Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2010 15:18 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

the sidespinnars schreef:
tevion22 schreef:
Hallo forum genoten,

Ik heb een vraag over produceren:
In iedere plaat zit na de 4de kick een hoge toon. Dit is een felle rauwe toon, die de boel lekker opzweept.
Ik heb google dagen lang afgezocht om te weten wat het is? Maar ik kan het niet vinden!

Weet iemand van jullie hoe die hoge toon wordt genoemd, en zo ja: hoe wordt deze gemaakt/ hoe maak jij hem?.
( ik dacht iets te hebben gelezen doorvan je kick te pitchen)

bij voorbaat bedankt,

Tevion22

(als je niet weet wat ik bedoel, kijk dan op youtube Dj Dione- Still here kicking ass. Dan is het al snel duidelijk)

ik weet niet hoe dat zit bij hardcore maar bij hardstyle noemen we dat gewoon een screech!



Nee, ik denk dat het geen screech is want een screech gaat langer door. Wat ik bedoel zijn geluiden die zo vals klinken dat ze de boel opzwepen: zie bijvoorbeeld dit filmpje ( Walking the Line van Tha Playah) : http://www.youtube.com/watch?v=GKSZaMuKs5c op 0.57 hoor je het geluid wat ik bedoel.

Nog bedankt voor je reactie :) !
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2010 17:37 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

tevion22 schreef:
Nee, ik denk dat het geen screech is want een screech gaat langer door. Wat ik bedoel zijn geluiden die zo vals klinken dat ze de boel opzwepen: zie bijvoorbeeld dit filmpje ( Walking the Line van Tha Playah) : http://www.youtube.com/watch?v=GKSZaMuKs5c op 0.57 hoor je het geluid wat ik bedoel.

Nog bedankt voor je reactie :) !

Dat heet een FX-Kick ;) of althans, zo ken ik ze. Je voegt extra crush en/of andere eq pieken toe zodat je een soort distorted sound krijg waarmee je de boel op zwiept. De Noisecontrollers gebruiken ze érg veel ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2010 18:20 
 
Hardtraxxer

Dat heet inderdaad een fx kick;)

Een camelphat eroverheen+reverb kom je een heel eind:)

hier 2 tutorials:

http://www.youtube.com/watch?v=YAqsW-VAD4I

http://www.youtube.com/watch?v=L1upiQnU9PY

Succes;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2010 18:48 
 
Hardtraxx Veteran

Leon schreef:
Dat heet inderdaad een fx kick;)

Een camelphat eroverheen+reverb kom je een heel eind:)

hier 2 tutorials:

http://www.youtube.com/watch?v=YAqsW-VAD4I

http://www.youtube.com/watch?v=L1upiQnU9PY

Succes;)

en voor de mensen die geen camelphat gebruiken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2010 19:02 
 
Hardtraxxer

Ik denk dat voor elke producer camelphat een 'must have' is! als je 't niet kent, raad ik je toch echt aan om dat aan te schaffen;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2010 19:07 
 
Hardtraxx Veteran

Leon schreef:
Ik denk dat voor elke producer camelphat een 'must have' is! als je 't niet kent, raad ik je toch echt aan om dat aan te schaffen;)

ja ik ken het wel maar ik heb er niks aan want zover ik weet zijn er geen AU versies van ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2010 19:12 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

the sidespinnars schreef:
Leon schreef:
Ik denk dat voor elke producer camelphat een 'must have' is! als je 't niet kent, raad ik je toch echt aan om dat aan te schaffen;)

ja ik ken het wel maar ik heb er niks aan want zover ik weet zijn er geen AU versies van ;)

jij bent echt een gare gast.. tuurlijk kun je camelphat wel in logic gebruiken:')
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2010 19:21 
 
Hardtraxx Veteran

Mannonymous schreef:
the sidespinnars schreef:
Leon schreef:
Ik denk dat voor elke producer camelphat een 'must have' is! als je 't niet kent, raad ik je toch echt aan om dat aan te schaffen;)

ja ik ken het wel maar ik heb er niks aan want zover ik weet zijn er geen AU versies van ;)

jij bent echt een gare gast.. tuurlijk kun je camelphat wel in logic gebruiken:')

ik heb van de officiële site een demo geprobeerd en die werkt niet dus ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2010 19:52 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

the sidespinnars schreef:
Leon schreef:
Dat heet inderdaad een fx kick;)

Een camelphat eroverheen+reverb kom je een heel eind:)

hier 2 tutorials:

http://www.youtube.com/watch?v=YAqsW-VAD4I

http://www.youtube.com/watch?v=L1upiQnU9PY

Succes;)

en voor de mensen die geen camelphat gebruiken?


Hartstikke bedankt! Super tof, nu kan ik voorruit =)

O nog iets anders, gebruikt hier iemand drumazon?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2010 19:58 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

the sidespinnars schreef:
ik heb van de officiële site een demo geprobeerd en die werkt niet dus ;)

Kijk is een keer verder dan je neus lang is... Ik gebruik camelphat al maanden in Logic
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2010 20:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Leon schreef:
Ik denk dat voor elke producer camelphat een 'must have' is! als je 't niet kent, raad ik je toch echt aan om dat aan te schaffen;)


Camelphat is dan wel de meest gebruikte dist-plug in maar dat betekend niet dat die ook de beste is voor iedereen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2010 21:08 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik heb cubase aangeschaft. Ik heb hierbij ook wat tutorial dvds gekocht, krijg het programma zelf wel goed onder de knie. Maar wanneer ik ga kijken op het internet voor VSTi raak ik echt de kluts kwijt. Ik ben al zover dat je met een VSTi synth eigenlijk al voldoende heb. Hiermee kan je eigenlijk wel elk geluidje mee maken, klopt dit ook? :P
Kunnen jullie misschien ook een lijstje maken welke VST jullie gebruiken en waarvoor jullie het doen? :$ Heb ik ook een zicht op wat in ongeveer moet hebben voor punches/drumm/synth enzovoort :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2010 13:01 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Zit in de problemen met een VSTI(/au)!!!! Ik heb apple(+logic) en ik dus gewoon de .DMG runnen en alles loopt prima, tot dat ik logic opstart en de au manager de plug-in niet kan vinden! Ik bij het gebruikelijke mapje kijken (HD>Bibliotheek>Plug-ins>etc) maar is er een manier om die manual te doen?

*ik heb 't al uitgevogeld..
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2010 13:03 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Mannonymous schreef:
Zit in de problemen met een VSTI(/au)!!!! Ik heb apple(+logic) en ik dus gewoon de .DMG runnen en alles loopt prima, tot dat ik logic opstart en de au manager de plug-in niet kan vinden! Ik bij het gebruikelijke mapje kijken (HD>Bibliotheek>Plug-ins>etc) maar is er een manier om die manual te doen?

Welke plugin is het, en belangrijker, wat voor type plugin is het? Logic ondersteund standaard namelijk alleen maar Audio Units (AU) VST en RTAS kunnen standaard niet ingeladen worden! Om een VST te gebruiken heb je een extra plugin nodig
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2010 21:25 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
Mannonymous schreef:
Zit in de problemen met een VSTI(/au)!!!! Ik heb apple(+logic) en ik dus gewoon de .DMG runnen en alles loopt prima, tot dat ik logic opstart en de au manager de plug-in niet kan vinden! Ik bij het gebruikelijke mapje kijken (HD>Bibliotheek>Plug-ins>etc) maar is er een manier om die manual te doen?

Welke plugin is het, en belangrijker, wat voor type plugin is het? Logic ondersteund standaard namelijk alleen maar Audio Units (AU) VST en RTAS kunnen standaard niet ingeladen worden! Om een VST te gebruiken heb je een extra plugin nodig

Het was een AU plug-in.. Maar de AU Manager snapte niet dat er een nieuwe plug-in bij was...
Maar nu dus gewoon handmatig de componenten en de juiste map gezet en klaar is kees >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2010 21:41 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Mensen met logic pro
Verdiep je is in EFM1 daar kan je een leuke kick mee maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2010 21:55 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Moet me daar is in gaan verdiepen... Doe nu echt bijna alles met Sylenth1, wat ik echt een heerlijke synth vind :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2010 00:11 
 
Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
Moet me daar is in gaan verdiepen... Doe nu echt bijna alles met Sylenth1, wat ik echt een heerlijke synth vind :thumbsup:

+1
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2010 00:35 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

tevion22
Dit bedoel jij toch?
http://www.twitvid.com/39QNH
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2010 15:07 
 
Hardtraxx Veteran

Delcone schreef:
Mensen met logic pro
Verdiep je is in EFM1 daar kan je een leuke kick mee maken.

oke ik ben benieuwd leg is uit?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jul 2010 21:17 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Had deze vraag in eigen producties gezet, maar ik werd aangeraden deze hier te plaatsen, dus bij deze:

Even een kort vraagje, weet iemand nog goede plugins voor de Mixer, om m'n kick nog wat ruwer te maken (hardstyle kick), hij is denk ik voorlopig al redelijk goed gelukt (zit wel al aan 2 inserts met effects in de mixer voor 1 kick xD maar klinkt al goed, nu ik wil hem nog net een tikkeltje ruwer (beetje Zatox stijl). (er zitten al meerdere CamelPhat's in, een Ohmicide enzv, weet iemand nog een plugin voor de mixer die het nog net wat ruwer kan maken ?

Thanks in advance
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jul 2010 22:19 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik denk dat je dan niet op zoek moet naar een andere plugin, maar naar de techniek die je gebruikt om je kick te maken. Als je op 1 spoor al meerdere keren camelphat en ohmicide nodig hebt, dan moet je het is daarin zoeken... Zelf gebruik ik voor mijn kick op 1 spoor 1x Camelphat en 1x Ohmicide. Uiteraard zit er ook nog wat EQ en dergelijke op
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jul 2010 22:20 
 
Hardtraxx Veteran

Anodyne schreef:
Had deze vraag in eigen producties gezet, maar ik werd aangeraden deze hier te plaatsen, dus bij deze:

Even een kort vraagje, weet iemand nog goede plugins voor de Mixer, om m'n kick nog wat ruwer te maken (hardstyle kick), hij is denk ik voorlopig al redelijk goed gelukt (zit wel al aan 2 inserts met effects in de mixer voor 1 kick xD maar klinkt al goed, nu ik wil hem nog net een tikkeltje ruwer (beetje Zatox stijl). (er zitten al meerdere CamelPhat's in, een Ohmicide enzv, weet iemand nog een plugin voor de mixer die het nog net wat ruwer kan maken ?

Thanks in advance

als eerste welk programma werk je mee?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2010 00:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

the sidespinnars schreef:
Anodyne schreef:
Had deze vraag in eigen producties gezet, maar ik werd aangeraden deze hier te plaatsen, dus bij deze:

Even een kort vraagje, weet iemand nog goede plugins voor de Mixer, om m'n kick nog wat ruwer te maken (hardstyle kick), hij is denk ik voorlopig al redelijk goed gelukt (zit wel al aan 2 inserts met effects in de mixer voor 1 kick xD maar klinkt al goed, nu ik wil hem nog net een tikkeltje ruwer (beetje Zatox stijl). (er zitten al meerdere CamelPhat's in, een Ohmicide enzv, weet iemand nog een plugin voor de mixer die het nog net wat ruwer kan maken ?

Thanks in advance

als eerste welk programma werk je mee?


FL Studio 9.

@TakkU,
voor mij persoonelijk vind ik het niet erg dat ik meerdere effects gebruik, zolang het eindresultaat maar klinkt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2010 01:10 
 
Hardtraxx Veteran

Anodyne schreef:
the sidespinnars schreef:
Anodyne schreef:
Had deze vraag in eigen producties gezet, maar ik werd aangeraden deze hier te plaatsen, dus bij deze:

Even een kort vraagje, weet iemand nog goede plugins voor de Mixer, om m'n kick nog wat ruwer te maken (hardstyle kick), hij is denk ik voorlopig al redelijk goed gelukt (zit wel al aan 2 inserts met effects in de mixer voor 1 kick xD maar klinkt al goed, nu ik wil hem nog net een tikkeltje ruwer (beetje Zatox stijl). (er zitten al meerdere CamelPhat's in, een Ohmicide enzv, weet iemand nog een plugin voor de mixer die het nog net wat ruwer kan maken ?

Thanks in advance

als eerste welk programma werk je mee?


FL Studio 9.

@TakkU,
voor mij persoonelijk vind ik het niet erg dat ik meerdere effects gebruik, zolang het eindresultaat maar klinkt :)

je kan denk het beste allemaal verschilende punches maken die sample en dan layeren dat is hoe ik het altyd doe en dan een vette bass maken.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner