dat geloof ik niet want samples zet hij bij elk project in een map ''audio files''R-shot wrote:het kan wel maar als je samples gebruikt zou je die ook over moeten zettenRAW-vizion wrote:ik heb een vraag maar er is niet egt een perfect topic voor. dus deze leek me eigenlijk de beste...
mijn vraag is als ik een nieuwe imac koop, en zet logic en al me plugins over van de oude imac naar de nieuwe. kan ik dan gewoon zonder problemen me logic projecten van de oude imac openen op de nieuwe. of gaan er dan dingen mis?
alvast bedankt
Related topics
- View the latest post: Het produceren van een wat ''andere'' soort Hardstyle
- View the latest post: Je set opnemen. Hoe en met wat?
- View the latest post: Hoe leg jij uit wat hardstyle is?
- View the latest post: Beginnen met produceren van Hardstyle
- View the latest post: Problemen / vragen - Produceren, Studio hardware/software
Active topics in Producer's Corner
Moderators
-
RHardtraxx Veteran
- 6778 posts member since 2010
oja das waar ookRAW-vizion wrote:dat geloof ik niet want samples zet hij bij elk project in een map ''audio files''R-shot wrote:het kan wel maar als je samples gebruikt zou je die ook over moeten zettenRAW-vizion wrote:ik heb een vraag maar er is niet egt een perfect topic voor. dus deze leek me eigenlijk de beste...
mijn vraag is als ik een nieuwe imac koop, en zet logic en al me plugins over van de oude imac naar de nieuwe. kan ik dan gewoon zonder problemen me logic projecten van de oude imac openen op de nieuwe. of gaan er dan dingen mis?
alvast bedankt
-
RHardtraxx Veteran
en hoe zit het met de plugins? want heb van de meeste geen cd's dus kan ik die ook gewoon overzetten of hoe zit dat? (miss beetje noob vraag, maar heb zoiets nog nooit gedaan. dus vandaarR-shot wrote:oja das waar ookdat was ik ff vergeten naja dan moet het zoiezo lukken, ik heb het zelf een keer gedaan met cubase, en dat lukte uitstekend.
ligt eraan, want je hebt plugins waar je alleen een dll voor nodig hebt. aar sommige plugins moet je ook installeren.RAW-vizion wrote:en hoe zit het met de plugins? want heb van de meeste geen cd's dus kan ik die ook gewoon overzetten of hoe zit dat? (miss beetje noob vraag, maar heb zoiets nog nooit gedaan. dus vandaarR-shot wrote:oja das waar ookdat was ik ff vergeten naja dan moet het zoiezo lukken, ik heb het zelf een keer gedaan met cubase, en dat lukte uitstekend.
)
de plugins die je moet installeren kan je niet overzetten tenzij je de installatie nog op je pc hebt.
-
RHardtraxx Veteran
hoe bedoel je ''installatie nog op je pc hebt''?R-shot wrote:ligt eraan, want je hebt plugins waar je alleen een dll voor nodig hebt. aar sommige plugins moet je ook installeren.RAW-vizion wrote:en hoe zit het met de plugins? want heb van de meeste geen cd's dus kan ik die ook gewoon overzetten of hoe zit dat? (miss beetje noob vraag, maar heb zoiets nog nooit gedaan. dus vandaarR-shot wrote:oja das waar ookdat was ik ff vergeten naja dan moet het zoiezo lukken, ik heb het zelf een keer gedaan met cubase, en dat lukte uitstekend.
)
de plugins die je moet installeren kan je niet overzetten tenzij je de installatie nog op je pc hebt.
soms moet je een plugin installeren. dat doe je met een bestandje nietwaar?
als je dat bestandje nog hebt kan je hem ook op je nieuwe mac installeren.
als je dat bestandje nog hebt kan je hem ook op je nieuwe mac installeren.
Heb je nog een flinke externe schijf liggen? Zo ja, maak met Time Machine een backup
kan je zo alles overzetten naar de nieuwe!
-
RHardtraxx Veteran
heb time machine en een grote schijf, maar zet het liefst niet alles van me mac over maar alleen de dingen die ik egt nodig heb..TakkU wrote:Heb je nog een flinke externe schijf liggen? Zo ja, maak met Time Machine een backupkan je zo alles overzetten naar de nieuwe!
maar ik kan ook bijv.. niet het bestandje van sylenth vinden (de plugin die ik het meest gebruik) je moet die plugins tog ergens kunnen vinden?
Je plugins staan hier:
Schijf root --> Bibliotheek (NIET die van je user account!!) --> Audio --> Plugins --> Components
Je presets uiteraard in de Preset map
Hou er wel rekening mee dat niet alle plugins werken als je ze daar in terug zet. De registratie files staan vaak ergens anders, en dat verschilt per plugin!
Schijf root --> Bibliotheek (NIET die van je user account!!) --> Audio --> Plugins --> Components
Je presets uiteraard in de Preset map
-
RHardtraxx Veteran
dus als ik het goed begrijp als je die map met met plugin components (en presets etc..) op de zelfde plek zet in de nieuwe imac werkt het gewoon?TakkU wrote:Je plugins staan hier:
Je presets uiteraard in de Preset mapHou er wel rekening mee dat niet alle plugins werken als je ze daar in terug zet. De registratie files staan vaak ergens anders, en dat verschilt per plugin!
Nou, dan staan alle plugins er wel weer op, maar dan mis je nog de presets. De presets staan ook in de Audio map. Maar, het probleem bij veel plugins is dat je met de licentie zit. De licentie zal hij namelijk niet meer herkennen!
-
RHardtraxx Veteran
presets komt wel goed, weet waar ze allemaal staan.. maar er is niks aan te doen? want eigenlijk de enige plugin waar ik dat probleem nu zie aankomen is sylenth daar heb ik de licentie niet meer voorTakkU wrote:Nou, dan staan alle plugins er wel weer op, maar dan mis je nog de presets. De presets staan ook in de Audio map. Maar, het probleem bij veel plugins is dat je met de licentie zit. De licentie zal hij namelijk niet meer herkennen!
edit:
heb de originele mail weer gevonden dus heb die licentie van sylenth wel
-
XHardtraxxer
- 99 posts member since 2011
- last seen Aug 2015
Ik had een demo van Ohmicide. Maar die kan maar 6-8 uur gebruikt worden.
Iemand volle versie voor me (A)?
-
RHardtraxx Veteran
kopen misschien?xSk1tz0- wrote:Ik had een demo van Ohmicide. Maar die kan maar 6-8 uur gebruikt worden.
-
XHardtraxxer
- last seen Aug 2015
Zo serieus ben ik nou nog net niet bezigRAW-vizion wrote:kopen misschien?xSk1tz0- wrote:Ik had een demo van Ohmicide. Maar die kan maar 6-8 uur gebruikt worden.
Wil eerst ff beetje kutten voor ik er geld aan uit ga geven aan dit hele gebeuren
-
DArtiest
- 7488 posts member since 2010
- last seen Apr 2019
Google is your best friend 
-
RHardtraxx Veteran
kan iemand helpen?
ik opende net logic en toen kreeg ik een melding dat er 34 invalid plugins waren (al me gekochte plugins dus) dus die kan hij nu niet meer vinden. dus ik ging kijken bij me bibliotheek -> audio -> plugins -> components. en ik kan niet meer kijken in de map ''components'' (ik krijg de melding dat ik daar niet toe bevoegd ben) terwijl ik gewoon admin ben en ik ben ook de enige admin
kan iemand mij alsjeblieft helpen
ik opende net logic en toen kreeg ik een melding dat er 34 invalid plugins waren (al me gekochte plugins dus) dus die kan hij nu niet meer vinden. dus ik ging kijken bij me bibliotheek -> audio -> plugins -> components. en ik kan niet meer kijken in de map ''components'' (ik krijg de melding dat ik daar niet toe bevoegd ben) terwijl ik gewoon admin ben en ik ben ook de enige admin
-
XHardtraxxer
- last seen Aug 2015
Ich habe es gefundenSkedoedelefloeps wrote:Google is your best friend
Kan iemand me helpen? Ik wou drumazon installeren voor Logic, maar telkens als ik het bestand installeer weet ik niet waar ik het terug moet vinden: het is nu een PKG-bestand en als ik het wil installeren doet ie het maar weet ik niet waar ik de geistalleerde versie moet zoeken om deze vervolgens naar components te slepen... 
open het installatie programma nog eens, en kijk waar die m installeert ( C:/ nog wat oid)
Vrij simpel, de map Components heeft andere rechten. Waarschijnlijk is jou account (je zit niet op root) niet bevoegd. Zoek is op internet naar t wijzigen van de rechten binnen OSX, is zat over te vindenRAW-vizion wrote:kan iemand helpen?
ik opende net logic en toen kreeg ik een melding dat er 34 invalid plugins waren (al me gekochte plugins dus) dus die kan hij nu niet meer vinden. dus ik ging kijken bij me bibliotheek -> audio -> plugins -> components. en ik kan niet meer kijken in de map ''components'' (ik krijg de melding dat ik daar niet toe bevoegd ben) terwijl ik gewoon admin ben en ik ben ook de enige admin![]()
@soundhound en DJDeenite
Het is Mac he, dus geen C:\
Als het een .PKG is, is het een installer.. Je hoeft er dus verder niks voor te doen, behalve de installer doorlopen.. Als je dan Logic opent moet Drumazon het gewoon doen!
Last edited by TakkU on 24 May 2011 15:03, edited 1 time in total.
-
RHardtraxx Veteran
maar hoe kan dat ineens veranderen want normaal kan ik er gewoon in!TakkU wrote:Vrij simpel, de map Components heeft andere rechten. Waarschijnlijk is jou account (je zit niet op root) niet bevoegd. Zoek is op internet naar t wijzigen van de rechten binnen OSX, is zat over te vindenRAW-vizion wrote:kan iemand helpen?
ik opende net logic en toen kreeg ik een melding dat er 34 invalid plugins waren (al me gekochte plugins dus) dus die kan hij nu niet meer vinden. dus ik ging kijken bij me bibliotheek -> audio -> plugins -> components. en ik kan niet meer kijken in de map ''components'' (ik krijg de melding dat ik daar niet toe bevoegd ben) terwijl ik gewoon admin ben en ik ben ook de enige admin![]()
en kan daardoor logic ook al die plugins niet meer vinden?
Logic handelt vanuit jou account, niet vanaf root.. Als jou account geen toegang heeft tot die map, heeft Logic dus ook de bevoegdheden niet
Hoe t zo gekomen is weet ik niet, mss moet je even via schijfbeheer je schijfrechten controleren!
-
RHardtraxx Veteran
zal eens kijkenTakkU wrote:Logic handelt vanuit jou account, niet vanaf root.. Als jou account geen toegang heeft tot die map, heeft Logic dus ook de bevoegdheden nietHoe t zo gekomen is weet ik niet, mss moet je even via schijfbeheer je schijfrechten controleren!