Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2011 23:27 

Hardtraxx Veteran

Mannonymous schreef:
Vraagje:
Wie is er geïnteresseerd in een reeks tutorials?
Het lijkt me een leuk idee om samen met wat andere mensen wat tutorials te maken en te posten. Een beetje zoals hier nu gaat met vraag en antwoord alleen dan wat uitgebreider met plaatjes en/of filmpjes e.d.
Let me know
ps.
Iemand geïnteresseerd in een tuto Sample Inversion? Dat zal dan de eerste worden :D

heb ook al heel lang zitten denken om zoiets te doen, dus let me know, im in ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2011 00:28 

Hardtraxxer

RAW-vizion schreef:
SoundHound schreef:
zebra 2 is ook heerlijk, kan je alles mee.
handig is ook dat je je eigen wave vorm kan maken, erg handig als je net de combinatie van square + saw in 1 oscilator wil

heb nog geen slecht iets gevonden over zebra 2 ;)

zelf vind ik predator ook heerlijk, alleen ik kan er nog totaal niet mee overweg :$

vind predator ook een goeie.. ik kan er ook nog amper overweg maar daar gaat verandering in komen xd
tot nu toe merendeel Z3TA+ gebruikt vond ik nog het meest overzichtelijk

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2011 12:16 

Hardtraxx Veteran

omdat het topic erover gesloten werd:

wat vind je van het gebruik van hardkick 10?
waar komt die sample eigenlijk vandaan?
wie heeft hem gemaakt.

ben gewoon benieuwd!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2011 16:33 

Hardtraxx Veteran

Josh-T schreef:

wie heeft hem gemaakt.

ben gewoon benieuwd!

ik vind het zelf een half gebakken slappe hap, en je kan zelf binnen een half uur een kick maken die 10x zo dik is :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2011 19:57 

Hardtraxxer

RAW-vizion schreef:
Josh-T schreef:

wie heeft hem gemaakt.

ben gewoon benieuwd!

ik vind het zelf een half gebakken slappe hap, en je kan zelf binnen een half uur een kick maken die 10x zo dik is :P

of binnen een halve minuut knippen en plakken :O xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2011 00:24 

Hardtraxx Elite

RAW-vizion schreef:
Mannonymous schreef:
Vraagje:
Het lijkt me een leuk idee om samen met wat andere mensen wat tutorials te maken en te posten. Een beetje zoals hier nu gaat met vraag en antwoord alleen dan wat uitgebreider met plaatjes en/of filmpjes e.d.
Let me know
ps.
Iemand geïnteresseerd in een tuto Sample Inversion? Dat zal dan de eerste worden :D

Oke!
Hier volgt mijn idee. Ik weet niet of we hier dan een nieuw topic voor moeten openen of dat we gewoon hier verder gaan, dat moeten we maar even afwachten.
Waar is behoefte aan? (en ga nou niet roepen kicks, want er is al vaak genoeg vertelt hoe je die shiat moet maken!)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2011 00:53 

Hardtraxx Veteran

Mannonymous schreef:
RAW-vizion schreef:
Mannonymous schreef:
Vraagje:
Let me know
ps.

Oke!
Hier volgt mijn idee. Ik weet niet of we hier dan een nieuw topic voor moeten openen of dat we gewoon hier verder gaan, dat moeten we maar even afwachten.
Waar is behoefte aan? (en ga nou niet roepen kicks, want er is al vaak genoeg vertelt hoe je die shiat moet maken!)

tja.. das nog effe nadenken, ik zat in ieder geval te denken aan iets van percussie (maar miss is dat een beetje simpel) waar ook weinig (goede) tut's van zijn is FX kicks of.. gewoon FX in het algemeen. wat ik graag ook wel wil doen is laten zien hoe je met alleen standaard plugin's in logic dikke HS vocal's maken ;)
ook een leuke is laten zien wat je allemaal wel niet kan met de ''EnVerb'' in logic (klinkt miss heel simpel maar je kan egt heel erg veel met die kleine plugin)

ik heb geen idee of we hier wat mee kunnen, dus zeg maar wat je van de ideeën vind en wat jou ideeën zijn ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2011 01:37 

Hardtraxx Elite

Zat zelf te denken aan iets algemenere dingen als bijvoorbeeld een vocale rippen. Of een reversed vocal doen ofzo (dan krijg je dat zuigende 'enge' effect! ;) )
Dit omdat mensen met bijv. reasons/cubase het dan ook kunnen doen ;)
Ik zou eventueel later ook nog best wel wat dingen willen doen voor logic specifiek. Er valt een hele hoop leuks te beleven met bijv. de ES2! (Ben ook bezig met een soundbank daarvoor) dus misschien dat ik wat tut's doe daar over)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2011 08:47 

Hardtraxx Veteran

Mannonymous schreef:
Zat zelf te denken aan iets algemenere dingen als bijvoorbeeld een vocale rippen. Of een reversed vocal doen ofzo (dan krijg je dat zuigende 'enge' effect! ;) )
Dit omdat mensen met bijv. reasons/cubase het dan ook kunnen doen ;)
Ik zou eventueel later ook nog best wel wat dingen willen doen voor logic specifiek. Er valt een hele hoop leuks te beleven met bijv. de ES2! (Ben ook bezig met een soundbank daarvoor) dus misschien dat ik wat tut's doe daar over)

dat kan ook idd. ik ben tog best benieuwd naar je soundbank :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2011 10:26 

Hardtraxxer

Hey iedereen,

hoe kan het toch dat tracks for proffesionele dj's zo zuiver en goed klinken (ik heb het niet over kicks,melo's etc) maar puur over het geheel. Hoe goed ik mijn tracks in fruityloops probeer te masteren het blijft amateuristisch klinken.

Heeft dit te maken met fruityloops of met mijn master skills.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2011 11:38 

Hardtraxx Veteran

JannickF schreef:
Hey iedereen,

hoe kan het toch dat tracks for proffesionele dj's zo zuiver en goed klinken (ik heb het niet over kicks,melo's etc) maar puur over het geheel. Hoe goed ik mijn tracks in fruityloops probeer te masteren het blijft amateuristisch klinken.

Heeft dit te maken met fruityloops of met mijn master skills.

ligt aan jou mastering skills ;) en het ligt niet alleen aan je master maar ook aan je afmix!

hier paar kleine tips die misschien van pas komen ;)

zorg dat je zo min mogelijk sporen op je mix heb met lage frequenties (dus bij leads, percussie, screeches, etc.. filter je alle lage tonen weg, natuurlijk niet teveel want dan gaat alles zo dun en leeg klinken gewoon filteren tot jij het goed vind klinken) door dit te doen gaat de sub niet troebel klinken, word je master al een stuk strakker, en de sporen die lage tonen moeten hebben (je bass en punch) komen een stuk beter naar voren ;)

zorg ook dat je bij de echte ''productie'' fase al meters erop heb staan om te meten of alle freq's mooi doorkomen (in logic heb je de multimeter, maar geen idee wat dit is in fl) en dat er niet teveel sounds in het zelfde frequentie bereik zitten, daar word alles ook troebel en schraal van (dus alles zo goed mogelijk EQ'en)

wat ik al zij over de lage tonen geld natuurlijk ook voor de hoge tonen, dus zorg dat alle sporen die hoge tonen bevatten die er niet horen ook weg gefilterd worden ;)

kijk ook op yoetjoep naar tut's over mastering, kan altyd handig zijn ;)
ook gewoon zorgen dat je weet hoe een compressor werkt etc... want dat kan het ook stukken schelen!

en ik denk het belangrijkste is gewoon dat je goede kwaliteit heldere sounds heb die goed bij elkaar passen. want je kan wel de beste mastering engineer op aarde zijn, maar als de sounds niet goed zijn en ze passen niet goed bij elkaar klinkt de master ook nooit ''professioneel''

hoop dat ik je een beetje verder op weg heb kunnen helpen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2011 12:03 

Artiest

Mastering en afmix zijn vaak de acties die ongekende kracht geven aan je platen.
Maar natuurlijk moet je niet vergeten dat producers als Zatox, Zany, Wildstylez etc. jaren ervaring hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2011 13:01 

Hardtraxx Elite

Kheb voor begin maart een sessie ingepland met A-Lusion, die gaat me het een en ander bijleren :thumbsup: Kom zelf namelijk aardig op weg met produceren, maar een aantal dingen die zitten wel in mn hoofd, maar ik kan het gewoon niet goed genoeg uitwerken omdat de kennis nog ontbreekt.. Dus hopen dat A-Lusion me een beetje kan helpen :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2011 13:01 

Hardtraxx Elite

Kheb voor begin maart een sessie ingepland met A-Lusion, die gaat me het een en ander bijleren :thumbsup: Kom zelf namelijk aardig op weg met produceren, maar een aantal dingen die zitten wel in mn hoofd, maar ik kan het gewoon niet goed genoeg uitwerken omdat de kennis nog ontbreekt.. Dus hopen dat A-Lusion me een beetje kan helpen :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2011 13:32 

Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:

:surrender: hoe heb je dat geregeld?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2011 14:00 

Hardtraxx Elite

RAW-vizion schreef:
TakkU schreef:

http://www.lussive.nl/ ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2011 14:05 

Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
RAW-vizion schreef:
TakkU schreef:

http://www.lussive.nl/ ;)

nice :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2011 15:21 

Hardtraxxer

wow nice, hoeveel kost zoiets ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2011 15:29 

Hardtraxx Addict

Inderdaad, ik ben ook wel geinteresseerd. Ik ben nu alleen nog bezig met FL Studio, dus hoop dat er daar ook in geholpen kan worden.

Over n jaar of 2 ga ik waarschijnlijk ook het Cubase pakket aanschaffen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2011 15:38 

Hardtraxxer

als het een redelijke prijs is, is het idd wel erg aantrekelijk. wist niet dat onne witjes een eigen bedrijf had ><
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2011 17:27 

Hardtraxxer

Ik kan je alvast zeggen dat hij niets met FL doet.
En ik dacht rond de €30,- per uur (excl. BTW)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2011 18:57 

Hardtraxxer

das best wel een mooie prijs, vooral als je egt diep inhoudelijk op bepaalde technieken ingaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2011 19:05 

Hardtraxx Veteran

zoiets kan ook overigens bij theracords met thera ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2011 14:02 

Hardtraxx Veteran

(dit had San Miquel net gepost in het eigen productie topic maar hoort hier meer thuis ;) )
http://tarekith.com/misc.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2011 17:15 

Hardtraxx Addict

RAW-vizion schreef:
(dit had San Miquel net gepost in het eigen productie topic maar hoort hier meer thuis ;) )
http://tarekith.com/misc.html

Zitten toch wel wat handige dingen tussen. Heb weer wat geleerd.
Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner