Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2011 00:30 

Hardtraxx Addict

Epic Kick schreef:
Ik heb een vraagje , beetje heel zielig eigenlijk maar goed :')
Wat is eigenlijk het verschil tussen een bassline en een kick ? En wanneer gebruik je eigenlijk een bassline?
En heeft iemand misschien een voorbeeld waar je het verschil goed kunt horen? :P
Sorry voor deze noob vraag maar ik begin pas net een beetje met cubase/fruity loops :P

De kick bestaat uit een aantal layers, o.a. Punch, Bass, Tail. Door deze herhaaldelijk achter elkaar af te spelen (4/4 Beats), krijg een bassline.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2011 12:17 

Hardtraxxer

Een kick bestaat niet perse uit meerdere layers. In Sylenth (eigenlijk iedere synthesizer) kan je een hardstyle kick maken door enkel de pitch van een aantal sinus golven de moduleren en die vervolgens te oversturen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2011 12:24 

Artiest

Markienl schreef:
Een kick bestaat niet perse uit meerdere layers. In Sylenth (eigenlijk iedere synthesizer) kan je een hardstyle kick maken door enkel de pitch van een aantal sinus golven de moduleren en die vervolgens te oversturen.

het is wat je zelf het beste vindt werken natuurlijk. Het gaat hem hier denk ik meer om de uitleg uit welke delen een kick bestaat en daarbij is het handiger duidelijk aan te geven welke sound wat veroorzaakt in je kick (tok, tail, sub, stomp etc.).
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2011 13:24 

Hardtraxxer

Oke, dus bijvoorbeeld hier http://www.youtube.com/watch?v=kjUTXkeTANc

Hoor ik op 0:45 de bassline zeg maar, en op 3:20 hoor ik een kick?
Want wat ik op 0:45 hoor daar zit een stukje achteraan zeg maar ( volgens mij noemen jullie dat de tail? ) en op 3:20 hoor ik alleen een kick? Bedankt voor jullie reactie trouwens :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2011 14:02 

Hardtraxx Addict

Epic Kick schreef:
Oke, dus bijvoorbeeld hier http://www.youtube.com/watch?v=kjUTXkeTANc

Hoor ik op 0:45 de bassline zeg maar, en op 3:20 hoor ik een kick?
Want wat ik op 0:45 hoor daar zit een stukje achteraan zeg maar ( volgens mij noemen jullie dat de tail? ) en op 3:20 hoor ik alleen een kick? Bedankt voor jullie reactie trouwens :D

Nee, je interpreteerd het verkeerd.

http://www.youtube.com/watch?v=oOJReA_kscg
Op 0:45 hoor je één kick.
Op 1:12 word het geluid van op 0:45 steeds herhaald.
Een bassline is GEEN geluid, het is een achterelkaarzetting van kicks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2011 17:40 

Hardtraxxer

Hey people,

Iemand die het leuk lijkt vocals in te spreken:)? heb zelf namelijk geen goeie microfoon....
PM mij maar als het je wat lijkt!!
greetz
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2011 10:24 

Hardtraxx Addict

Weer een noob-vraag van mijn kant :P

Wat is nou eigenlijk een LFO ?
En hoe gebruik je het ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2011 13:43 

Hardtraxx Elite

Een LFO is een Low Frequency Oscillator. Wat het in houdt, het is een een osc, maar met een heel erg lage frequentie. Frequenties die je niet kan horen. Waar een LFO voor wordt gebruikt is modulatie. Je koppelt een LFO bijvoorbeeld aan de pitch van je synth, waardoor je pitch verandert volgens de LFO. Als je een sinusgolf selecteerd voor de LFO, zal de pitch dus langzaam op en neer gaan, afhankelijk van de snelheid van de LFO.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2011 08:56 

Hardtraxxer

Hey iedereen,

In het project op FL studio 10 waar ik mee bezig ben krijg ik een aantal plugins niet meer geladen.
Er staat dan dat ze mischien verkeerd geinstalleerd zijn. Ik krijg ze wel geladen als ik een nieuw project maak.
Weet iemand hoe dit op te lossen is?

Het betreft cracked copies, die het voorheen prima gedaan zijn.

ps: Ik ga ze voorlopig niet kopen, dat komt (zeker) wel als ik uit de oefen fase ben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2011 08:56 

Hardtraxxer

Hey iedereen,

In het project op FL studio 10 waar ik mee bezig ben krijg ik een aantal plugins niet meer geladen.
Er staat dan dat ze mischien verkeerd geinstalleerd zijn. Ik krijg ze wel geladen als ik een nieuw project maak.
Weet iemand hoe dit op te lossen is?

Het betreft cracked copies, die het voorheen prima gedaan zijn.

ps: Ik ga ze voorlopig niet kopen, dat komt (zeker) wel als ik uit de oefen fase ben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2011 10:35 

Hardtraxxer

dan komt het probleem toch echt doordat dat je een illegale versie hebt.

geupdate versie downloaden ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2011 10:37 

Artiest

Lijkt me sterk dat het ligt aan eventuele updates, lijkt me dat er een fout is in het project.
met illegaal spul weetje het nooit, maar dan kan er zomaar een error zijn geweest die het project voor je verpest.
Wat als je een nieuw project opent (dan doen ze het wel zei je) en vervolgens gewoon een paar plug ins erin zet met her en der wat noten en dat op slaat.
FL afsluiten en het project opnieuw openen, geeft hij dan ook een error?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2011 10:42 

Hardtraxxer

Skedoedelefloeps schreef:
Lijkt me sterk dat het ligt aan eventuele updates, lijkt me dat er een fout is in het project.
met illegaal spul weetje het nooit, maar dan kan er zomaar een error zijn geweest die het project voor je verpest.
Wat als je een nieuw project opent (dan doen ze het wel zei je) en vervolgens gewoon een paar plug ins erin zet met her en der wat noten en dat op slaat.
FL afsluiten en het project opnieuw openen, geeft hij dan ook een error?

Yep, de error blijft voorkomen in het project waar ik aan werk.
Ik kan inderdaad in andere projecten gewoon de vsts openen.... (het betreft: warmverb,gladiator,filterbank)... Dus allemaal van Tone2.....

Overgens de al eerder geopende van die vsts doen het nog prima in het project, kan er nog alles mee doen.
Ik kan alleen geen nieuwe erbij openen
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2011 10:45 

Artiest

Lijkt me dat er een error zit in het project en wat als je het gewoon door blijft laden.
Opent hij het project wel alleen niet de plug ins?
Dan kun je ze eventueel allemaal replacen voor dezelfde plug in (daar niks aan veranderen) en dan opnieuw opslaan.
Afsluiten en weer openen en dan je plug ins weer zo zetten zoals je ze had (hoop ik voor je dat je die standen als presets hebt opgeslagen.)
Maar dan moet het wel zo zijn dat je het project wel kunt openen, op de plug ins na natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2011 10:48 

Hardtraxxer

Lijkt me dat er een error zit in het project en wat als je het gewoon door blijft laden.
Opent hij het project wel alleen niet de plug ins?
Dan kun je ze eventueel allemaal replacen voor dezelfde plug in (daar niks aan veranderen) en dan opnieuw opslaan.
Afsluiten en weer openen en dan je plug ins weer zo zetten zoals je ze had (hoop ik voor je dat je die standen als presets hebt opgeslagen.)
Maar dan moet het wel zo zijn dat je het project wel kunt openen, op de plug ins na natuurlijk.

Het project opent prima.
Ook werkt gladiator nog bijvoorbeeld voor mijn lead, inclusief filterbank die als effect erop zit.
Maar als ik een nieuwe filterbank effect erop zet kan die hem niet laden omdat hij waarschijnlijk fout geinstalleerd is, er komt dan gewoon een wrapper.. En daarna soms nog een vialotion error.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2011 10:51 

Artiest

Apart, ik zou het echt niet weten, illegaal spul kent altijd wel issues >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2011 10:53 

Hardtraxxer

Apart, ik zou het echt niet weten, illegaal spul kent altijd wel issues >.<

Blijkbaar... Mischien dan maar opnieuw installeren.
Hoe kan ik het beste plugins de-installe? Gewoon uit de vst(plugin) map : Klik->Delete ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2011 10:55 

Artiest

gewoon naar de map en uninstalle, verschilt per plug in.
Beste is gewoon uninstalle, anders alles deleten ja.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2011 10:55 

Hardtraxxer

Oke, dankjewel voor de (snelle) antwoorden :thumbup: .
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2011 11:01 

Artiest

JannickF schreef:

Agh werk, niet veel te doen, loop voor op schema dus :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2011 11:19 

Hardtraxxer

JannickF schreef:

Agh werk, niet veel te doen, loop voor op schema dus :lol:

Nice, ongeveer hetzelfde geld hier op het mbo... Alleen is hier weinig om voor op schema te lopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2011 21:38 

Hardtraxxer

Wat is nou een goede plugin om screeches en andere geluidjes te maken voor bijv. intro's?
En hoe maak je dit?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2011 21:40 

Hardtraxxer

Celis schreef:
Wat is nou een goede plugin om screeches en andere geluidjes te maken voor bijv. intro's?
En hoe maak je dit?

Sylenth1 word volgens mij veel gebruikt voor screeches... Met een sawtooth en wat detune heb je al snel een screech... Maar om echt een vette/orginele met een eigen sound te maken?-... dat is voor mij ook nog geheim..
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2011 21:58 

Hardtraxx Elite

JannickF schreef:
Celis schreef:
En hoe maak je dit?

Sylenth1 word volgens mij veel gebruikt voor screeches... Met een sawtooth en wat detune heb je al snel een screech... Maar om echt een vette/orginele met een eigen sound te maken?-... dat is voor mij ook nog geheim..

Een vette originele eigen sound maken kan natuurlijk ook niet uitgelegd worden.. ;) 1 ding, een screech kan echt tot leven komen door de effecten die je er nog overheen zet ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2011 22:13 

Hardtraxxer

True, effecten zoals phasers, chorus, flangers en distortions doen t vaak erg goed. ;)

Edit: glitchen werk ook best prettig =D
Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner