ik zou zeggen : je slaat de spijker in de plankJannickF wrote:je slaat de plank op de spijker.Skedoedelefloeps wrote:Sidechainen kan zolang je maar een mixer hebt
of andersom?
Related topics
- View the latest post: Het produceren van een wat ''andere'' soort Hardstyle
- View the latest post: Je set opnemen. Hoe en met wat?
- View the latest post: Hoe leg jij uit wat hardstyle is?
- View the latest post: Beginnen met produceren van Hardstyle
- View the latest post: Problemen / vragen - Produceren, Studio hardware/software
Active topics in Producer's Corner
Moderators
Ik heb een Peak Controller en een Stereo Enhancer gebruikt. Gewoon FL Studio standaard mixer plugins. Ja, en wat verhoogde attack.
voor sidechainen moet je even kijken naar je in en out op je mixer. 
en zo zien we maar weer dat er meerdere mogelijkheden zijn..
Sidechainen kan op verschillenden manieren met verschillenden effecten. in cubase sidechain ik altjd met de cubase native compressor. daar zit letterlijk een knop activate sidechain =D en dan is het een kwestie van doorsturen naar het juiste kanaal. In fruity loops die ik dit altijd met een stereo enhancer en een peak controller.
grossbeat gebruik ik zelf nooit, maar zal vast en zeker goed werken
grossbeat gebruik ik zelf nooit, maar zal vast en zeker goed werken
-
DArtiest
- 7488 posts member since 2010
- last seen Apr 2019
Sidechainen is in feite redelijk simpel, als je het zuigende effect wilt met een synth kun je dat zelfs met een automation clip voor folume regelen of met de attack.
is het mogelijk om enigzins normaal te produceren op een laptop? Ik ga binnenkort op kamers in utrecht en dan is een laptop wel zo makkelijk.
Khadber wrote:is het mogelijk om enigzins normaal te produceren op een laptop? Ik ga binnenkort op kamers in utrecht en dan is een laptop wel zo makkelijk.
Ik produceer op m'n laptop, geluid klinkt gewoon goed, en hij 'lagt' niet.
Ik heb er nog geen last van ondervonden dat ik op een laptop produceer.
klopt, zolang je maar een goeie koptelefoon hebt... dat is wel aan te raden dan.Josh-T wrote:Khadber wrote:is het mogelijk om enigzins normaal te produceren op een laptop? Ik ga binnenkort op kamers in utrecht en dan is een laptop wel zo makkelijk.
Ik produceer op m'n laptop, geluid klinkt gewoon goed, en hij 'lagt' niet.
Ik heb er nog geen last van ondervonden dat ik op een laptop produceer.
Als je een snelle laptop hebt, dan kan je ermee produceren
Zoals Sanderson zegt, als je vaak onderweg bent en je wilt dan ook wat kunnen doen, zorg dat je een echt goede koptelefoon hebt... Kan je eventueel thuis gewoon een setje monitoren neerzetten.
Prima. Ik denk er namelijk aan om dan zo'n externe geluidskaart te kopen en daar een paar speakers aan te hangen. Produceren is ook meer voor de fun denk ik (als het er ooit van komt, spul is gruwelijk duur).
Ben ik ook van plan, zit ook met de laptop en een 2.1 speakersetje. FL Studio kraakt als een malle als je een kick en een paar layers synth afspeeltKhadber wrote:Prima. Ik denk er namelijk aan om dan zo'n externe geluidskaart te kopen en daar een paar speakers aan te hangen. Produceren is ook meer voor de fun denk ik (als het er ooit van komt, spul is gruwelijk duur).
-
DArtiest
- last seen Apr 2019
Ja ik moet ook een goede laptop kopen, maar ik haal gewoon een mooie koptelefoon erbij.
Ik ga op kamers, maar aangezien hier op mijn kamer dingen staan ter waarde van duizenden euro's tegen die tijd ga ik dat niet mee nemen naar Tilburg
Dus daar met laptop en dan thuis in weekenden ofzo alles horen, maar goede laptop is ook weer fockin duur.
Ik ga op kamers, maar aangezien hier op mijn kamer dingen staan ter waarde van duizenden euro's tegen die tijd ga ik dat niet mee nemen naar Tilburg
Dus daar met laptop en dan thuis in weekenden ofzo alles horen, maar goede laptop is ook weer fockin duur.
Heren, kijk aub uit met koptelefoons! Veel voorkomende kan zijn onomkeerbare gehoorschade. Bij muziek luisteren bestaat er natuurlijk al een kans. Maar bij produceren is deze kans nog veel groter 
Ik zet mn muziek dan vaak ook echt n stuk harder, om te kunnen horen hoe lekker n sound klinkt of of deze juist slecht is en aangepast moet worden.Mannonymous wrote:Heren, kijk aub uit met koptelefoons! Veel voorkomende kan zijn onomkeerbare gehoorschade. Bij muziek luisteren bestaat er natuurlijk al een kans. Maar bij produceren is deze kans nog veel groter
thx voor de tip, maar ook dankzij monitoren heb ik op het moment een ooronstekingMannonymous wrote:Heren, kijk aub uit met koptelefoons! Veel voorkomende kan zijn onomkeerbare gehoorschade. Bij muziek luisteren bestaat er natuurlijk al een kans. Maar bij produceren is deze kans nog veel groter
dokter zag allemaal blaasjes in mijn gehoorgang ofzoiets.
-
DArtiest
- last seen Apr 2019
Ik produce sowieso met laag volume, ben erg gesteld op m'n goede gehoor en wil t graag zo houden.
Jij wel, maar andere kunnen (onbewust) zware gehoorschaden oplopen (zoals ik) haha!Skedoedelefloeps wrote:Ik produce sowieso met laag volume, ben erg gesteld op m'n goede gehoor en wil t graag zo houden.
Heb m'n monitoren eigenlijk altijd op gewoon "spraak"volume staan zegmaar.
Soms moet ik wel ff luisteren hoe een kick op een lager en hoger volume klinkt, maar dan zet ik 'm dus echt maar 20 sec. heel hard
Soms moet ik wel ff luisteren hoe een kick op een lager en hoger volume klinkt, maar dan zet ik 'm dus echt maar 20 sec. heel hard
Onbewust gaat ie bij mij altijd harder. Het is slecht, maar het gebeurd toch.Mannonymous wrote:Jij wel, maar andere kunnen (onbewust) zware gehoorschaden oplopen (zoals ik) haha!Skedoedelefloeps wrote:Ik produce sowieso met laag volume, ben erg gesteld op m'n goede gehoor en wil t graag zo houden.
Ik heb nu een synth gemaakt die ik zelf best wel lekker vind, alleen word deze synth af en toe harder / feller. Er zit geen flanger op.
Weet iemand waarmee ik dit kan verhelpen?
blijft je velocity hetzelfde?marsiascout wrote:Ik heb nu een synth gemaakt die ik zelf best wel lekker vind, alleen word deze synth af en toe harder / feller. Er zit geen flanger op.
release of delay die boven op andere noten opstapelt?
Ik zal er vandaag is even naar kijken.
-
DHardtraxxer
- 148 posts member since 2011
- last seen May 2017
F10 > Audio > Buffer length omhoogNightbreaker wrote:Ben ik ook van plan, zit ook met de laptop en een 2.1 speakersetje. FL Studio kraakt als een malle als je een kick en een paar layers synth afspeeltKhadber wrote:Prima. Ik denk er namelijk aan om dan zo'n externe geluidskaart te kopen en daar een paar speakers aan te hangen. Produceren is ook meer voor de fun denk ik (als het er ooit van komt, spul is gruwelijk duur).Na exporteren is dit probleem er niet meer trouwens.
Tools > Macros > Switch Smart disable for all plugins
Check 'ns of ie nog zo kraakt