True, Logic 
jij snapt hemAbstractorz wrote:True, Logic
jij snapt hemAbstractorz wrote:True, Logic
dus het is een aanrader om zoiets te doen?TakkU wrote:Vandaag naar A-Lusion geweest, echt heel veel geleerd! Zoveel dingen waar ik zelf nooit aan heb gedacht, maar wat je track zoveel dikker kan maken.. Hoop behandeld! Kicks, Mixage, Sounddesign, reversed bass... Nu nog de taak om het zelf toe te passen!
Overigens, heb vandaag dan Cubase in werking gezien, maar Cubase gaat wel veeeeel beter met audiosporen om dan Logic! Logic vind ik zelf nog altijd fijner, maar mss dat ik Cubase wel ga downloaden voor het bewerken van audiosporen, want in Logic werkt dat nou niet echt lekker
Zal wel in de buurt van Arnhem zijn. Of in de scantraxx studio ofzo?Markienl wrote:Reversed bass tutorial =D?,
kga binnenkort ook zo een inplannen, kun je iets vertellen over de locatie?
Weet niet of ie t op prijs stelt als ik adressen ga geven ofzo, dus dat doe ik ook nietMarkienl wrote:Reversed bass tutorial =D?,
kga binnenkort ook zo een inplannen, kun je iets vertellen over de locatie?
Achtergrond geluid kun je volgens mij niet weghalen. Ruis daarentegen haal ik weg met een gate en dan even bij EQ'en!lunatix wrote:Ik heb net een geluidsfragment opgenomen uit een film, maar op de achtergrond hoor je nog wat. Hoe kun je dat achtergrond geluid wegwerken?
Ps: ik "werk" met FL Studios.
Multiband distortion is handig. Neem bijv Ohmicide. En beter zing je gewoon op de goede toonhoogte ipv proberen te corrigeren. Dat wordt nooit wat.R-shot wrote:weet iemand misschien hoe je een zelf ingesproken vocal goed kan bewerken naar een vette hardstyle vocal vaak als ik ga pitch shiften komt er niet veel soeps uit dus mischien hebben jullie tips?
Achtergrond geluid is moeilijk weg te halen, maar het hangt ervan af wat voor geluid het is. Als het een snelweg is ben je de lul, maar als het een heel laag geluid is kan je dat gewoon weg EQ'en(en als het heel hoog is ook).lunatix wrote:Ik heb net een geluidsfragment opgenomen uit een film, maar op de achtergrond hoor je nog wat. Hoe kun je dat achtergrond geluid wegwerken?
Ps: ik "werk" met FL Studios.
Om je vocal de editen is FL vocodex ,vocoder en ohmicide wel de shit.R-shot wrote:weet iemand misschien hoe je een zelf ingesproken vocal goed kan bewerken naar een vette hardstyle vocal vaak als ik ga pitch shiften komt er niet veel soeps uit dus mischien hebben jullie tips?
ik heb geen fl meerJannickF wrote:Om je vocal de editen is FL vocodex ,vocoder en ohmicide wel de shit.R-shot wrote:weet iemand misschien hoe je een zelf ingesproken vocal goed kan bewerken naar een vette hardstyle vocal vaak als ik ga pitch shiften komt er niet veel soeps uit dus mischien hebben jullie tips?
Sampler.. bijna elke sampler kan wel een loopje maken. Het enige wat je moet doen is het loopje langer/korter maken.JannickF wrote:Welke plugin heb ik nodig om de speed van je sound sneller te maken,
zoals headhunterz doet bijvoorbeeld in from within (zoals je ook in t filmpje ziet).
Ik ga namelijk een midi controller kopen, en dan wil ongeveer hetzelfde kunnen.
grtz
dat effect dat je hoort in headhunterz - from within is gemaakt met een retrigger plugin. wat je dus eigenlijk doet is je pakt een deel van je trigger (je sound) en laat deze achter elkaar loopen. steeds sneller en korter tot je een piep krijgt. je kan het dus in theorie met een sampler doen ja, alleen kost dat egt heeel veel moeite, download dbleu glitch en gebruik de retrigger functie. zo heb je binnen 2 minuten hetzelfde effect, voor zoiets heb je helemaal geen controllers of apparatuur nodigMannonymous wrote:Sampler.. bijna elke sampler kan wel een loopje maken. Het enige wat je moet doen is het loopje langer/korter maken.JannickF wrote:Welke plugin heb ik nodig om de speed van je sound sneller te maken,
zoals headhunterz doet bijvoorbeeld in from within (zoals je ook in t filmpje ziet).
grtz
Oke bedankt, ik zal eens voor dbleu glitch gaan kijken.Markienl wrote:dat effect dat je hoort in headhunterz - from within is gemaakt met een retrigger plugin. wat je dus eigenlijk doet is je pakt een deel van je trigger (je sound) en laat deze achter elkaar loopen. steeds sneller en korter tot je een piep krijgt. je kan het dus in theorie met een sampler doen ja, alleen kost dat egt heeel veel moeite, download dbleu glitch en gebruik de retrigger functie. zo heb je binnen 2 minuten hetzelfde effect, voor zoiets heb je helemaal geen controllers of apparatuur nodigMannonymous wrote:Sampler.. bijna elke sampler kan wel een loopje maken. Het enige wat je moet doen is het loopje langer/korter maken.JannickF wrote:Welke plugin heb ik nodig om de speed van je sound sneller te maken,
grtzwat hhz deed was gewoon voor de sier
Ik zou surround uitzetten, volgens mij krijg je dan wat eerlijkere geluidsweergaveEpic Kick wrote:Hey,
Ik zit af en toe een beetje te klooien met FLStudio, maar ik heb een vraag.
Ik heb een MSI-gx660 laptop, met dynaudio sound. Ik heb een 'steelseries' gaming headset, maar wat voor mij
ook mooi geluid levert als ik muziek luister. In mijn geluidsdriver kan ik instellen of ik ' Surround sensation headphone'
aan of uit wil, wat is het beste als je in programma's zoals fruity loops bezig bent/of gewoon muziek luistert?
Deze instelling aan of uit? En wat is het beste als ik door mijn laptop boxjes luister, surround aan of uit?
Mvg, Epic