Opzich heb je daarin gelijk, maar efficient is het nietAnodyne wrote:FL Studio 9.the sidespinnars wrote:als eerste welk programma werk je mee?Anodyne wrote:Had deze vraag in eigen producties gezet, maar ik werd aangeraden deze hier te plaatsen, dus bij deze:
Even een kort vraagje, weet iemand nog goede plugins voor de Mixer, om m'n kick nog wat ruwer te maken (hardstyle kick), hij is denk ik voorlopig al redelijk goed gelukt (zit wel al aan 2 inserts met effects in de mixer voor 1 kick xD maar klinkt al goed, nu ik wil hem nog net een tikkeltje ruwer (beetje Zatox stijl). (er zitten al meerdere CamelPhat's in, een Ohmicide enzv, weet iemand nog een plugin voor de mixer die het nog net wat ruwer kan maken ?
Thanks in advance
@TakkU,
voor mij persoonelijk vind ik het niet erg dat ik meerdere effects gebruik, zolang het eindresultaat maar klinkt
Related topics
- View the latest post: Het produceren van een wat ''andere'' soort Hardstyle
- View the latest post: Je set opnemen. Hoe en met wat?
- View the latest post: Hoe leg jij uit wat hardstyle is?
- View the latest post: Beginnen met produceren van Hardstyle
- View the latest post: Problemen / vragen - Produceren, Studio hardware/software
Active topics in Producer's Corner
Moderators
-
RHardtraxx Veteran
- 6778 posts member since 2010
das wat ik altyd doe gewoon een kick maken met weet ik het hoeveel effecten en dan samplen en vaak meerdere samples bij elkaar gooien en dan krijg je een heerlijk beukent kickje 
Nu ik al deze dingen over kicks lees, kan iemand mij uitleggen waarvoor jullie Ohmicide gebruiken.. Ik gebruik 'm zelf nml alleen voor vocals :')
Ohmicide geeft er een extra distortion aan, en kan het wat meer helder maken
Mijn kick is voor Ohmicide nog behoorlijk dof, maar als ik Ohmicide eroverheen gezet heb dan klinkt t stukken beter!
Oh, dofheid heb ik nooit last van.. Vandaar dat ik 't nut er niet echt van in zagTakkU wrote:Ohmicide geeft er een extra distortion aan, en kan het wat meer helder makenMijn kick is voor Ohmicide nog behoorlijk dof, maar als ik Ohmicide eroverheen gezet heb dan klinkt t stukken beter!
-
OHardtraxxer
- 967 posts member since 2009
- last seen Jan 2013
je zou ook in je vst zelf kunnen kijken of je nog wat kan aanpassen bij de osc's of de LFOAnodyne wrote:Had deze vraag in eigen producties gezet, maar ik werd aangeraden deze hier te plaatsen, dus bij deze:
Even een kort vraagje, weet iemand nog goede plugins voor de Mixer, om m'n kick nog wat ruwer te maken (hardstyle kick), hij is denk ik voorlopig al redelijk goed gelukt (zit wel al aan 2 inserts met effects in de mixer voor 1 kick xD maar klinkt al goed, nu ik wil hem nog net een tikkeltje ruwer (beetje Zatox stijl). (er zitten al meerdere CamelPhat's in, een Ohmicide enzv, weet iemand nog een plugin voor de mixer die het nog net wat ruwer kan maken ?
Thanks in advance
Even een vraagje
Na de vakantie ga ik mijn eerste vst's aanschaffen. Ben ik een beetje op internet gaan kijken enzovoort. Maar ik ben ook heel veel de Virus TI tegen gekomen. Ik weet dat ding kost heel veel, maar voornamelijk grotere namen hebben zo'n ding in hun studio staan. Gewoon uit nieuwschierigheid maar waar wordt dat ding voor gebruikt? Leads, kicks? Ben ik wel benieuwd naar
Na de vakantie ga ik mijn eerste vst's aanschaffen. Ben ik een beetje op internet gaan kijken enzovoort. Maar ik ben ook heel veel de Virus TI tegen gekomen. Ik weet dat ding kost heel veel, maar voornamelijk grotere namen hebben zo'n ding in hun studio staan. Gewoon uit nieuwschierigheid maar waar wordt dat ding voor gebruikt? Leads, kicks? Ben ik wel benieuwd naar
Virus TI wordt voor eigenlijk alles gebruikt. Als je een TI hebt heb je eigenlijk geen softsynths meer nodig. Echter heb je alleen wat aan een virus TI als je ook echt weet hoe je zo'n ding moet gebruiken. Als je weinig weet van synths en geen sounds kan maken vanaf een init heb je niks aan een Virus TI. Dan is het namelijk wel een erg dure samplebak 
Als je trouwens tips wil welke VST's je het beste kan kopen:
Sylenth1, Predator, Massive, eventueel z3ta+.. Als effecten VST's Camelphat en Ohmicide!
Neem iig Nexus niet! Bij veel dingen op Youtube zal je Nexus voorbij zien komen, maar Nexus is niks anders dan gewoon een grote samplebak. Het is geen echte synth waarbij je waveforms e.d. kan wijzigen. Je hebt ene sound, je kan kleine aanpassingen maken aan de filter/amp en daar houdt t mee op. De reden dat je dit vaak op Youtube voorbij ziet komen omdat t de simpelste manier is om een lead neer te zetten. Je pakt een preset, EQ een beetje, beetje galm/echo eroverheen en klaar... Hiermee kan je dus niet echt je eigen sound maken. Zeker als je er aan denkt om een Virus TI te nemen, kan je beter met andere synths aan de gang gaan.
En gelijk even wat anders: Er is niet maar 1 goeie synth om een kick te maken, of een dikke screech. Als je met synths overweg kan kan je uit bijna elke synth de sound halen die je wilt. Sommige synths hebben wel een aantal karakteristieken waardoor je een dikke screech kan maken bijvoorbeeld, maar dat ligt er maar net aan wat voor sound je wil maken.
Als je trouwens tips wil welke VST's je het beste kan kopen:
Sylenth1, Predator, Massive, eventueel z3ta+.. Als effecten VST's Camelphat en Ohmicide!
Neem iig Nexus niet! Bij veel dingen op Youtube zal je Nexus voorbij zien komen, maar Nexus is niks anders dan gewoon een grote samplebak. Het is geen echte synth waarbij je waveforms e.d. kan wijzigen. Je hebt ene sound, je kan kleine aanpassingen maken aan de filter/amp en daar houdt t mee op. De reden dat je dit vaak op Youtube voorbij ziet komen omdat t de simpelste manier is om een lead neer te zetten. Je pakt een preset, EQ een beetje, beetje galm/echo eroverheen en klaar... Hiermee kan je dus niet echt je eigen sound maken. Zeker als je er aan denkt om een Virus TI te nemen, kan je beter met andere synths aan de gang gaan.
En gelijk even wat anders: Er is niet maar 1 goeie synth om een kick te maken, of een dikke screech. Als je met synths overweg kan kan je uit bijna elke synth de sound halen die je wilt. Sommige synths hebben wel een aantal karakteristieken waardoor je een dikke screech kan maken bijvoorbeeld, maar dat ligt er maar net aan wat voor sound je wil maken.
Thanks voor de tips TakkU
Ik ben van plan op de vst's Camelphat, Ohmicide en Hydra te kopen. En later eens een keer Sylenth1
Wil eerst een goede kick maken, want dat is echt de basis van een hardstyle track. Als je kick niet goed is, is alles niet goed aan de track. Dus eerst even met dat ouwe hoeren, en dan zie ik het later wel
Ik ben van plan op de vst's Camelphat, Ohmicide en Hydra te kopen. En later eens een keer Sylenth1
Wil eerst een goede kick maken, want dat is echt de basis van een hardstyle track. Als je kick niet goed is, is alles niet goed aan de track. Dus eerst even met dat ouwe hoeren, en dan zie ik het later wel
Zou eerst voor Sylenth gaan daarna voor HydraTel wrote:Thanks voor de tips TakkU![]()
-
RHardtraxx Veteran
mee eens sylenth zit net effe iets makkelijker in elkaar en snap je eerder hoe synths werkenMannonymous wrote:Zou eerst voor Sylenth gaan daarna voor HydraTel wrote:Thanks voor de tips TakkU![]()
InderdaadMannonymous wrote:Zou eerst voor Sylenth gaan daarna voor HydraTel wrote:Thanks voor de tips TakkU![]()
Sylenth1 is gewoon handiger om mee te beginnen. En ik vind persoonlijk Hydra écht een kut plug-in
Oke, thanks voor de tips...
Ik wou voor Hydra gaan omdat daar super veel tutorials van zijn op youtube enzovoort en het programma is nog eens €80 goedkoper... Wie heeft hier ervaring met Hydra ivm kicks? Ben ik wel benieuwd naar omdat jullie meer zeggen voor sylenth1 gaan
Ik wou voor Hydra gaan omdat daar super veel tutorials van zijn op youtube enzovoort en het programma is nog eens €80 goedkoper... Wie heeft hier ervaring met Hydra ivm kicks? Ben ik wel benieuwd naar omdat jullie meer zeggen voor sylenth1 gaan
-
RHardtraxx Veteran
in sylenth kan je egt killer kicks maken alleen je moet weten hoeTel wrote:Oke, thanks voor de tips...
Denk wel dat ik nu voor de Sylenth1 ga
Gebruiken jullie dat voor alles trouwens? Ook lead's etc?
-
RHardtraxx Veteran
leadsTel wrote:Denk wel dat ik nu voor de Sylenth1 gaGebruiken jullie dat voor alles trouwens? Ook lead's etc?
Gebruik beide hydra/sylenth allebei niet echt veel. Ik zweer bij predator 
-
RHardtraxx Veteran
ook voor kicksMannonymous wrote:Gebruik beide hydra/sylenth allebei niet echt veel. Ik zweer bij predator
Vind predator nog niet ech lekker werken... Moet er is wat vaker mee prutsen denk ik
-
RHardtraxx Veteran
ik ben van plan om nog een vst aan te schaffen is predator wat? of wat raden jullie aan?
Yup! En je kent m'n kicks, so you know it is goooooooooodthe sidespinnars wrote:ook voor kicksMannonymous wrote:Gebruik beide hydra/sylenth allebei niet echt veel. Ik zweer bij predator
-
RHardtraxx Veteran
ik heb effe zitte kijken ik denk dat predator me volgende aankoop wordMannonymous wrote:Yup! En je kent m'n kicks, so you know it is goooooooooodthe sidespinnars wrote:ook voor kicksMannonymous wrote:Gebruik beide hydra/sylenth allebei niet echt veel. Ik zweer bij predator
-
LHardtraxxer
- 855 posts member since 2010
- last seen Dec 2014
Nu niet te hoog in je bol gaan worden he!Mannonymous wrote:Yup! En je kent m'n kicks, so you know it is goooooooooodthe sidespinnars wrote:ook voor kicksMannonymous wrote:Gebruik beide hydra/sylenth allebei niet echt veel. Ik zweer bij predator
-
K
- 5 posts member since 2010
- last seen Dec 2012
Ik heb sinds een tijdje Logic Pro en ik wil dit een beetje onder de knie gaan krijgen. Ik heb hier al wat gelezen heb ook een paar VST's gedownload (probeerversies weliswaar), te weten: Sylenth1 en Camelphat.
Nu wil wat gaan aankloten om een melodie/lead te maken, en een kick. Opsich lukt een kick maken wel (hoewel ie nog LANG niet perfect is..) met ultrabeat drag & drop samples, maar daar kan ik de piano roll niet gebruiken. 2 vragen wat dit betreft: Hoe kan ik die piano roll wel gebruiken of welke andere kit kan ik gebruiken als basis (deze vraag geldt ook voor de melo/lead). Ik begrijp natuurlijk wel dat je er een beetje een eigen draai aan moet geven, maar dit is puur om het programma technisch door te krijgen..
Hoop op een antwoord! Alvast bedankt in ieder geval!
Nu wil wat gaan aankloten om een melodie/lead te maken, en een kick. Opsich lukt een kick maken wel (hoewel ie nog LANG niet perfect is..) met ultrabeat drag & drop samples, maar daar kan ik de piano roll niet gebruiken. 2 vragen wat dit betreft: Hoe kan ik die piano roll wel gebruiken of welke andere kit kan ik gebruiken als basis (deze vraag geldt ook voor de melo/lead). Ik begrijp natuurlijk wel dat je er een beetje een eigen draai aan moet geven, maar dit is puur om het programma technisch door te krijgen..
Hoop op een antwoord! Alvast bedankt in ieder geval!