem zo editen dat je ook een "wrom effect" krijgt.

als je microtonic gebruikt hoef je weinig qua effecten toe te voegen, mischien wat EQ en compression. als je een VST zoals hydra of junglist gebruikt om je bass te maken kan je veel kanten op, je moet zoenzo zorgen dat je bass geen sterke punch heeft, dus van de pitch down / up knop afblijven. goede distorion plugins zijn o.a Ohmnicide en camelphat3 / camelcrusher (ik predereer ohmnicide omdat de kwalietit beter is van het geluid)

voor je punch kan je het beste wat samples layeren, goede samples vind je in vengeance sample packs 1/tm3 en zelf uit de blutonium boy sample pack kan je een lekkere punch halen als je ze goed bewerkt. zorg dat je een heldere "tok" sound hebt en een punch met aardig wat sub bass.

dat zijn zo een beetje de richtlijnen voor een reversed bass, het gaat allemaal om tweaken en expirimenteren.

@ lead vraag

een lead maken kan je zo ingewikkeld maken als je wilt, heel veel mensen denken dat een lead altijd uit 3 layers mett ieder minimaal 8 voices moet bestaan, dit is ver van waar. ik kan je niet precies uit leggen hoe je een pitcher lead maakt (omdat ik zelf natuurlijk geen eens bij t niveau van the pitcher komt :P) wel kan ik je bepaalde technieken uit leggen.

wil je een brennan heart pluck en lead kun je het volgende doen (in sylenth bijv.)
2 oscillators met beiden een puls waveform, verhoog beiden oscillators naar 4 voices en detune hem top ongeveer een kwart van de detune knop. vervolgens moet je hem aanpassen in de amp envelope, geen sustain en de decay zo plaatsen dat je een pluck effect krijgt. vervolgens activeer je een low pass filter en zorgt dat je ongeveer een kwart van de sound wegfiltered. vervolgens voeg je reeverb en delay toe en je hebt een pluk ala brennan heart (je kan ook nog de filter cutoff aan de modulation env linken om de pluck duidelijker te maken.

als je een standaard saw lead ala toneshifter wilt moet je gewoon layeren, allemaal saw oscillators detune en kloten met de oactaaf verhoudingen. het draait allemaal om tweaken en experimenteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2010 21:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@ reversed bass ala tritilo,

Er zijn veel verschillende manieren om een reversed bass te maken, je kan bijvoorbeeld de amplification envelope zo aanpassen dat je een "wrom" effect krijgt en die na je punch afspelen. voor deze techniek raad ik microtonic aan, erg simpel maar produceert een krachtig geluid. wat je ook kunt doen is als je het een en ander weet over audio editing is een normale bass maken, deze reversen en hem zo editen dat je ook een "wrom effect" krijgt.

als je microtonic gebruikt hoef je weinig qua effecten toe te voegen, mischien wat EQ en compression. als je een VST zoals hydra of junglist gebruikt om je bass te maken kan je veel kanten op, je moet zoenzo zorgen dat je bass geen sterke punch heeft, dus van de pitch down / up knop afblijven. goede distorion plugins zijn o.a Ohmnicide en camelphat3 / camelcrusher (ik predereer ohmnicide omdat de kwalietit beter is van het geluid)

voor je punch kan je het beste wat samples layeren, goede samples vind je in vengeance sample packs 1/tm3 en zelf uit de blutonium boy sample pack kan je een lekkere punch halen als je ze goed bewerkt. zorg dat je een heldere "tok" sound hebt en een punch met aardig wat sub bass.

dat zijn zo een beetje de richtlijnen voor een reversed bass, het gaat allemaal om tweaken en expirimenteren.

@ lead vraag

een lead maken kan je zo ingewikkeld maken als je wilt, heel veel mensen denken dat een lead altijd uit 3 layers mett ieder minimaal 8 voices moet bestaan, dit is ver van waar. ik kan je niet precies uit leggen hoe je een pitcher lead maakt (omdat ik zelf natuurlijk geen eens bij t niveau van the pitcher komt :P) wel kan ik je bepaalde technieken uit leggen.

wil je een brennan heart pluck en lead kun je het volgende doen (in sylenth bijv.)
2 oscillators met beiden een puls waveform, verhoog beiden oscillators naar 4 voices en detune hem top ongeveer een kwart van de detune knop. vervolgens moet je hem aanpassen in de amp envelope, geen sustain en de decay zo plaatsen dat je een pluck effect krijgt. vervolgens activeer je een low pass filter en zorgt dat je ongeveer een kwart van de sound wegfiltered. vervolgens voeg je reeverb en delay toe en je hebt een pluk ala brennan heart (je kan ook nog de filter cutoff aan de modulation env linken om de pluck duidelijker te maken.

als je een standaard saw lead ala toneshifter wilt moet je gewoon layeren, allemaal saw oscillators detune en kloten met de oactaaf verhoudingen. het draait allemaal om tweaken en experimenteren.

Edit ( sorry dubbele post :$ )
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2010 21:52 
 
Hardtraxx Veteran

oke bedankt markienl ik ga is effe kloten ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2010 15:17 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Als alles nu wel goed gaat heb ik straks Omnisphere eindelijk draaiend binnen Logic.. Wat lijkt me dat een vette plugin zeg.. Sowieso al tyfus veel pro presets, en gewoon een goede synth! Als ie t doet weer lekker prutsen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2010 14:00 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hoe kan ik het doordreunen van een kick sample weghalen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2010 16:14 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

door geen sample te gebruiken? ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2010 17:26 
 
Hardtraxxer

'use loop points' uitvinken
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2010 03:20 
 
Hardtraxx Newbie

Ik zoek eigenlijk nog een VST met veel orchestra sounds. Als in: violen, belletjes, fluitjes, cello's, (heel veel)strings & pads en ga zo maar door.

Ik kon me in het begin prima redden met Nexus z'n classical pakketje maar je kan daarin weinig aan je preset veranderen wat erg jammer is. Wie helpt mij?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2010 14:07 
 
Hardtraxxer

tomm!c schreef:
Ik zoek eigenlijk nog een VST met veel orchestra sounds. Als in: violen, belletjes, fluitjes, cello's, (heel veel)strings & pads en ga zo maar door.

Ik kon me in het begin prima redden met Nexus z'n classical pakketje maar je kan daarin weinig aan je preset veranderen wat erg jammer is. Wie helpt mij?

steinberg hypersonic, voor zover ik weet heeft Native Instruments ook nog heel wat van die vst's.
als je echt puur orchestra wilt heb je ook nog east west quantum leap symphonic orchestra.. is een topper! alleen erg groot..
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2010 17:12 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Net Sylenth1 aangeschaft. Zeer fijne presets, ben de eerst komende tijd wel bezig om het programma goed onder de knie te krijgen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2010 23:57 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

@MarkieNL held! Dank!
@ Tel
super man! thnx for sharing :') hahah jk
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner