Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2011 21:10 

Hardtraxxer

True, Logic :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2011 22:06 

Hardtraxx Veteran

Abstractorz schreef:
True, Logic :thumbsup:

jij snapt hem :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2011 23:34 

Hardtraxx Elite

Vandaag naar A-Lusion geweest, echt heel veel geleerd! Zoveel dingen waar ik zelf nooit aan heb gedacht, maar wat je track zoveel dikker kan maken.. Hoop behandeld! Kicks, Mixage, Sounddesign, reversed bass... Nu nog de taak om het zelf toe te passen! :P

Overigens, heb vandaag dan Cubase in werking gezien, maar Cubase gaat wel veeeeel beter met audiosporen om dan Logic! Logic vind ik zelf nog altijd fijner, maar mss dat ik Cubase wel ga downloaden voor het bewerken van audiosporen, want in Logic werkt dat nou niet echt lekker
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2011 00:04 

Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
Vandaag naar A-Lusion geweest, echt heel veel geleerd! Zoveel dingen waar ik zelf nooit aan heb gedacht, maar wat je track zoveel dikker kan maken.. Hoop behandeld! Kicks, Mixage, Sounddesign, reversed bass... Nu nog de taak om het zelf toe te passen! :P

Overigens, heb vandaag dan Cubase in werking gezien, maar Cubase gaat wel veeeeel beter met audiosporen om dan Logic! Logic vind ik zelf nog altijd fijner, maar mss dat ik Cubase wel ga downloaden voor het bewerken van audiosporen, want in Logic werkt dat nou niet echt lekker

dus het is een aanrader om zoiets te doen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2011 11:52 

Hardtraxxer

Reversed bass tutorial =D :P?,

kga binnenkort ook zo een inplannen, kun je iets vertellen over de locatie?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2011 14:58 

Hardtraxx Elite

Markienl schreef:

Zal wel in de buurt van Arnhem zijn. Of in de scantraxx studio ofzo?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2011 16:44 

Hardtraxx Addict

Lijkt me toch ook wel interessant. Is misschien wel iets voor mn verjaardag?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2011 00:05 

Hardtraxx Elite

Markienl schreef:

Weet niet of ie t op prijs stelt als ik adressen ga geven ofzo, dus dat doe ik ook niet ;) Als je interesse hebt, neem gewoon contact met hem op, en als het zover is dan krijg je het adres wel van hem!

Ik vind het zeker een aanrader! Heb er echt veel van opgestoken, en merk nu de eerste dag na de sessie al flinke vooruitgang!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2011 00:19 

Hardtraxxer

Cubase gebruikte ik vroeger maar toen ik mijn mac eenmaal had ging ik direct voor Logic, het is de feeling. Ik heb toch in ieder geval niet het gevoel dat ik beter met Logic werk maar ik werk er liever mee.

Ik ken ook iemand die een heel goede Hardstyle producer is en hij zit bij een goed label. Ik heb ook eens een dag bij hem in de studio gezeten en ik moet zeggen dat ik niet zoveel had bijgeleerd, enkel weten die mannen het uiteraard net ietsje sneller te doen en hebben ze er meer de feeling voor maar ik wist grotendeels wel al hoe alles moest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2011 13:29 

Hardtraxx Elite

Het ligt aan de gene die het maakt en niet aan het programma zeg ik altijd(al heeft fl in mijn ogen wel wat flinke nadelen)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2011 15:57 

Hardtraxxer

Ik heb net een geluidsfragment opgenomen uit een film, maar op de achtergrond hoor je nog wat. Hoe kun je dat achtergrond geluid wegwerken?

Ps: ik "werk" met FL Studios.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2011 16:50 

Hardtraxxer

lunatix schreef:
Ik heb net een geluidsfragment opgenomen uit een film, maar op de achtergrond hoor je nog wat. Hoe kun je dat achtergrond geluid wegwerken?

Achtergrond geluid kun je volgens mij niet weghalen. Ruis daarentegen haal ik weg met een gate en dan even bij EQ'en!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2011 17:02 

Hardtraxxer

weet iemand misschien hoe je een zelf ingesproken vocal goed kan bewerken naar een vette hardstyle vocal vaak als ik ga pitch shiften komt er niet veel soeps uit dus mischien hebben jullie tips :D?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2011 17:10 

Hardtraxx Addict

R-shot schreef:
weet iemand misschien hoe je een zelf ingesproken vocal goed kan bewerken naar een vette hardstyle vocal vaak als ik ga pitch shiften komt er niet veel soeps uit dus mischien hebben jullie tips :D?

Multiband distortion is handig. Neem bijv Ohmicide. En beter zing je gewoon op de goede toonhoogte ipv proberen te corrigeren. Dat wordt nooit wat.

lunatix schreef:

Achtergrond geluid is moeilijk weg te halen, maar het hangt ervan af wat voor geluid het is. Als het een snelweg is ben je de lul, maar als het een heel laag geluid is kan je dat gewoon weg EQ'en(en als het heel hoog is ook).

Is het geluid heel dun en neemt het maar 1 bepaalde frequentie in kun je dat nog wel fixen met een EQ, gewoon een putje maken met smalle bandwidth. Maar verder is 't niet echt mogelijk achtergrond geluid weg te halen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2011 20:23 

Hardtraxxer

R-shot schreef:

Om je vocal de editen is FL vocodex ,vocoder en ohmicide wel de shit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2011 08:37 

Hardtraxxer

Welke plugin heb ik nodig om de speed van je sound sneller te maken,
zoals headhunterz doet bijvoorbeeld in from within (zoals je ook in t filmpje ziet).

Ik ga namelijk een midi controller kopen, en dan wil ongeveer hetzelfde kunnen.

grtz
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2011 09:36 

Hardtraxxer

Hey,

Ik ben begonnen met producen op een LG HT805SH.
Dit is een home cinema set, en na een tijdje kwam ik erachter dat ie totaal niet goed bass kan weergeven.
De rest klinkt allemaal super, maar het is alsof hij alleen de low freq bass kan afspelen.
Als ik bijvoorbeeld Prophet - Morphed opzet, knalt ie heerlijk, maar als ik dan van frontliner - I saw it opzet, dan hoor ik in de intro bijna geen bass...

Na wat bespreken met vrienden dachten we dat de set het gewoon verkeerd EQ'de voordat het de speakers uitkwam.
Het gaat namelijk via mijn laptop aux naar de dvd speler van de set, en vanaf daar naar de boxen.
Ik heb alle presets van de EQ geprobeerd maar niets blijkt te werken.

Nu ben ik dus van plan een stel studio monitoren aan te schaffen.
Ik heb niet al te veel geld om uit te geven maar deze leken me kwa prijs wel goed te doen;
http://www.bax-shop.nl/koopjes-kelder/m ... tails.html

Heeft iemand hier ervaringen mee?
Kan ik fatsoendelijk bass horen in de kicks die ik maak?
In een track die gebouwd heb op die set klinken de kicks in het volgende filmpje prima,
maar zodra ik 'm in de auto afspeel op een dikke woofer, mist er bass..
zie: http://www.youtube.com/watch?v=9iPy1dEvoHo
(melody is een midi)

Maargoed, zijn de M-audio Studiophile AV40's wat ik zoek?
Mijn kamer is ongeveer 5 vierkante meter.

Met vriendelijke groet,

Ting
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2011 12:52 

Hardtraxxer

JannickF schreef:
R-shot schreef:

Om je vocal de editen is FL vocodex ,vocoder en ohmicide wel de shit.

ik heb geen fl meer >.< ik gebruik nu cubase dus weet je ook externe vst's?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2011 13:42 

Hardtraxx Elite

Pak een vocoder, daar zijn zat externe plugins voor ;) En ohmicide is een goeie distortion plugin, kan ook zeker leuke effecten geven op vocals!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2011 14:59 

Hardtraxx Elite

JannickF schreef:
zoals headhunterz doet bijvoorbeeld in from within (zoals je ook in t filmpje ziet).

grtz

Sampler.. bijna elke sampler kan wel een loopje maken. Het enige wat je moet doen is het loopje langer/korter maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2011 21:52 

Hardtraxxer

Mannonymous schreef:
JannickF schreef:

grtz

Sampler.. bijna elke sampler kan wel een loopje maken. Het enige wat je moet doen is het loopje langer/korter maken.

dat effect dat je hoort in headhunterz - from within is gemaakt met een retrigger plugin. wat je dus eigenlijk doet is je pakt een deel van je trigger (je sound) en laat deze achter elkaar loopen. steeds sneller en korter tot je een piep krijgt. je kan het dus in theorie met een sampler doen ja, alleen kost dat egt heeel veel moeite, download dbleu glitch en gebruik de retrigger functie. zo heb je binnen 2 minuten hetzelfde effect, voor zoiets heb je helemaal geen controllers of apparatuur nodig :) wat hhz deed was gewoon voor de sier :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2011 01:01 

Hardtraxxer

Hey,

Ik wil graag van mijn homecinema set vervangen door een leuke set monitoren.

Mijn oog viel door het budget op de volgende set;
http://www.m-audio.com/products/en_us/MAudioAV40.html

Zal deze doen aan mijn verwachtingen?
Mijn Home cinema kan gewoon niet fatsoendelijk bass afspelen waardoor het maken van een goede kick echt onmogelijk wordt. Graag wil ik dus een set waarbij ik een eerlijk geluid krijg.
Is deze ook op een aux aan te sluiten?

Mvg
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2011 12:36 

Hardtraxxer

Markienl schreef:
Mannonymous schreef:
JannickF schreef:

grtz

dat effect dat je hoort in headhunterz - from within is gemaakt met een retrigger plugin. wat je dus eigenlijk doet is je pakt een deel van je trigger (je sound) en laat deze achter elkaar loopen. steeds sneller en korter tot je een piep krijgt. je kan het dus in theorie met een sampler doen ja, alleen kost dat egt heeel veel moeite, download dbleu glitch en gebruik de retrigger functie. zo heb je binnen 2 minuten hetzelfde effect, voor zoiets heb je helemaal geen controllers of apparatuur nodig :) wat hhz deed was gewoon voor de sier :)

Oke bedankt, ik zal eens voor dbleu glitch gaan kijken.

Maar het leek mij zelfs handiger om deze 'loop' knop op een controller aan te sluiten, dit is toch makelijker als met een muis (als ik het opneem) of zie ik dat verkeerd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2011 16:10 

Hardtraxxer

Hey,

Ik zit af en toe een beetje te klooien met FLStudio, maar ik heb een vraag.
Ik heb een MSI-gx660 laptop, met dynaudio sound. Ik heb een 'steelseries' gaming headset, maar wat voor mij
ook mooi geluid levert als ik muziek luister. In mijn geluidsdriver kan ik instellen of ik ' Surround sensation headphone'
aan of uit wil, wat is het beste als je in programma's zoals fruity loops bezig bent/of gewoon muziek luistert?
Deze instelling aan of uit? En wat is het beste als ik door mijn laptop boxjes luister, surround aan of uit?

Mvg, Epic
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2011 16:17 

Hardtraxxer

Epic Kick schreef:
Hey,

Ik zit af en toe een beetje te klooien met FLStudio, maar ik heb een vraag.
Ik heb een MSI-gx660 laptop, met dynaudio sound. Ik heb een 'steelseries' gaming headset, maar wat voor mij
ook mooi geluid levert als ik muziek luister. In mijn geluidsdriver kan ik instellen of ik ' Surround sensation headphone'
aan of uit wil, wat is het beste als je in programma's zoals fruity loops bezig bent/of gewoon muziek luistert?
Deze instelling aan of uit? En wat is het beste als ik door mijn laptop boxjes luister, surround aan of uit?

Mvg, Epic

Ik zou surround uitzetten, volgens mij krijg je dan wat eerlijkere geluidsweergave
Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner