Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2011 23:14 

Artiest

Tok is niet hetzelfde als een punch.
Punch bestaat o.a. uit een tok en wat Hidde prob een bonk noemt... althans ik noem het een stomp, geen idee of we tzelfde bedoelen, maar denk t wel.
Tail en sub. same as hardstyle in feite.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2011 00:10 

Hardtraxx Veteran

Ok. En tail is?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2011 02:25 

Hardtraxx Elite

Tail is zeg maar het gekraak wat achter de klap komt ;) Ik deel overigens altijd de tok en de punch in op bepaalde frequenties. De punch zit rond de 100 Hz, en de tok tegen de 500.. Een kick zonder tok, is een beetje wat Psyko Punkz gebruiken, of wat DBSTF nog wel is deden. Krijg je een soort van doffe klap ;) je tail zal er wel bij moeten passen, maar t kan een leuk effect geven!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2011 09:54 

Hardtraxx Veteran

ah ok, thx. snap het nog steeds niet helemaal maar dat zal wel aan mij liggen :$.
ga hier zeker mee aan de slag :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2011 10:51 

Artiest

Pzyko Punkz hebben juist een distinctive tok, maar geen harde stomp.

Punch is in feite je attack, het is datgene wat erop klapt, dus het begin van de kick.
De punch kent meestal 2 elementen erin, een stomp, dus dat is zeg maar een zware/lagere klap. Plus een tok, een hogere klap. In een huidige hardstyle kick zul je vaker zien dat er een zware stomp ontbreekt dan een tok, want zonder tok klinkt het vaak een beetje wazig, je voelt wel bass en alles, maar je hoort niet echt iets erop klappen. Musical Analysis van B-Front is een goed voorbeeld hoe een kick klinkt zonder distinctive tok, totaal geen lekker gevoel.

Je tail is idd de kraak achter je punch, dat klinkt heel wazig, maar als je een waveform van een kick bekijkt zie je in feite lijnen heel dicht bij elkaar en steeds verder uit elkaar lopen.
Afbeelding

Dat begin is je punch, dus dat de lijnen vrijwel een geheel lijken te vormen. Daarna is je tail, deze zorgt idd voor die kraak, luister naar Dead Of The Night en je snapt wat we bedoelen met kraak.

Onder het geheel ligt je sub, dit is niks anders dan hetgeen wat puur bass levert. Puur bass dus, sommige mensen zeggen wel eens "Meer distortion op je sub." Dat is dus fout, je subbass levert niets anders dan bass, distortion doe je op je tok, stomp, tail of wat voor sounds dan ook, geen sub.

Zet dit onder elkaar en je hebt een kick. Trouwens veel mensen maken los een tok en stomp en misschien nog een extra tok en dan een tail, maar maak die dingen altijd met het geheel in je hoofd.
Dus wat ik daarmee bedoel is, tweaken en sounds veranderen op basis van hoe je 1 sound vind klinken moet niet, je moet kijken hoe sounds elkaar aan kunnen vullen. Soms kan een heel dun geluidje wat compleet nutteloos lijkt en bepaalde aanvulling hebben. Als je alleen dat geluidje zou horen zou je door gaan met tweaken, maar als je hoort hoe het in samenhang met de rest klinkt laat je het zo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2011 12:34 

Hardtraxx Veteran

hier heb ik echt iets aan, erg bedankt! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2011 12:58 

Hardtraxx Elite

@Skedoedelefloeps: Kleine toevoeging, je sub hoef absoluut geen extra layer te zijn. Meestal wordt de sublaag vanuit dezelfde layer als de tail gemaakt ;) Overigens, als je een sublaag toevoegt, vergeet dan niet de linear phase EQ te gebruiken om het laag weg te halen uit je andere layers!
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2011 00:11 

Artiest

Sub moet zeker wel apart, je tail zal nooit genoeg bass gaan geven en als je dat wilt zul je het moeten boosten en krijg je een lelijk effect omdat een tail zwaar gedist is.
Als jij dus soms niet apart een sub doet zeg ik wel doen, als je dat met tail doet ga je geheid frequenties in de weg lopen, te weinig bass creëren of wat dan ook. Elke sound heeft aparte frequenties waar die z'n power moet pakken en een sub is puur laag, iets waar je tail prob niet eens genoeg power zal krijgen. Dan zul je flinke bass bossts en flink moeten eq'en en dat werkt niet progressief voor je producties. Dus puur als layer doen, leer jezelf dat maar aan.
Plus je hoeft geen laag weg te halen uit andere sounds, sowieso zul je die al zodanig eq'en dat alleen hun sterke punten naar voren komen en een tok ofzo heeft geen laag what so ever. Je moet met je sub alleen niet vergeten PUUR laag te eq'en, dus alles wat hoger zit, weg. Anders ga je problemen krijgen met supressing van sound.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2011 01:02 

Hardtraxx Elite

Ik kan je vertellen dat een groot deel van de producers het zonder specifieke sublayer doet, maar gewoon de sub uit de tail layer haalt ;) A-Lusion heeft het me zelf verteld, dat het toevoegen van een speciale sublayer eerder een noodgreep is. Als je zorgt dat je goed EQ'ed, hoef je niks aan sub te missen, of problemen met andere frequenties te krijgen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2011 13:42 

Hardtraxx Veteran

toch nog een kleine vraag, heb wat rondgekeken op het eigen producties topic en zie allemaal posts waar in staat, melo & synth. maar d8 altijd dat dat hetzelfde was maar nee dus. wat is t verschil?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2011 13:49 

Hardtraxxer

Melodie zijn de noten die afgespeekt worden en de synth(esizer) is het geluid dat deze noten hebben ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2011 14:25 

Artiest

Misschien dat A-Lusion het zo doet, als beginner raad ik het je niet aan. 9/10 personen hier weten ten eerste niet briljant goed wat ze doen dus kan dat problemen op leveren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2011 22:10 

Hardtraxx Addict

Hoe begin je met Sylenth1 met 'init' want die staat niet tussen de presets ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2011 22:31 

Hardtraxx Addict

en nog een vraagje :P
Weet er iemand een leuke synth om piano geluiden te maken ? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2011 23:14 

Hardtraxxer

Yoeloe schreef:

Zoek in je vstplugins map bij sylenth1 in een van die mappen factory init ofzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2011 00:03 

Hardtraxx Addict

Yoeloe schreef:

Hangt ervan af welke versie je hebt. In de versie die ik heb kun je op dat middelste schermpje op ''menu'' drukken en dan daar ''init preset''
Yoeloe schreef:
en nog een vraagje :P
Weet er iemand een leuke synth om piano geluiden te maken ? :)

Een natuurlijk klinkende piano maken is vrijwel onmogelijk. Meestal gaat het extreem goedkoop en verneukt klinken. Kun je beter een piano sampler gebruiken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2011 00:12 

Hardtraxxer

Ik heb een vraag mbt het volume bij het produceren. Ik werk met Fl Studio en zet altijd de Limiter op het hoofdkanaal uit, en dan begin ik gewoon zonder op het aantal db te letten. Echter blijkt vrijwel altijd dat door mij zelf gemaakte stukjes muziek veel harder zijn dan een nummer van een professionele artiest. Als het geluid begint te kraken zet ik de bufferlenght bij de audio-setting wat verder weg. Dit lijkt me allemaal niet de bedoeling, maar hoe kan ik ervoor zorgen dat de verschillende geluiden niet te hard staan, moet ik ze allemaal aan het eind EQ'en zodat ze op een bepaald aantal db uitkomen of moet ik gewoon telkens op de meter van de mixer letten? Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2011 00:42 

Hardtraxx Elite

Sowieso, zorg dat je main kanaal niet boven de 0.0 grens uitkomt.. Nog beter, zorg dat t niet boven de -3 uitkomt, dan heb je nog wat ruimte, en dit 'gebrek' aan volume kan je later compenseren ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2011 22:05 

Hardtraxx Veteran

En nog een vraag van deze noob hier, wat is eigenlijk synthese. In het kort uitgelegd dan want anders zal het wel een heel lang verhaal zijn
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2011 22:59 

Hardtraxx Elite

Synthese is letterlijk het wijzigen en bewerken van losse elementen, zodat er wat nieuws ontstaat. Binnen productie is dit het gebruik van synthesizers, om een bepaalde sound te maken ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2011 14:16 

Hardtraxx Veteran

ahaa. thx!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2011 20:55 

Hardtraxxer

Ik ben al een tijdje bezig met het bestuderen van fl. Ik deed toen alleen maar melodieën maken maar nooit echt andere delen van een nummer. Nu ben ik er toch maar eens aan begonnen maar ik kom er niet uit hoe je een break in elkaar zet het rustige deel naar de climax toe.
iemand tips?

Pm is ook welkom

Greetz
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2011 22:09 

Hardtraxxer

Voosaa schreef:
Ik ben al een tijdje bezig met het bestuderen van fl. Ik deed toen alleen maar melodieën maken maar nooit echt andere delen van een nummer. Nu ben ik er toch maar eens aan begonnen maar ik kom er niet uit hoe je een break in elkaar zet het rustige deel naar de climax toe.
iemand tips?

Pm is ook welkom

Greetz

Dit valt moeilijk uit te leggen omdat iedereen die op z'n eigen manier doet.
Ik raad je aan tracks te luisteren die je zelf vet vind, en goed te luisteren hoe hun hun break->climax in elkaar zit... Je zou dit eens na kunnen proberen te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2011 10:03 

Hardtraxxer

Of gewoon zelf verschillende dingen proberen, akkoorden neerzetten met een pad synth, je break laten bewegen (pannen) filters automaten. dat soort dingetjes :) maar in ieder geval moet je zorgen dat je akkoorden wel goed klinken. anders klinkt je hele break al nergens naar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2011 16:29 

Hardtraxx Veteran

of gewoon geen break ;) kunnen de mensen gewoon ongehinderd door stampen :P
Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner