Active topics in Producer's Corner

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 29 minutes ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 4 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 16 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 5 days ago
Hardtraxxer
835 posts member since 2010
last seen Oct 2015
Zou iemand mij met zoveel mogelijk details kunnen uitleggen hoe je een lekkere sub krijgt??

hoop dat iemand het weet!:D

grtz
L
Hardtraxxer
855 posts member since 2010
last seen Dec 2014
JannickF wrote:Zou iemand mij met zoveel mogelijk details kunnen uitleggen hoe je een lekkere sub krijgt??

hoop dat iemand het weet!:D

grtz
Nexus-Bass-Basic sine :P
Hardtraxx Addict
1319 posts member since 2010
last seen Feb 2016
Gewoon een sine wave op een lage toon is al bass.
Hardtraxxer
209 posts member since 2010
last seen Dec 2012
marsiascout wrote:Gewoon een sine wave op een lage toon is al bass.
Dit dus. Ik denk dat hij bedoeld binnen een kick. Sleutel daarin ligt gewoon bij het goed gebalanceerd eq-en, evt compressie, en niet alles almaar tot +1000db willen oppompen.
Hardtraxxer
835 posts member since 2010
last seen Oct 2015
baronpilsener wrote:
marsiascout wrote:Gewoon een sine wave op een lage toon is al bass.
Dit dus. Ik denk dat hij bedoeld binnen een kick. Sleutel daarin ligt gewoon bij het goed gebalanceerd eq-en, evt compressie, en niet alles almaar tot +1000db willen oppompen.
Oke compressie, daar had ik nog niet aan gedacht.
Ik bedoel inderdaad sub onder een kick... En hoe je die lekker vol kan krijgen.
Ga wel es probere te compressen.

thx
Hardtraxxer
306 posts member since 2009
last seen Oct 2011
die sub ga je daar niet krijgen met compressen

boost stukjes zo rond de 50-200, of druk stukken die er omheen zitten weg ;)
T
Hardtraxxer
65 posts member since 2011
last seen Nov 2013
Wat is nou een goede manier om een FX kick te maken?
Vind mijn mid intros altijd een beetje kaal en wie weet is de FX kick wat mist :)
F
Hardtraxxer
215 posts member since 2011
last seen Feb 2013
ik sla meestal gewoon een sample van mijn kick op, laad hem opnieuw en bewerk hem dan met camelphat :) daarmee zou het moeten lukken
Hardtraxxer
190 posts member since 2010
last seen Mar 2014
Tingting wrote:Wat is nou een goede manier om een FX kick te maken?
Vind mijn mid intros altijd een beetje kaal en wie weet is de FX kick wat mist :)
inderdaad opslaan als sample (hoeft niet persee maar is wel zo handig :P)
dan stop je er een campelphat op en zet je alles uit behalve je mm filter, de mm filter zet je op lowpass of highpass (wat je zelf leuk vind) je zet dan de res omhoog, als je nu aan de knop "env" draait begin je een fx kick te horen.

succes :thumbsup:
Hardtraxxer
last seen Mar 2014
ik zit zo een beetje te luistere naar b-front - inner creativity.
nu vraag ik me echt af hoe zo een soort synth is gemaakt, want het is niet zo standaart hardstyle synth.
ik zat zelf te denken aan een voerstuurd zaagtandje met een vst erop. maar welke en waarvoor :P
misschien heeft iemand een idee hoe het moet om zo soort sound te maken?
Hardtraxx Elite
2281 posts member since 2008
last seen Apr 2021
Voor FX Kicks kant ook leuk zijn om een filter te plaatsen (Kan evt ook met camelphat, heeft ook filters ;) ) voordat je een aantal andere distortions gebruikt!
T
Hardtraxxer
last seen Nov 2013
kga het eens proberen, thx
Hardtraxx Veteran
14127 posts member since 2008
last seen 15 hours ago
R-shot wrote:ik zit zo een beetje te luistere naar b-front - inner creativity.
nu vraag ik me echt af hoe zo een soort synth is gemaakt, want het is niet zo standaart hardstyle synth.
ik zat zelf te denken aan een voerstuurd zaagtandje met een vst erop. maar welke en waarvoor :P
Ik las hier een keer dat die synth met NI Massive is gemaakt.

Heb zelf met die synth een soortgelijk intro geluid als die van Awake gemaakt, je kan er best wel "andere" geluiden mee maken vind ik.
Hardtraxxer
last seen Mar 2014
Josh-T wrote:
Ik las hier een keer dat die synth met NI Massive is gemaakt.

Heb zelf met die synth een soortgelijk intro geluid als die van Awake gemaakt, je kan er best wel "andere" geluiden mee maken vind ik.
okee vet man ik ga dan maar is de demo downloaden en kijken of er wat vets uit te krijgen is ;)

edit : komen zeker vette geluiden uit! thanks voor de tip :P
T
Hardtraxxer
last seen Nov 2013
Hmm, Ik heb een geluidje dat erg lijkt op een geluidje die coone wel eens zou kunnen gebruiken.
Is het ''copyright'' dinges ofso? of mag iedereen ieder bepaald geluidje wel gebruiken, mits het orgineel blijft.
Dus niet dat je alles gaat nabouwen ofzo? :P
D
Artiest
7488 posts member since 2010
last seen Apr 2019
Tingting wrote:Hmm, Ik heb een geluidje dat erg lijkt op een geluidje die coone wel eens zou kunnen gebruiken.
Is het ''copyright'' dinges ofso? of mag iedereen ieder bepaald geluidje wel gebruiken, mits het orgineel blijft.
Dus niet dat je alles gaat nabouwen ofzo? :P
Geluid kun je gewoon gebruiken.
Hardtraxxer
226 posts member since 2010
last seen Dec 2012
geluidEN mag je gewoon gebruiken, vocalen niet. je mag ook niet allemaal dezelfde geluiden in dezelfde volgorde gebruiken.
Hardtraxxer
209 posts member since 2010
last seen Dec 2012
Tingting wrote:Wat is nou een goede manier om een FX kick te maken?
Haha mijn fx kicks zijn altijd gewoon een normale kick die ik al een keer eerder gemaakt heb, maar dan met een eq vooraf met een hoge piek (20/30 DB) tussen de 200 en 1000, werkt prima :D Vervolgens samplen, wat reversen, highpassje erop en wat reverb/delay, en BAM!
Voorbeeldje: http://www.speedyshare.com/files/284520 ... riff_1.mp3
E
Hardtraxxer
68 posts member since 2011
last seen Mar 2026
Ik heb een vraagje, ik heb een kick gemaakt, opgeslagen als wav.
Dan open ik fruity loops, dan laad ik hem, dan zet ik time op 0, en plaats ik er 4 achter elkaar zeg maar in een pattern. Maar na elk pattern ( dus na 4 kicks ) gaat de kick steeds harder.
Weet iemand waardoor dit komt/ en hoe ik dit op kan lossen?

mvg epic kick
L
Hardtraxxer
855 posts member since 2010
last seen Dec 2014
Klik op de je sample van de kick, en vink 'use loop points' uit :)
E
Hardtraxxer
68 posts member since 2011
last seen Mar 2026
Hij stond bij mij uit, en heb hem aangevinkt, nu doet ie het goed. Bedankt ! :worship:
F
Hardtraxxer
215 posts member since 2011
last seen Feb 2013
ik denk dat zn virus er ook voor gebruikt is
Hardtraxxer
last seen Mar 2014
fullfocus wrote:
ik denk dat zn virus er ook voor gebruikt is
ja kan natuurlijk ook :P in ieder geval komt er met wat hij ook gebruikt een gruwelijke sound uit :P
R
Hardtraxx Veteran
6778 posts member since 2010
ik heb een vraag maar er is niet egt een perfect topic voor. dus deze leek me eigenlijk de beste...
mijn vraag is als ik een nieuwe imac koop, en zet logic en al me plugins over van de oude imac naar de nieuwe. kan ik dan gewoon zonder problemen me logic projecten van de oude imac openen op de nieuwe. of gaan er dan dingen mis?

alvast bedankt ^^
Hardtraxxer
last seen Mar 2014
RAW-vizion wrote:ik heb een vraag maar er is niet egt een perfect topic voor. dus deze leek me eigenlijk de beste...
mijn vraag is als ik een nieuwe imac koop, en zet logic en al me plugins over van de oude imac naar de nieuwe. kan ik dan gewoon zonder problemen me logic projecten van de oude imac openen op de nieuwe. of gaan er dan dingen mis?

alvast bedankt ^^
het kan wel maar als je samples gebruikt zou je die ook over moeten zetten :)