Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2011 17:32 

Artiest

RAW-vizion schreef:
of gewoon geen break ;) kunnen de mensen gewoon ongehinderd door stampen :P

Jij leeft in 2001?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2011 19:15 

Hardtraxx Addict

Wauw wat een kansloze post. Hoezo zou iedere track persé een break moeten hebben? Net alsof een track zonder break maken direct achterhaald is. :')

Nee laten we vooral vanaf nu zoveel mogelijk tracks met hetzelfde concept maken! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2011 19:41 

Hardtraxxer

Nee die post van Raw vision sloeg nergens op, wat hebben mensen aan die post, er wordt toch gevraagd hoe je een break maakt? en dan krijg je als antwoord "of je maakt geen break" >.< skedoedelefloeps duid alleen met zijn post aan dat 9/10 hedendaagse tracks een break hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2011 20:01 

Hardtraxx Addict

Nee, zijn post suggereert dat tracks een break móeten hebben en dat het anders achterhaald is ofzo.

Of Raw Vision zijn post ergens op sloeg is niet eens het punt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2011 20:07 

Hardtraxxer

hidde schreef:
Nee, zijn post suggereert dat tracks een break móeten hebben en dat het anders achterhaald is ofzo.

Of Raw Vision zijn post ergens op sloeg is niet eens het punt.

ooh, dus als skedoedelefloeps een post maakt die naar jouw mening bullshit is is het wel een punt en als raw vision dat doet niet :/ ? En waar haal jij het vandaan dat track volgens hem een break moeten hebben? het is gewoon een feit dat oudere track uit 2001 idd meer door stampen was zonder breaks. dus die comments van skedoedelefloeps slaat wel dergelijk ergens op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2011 21:03 

Hardtraxx Veteran

ik suggereer alleen maar dat niet elke track een break hoeft te hebben, bijna alle hedendaagse tracks hebben een break.
en veel mensen lopen dan te klagen dat veel HS tracks tegenwoordig ''13 in een dozijn'' zijn en dat de breaks te lang zijn, en dan zeg ik dan doe je een keer geen break om er wat apart van te maken. en dan word er gezegd jij leeft in 2001 ofzo :')

dus als ik het goed begrijp zijn hedendaagse tracks teveel het zelfde (benadruk hier juist op dat elke track een break heb) en als ik dan zeg van maak er bijv.. iets anders van zonder een break of iets dergelijks, dan is het achterhaald.. hoe moet HS tegenwoordig dan zijn volgens jullie?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2011 21:37 

Hardtraxxer

Ik zeg dat veel hedendaagse tracks een break hebben jah, of dat goed of slecht is moet je lekker zelf weten ;) Ik vind een break persoonlijk altijd erg lekker. Jammer voor mensen die dat niet vinden. ieder ten slotte zijn mening.

En alsnog waarom reageer je in vredes naam met "of je maakt geen break" als iemand vraagt hoe je een break maakt >.< ? de persoon laat dan tog merken dat hij juist wel een break wil.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2011 22:08 

Hardtraxx Elite

Misschien een idee om niet door te blijven zeuren over het feit of een post wel of geen nut heeft, maar gewoon terugkomen op het onderwerp?

Breaks zitten tegenwoordig vaak in elkaar dmv een aantal akkoorden, met wat strings en pads etc.. Gooi er wat effecten bij, evt vocalen, en zorg dat het lekker aansluit op de rest ;) Klinkt misschien vrij kort door de bocht, maar er is niet 1 goeie manier om een break te maken. Het is heel erg afhankelijk van wat voor Intro je hebt, en wat je climax is!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2011 13:39 

Hardtraxx Elite

RAW-vizion schreef:
ik suggereer alleen maar dat niet elke track een break hoeft te hebben, bijna alle hedendaagse tracks hebben een break.
en veel mensen lopen dan te klagen dat veel HS tracks tegenwoordig ''13 in een dozijn'' zijn en dat de breaks te lang zijn, en dan zeg ik dan doe je een keer geen break om er wat apart van te maken. en dan word er gezegd jij leeft in 2001 ofzo :')

dus als ik het goed begrijp zijn hedendaagse tracks teveel het zelfde (benadruk hier juist op dat elke track een break heb) en als ik dan zeg van maak er bijv.. iets anders van zonder een break of iets dergelijks, dan is het achterhaald.. hoe moet HS tegenwoordig dan zijn volgens jullie?

+1
Er is toch geen 'check-list' van dingen waar een hardstyle track aan moet voldoen ofzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2011 18:13 

Hardtraxxer

die is er ja, er zijn gewoon bepaalde elementen die een track moet hebben. een break is daar niet perse 1 van. maar tegenwoordig wordt het wel veel gedaan ja, of vind jij van niet dan? geen break in een track werd vroeger gewoon meer gedaan, en is daarom niet heel erg actueel naar mijn mening.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2011 19:23 

Hardtraxx Addict

als je zo gaat denken gaat tot en met 2030 iedere hs track een blije break met enorm lange melodie hebben etc.

Goede instelling!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2011 20:58 

Hardtraxxer

Een break is meestal een goede factor maar in sommige tracks mag je gewoon keihard doorbeuken hoor, is niks mis mee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2011 21:29 

Hardtraxxer

hidde schreef:
als je zo gaat denken gaat tot en met 2030 iedere hs track een blije break met enorm lange melodie hebben etc.

Goede instelling!

Dat is iets dat voor iedereen verschillend is toch? :') ik vind lange euforische melodieën samen met een break erg mooi en fijn jah. wie ben jij om dat als slecht neer te zetten :/ Denk eens is ff na voordat je onzin uit gaat lopen uitkramen man.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2011 21:33 

Hardtraxx Veteran

Markienl schreef:
hidde schreef:

Goede instelling!

Dat is iets dat voor iedereen verschillend is toch? :') ik vind lange euforische melodieën samen met een break erg mooi en fijn jah. wie ben jij om dat als slecht neer te zetten :/ Denk eens is ff na voordat je onzin uit gaat lopen uitkramen man.

niks mis mee alleen dat is nooit egt de bedoeling van HS geweest ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2011 21:51 

Hardtraxxer

Tja, het grote publiek wil nu eenmaal zoiets. Lijkt mij op zich niet zo onlogisch, denk niet dat veel mensen raw hardstyle echt goed vinden, maar wel die euforische tracks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2011 21:51 

Hardtraxxer

RAW-vizion schreef:
Markienl schreef:
hidde schreef:

Goede instelling!

wat is wel de bedoeling van hs geweest vraag ik me dan af..
ik denk feestmuziek op 150 bpm waarbij de kick erboven uitsteekt, en de rest mag zelf worden ingevuld zolang het maar lekker klinkt.

iedereen vult het anders in, is helemaal niets mis mee. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2011 22:27 

Hardtraxxer

Idd zeg, wie bepaalt of iets de bedoeling voor hardstyle is? Imo moet in muziek productie alles kunnen zolang het maar de kenmerkende aspecten van een stijl behoud. In het geval van hardstyle dus de kick / reversed bass met euforische of aggresieve sounds.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2011 01:21 

Artiest

hidde schreef:
Wauw wat een kansloze post. Hoezo zou iedere track persé een break moeten hebben? Net alsof een track zonder break maken direct achterhaald is. :')

Nee laten we vooral vanaf nu zoveel mogelijk tracks met hetzelfde concept maken! :thumbsup:

Meneer wijsheid hier, komt met een kapsones smiley, mensen moeten dat ding hier gewoon eens niet gebruiken.
We weten allemaal dat jij in de baarmoeder begon met het luisteren van gabber plaatjes ofzo en sindsdien geilt op alles van vroeger en tegenwoordig weinig goeds meer ziet in de wereld.
Jij maakt de dingen zoals jij het wilt, de rest zoals zij het willen. Ik ken geen 1 plaat die 5 minuten lang een kick kent en een break hoort er bij, kort of lang, een climax is het hoogtepunt dat je bereikt door ernaartoe te werken en een break is opbouwen my friend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2011 11:00 

Hardtraxxer

Skedoedelefloeps schreef:
hidde schreef:

Meneer wijsheid hier, komt met een kapsones smiley, mensen moeten dat ding hier gewoon eens niet gebruiken.
We weten allemaal dat jij in de baarmoeder begon met het luisteren van gabber plaatjes ofzo en sindsdien geilt op alles van vroeger en tegenwoordig weinig goeds meer ziet in de wereld.
Jij maakt de dingen zoals jij het wilt, de rest zoals zij het willen. Ik ken geen 1 plaat die 5 minuten lang een kick kent en een break hoort er bij, kort of lang, een climax is het hoogtepunt dat je bereikt door ernaartoe te werken en een break is opbouwen my friend.

Waarom zo'n agressieve toon tegen hem? Hij zegt helemaal niks verkeerd. Jullie hebben beide gelijk en geen van beide kanten kan hier gelijk hebben aangezien het alletwee kan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2011 11:51 

Artiest

Niks agressief, lees het nog maar een keer. Assertief, niet agressief.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2011 15:54 

Hardtraxx Addict

RAW-vizion schreef:

Er is nooit een bedoeling van hardstyle geweest.

Hardstyle is gewoon een muziekstijl die uit andere stijlen is ontwikkeld en zicht blijft ontwikkelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2011 13:50 

Hardtraxx Elite

Markienl schreef:
die is er ja, er zijn gewoon bepaalde elementen die een track moet hebben. een break is daar niet perse 1 van. maar tegenwoordig wordt het wel veel gedaan ja, of vind jij van niet dan? geen break in een track werd vroeger gewoon meer gedaan, en is daarom niet heel erg actueel naar mijn mening.

Er zijn inderdaad bepaalde elementen. Maar dat betekend niet dat er een lijstje is dat je afgaat van dingen die er in MOETEN. Als producer zijn de mogelijkheden oneindig. Als het maar een beetje mixt met de rest van de nummers in je setje ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2011 00:45 

Hardtraxxer

Dat betekent het dus juist wel, dingen die dus zoenzo op de lijst staan, distorted / reversed bass en een bpm rond de 150. Als dat er niet in zit is het gewoon geen hardstyle. verder maakt het niet uit of je wel, geen break of melodie hebt. die elementen moeten er gewoon in zitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2011 08:40 

Artiest

Agh ja hardstyle kent natuurlijk bepaalde elementen. Een producer moet kijken waar hij zijn producties maakt.
De ene maakt kicks met veel distortion, de ander met minder.
Ik maak kicks met veel distortion en de ene zegt teveel, de ander vind het weer vet, maar het gaat erom wat je als producer ervan vindt.
Zelf de grenzen zoeken binnen jouw plaatje hardstyle.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2011 22:23 

Hardtraxxer

Ik heb een vraagje , beetje heel zielig eigenlijk maar goed :')
Wat is eigenlijk het verschil tussen een bassline en een kick ? En wanneer gebruik je eigenlijk een bassline?
En heeft iemand misschien een voorbeeld waar je het verschil goed kunt horen? :P
Sorry voor deze noob vraag maar ik begin pas net een beetje met cubase/fruity loops :P
Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner