Zou iemand mij met zoveel mogelijk details kunnen uitleggen hoe je een lekkere sub krijgt??
hoop dat iemand het weet!:D
grtz
grtz
Nexus-Bass-Basic sineJannickF wrote:Zou iemand mij met zoveel mogelijk details kunnen uitleggen hoe je een lekkere sub krijgt??
grtz
Dit dus. Ik denk dat hij bedoeld binnen een kick. Sleutel daarin ligt gewoon bij het goed gebalanceerd eq-en, evt compressie, en niet alles almaar tot +1000db willen oppompen.marsiascout wrote:Gewoon een sine wave op een lage toon is al bass.
Oke compressie, daar had ik nog niet aan gedacht.baronpilsener wrote:Dit dus. Ik denk dat hij bedoeld binnen een kick. Sleutel daarin ligt gewoon bij het goed gebalanceerd eq-en, evt compressie, en niet alles almaar tot +1000db willen oppompen.marsiascout wrote:Gewoon een sine wave op een lage toon is al bass.
inderdaad opslaan als sample (hoeft niet persee maar is wel zo handigTingting wrote:Wat is nou een goede manier om een FX kick te maken?
Vind mijn mid intros altijd een beetje kaal en wie weet is de FX kick wat mist
Ik las hier een keer dat die synth met NI Massive is gemaakt.R-shot wrote:ik zit zo een beetje te luistere naar b-front - inner creativity.
nu vraag ik me echt af hoe zo een soort synth is gemaakt, want het is niet zo standaart hardstyle synth.
ik zat zelf te denken aan een voerstuurd zaagtandje met een vst erop. maar welke en waarvoor
misschien heeft iemand een idee hoe het moet om zo soort sound te maken?
okee vet man ik ga dan maar is de demo downloaden en kijken of er wat vets uit te krijgen isJosh-T wrote:Ik las hier een keer dat die synth met NI Massive is gemaakt.R-shot wrote:ik zit zo een beetje te luistere naar b-front - inner creativity.
nu vraag ik me echt af hoe zo een soort synth is gemaakt, want het is niet zo standaart hardstyle synth.
ik zat zelf te denken aan een voerstuurd zaagtandje met een vst erop. maar welke en waarvoor
Heb zelf met die synth een soortgelijk intro geluid als die van Awake gemaakt, je kan er best wel "andere" geluiden mee maken vind ik.
Geluid kun je gewoon gebruiken.Tingting wrote:Hmm, Ik heb een geluidje dat erg lijkt op een geluidje die coone wel eens zou kunnen gebruiken.
Is het ''copyright'' dinges ofso? of mag iedereen ieder bepaald geluidje wel gebruiken, mits het orgineel blijft.
Dus niet dat je alles gaat nabouwen ofzo?
Haha mijn fx kicks zijn altijd gewoon een normale kick die ik al een keer eerder gemaakt heb, maar dan met een eq vooraf met een hoge piek (20/30 DB) tussen de 200 en 1000, werkt primaTingting wrote:Wat is nou een goede manier om een FX kick te maken?
Vind mijn mid intros altijd een beetje kaal en wie weet is de FX kick wat mist
ik denk dat zn virus er ook voor gebruikt isR-shot wrote:ik zit zo een beetje te luistere naar b-front - inner creativity.
ja kan natuurlijk ookfullfocus wrote:ik denk dat zn virus er ook voor gebruikt isR-shot wrote:ik zit zo een beetje te luistere naar b-front - inner creativity.
het kan wel maar als je samples gebruikt zou je die ook over moeten zettenRAW-vizion wrote:ik heb een vraag maar er is niet egt een perfect topic voor. dus deze leek me eigenlijk de beste...
mijn vraag is als ik een nieuwe imac koop, en zet logic en al me plugins over van de oude imac naar de nieuwe. kan ik dan gewoon zonder problemen me logic projecten van de oude imac openen op de nieuwe. of gaan er dan dingen mis?
alvast bedankt