Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2010 14:55 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik begin er een beetje haat in te krijgen dat iedereen vraagt:
"hoe maakt ik deze bass na en hoe maak ik deze lead na" :x


Zelf ben ik iemand die veel van hardstyle houd en vind dat de mensen meer orginaliteit moeten hebben want dat hebbe heel veel tracks tegenwoordig niet meer, denk hieraan aan nu-style vooral altijd de zelfde soort tok en laag met bass die je niet kan onderscheiden met andere tracks :(

Mijn hardstyle maak ik in eerste instantie voor me zelf!,
ik stel me zelf doelen voordat ik een track maak bijvoorbeeld welke bass ik ongeveer wil, word het een beuk track of juist heel melodieus, emotioneel, en ga zo maar door.

En mijn tip is dat iedereen dat zo gaat doen zelf effecten uitproberen met vst's klooien en layers dan kom je altijd perongelijk op de mooiste dingen terecht :whistle:

en geen samples gebruiken of zo min mogelijk of aanpassen geen standaard nexus dingen gebruiken, je track moet van je zelf zijn :nono:


Zo doen de echte producers het ook, maar die hebben meer idee bij wat ze doen maar dat komt vanzelf wel dan krijg je er een beetje oor en oog voor ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2010 16:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

wtr665 schreef:
Ik begin er een beetje haat in te krijgen dat iedereen vraagt:
"hoe maakt ik deze bass na en hoe maak ik deze lead na" :x


Zelf ben ik iemand die veel van hardstyle houd en vind dat de mensen meer orginaliteit moeten hebben want dat hebbe heel veel tracks tegenwoordig niet meer, denk hieraan aan nu-style vooral altijd de zelfde soort tok en laag met bass die je niet kan onderscheiden met andere tracks :(

Mijn hardstyle maak ik in eerste instantie voor me zelf!,
ik stel me zelf doelen voordat ik een track maak bijvoorbeeld welke bass ik ongeveer wil, word het een beuk track of juist heel melodieus, emotioneel, en ga zo maar door.

En mijn tip is dat iedereen dat zo gaat doen zelf effecten uitproberen met vst's klooien en layers dan kom je altijd perongelijk op de mooiste dingen terecht :whistle:

en geen samples gebruiken of zo min mogelijk of aanpassen geen standaard nexus dingen gebruiken, je track moet van je zelf zijn :nono:


Zo doen de echte producers het ook, maar die hebben meer idee bij wat ze doen maar dat komt vanzelf wel dan krijg je er een beetje oor en oog voor ^^


:thumbsup: alleen zulke vragen kan je toch gewoon beantwoorden,
als diegene daarna weet hoe dat moet kan die zijn eigen stijl overheen gooien.
een eigen hardstyle track maak je niet zonder de basis te weten ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2010 18:20 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

wtr665 schreef:
Ik begin er een beetje haat in te krijgen dat iedereen vraagt:
"hoe maakt ik deze bass na en hoe maak ik deze lead na" :x


Zelf ben ik iemand die veel van hardstyle houd en vind dat de mensen meer orginaliteit moeten hebben want dat hebbe heel veel tracks tegenwoordig niet meer, denk hieraan aan nu-style vooral altijd de zelfde soort tok en laag met bass die je niet kan onderscheiden met andere tracks :(

Mijn hardstyle maak ik in eerste instantie voor me zelf!,
ik stel me zelf doelen voordat ik een track maak bijvoorbeeld welke bass ik ongeveer wil, word het een beuk track of juist heel melodieus, emotioneel, en ga zo maar door.

En mijn tip is dat iedereen dat zo gaat doen zelf effecten uitproberen met vst's klooien en layers dan kom je altijd perongelijk op de mooiste dingen terecht :whistle:

en geen samples gebruiken of zo min mogelijk of aanpassen geen standaard nexus dingen gebruiken, je track moet van je zelf zijn :nono:


Zo doen de echte producers het ook, maar die hebben meer idee bij wat ze doen maar dat komt vanzelf wel dan krijg je er een beetje oor en oog voor ^^

En jij denkt dat alle HS producers zover gekomen zijn door nooit iets aan een ander te vragen? Door een bepaald onderdeel na te maken krijg je een basic knowhow van sound design. Je hoort wat bepaalde effecten kunnen doen, en wat je met een synth kan mits je hm maar goed genoeg insteld. Door als een beginnern alleen maar aan een paar knoppen te gaan zitten draaien kom je niet heel erg ver. Iedereen gaat tegen dingen aan lopen. Laat iedereen lekker dezelfde dingen maken, dit bevordert uiteindelijk het creatieve proces!
Ik merk zelf namelijk dat als ik niet weet hoe ik iets kan maken wat op dat moment in mn hoofd zit, dit idee vrij snel weer verdwijnt, en mn producties dus voor geen ene meter opschieten. Als ik alles wil leren door maar een beetje random aan knoppen te gaan draaien ben ik jaren bezig voordat ik eindelijk de sound te pakken heb. Dan begin ik liever met een tut waar een bepaalde sound uit komt, en ga hiermee aan de gang om deze sound te veranderen totdat ik er blij mee ben. Zo kom ik al doende op meerdere ideeen, en kan ik veel sneller bepaalde onderdelen van een track afmaken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2010 18:23 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Er is toch niks mis mee als je, je inspiratie ergens vandaan haalt, zolang je maar niet gaat copy pasten :) *kuch scooter*. wat ik wel vaak vind is dat originaliteit beter beloond moet worden
en met samples gebruiken is egt helemaal niks mis. als je een goede punch zoek voor een kick hoef je die niet altijd zelf te maken. je kan punches layeren en eq'en. zo vervormen dat je ze uniek maakt.

"zo doen echte producers het ook" is IMO egt een heeeeel slecht argument. ik heb zoo vaak dat als ik een NC, wildstylez, hzz, BH, frontliner, zatox en zelf armin van buuren track luister dat ik egt veel VE1,2 of 3 samples herken.

het maakt egt niets uit of je samples gebruik, als je ze maar creatief en origineel gebruikt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2010 22:47 
 
Hardtraxxer

Wat is het verschil tussen FL Studio 8 en FL Studio 9?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2010 23:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@ DHF

Nieuwe plugins. deels nieuwe interface, en zal denk k softwarematig wel beter of stabieler zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2010 00:30 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

wtr665 schreef:
Ik begin er een beetje haat in te krijgen dat iedereen vraagt:
"hoe maakt ik deze bass na en hoe maak ik deze lead na" :x

weetje wat 't is hé, meeste dingen kan ik gewoon zelf maken (kicks, leads, arpegs. etc..) maar een echte vieze reversed bass is me nog nooit gelukt! Alleen zo'n laffe intro reversedbass ala headhunterz anno 2008
Het is ook zo dat iedere artiest z'n eigen ding moet doen, maar zie de tracks die je maakt als lego-bouwerken en de tips die hier gegeven worden als een soort fundering daarvoor ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2010 23:28 
 
Artiest

DFH schreef:
Wat is het verschil tussen FL Studio 8 en FL Studio 9?


kwalitatief (geluid) FL9 vele malen beter dan FL8
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2010 23:30 
 
Artiest

DFH schreef:
Wat is het verschil tussen FL Studio 8 en FL Studio 9?

http://flstudio.image-line.com/documents/whatsnew.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2010 22:32 
 
Hardtraxx Newbie

Hoi,

Ik heb recentelijk logic pro 9 aangeschaft om hardstyle te gaan produceren.
Nu wil ik een aantal plugins aanschaffen omdat de uad kaarten
nog iets te prijzig zijn. Welke raden jullie aan bij het maken
van een kick en melo?

Ik heb in andere topics al gelezen over sylenth 1 maar zou graag
nog meer opties willen weten.

Alvast bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2010 22:37 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Hydra!
met de stnd EFM1 kan je ook erg leuke (onderdelen van kicksmaken)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2010 23:11 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Delcone schreef:
Hydra!
met de stnd EFM1 kan je ook erg leuke (onderdelen van kicksmaken)

Vind hydra niet echt 'the way to go' gebruik zelf meestal iets als predator ofzo..
(heb overigens zelf ook logic)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2010 23:38 
 
Artiest

Mannonymous schreef:
Delcone schreef:
Hydra!
met de stnd EFM1 kan je ook erg leuke (onderdelen van kicksmaken)

Vind hydra niet echt 'the way to go' gebruik zelf meestal iets als predator ofzo..
(heb overigens zelf ook logic)


hydra behoudt altijd een hele specifieke sound, raad ik je eerder junglist aan, die heeft dat veel minder
en predator is idd gewoon wonderbaarlijk op het gebied van kicks
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2010 07:46 
 
Hardtraxxer

wtr665 schreef:
Ik begin er een beetje haat in te krijgen dat iedereen vraagt:
"hoe maakt ik deze bass na en hoe maak ik deze lead na" :x


Zelf ben ik iemand die veel van hardstyle houd en vind dat de mensen meer orginaliteit moeten hebben want dat hebbe heel veel tracks tegenwoordig niet meer, denk hieraan aan nu-style vooral altijd de zelfde soort tok en laag met bass die je niet kan onderscheiden met andere tracks :(

Mijn hardstyle maak ik in eerste instantie voor me zelf!,
ik stel me zelf doelen voordat ik een track maak bijvoorbeeld welke bass ik ongeveer wil, word het een beuk track of juist heel melodieus, emotioneel, en ga zo maar door.

En mijn tip is dat iedereen dat zo gaat doen zelf effecten uitproberen met vst's klooien en layers dan kom je altijd perongelijk op de mooiste dingen terecht :whistle:

en geen samples gebruiken of zo min mogelijk of aanpassen geen standaard nexus dingen gebruiken, je track moet van je zelf zijn :nono:


Zo doen de echte producers het ook, maar die hebben meer idee bij wat ze doen maar dat komt vanzelf wel dan krijg je er een beetje oor en oog voor ^^

'echte' producers gebruiken ook tonnen samples ;) maar niet van die kant en klare kickjes ofzo...
Ik ben het er mee eens dat mensen orgineel moeten gaan worden, maar als je bijv. nou net in nexus een vet sound tegenkomt, moet je het dan niet gebruiken omdat een paar mensen vinden dat je dan geen 'echte' of 'professionele' producer bent?
zonder samples had je niet eens kunnen produceren :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2010 14:57 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Overload schreef:
'echte' producers gebruiken ook tonnen samples ;) maar niet van die kant en klare kickjes ofzo...
Ik ben het er mee eens dat mensen orgineel moeten gaan worden, maar als je bijv. nou net in nexus een vet sound tegenkomt, moet je het dan niet gebruiken omdat een paar mensen vinden dat je dan geen 'echte' of 'professionele' producer bent?
zonder samples had je niet eens kunnen produceren :P

Max Enforcer heeft er een handje van om nexus sounds te gebruiken ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2010 16:00 
 
Hardtraxx Veteran

Skedoedelefloeps schreef:
Mannonymous schreef:
Delcone schreef:
Hydra!
met de stnd EFM1 kan je ook erg leuke (onderdelen van kicksmaken)

Vind hydra niet echt 'the way to go' gebruik zelf meestal iets als predator ofzo..
(heb overigens zelf ook logic)


hydra behoudt altijd een hele specifieke sound, raad ik je eerder junglist aan, die heeft dat veel minder
en predator is idd gewoon wonderbaarlijk op het gebied van kicks

sylenth is ook zeker heerlijk voor leads en kicks ;)
@ delcone ik zit nou al een tijdje te kloten met de EFM1 maar krijg er niks kick achteg uit hoe zit dat?
@ skedoedel is predator nou een soft synth of effect plugin?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2010 16:03 
 
Artiest

the sidespinnars schreef:
@ skedoedel is predator nou een soft synth of effect plugin?


predator is geen software das gewoon een doosje met een cdtje erin xd plug in dus, same as EastWest dingen zeg maar, hele dure, toffe shit xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2010 17:18 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ehm.. Predator is dus wel Software.. Softsynth dus... Er zit ook een FX plugin bij, dus t is allebei ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2010 18:25 
 
Hardtraxxer

Mannonymous schreef:
Overload schreef:
'echte' producers gebruiken ook tonnen samples ;) maar niet van die kant en klare kickjes ofzo...
Ik ben het er mee eens dat mensen orgineel moeten gaan worden, maar als je bijv. nou net in nexus een vet sound tegenkomt, moet je het dan niet gebruiken omdat een paar mensen vinden dat je dan geen 'echte' of 'professionele' producer bent?
zonder samples had je niet eens kunnen produceren :P

Max Enforcer heeft er een handje van om nexus sounds te gebruiken ;)

en heeft iemand daar problemen mee? die tracks klinken top!
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2010 18:58 
 
Artiest

TakkU schreef:
Ehm.. Predator is dus wel Software.. Softsynth dus... Er zit ook een FX plugin bij, dus t is allebei ;)


ja ik bedoel, geen downloadbare, ik bedoel met cd :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2010 23:11 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

ALs je Predator koopt kan je hm ook gewoon downloaden hoor.. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2010 23:25 
 
Artiest

TakkU schreef:
ALs je Predator koopt kan je hm ook gewoon downloaden hoor.. ;)


dat kan bij genoeg software, maar t zit officieel in een doosje :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 07:56 
 
Hardtraxx Veteran

Skedoedelefloeps schreef:
TakkU schreef:
ALs je Predator koopt kan je hm ook gewoon downloaden hoor.. ;)


dat kan bij genoeg software, maar t zit officieel in een doosje :whistle:

dus, als je hem download zit de officiële licentie erbij :whistle: of je moet piraat willen gaan spelen :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 11:06 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
TakkU schreef:
ALs je Predator koopt kan je hm ook gewoon downloaden hoor.. ;)


dat kan bij genoeg software, maar t zit officieel in een doosje :whistle:

Wat is nou eigenlijk je punt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2010 11:39 
 
Hardtraxxer

TakkU schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
TakkU schreef:
ALs je Predator koopt kan je hm ook gewoon downloaden hoor.. ;)


dat kan bij genoeg software, maar t zit officieel in een doosje :whistle:

Wat is nou eigenlijk je punt?

dat als je het koopt dat je er miss een verpakking bijkrijgt en als je het download dat je het dan op de piratenmanier doet om het zo te noemen, meer kan ik er ook niet van maken xd
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner