Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 20:20 

Hardtraxx Veteran

R-shot schreef:
RAW-vizion schreef:
ik heb een vraag maar er is niet egt een perfect topic voor. dus deze leek me eigenlijk de beste...
mijn vraag is als ik een nieuwe imac koop, en zet logic en al me plugins over van de oude imac naar de nieuwe. kan ik dan gewoon zonder problemen me logic projecten van de oude imac openen op de nieuwe. of gaan er dan dingen mis?

alvast bedankt ^^

het kan wel maar als je samples gebruikt zou je die ook over moeten zetten :)

dat geloof ik niet want samples zet hij bij elk project in een map ''audio files''
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 20:22 

Hardtraxxer

RAW-vizion schreef:
R-shot schreef:
RAW-vizion schreef:
ik heb een vraag maar er is niet egt een perfect topic voor. dus deze leek me eigenlijk de beste...
mijn vraag is als ik een nieuwe imac koop, en zet logic en al me plugins over van de oude imac naar de nieuwe. kan ik dan gewoon zonder problemen me logic projecten van de oude imac openen op de nieuwe. of gaan er dan dingen mis?

alvast bedankt ^^

het kan wel maar als je samples gebruikt zou je die ook over moeten zetten :)

dat geloof ik niet want samples zet hij bij elk project in een map ''audio files''

oja das waar ook xd dat was ik ff vergeten naja dan moet het zoiezo lukken, ik heb het zelf een keer gedaan met cubase, en dat lukte uitstekend.:P
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 20:25 

Hardtraxx Veteran

R-shot schreef:
oja das waar ook xd dat was ik ff vergeten naja dan moet het zoiezo lukken, ik heb het zelf een keer gedaan met cubase, en dat lukte uitstekend.:P

en hoe zit het met de plugins? want heb van de meeste geen cd's dus kan ik die ook gewoon overzetten of hoe zit dat? (miss beetje noob vraag, maar heb zoiets nog nooit gedaan. dus vandaar :P )
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 20:30 

Hardtraxxer

RAW-vizion schreef:
R-shot schreef:

en hoe zit het met de plugins? want heb van de meeste geen cd's dus kan ik die ook gewoon overzetten of hoe zit dat? (miss beetje noob vraag, maar heb zoiets nog nooit gedaan. dus vandaar :P )

ligt eraan, want je hebt plugins waar je alleen een dll voor nodig hebt. aar sommige plugins moet je ook installeren.
de plugins die je moet installeren kan je niet overzetten tenzij je de installatie nog op je pc hebt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 20:42 

Hardtraxx Veteran

R-shot schreef:
RAW-vizion schreef:
R-shot schreef:

ligt eraan, want je hebt plugins waar je alleen een dll voor nodig hebt. aar sommige plugins moet je ook installeren.
de plugins die je moet installeren kan je niet overzetten tenzij je de installatie nog op je pc hebt.

hoe bedoel je ''installatie nog op je pc hebt''?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 20:47 

Hardtraxxer

soms moet je een plugin installeren. dat doe je met een bestandje nietwaar?
als je dat bestandje nog hebt kan je hem ook op je nieuwe mac installeren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 20:49 

Hardtraxx Elite

Heb je nog een flinke externe schijf liggen? Zo ja, maak met Time Machine een backup ;) kan je zo alles overzetten naar de nieuwe!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 20:53 

Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
Heb je nog een flinke externe schijf liggen? Zo ja, maak met Time Machine een backup ;) kan je zo alles overzetten naar de nieuwe!

heb time machine en een grote schijf, maar zet het liefst niet alles van me mac over maar alleen de dingen die ik egt nodig heb..
maar ik kan ook bijv.. niet het bestandje van sylenth vinden (de plugin die ik het meest gebruik) je moet die plugins tog ergens kunnen vinden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 20:56 

Hardtraxx Elite

Je plugins staan hier:

Schijf root --> Bibliotheek (NIET die van je user account!!) --> Audio --> Plugins --> Components

Je presets uiteraard in de Preset map ;) Hou er wel rekening mee dat niet alle plugins werken als je ze daar in terug zet. De registratie files staan vaak ergens anders, en dat verschilt per plugin!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 21:03 

Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
Je plugins staan hier:

Schijf root --> Bibliotheek (NIET die van je user account!!) --> Audio --> Plugins --> Components

Je presets uiteraard in de Preset map ;) Hou er wel rekening mee dat niet alle plugins werken als je ze daar in terug zet. De registratie files staan vaak ergens anders, en dat verschilt per plugin!

dus als ik het goed begrijp als je die map met met plugin components (en presets etc..) op de zelfde plek zet in de nieuwe imac werkt het gewoon?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 21:16 

Hardtraxx Elite

Nou, dan staan alle plugins er wel weer op, maar dan mis je nog de presets. De presets staan ook in de Audio map. Maar, het probleem bij veel plugins is dat je met de licentie zit. De licentie zal hij namelijk niet meer herkennen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 21:20 

Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
Nou, dan staan alle plugins er wel weer op, maar dan mis je nog de presets. De presets staan ook in de Audio map. Maar, het probleem bij veel plugins is dat je met de licentie zit. De licentie zal hij namelijk niet meer herkennen!

presets komt wel goed, weet waar ze allemaal staan.. maar er is niks aan te doen? want eigenlijk de enige plugin waar ik dat probleem nu zie aankomen is sylenth daar heb ik de licentie niet meer voor :/

edit:
heb de originele mail weer gevonden dus heb die licentie van sylenth wel :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2011 16:46 

Hardtraxxer

Ik had een demo van Ohmicide. Maar die kan maar 6-8 uur gebruikt worden.
Iemand volle versie voor me (A)?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2011 16:51 

Hardtraxx Veteran

xSk1tz0- schreef:

kopen misschien? ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2011 16:59 

Hardtraxxer

RAW-vizion schreef:
xSk1tz0- schreef:

kopen misschien? ;)

Zo serieus ben ik nou nog net niet bezig :x
Wil eerst ff beetje kutten voor ik er geld aan uit ga geven aan dit hele gebeuren
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2011 17:13 

Artiest

Google is your best friend :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2011 17:39 

Hardtraxx Veteran

kan iemand helpen?
ik opende net logic en toen kreeg ik een melding dat er 34 invalid plugins waren (al me gekochte plugins dus) dus die kan hij nu niet meer vinden. dus ik ging kijken bij me bibliotheek -> audio -> plugins -> components. en ik kan niet meer kijken in de map ''components'' (ik krijg de melding dat ik daar niet toe bevoegd ben) terwijl ik gewoon admin ben en ik ben ook de enige admin :huh:
kan iemand mij alsjeblieft helpen :surrender:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2011 18:45 

Hardtraxxer

Skedoedelefloeps schreef:
Google is your best friend :thumbup:

Ich habe es gefunden
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2011 19:21 

Hardtraxxer

Kan iemand me helpen? Ik wou drumazon installeren voor Logic, maar telkens als ik het bestand installeer weet ik niet waar ik het terug moet vinden: het is nu een PKG-bestand en als ik het wil installeren doet ie het maar weet ik niet waar ik de geistalleerde versie moet zoeken om deze vervolgens naar components te slepen... :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2011 10:31 

Hardtraxxer

open het installatie programma nog eens, en kijk waar die m installeert ( C:/ nog wat oid)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2011 15:00 

Hardtraxx Elite

RAW-vizion schreef:
kan iemand helpen?
ik opende net logic en toen kreeg ik een melding dat er 34 invalid plugins waren (al me gekochte plugins dus) dus die kan hij nu niet meer vinden. dus ik ging kijken bij me bibliotheek -> audio -> plugins -> components. en ik kan niet meer kijken in de map ''components'' (ik krijg de melding dat ik daar niet toe bevoegd ben) terwijl ik gewoon admin ben en ik ben ook de enige admin :huh:

Vrij simpel, de map Components heeft andere rechten. Waarschijnlijk is jou account (je zit niet op root) niet bevoegd. Zoek is op internet naar t wijzigen van de rechten binnen OSX, is zat over te vinden :thumbup:

@soundhound en DJDeenite

Het is Mac he, dus geen C:\

Als het een .PKG is, is het een installer.. Je hoeft er dus verder niks voor te doen, behalve de installer doorlopen.. Als je dan Logic opent moet Drumazon het gewoon doen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2011 15:02 

Hardtraxx Elite

Kak.. Druk op quote ipv edit... >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2011 15:03 

Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
RAW-vizion schreef:
kan iemand helpen?

Vrij simpel, de map Components heeft andere rechten. Waarschijnlijk is jou account (je zit niet op root) niet bevoegd. Zoek is op internet naar t wijzigen van de rechten binnen OSX, is zat over te vinden :thumbup:

maar hoe kan dat ineens veranderen want normaal kan ik er gewoon in!
en kan daardoor logic ook al die plugins niet meer vinden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2011 15:04 

Hardtraxx Elite

Logic handelt vanuit jou account, niet vanaf root.. Als jou account geen toegang heeft tot die map, heeft Logic dus ook de bevoegdheden niet ;) Hoe t zo gekomen is weet ik niet, mss moet je even via schijfbeheer je schijfrechten controleren!
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2011 15:06 

Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
Logic handelt vanuit jou account, niet vanaf root.. Als jou account geen toegang heeft tot die map, heeft Logic dus ook de bevoegdheden niet ;) Hoe t zo gekomen is weet ik niet, mss moet je even via schijfbeheer je schijfrechten controleren!

zal eens kijken ^^
Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner