Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2011 13:09 

Hardtraxxer

JannickF schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
Sidechainen kan zolang je maar een mixer hebt :thumbup:

je slaat de plank op de spijker.
of andersom? >.<

ik zou zeggen : je slaat de spijker in de plank xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2011 16:17 

Hardtraxx Addict

Ik heb een Peak Controller en een Stereo Enhancer gebruikt. Gewoon FL Studio standaard mixer plugins. Ja, en wat verhoogde attack.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2011 22:00 

Hardtraxxer

voor sidechainen moet je even kijken naar je in en out op je mixer. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2011 22:06 

Hardtraxxer

en zo zien we maar weer dat er meerdere mogelijkheden zijn..
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 13:38 

Hardtraxxer

Sidechainen kan op verschillenden manieren met verschillenden effecten. in cubase sidechain ik altjd met de cubase native compressor. daar zit letterlijk een knop activate sidechain =D en dan is het een kwestie van doorsturen naar het juiste kanaal. In fruity loops die ik dit altijd met een stereo enhancer en een peak controller.

grossbeat gebruik ik zelf nooit, maar zal vast en zeker goed werken :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 13:49 

Artiest

Sidechainen is in feite redelijk simpel, als je het zuigende effect wilt met een synth kun je dat zelfs met een automation clip voor folume regelen of met de attack.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2011 11:15 

Hardtraxx Veteran

is het mogelijk om enigzins normaal te produceren op een laptop? Ik ga binnenkort op kamers in utrecht en dan is een laptop wel zo makkelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2011 12:08 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
is het mogelijk om enigzins normaal te produceren op een laptop? Ik ga binnenkort op kamers in utrecht en dan is een laptop wel zo makkelijk.

Ik produceer op m'n laptop, geluid klinkt gewoon goed, en hij 'lagt' niet.
Ik heb er nog geen last van ondervonden dat ik op een laptop produceer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2011 12:11 

Hardtraxxer

Josh-T schreef:
Khadber schreef:

Ik produceer op m'n laptop, geluid klinkt gewoon goed, en hij 'lagt' niet.
Ik heb er nog geen last van ondervonden dat ik op een laptop produceer.

klopt, zolang je maar een goeie koptelefoon hebt... dat is wel aan te raden dan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2011 12:36 

Hardtraxx Elite

Als je een snelle laptop hebt, dan kan je ermee produceren ;) Zoals Sanderson zegt, als je vaak onderweg bent en je wilt dan ook wat kunnen doen, zorg dat je een echt goede koptelefoon hebt... Kan je eventueel thuis gewoon een setje monitoren neerzetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2011 13:20 

Hardtraxx Veteran

Prima. Ik denk er namelijk aan om dan zo'n externe geluidskaart te kopen en daar een paar speakers aan te hangen. Produceren is ook meer voor de fun denk ik (als het er ooit van komt, spul is gruwelijk duur).
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2011 15:40 

Hardtraxx Addict

Khadber schreef:
Prima. Ik denk er namelijk aan om dan zo'n externe geluidskaart te kopen en daar een paar speakers aan te hangen. Produceren is ook meer voor de fun denk ik (als het er ooit van komt, spul is gruwelijk duur).

Ben ik ook van plan, zit ook met de laptop en een 2.1 speakersetje. FL Studio kraakt als een malle als je een kick en een paar layers synth afspeelt :( Na exporteren is dit probleem er niet meer trouwens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2011 15:45 

Artiest

Ja ik moet ook een goede laptop kopen, maar ik haal gewoon een mooie koptelefoon erbij.
Ik ga op kamers, maar aangezien hier op mijn kamer dingen staan ter waarde van duizenden euro's tegen die tijd ga ik dat niet mee nemen naar Tilburg >.<
Dus daar met laptop en dan thuis in weekenden ofzo alles horen, maar goede laptop is ook weer fockin duur.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2011 21:00 

Hardtraxx Elite

Heren, kijk aub uit met koptelefoons! Veel voorkomende kan zijn onomkeerbare gehoorschade. Bij muziek luisteren bestaat er natuurlijk al een kans. Maar bij produceren is deze kans nog veel groter ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2011 22:00 

Hardtraxx Addict

Mannonymous schreef:
Heren, kijk aub uit met koptelefoons! Veel voorkomende kan zijn onomkeerbare gehoorschade. Bij muziek luisteren bestaat er natuurlijk al een kans. Maar bij produceren is deze kans nog veel groter ;)

Ik zet mn muziek dan vaak ook echt n stuk harder, om te kunnen horen hoe lekker n sound klinkt of of deze juist slecht is en aangepast moet worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2011 11:51 

Hardtraxxer

Mannonymous schreef:

thx voor de tip, maar ook dankzij monitoren heb ik op het moment een ooronsteking :P
dokter zag allemaal blaasjes in mijn gehoorgang ofzoiets.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2011 12:14 

Artiest

Ik produce sowieso met laag volume, ben erg gesteld op m'n goede gehoor en wil t graag zo houden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2011 12:30 

Hardtraxx Elite

Ik produce sowieso met laag volume, ben erg gesteld op m'n goede gehoor en wil t graag zo houden.

Jij wel, maar andere kunnen (onbewust) zware gehoorschaden oplopen (zoals ik) haha!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2011 13:57 

Hardtraxx Veteran

Heb m'n monitoren eigenlijk altijd op gewoon "spraak"volume staan zegmaar.

Soms moet ik wel ff luisteren hoe een kick op een lager en hoger volume klinkt, maar dan zet ik 'm dus echt maar 20 sec. heel hard :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2011 14:56 

Hardtraxx Addict

Mannonymous schreef:

Jij wel, maar andere kunnen (onbewust) zware gehoorschaden oplopen (zoals ik) haha!

Onbewust gaat ie bij mij altijd harder. Het is slecht, maar het gebeurd toch.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2011 18:43 

Hardtraxx Addict

Ik heb nu een synth gemaakt die ik zelf best wel lekker vind, alleen word deze synth af en toe harder / feller. Er zit geen flanger op.

Weet iemand waarmee ik dit kan verhelpen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2011 19:07 

Hardtraxxer

marsiascout schreef:
Ik heb nu een synth gemaakt die ik zelf best wel lekker vind, alleen word deze synth af en toe harder / feller. Er zit geen flanger op.

Weet iemand waarmee ik dit kan verhelpen?

blijft je velocity hetzelfde?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2011 15:50 

Hardtraxx Addict

release of delay die boven op andere noten opstapelt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2011 16:09 

Hardtraxx Addict

Ik zal er vandaag is even naar kijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2011 23:25 

Hardtraxxer

Nightbreaker schreef:
Khadber schreef:

Ben ik ook van plan, zit ook met de laptop en een 2.1 speakersetje. FL Studio kraakt als een malle als je een kick en een paar layers synth afspeelt :( Na exporteren is dit probleem er niet meer trouwens.

F10 > Audio > Buffer length omhoog
Tools > Macros > Switch Smart disable for all plugins

Check 'ns of ie nog zo kraakt
Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner