Active topics in Producer's Corner

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 3 hours ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 4 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 12 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 5 days ago
Hardtraxxer
835 posts member since 2010
last seen Oct 2015
Hoe kan ik mijn kick reversen zonder hem te exporten?

En hoe komt het dat als ik iets export, altijd de eerste seconde zegmaar word dubbel word afgespeeld.
Je kunt het zien inplaats van 1 heel blokje van je kick aftespelen, 2 halve naast elkaar.

grtz
Hardtraxx Elite
2232 posts member since 2009
last seen Jul 2022
JannickF wrote:Hoe kan ik mijn kick reversen zonder hem te exporten?

En hoe komt het dat als ik iets export, altijd de eerste seconde zegmaar word dubbel word afgespeeld.
Je kunt het zien inplaats van 1 heel blokje van je kick aftespelen, 2 halve naast elkaar.

grtz
Handig als iedereen weet wat voor DAW je hebt ;)
R
Hardtraxx Veteran
6778 posts member since 2010
Mannonymous wrote:

grtz
Handig als iedereen weet wat voor DAW je hebt ;)
ik neem aan FL ;)
D
Artiest
7488 posts member since 2010
last seen Apr 2019
copy en reverse
in geval van FL
Hardtraxxer
last seen Oct 2015
Sorry ik heb inderdaad FL,

En er staat nergens het knopje reverse.... (gebruik microtonic), en in de channel settings staat het niet.
Exporten lukt ook niet.
D
Artiest
last seen Apr 2019
Ah ja, ik dacht dat je je kick al als sample had, ik denk dat je niet in een VST zomaar kunt reversen, of je moet spellen met attack en dat soort ongein.
R
Hardtraxx Veteran
6778 posts member since 2010
Skedoedelefloeps wrote:Ah ja, ik dacht dat je je kick al als sample had, ik denk dat je niet in een VST zomaar kunt reversen, of je moet spellen met attack en dat soort ongein.
als je sylenth gebruikt is dat vrij makkelijk ;)
D
Artiest
last seen Apr 2019
geen idee, sylenth1 nooit voor kicks gebruikt, maar ik export mn kicks altijd tot wav, dus die samples reverse ik gewoon.
Hardtraxxer
last seen Oct 2015
Skedoedelefloeps wrote:Ah ja, ik dacht dat je je kick al als sample had, ik denk dat je niet in een VST zomaar kunt reversen, of je moet spellen met attack en dat soort ongein.
Nee ik heb inderdaad mijn kick niet als een sample... Want exporten gaat met alles fout.
Eerst dit dus oplossen......

Code: Select all

grtz
Hardtraxx Elite
last seen Jul 2022
JannickF wrote:
Nee ik heb inderdaad mijn kick niet als een sample... Want exporten gaat met alles fout.

grtz
Goed exporteren zou ik zeggen :') :P
Hardtraxx Addict
1418 posts member since 2011
last seen May 2013
als je exporteert dan retriggert ie hem de hele tijd als ie af is. Gebruik dus de pianoroll en maak je noot niet te lang.
Hardtraxxer
last seen Oct 2015
Mannonymous wrote:
JannickF wrote:

grtz
Goed exporteren zou ik zeggen :') :P
Hehe! Leukste thuis zeker.
Je hoeft mijn posts niet meer te beantwoorden als je alleen maar met een mongolen opmerking komt.
Want wat heb ik hier aan?

Je zou me op zn minst je export settings kunnen vertellen, want ik heb niks veranderd. Hij deed het in fl 9 en 10.
Hardtraxx Elite
last seen Jul 2022
Ik zou niet weten wat jij wel of niet goed hebt in je instellingen.
Als eerst zou ik het loopje dat je exporteert gewoon groter maken. Als dat niet werkt zou ik je export settings terug naar 'default' zetten. Moeilijk hé.
Hardtraxxer
last seen Oct 2015
Mannonymous wrote:Ik zou niet weten wat jij wel of niet goed hebt in je instellingen.
Als eerst zou ik het loopje dat je exporteert gewoon groter maken. Als dat niet werkt zou ik je export settings terug naar 'default' zetten. Lezen is moeilijk hé.
Je zou me op zn minst je export settings kunnen vertellen, want ik heb niks veranderd. Hij deed het in fl 9 en 10.
Hardtraxx Elite
last seen Jul 2022
JannickF wrote:
Mannonymous wrote:Ik zou niet weten wat jij wel of niet goed hebt in je instellingen.
Als eerst zou ik het loopje dat je exporteert gewoon groter maken. Als dat niet werkt zou ik je export settings terug naar 'default' zetten. Lezen is moeilijk hé.
Ja, maar het hoeft niet zo te zijn dat de settings van 9 ook bij 10 werken :')
D
Artiest
last seen Apr 2019
Heb je het als je MP3 convert, of WAV? of maakt dat niet uit?
Hardtraxxer
last seen Oct 2015
Skedoedelefloeps wrote:Heb je het als je MP3 convert, of WAV? of maakt dat niet uit?
Beide geprobeerd.
Het gekke is, als in de playlist alles bijvoorbeeld 1maat naar voren schuif is er geen probleem. Alleen begint je mp3/wav dan natuurlijk wat later.

Het is echt puur de eerste seconde die dubbel word afgespeeld.

(example: http://www66.zippyshare.com/v/92303544/file.html)
D
Artiest
last seen Apr 2019
Het klinkt als een opmaat, welke FL gebruik je 9 of 10?!
Hardtraxxer
226 posts member since 2010
last seen Dec 2012
Probeer je sample eens in een grannulizer af te spelen.
Hardtraxx Elite
last seen Jul 2022
JannickF wrote: Het is echt puur de eerste seconde die dubbel word afgespeeld.
Zoals ik al eerder zei, probeer je loop te vergroten. Dit omdat je dan niets op de eerste seconde hebt staan.
Hardtraxx Veteran
24546 posts member since 2008
last seen Jun 2026
Houd het wel een beetje vriendelijk naar elkaar, okay?
Hardtraxxer
last seen Oct 2015
Skedoedelefloeps wrote:Het klinkt als een opmaat, welke FL gebruik je 9 of 10?!
10.
Hardtraxxer
286 posts member since 2011
last seen Jan 2012
Lijkt mij gewoon een fout uit het programma ;)
F
Hardtraxx Newbie
48 posts member since 2010
last seen Apr 2014

grtz
Zet bij het exporten looping mode op "Cut Remainder"
Hardtraxxer
last seen Oct 2015
fragje wrote:

grtz
Zet bij het exporten looping mode op "Cut Remainder"

Problem solved, thanks alot:)

Ook de rest bedankt voor de inzet.