Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2010 13:32 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Anodyne schreef:
the sidespinnars schreef:
Anodyne schreef:
Had deze vraag in eigen producties gezet, maar ik werd aangeraden deze hier te plaatsen, dus bij deze:

Even een kort vraagje, weet iemand nog goede plugins voor de Mixer, om m'n kick nog wat ruwer te maken (hardstyle kick), hij is denk ik voorlopig al redelijk goed gelukt (zit wel al aan 2 inserts met effects in de mixer voor 1 kick xD maar klinkt al goed, nu ik wil hem nog net een tikkeltje ruwer (beetje Zatox stijl). (er zitten al meerdere CamelPhat's in, een Ohmicide enzv, weet iemand nog een plugin voor de mixer die het nog net wat ruwer kan maken ?

Thanks in advance

als eerste welk programma werk je mee?


FL Studio 9.

@TakkU,
voor mij persoonelijk vind ik het niet erg dat ik meerdere effects gebruik, zolang het eindresultaat maar klinkt :)

Opzich heb je daarin gelijk, maar efficient is het niet ;) ALs je iets wil wijzigen, dan is dat heel erg moeilijk omdat je heel veel effecten eroverheen hebt staan. Wat je trouwens ook zou kunnen proberen, is de kick zoals je hm nu hebt te samplen. Vergeet niet om eventuele reverb en delay wel even uit te zetten voordat je gaat samplen. Voeg vervolgens je sample weer toe aan je project, gooi de delay/reverb er weer overheen, en gooi er nog wat effecten overheen
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2010 13:40 
 
Hardtraxx Veteran

das wat ik altyd doe gewoon een kick maken met weet ik het hoeveel effecten en dan samplen en vaak meerdere samples bij elkaar gooien en dan krijg je een heerlijk beukent kickje ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2010 16:12 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Nu ik al deze dingen over kicks lees, kan iemand mij uitleggen waarvoor jullie Ohmicide gebruiken.. Ik gebruik 'm zelf nml alleen voor vocals :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2010 18:22 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ohmicide geeft er een extra distortion aan, en kan het wat meer helder maken ;) Mijn kick is voor Ohmicide nog behoorlijk dof, maar als ik Ohmicide eroverheen gezet heb dan klinkt t stukken beter!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2010 18:46 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
Ohmicide geeft er een extra distortion aan, en kan het wat meer helder maken ;) Mijn kick is voor Ohmicide nog behoorlijk dof, maar als ik Ohmicide eroverheen gezet heb dan klinkt t stukken beter!

Oh, dofheid heb ik nooit last van.. Vandaar dat ik 't nut er niet echt van in zag :P Hij overstuurde 'm bij mij altijd alleen maar super erg (tot op het punt dat het niet meer mooi was laat ik maar zeggen)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2010 12:49 
 
Hardtraxxer

Anodyne schreef:
Had deze vraag in eigen producties gezet, maar ik werd aangeraden deze hier te plaatsen, dus bij deze:

Even een kort vraagje, weet iemand nog goede plugins voor de Mixer, om m'n kick nog wat ruwer te maken (hardstyle kick), hij is denk ik voorlopig al redelijk goed gelukt (zit wel al aan 2 inserts met effects in de mixer voor 1 kick xD maar klinkt al goed, nu ik wil hem nog net een tikkeltje ruwer (beetje Zatox stijl). (er zitten al meerdere CamelPhat's in, een Ohmicide enzv, weet iemand nog een plugin voor de mixer die het nog net wat ruwer kan maken ?

Thanks in advance


je zou ook in je vst zelf kunnen kijken of je nog wat kan aanpassen bij de osc's of de LFO :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2010 22:20 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Even een vraagje ^^
Na de vakantie ga ik mijn eerste vst's aanschaffen. Ben ik een beetje op internet gaan kijken enzovoort. Maar ik ben ook heel veel de Virus TI tegen gekomen. Ik weet dat ding kost heel veel, maar voornamelijk grotere namen hebben zo'n ding in hun studio staan. Gewoon uit nieuwschierigheid maar waar wordt dat ding voor gebruikt? Leads, kicks? Ben ik wel benieuwd naar :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2010 00:02 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Virus TI wordt voor eigenlijk alles gebruikt. Als je een TI hebt heb je eigenlijk geen softsynths meer nodig. Echter heb je alleen wat aan een virus TI als je ook echt weet hoe je zo'n ding moet gebruiken. Als je weinig weet van synths en geen sounds kan maken vanaf een init heb je niks aan een Virus TI. Dan is het namelijk wel een erg dure samplebak ;)

Als je trouwens tips wil welke VST's je het beste kan kopen:

Sylenth1, Predator, Massive, eventueel z3ta+.. Als effecten VST's Camelphat en Ohmicide!

Neem iig Nexus niet! Bij veel dingen op Youtube zal je Nexus voorbij zien komen, maar Nexus is niks anders dan gewoon een grote samplebak. Het is geen echte synth waarbij je waveforms e.d. kan wijzigen. Je hebt ene sound, je kan kleine aanpassingen maken aan de filter/amp en daar houdt t mee op. De reden dat je dit vaak op Youtube voorbij ziet komen omdat t de simpelste manier is om een lead neer te zetten. Je pakt een preset, EQ een beetje, beetje galm/echo eroverheen en klaar... Hiermee kan je dus niet echt je eigen sound maken. Zeker als je er aan denkt om een Virus TI te nemen, kan je beter met andere synths aan de gang gaan.
En gelijk even wat anders: Er is niet maar 1 goeie synth om een kick te maken, of een dikke screech. Als je met synths overweg kan kan je uit bijna elke synth de sound halen die je wilt. Sommige synths hebben wel een aantal karakteristieken waardoor je een dikke screech kan maken bijvoorbeeld, maar dat ligt er maar net aan wat voor sound je wil maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2010 16:51 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Thanks voor de tips TakkU ;)
Ik ben van plan op de vst's Camelphat, Ohmicide en Hydra te kopen. En later eens een keer Sylenth1
Wil eerst een goede kick maken, want dat is echt de basis van een hardstyle track. Als je kick niet goed is, is alles niet goed aan de track. Dus eerst even met dat ouwe hoeren, en dan zie ik het later wel :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2010 19:05 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Tel schreef:
Thanks voor de tips TakkU ;)
Ik ben van plan op de vst's Camelphat, Ohmicide en Hydra te kopen. En later eens een keer Sylenth1
Wil eerst een goede kick maken, want dat is echt de basis van een hardstyle track. Als je kick niet goed is, is alles niet goed aan de track. Dus eerst even met dat ouwe hoeren, en dan zie ik het later wel :P

Zou eerst voor Sylenth gaan daarna voor Hydra ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2010 20:42 
 
Hardtraxx Veteran

Mannonymous schreef:
Tel schreef:
Thanks voor de tips TakkU ;)
Ik ben van plan op de vst's Camelphat, Ohmicide en Hydra te kopen. En later eens een keer Sylenth1
Wil eerst een goede kick maken, want dat is echt de basis van een hardstyle track. Als je kick niet goed is, is alles niet goed aan de track. Dus eerst even met dat ouwe hoeren, en dan zie ik het later wel :P

Zou eerst voor Sylenth gaan daarna voor Hydra ;)

mee eens sylenth zit net effe iets makkelijker in elkaar en snap je eerder hoe synths werken :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2010 20:55 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Mannonymous schreef:
Tel schreef:
Thanks voor de tips TakkU ;)
Ik ben van plan op de vst's Camelphat, Ohmicide en Hydra te kopen. En later eens een keer Sylenth1
Wil eerst een goede kick maken, want dat is echt de basis van een hardstyle track. Als je kick niet goed is, is alles niet goed aan de track. Dus eerst even met dat ouwe hoeren, en dan zie ik het later wel :P

Zou eerst voor Sylenth gaan daarna voor Hydra ;)

Inderdaad ;) Ik gebruik Sylenth1 voor mijn kicks! :thumbup: Vind Sylenth1 veel fijner dan Hydra :corn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2010 22:08 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Sylenth1 is gewoon handiger om mee te beginnen. En ik vind persoonlijk Hydra écht een kut plug-in
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2010 22:41 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Oke, thanks voor de tips...
Ik wou voor Hydra gaan omdat daar super veel tutorials van zijn op youtube enzovoort en het programma is nog eens €80 goedkoper... Wie heeft hier ervaring met Hydra ivm kicks? Ben ik wel benieuwd naar omdat jullie meer zeggen voor sylenth1 gaan ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2010 19:33 
 
Hardtraxx Veteran

Tel schreef:
Oke, thanks voor de tips...
Ik wou voor Hydra gaan omdat daar super veel tutorials van zijn op youtube enzovoort en het programma is nog eens €80 goedkoper... Wie heeft hier ervaring met Hydra ivm kicks? Ben ik wel benieuwd naar omdat jullie meer zeggen voor sylenth1 gaan ^^

in sylenth kan je egt killer kicks maken alleen je moet weten hoe ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2010 19:47 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Denk wel dat ik nu voor de Sylenth1 ga :cool: Gebruiken jullie dat voor alles trouwens? Ook lead's etc?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2010 19:48 
 
Hardtraxx Veteran

Tel schreef:
Denk wel dat ik nu voor de Sylenth1 ga :cool: Gebruiken jullie dat voor alles trouwens? Ook lead's etc?

leads :worship: kicks :worship: screetches :worship: FX :yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2010 17:54 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Gebruik beide hydra/sylenth allebei niet echt veel. Ik zweer bij predator ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2010 17:58 
 
Hardtraxx Veteran

Mannonymous schreef:
Gebruik beide hydra/sylenth allebei niet echt veel. Ik zweer bij predator ;)

ook voor kicks :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2010 18:07 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Vind predator nog niet ech lekker werken... Moet er is wat vaker mee prutsen denk ik
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2010 18:14 
 
Hardtraxx Veteran

ik ben van plan om nog een vst aan te schaffen is predator wat? of wat raden jullie aan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2010 15:36 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

the sidespinnars schreef:
Mannonymous schreef:
Gebruik beide hydra/sylenth allebei niet echt veel. Ik zweer bij predator ;)

ook voor kicks :huh:

Yup! En je kent m'n kicks, so you know it is gooooooooood
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2010 15:50 
 
Hardtraxx Veteran

Mannonymous schreef:
the sidespinnars schreef:
Mannonymous schreef:
Gebruik beide hydra/sylenth allebei niet echt veel. Ik zweer bij predator ;)

ook voor kicks :huh:

Yup! En je kent m'n kicks, so you know it is gooooooooood

ik heb effe zitte kijken ik denk dat predator me volgende aankoop word :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2010 18:28 
 
Hardtraxxer

Mannonymous schreef:
the sidespinnars schreef:
Mannonymous schreef:
Gebruik beide hydra/sylenth allebei niet echt veel. Ik zweer bij predator ;)

ook voor kicks :huh:

Yup! En je kent m'n kicks, so you know it is gooooooooood

Nu niet te hoog in je bol gaan worden he! :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2010 18:05 
 
Hardtraxx Newbie

Ik heb sinds een tijdje Logic Pro en ik wil dit een beetje onder de knie gaan krijgen. Ik heb hier al wat gelezen heb ook een paar VST's gedownload (probeerversies weliswaar), te weten: Sylenth1 en Camelphat.

Nu wil wat gaan aankloten om een melodie/lead te maken, en een kick. Opsich lukt een kick maken wel (hoewel ie nog LANG niet perfect is..) met ultrabeat drag & drop samples, maar daar kan ik de piano roll niet gebruiken. 2 vragen wat dit betreft: Hoe kan ik die piano roll wel gebruiken of welke andere kit kan ik gebruiken als basis (deze vraag geldt ook voor de melo/lead). Ik begrijp natuurlijk wel dat je er een beetje een eigen draai aan moet geven, maar dit is puur om het programma technisch door te krijgen..

Hoop op een antwoord! Alvast bedankt in ieder geval!
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner