Active topics in Producer's Corner

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 30 minutes ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 4 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 9 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 5 days ago
Hardtraxxer
286 posts member since 2011
last seen Jan 2012
Radiosignalen komen helemaal niet door elektriciteitskabels... Daar vloeit enkel spanning en stroom door, signalen worden draadloos gestuurd. Het enige probleem dat er kan zijn is dat er een radio of wat dan ook in jou huis(misschien draadloos internet als je dat hebt op die pc) op een pad staat met jou boxen.
R
Hardtraxx Veteran
6778 posts member since 2010
Abstractorz wrote:Radiosignalen komen helemaal niet door elektriciteitskabels... Daar vloeit enkel spanning en stroom door, signalen worden draadloos gestuurd. Het enige probleem dat er kan zijn is dat er een radio of wat dan ook in jou huis(misschien draadloos internet als je dat hebt op die pc) op een pad staat met jou boxen.
geen draadloos en ook geen radio in huis! wel zo'n kpn digitenne antenne ding, kan het daar ook aan liggen?
Hardtraxx Veteran
4943 posts member since 2009
last seen 8 days ago
Abstractorz wrote:Radiosignalen komen helemaal niet door elektriciteitskabels... Daar vloeit enkel spanning en stroom door, signalen worden draadloos gestuurd. Het enige probleem dat er kan zijn is dat er een radio of wat dan ook in jou huis(misschien draadloos internet als je dat hebt op die pc) op een pad staat met jou boxen.
En toch is het zo. De bekabeling van je speakers, de stroomkabel van de speakers en ook de behuizing van je speakers kunnen dit soort signalen opvangen. Het komt meestal voor bij goedkope en Logitech speakers trouwens.

Raar iets maar probeer het eens: Draai de stekker in het stopcontact eens om...
Hardtraxxer
286 posts member since 2011
last seen Jan 2012
RAW-vizion wrote:
geen draadloos en ook geen radio in huis! wel zo'n kpn digitenne antenne ding, kan het daar ook aan liggen?
Dat zou het welleens kunnen zijn, wat je eraan kan doen is voor mij spijtig genoeg een raadsel.
Hardtraxx Elite
2281 posts member since 2008
last seen Apr 2021
maarten1410 wrote: Raar iets maar probeer het eens: Draai de stekker in het stopcontact eens om...
Zou niks uit moeten maken.. Wisselspanning, dus je hebt geen vaste + of - pool...
Hardtraxx Elite
2771 posts member since 2010
last seen Nov 2024
Weet iemand een goede plugin voor het maken van snares claps etc?
Hardtraxx Elite
last seen Apr 2021
Wil je ze zelf maken? Want er zijn namelijk zat plugins die gebruik maken van 909 samples etc.. Dit zijn vaak goeie samples! Tegenwoordig is er denk ik bijna geen HS producer meer die zn eigen snare/clap samples maakt ;)
Hardtraxx Elite
last seen Nov 2024
TakkU wrote:Wil je ze zelf maken? Want er zijn namelijk zat plugins die gebruik maken van 909 samples etc.. Dit zijn vaak goeie samples! Tegenwoordig is er denk ik bijna geen HS producer meer die zn eigen snare/clap samples maakt ;)

Nee niet zelf maken. Ik zocht met die 909 samples ja... suggesties?
Hardtraxx Elite
last seen Apr 2021
Nexus, Drumazon, VPS Metrum ;)
Hardtraxx Elite
last seen Nov 2024
TakkU wrote:Nexus, Drumazon, VPS Metrum ;)

Thanks, nexus had ik al. nu heb ik ook ff drumazon geprobeerd :D
Hardtraxx Addict
1027 posts member since 2010
last seen Mar 2012
Hoe kan ik de melo op laten komen in fl ?
Zeg maar dat ie zacht begint en steeds harder opkomt.
:thumbsup:
Hardtraxx Addict
1319 posts member since 2010
last seen Feb 2016
Yoeloe wrote:Hoe kan ik de melo op laten komen in fl ?
Bij je patterns heb je links van al je sounds 2 ronde knopjes.

Rechtermuisknop op de rechter en dan create automation clip. Deze kan je dan in je playlist plaatsen. Hoe lager de streep in je automation clip, hoe lager het volume.
R
Hardtraxx Veteran
Yoeloe wrote:Hoe kan ik de melo op laten komen in fl ?
volgens mij heb jij het over een cutoff die kan je maken in je vst, en dan instellen met automation clips (geloof ik dat het heet in fl)
kijk anders wat tuts op youtube, dan weet je een beetje hoe je een cutoff maakt ;)
Hardtraxx Addict
1418 posts member since 2011
last seen May 2013
Automation clips maken. Dit kan je doen door de cutoff van je synth te automaten of de decay of simpelweg de volume van je synth. Volume doe je gewoon door in je step sequencer met rechtermuisknop op de desbetreffende volumeknop te drukken en ''create automation clip'' te selecteren. Als je de cutoff wilt doen van een fl standaard plugin doe je dat gewoon zoals volume: ga over de cutoff en doe rechtermuisknop... Wil je dit doen van een gekochte/gedownloade plugin doe je dat door even de cutoff te bewegen, dan bovenin naar ''tools'' te gaan en dan ''last tweaked'' > ''create automation clip''.

Dan kun je met die automation clip regelen op welk punt je volume of cutoff of decay hoog is en waar laag.

Hopelijk snap je 't. :P
Hardtraxx Addict
1027 posts member since 2010
last seen Mar 2012
hidde wrote:Automation clips maken. Dit kan je doen door de cutoff van je synth te automaten of de decay of simpelweg de volume van je synth. Volume doe je gewoon door in je step sequencer met rechtermuisknop op de desbetreffende volumeknop te drukken en ''create automation clip'' te selecteren. Als je de cutoff wilt doen van een fl standaard plugin doe je dat gewoon zoals volume: ga over de cutoff en doe rechtermuisknop... Wil je dit doen van een gekochte/gedownloade plugin doe je dat door even de cutoff te bewegen, dan bovenin naar ''tools'' te gaan en dan ''last tweaked'' > ''create automation clip''.

Dan kun je met die automation clip regelen op welk punt je volume of cutoff of decay hoog is en waar laag.

Hopelijk snap je 't. :P
Ja haha, ik snap het :P
Bedankt kerel :thumbup:
Hardtraxx Addict
last seen May 2013
No problemo.

En experimenteer met automaten. Het is best leuk om je sound de hele tijd te vervormen door filters te automaten bijv. :)
Hardtraxx Elite
2232 posts member since 2009
last seen Jul 2022
Iemand een paar dikke orkest drum samples?
Hardtraxx Addict
1319 posts member since 2010
last seen Feb 2016
Mannonymous wrote:Iemand een paar dikke orkest drum samples?
Kijk, die zoek ik dus ook.
Hardtraxx Addict
last seen May 2013
Same here. Ik heb laatst geprobeert een filmscore te maken met enkel DSK plugins. 'T klonk best nice, ik renderde m'n snippet, FL liep vast en ik kon de flp niet meer openen. DSK plugins zitten zo vol met bugs... :mad:

Dus weet iemand ook een goede plugin voor strings en dat soort zaken?(Geen edirol orchestral aub, dat werkt voor geen meter :P )
Hardtraxx Elite
last seen Jul 2022
hidde wrote:Same here. Ik heb laatst geprobeert een filmscore te maken met enkel DSK plugins. 'T klonk best nice, ik renderde m'n snippet, FL liep vast en ik kon de flp niet meer openen. DSK plugins zitten zo vol met bugs... :mad:

Dus weet iemand ook een goede plugin voor strings en dat soort zaken?(Geen edirol orchestral aub, dat werkt voor geen meter :P )
Edirol orchestral werkt prima hoor. Alleen heb ik er op het moment het geld niet voor.
Hardtraxx Addict
last seen May 2013
Werkt prima? Op een '98 ja. Ik hoorde dat je met bijv. Vista iedere keer dat je het project opende je opnieuw de instrumenten moest selecteren. xd
Hardtraxx Elite
last seen Jul 2022
hidde wrote:Werkt prima? Op een '98 ja. Ik hoorde dat je met bijv. Vista iedere keer dat je het project opende je opnieuw de instrumenten moest selecteren. xd
K*t voor je. Moet je maar geen windows gebruiken :P
Hardtraxx Addict
last seen May 2013
Apple fanboy detected! :bomb:

Haha tsja... :P
R
Hardtraxx Veteran
hidde wrote:Apple fanboy detected! :bomb:

Haha tsja... :P
hier nog 1 :P