Active topics in Producer's Corner

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 2 hours ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 4 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 12 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 5 days ago
Hardtraxxer
190 posts member since 2010
last seen Mar 2014
JannickF wrote:
Skedoedelefloeps wrote:Sidechainen kan zolang je maar een mixer hebt :thumbup:
je slaat de plank op de spijker.
of andersom? >.<
ik zou zeggen : je slaat de spijker in de plank xd
Hardtraxx Addict
1688 posts member since 2009
last seen Feb 2016
Ik heb een Peak Controller en een Stereo Enhancer gebruikt. Gewoon FL Studio standaard mixer plugins. Ja, en wat verhoogde attack.
Hardtraxxer
306 posts member since 2009
last seen Oct 2011
voor sidechainen moet je even kijken naar je in en out op je mixer. ;)
Hardtraxxer
123 posts member since 2009
en zo zien we maar weer dat er meerdere mogelijkheden zijn..
Hardtraxxer
226 posts member since 2010
last seen Dec 2012
Sidechainen kan op verschillenden manieren met verschillenden effecten. in cubase sidechain ik altjd met de cubase native compressor. daar zit letterlijk een knop activate sidechain =D en dan is het een kwestie van doorsturen naar het juiste kanaal. In fruity loops die ik dit altijd met een stereo enhancer en een peak controller.

grossbeat gebruik ik zelf nooit, maar zal vast en zeker goed werken :)
D
Artiest
7488 posts member since 2010
last seen Apr 2019
Sidechainen is in feite redelijk simpel, als je het zuigende effect wilt met een synth kun je dat zelfs met een automation clip voor folume regelen of met de attack.
Hardtraxx Veteran
24546 posts member since 2008
last seen Jun 2026
is het mogelijk om enigzins normaal te produceren op een laptop? Ik ga binnenkort op kamers in utrecht en dan is een laptop wel zo makkelijk.
Hardtraxx Veteran
14127 posts member since 2008
last seen 11 hours ago
Khadber wrote:is het mogelijk om enigzins normaal te produceren op een laptop? Ik ga binnenkort op kamers in utrecht en dan is een laptop wel zo makkelijk.

Ik produceer op m'n laptop, geluid klinkt gewoon goed, en hij 'lagt' niet.
Ik heb er nog geen last van ondervonden dat ik op een laptop produceer.
Hardtraxxer
485 posts member since 2011
last seen May 2015
Josh-T wrote:
Khadber wrote:is het mogelijk om enigzins normaal te produceren op een laptop? Ik ga binnenkort op kamers in utrecht en dan is een laptop wel zo makkelijk.

Ik produceer op m'n laptop, geluid klinkt gewoon goed, en hij 'lagt' niet.
Ik heb er nog geen last van ondervonden dat ik op een laptop produceer.
klopt, zolang je maar een goeie koptelefoon hebt... dat is wel aan te raden dan.
Hardtraxx Elite
2281 posts member since 2008
last seen Apr 2021
Als je een snelle laptop hebt, dan kan je ermee produceren ;) Zoals Sanderson zegt, als je vaak onderweg bent en je wilt dan ook wat kunnen doen, zorg dat je een echt goede koptelefoon hebt... Kan je eventueel thuis gewoon een setje monitoren neerzetten.
Hardtraxx Veteran
24546 posts member since 2008
last seen Jun 2026
Prima. Ik denk er namelijk aan om dan zo'n externe geluidskaart te kopen en daar een paar speakers aan te hangen. Produceren is ook meer voor de fun denk ik (als het er ooit van komt, spul is gruwelijk duur).
Hardtraxx Addict
1604 posts member since 2010
last seen Jan 2022
Khadber wrote:Prima. Ik denk er namelijk aan om dan zo'n externe geluidskaart te kopen en daar een paar speakers aan te hangen. Produceren is ook meer voor de fun denk ik (als het er ooit van komt, spul is gruwelijk duur).
Ben ik ook van plan, zit ook met de laptop en een 2.1 speakersetje. FL Studio kraakt als een malle als je een kick en een paar layers synth afspeelt :( Na exporteren is dit probleem er niet meer trouwens.
D
Artiest
last seen Apr 2019
Ja ik moet ook een goede laptop kopen, maar ik haal gewoon een mooie koptelefoon erbij.
Ik ga op kamers, maar aangezien hier op mijn kamer dingen staan ter waarde van duizenden euro's tegen die tijd ga ik dat niet mee nemen naar Tilburg >.<
Dus daar met laptop en dan thuis in weekenden ofzo alles horen, maar goede laptop is ook weer fockin duur.
Hardtraxx Elite
2232 posts member since 2009
last seen Jul 2022
Heren, kijk aub uit met koptelefoons! Veel voorkomende kan zijn onomkeerbare gehoorschade. Bij muziek luisteren bestaat er natuurlijk al een kans. Maar bij produceren is deze kans nog veel groter ;)
Hardtraxx Addict
1319 posts member since 2010
last seen Feb 2016
Mannonymous wrote:Heren, kijk aub uit met koptelefoons! Veel voorkomende kan zijn onomkeerbare gehoorschade. Bij muziek luisteren bestaat er natuurlijk al een kans. Maar bij produceren is deze kans nog veel groter ;)
Ik zet mn muziek dan vaak ook echt n stuk harder, om te kunnen horen hoe lekker n sound klinkt of of deze juist slecht is en aangepast moet worden.
Hardtraxxer
485 posts member since 2011
last seen May 2015
Mannonymous wrote:Heren, kijk aub uit met koptelefoons! Veel voorkomende kan zijn onomkeerbare gehoorschade. Bij muziek luisteren bestaat er natuurlijk al een kans. Maar bij produceren is deze kans nog veel groter ;)
thx voor de tip, maar ook dankzij monitoren heb ik op het moment een ooronsteking :P
dokter zag allemaal blaasjes in mijn gehoorgang ofzoiets.
D
Artiest
last seen Apr 2019
Ik produce sowieso met laag volume, ben erg gesteld op m'n goede gehoor en wil t graag zo houden.
Hardtraxx Elite
2232 posts member since 2009
last seen Jul 2022
Skedoedelefloeps wrote:Ik produce sowieso met laag volume, ben erg gesteld op m'n goede gehoor en wil t graag zo houden.
Jij wel, maar andere kunnen (onbewust) zware gehoorschaden oplopen (zoals ik) haha!
Hardtraxx Veteran
14127 posts member since 2008
last seen 11 hours ago
Heb m'n monitoren eigenlijk altijd op gewoon "spraak"volume staan zegmaar.

Soms moet ik wel ff luisteren hoe een kick op een lager en hoger volume klinkt, maar dan zet ik 'm dus echt maar 20 sec. heel hard :P
Hardtraxx Addict
last seen Feb 2016
Mannonymous wrote:
Skedoedelefloeps wrote:Ik produce sowieso met laag volume, ben erg gesteld op m'n goede gehoor en wil t graag zo houden.
Jij wel, maar andere kunnen (onbewust) zware gehoorschaden oplopen (zoals ik) haha!
Onbewust gaat ie bij mij altijd harder. Het is slecht, maar het gebeurd toch.
Hardtraxx Addict
last seen Feb 2016
Ik heb nu een synth gemaakt die ik zelf best wel lekker vind, alleen word deze synth af en toe harder / feller. Er zit geen flanger op.

Weet iemand waarmee ik dit kan verhelpen?
Hardtraxxer
286 posts member since 2011
last seen Jan 2012
marsiascout wrote:Ik heb nu een synth gemaakt die ik zelf best wel lekker vind, alleen word deze synth af en toe harder / feller. Er zit geen flanger op.

Weet iemand waarmee ik dit kan verhelpen?
blijft je velocity hetzelfde?
Hardtraxx Addict
1418 posts member since 2011
last seen May 2013
release of delay die boven op andere noten opstapelt?
Hardtraxx Addict
last seen Feb 2016
Ik zal er vandaag is even naar kijken.
D
Hardtraxxer
148 posts member since 2011
last seen May 2017
Nightbreaker wrote:
Khadber wrote:Prima. Ik denk er namelijk aan om dan zo'n externe geluidskaart te kopen en daar een paar speakers aan te hangen. Produceren is ook meer voor de fun denk ik (als het er ooit van komt, spul is gruwelijk duur).
Ben ik ook van plan, zit ook met de laptop en een 2.1 speakersetje. FL Studio kraakt als een malle als je een kick en een paar layers synth afspeelt :( Na exporteren is dit probleem er niet meer trouwens.
F10 > Audio > Buffer length omhoog
Tools > Macros > Switch Smart disable for all plugins

Check 'ns of ie nog zo kraakt