heb ook al heel lang zitten denken om zoiets te doen, dus let me know, im inMannonymous wrote:Vraagje:
Wie is er geïnteresseerd in een reeks tutorials?
Het lijkt me een leuk idee om samen met wat andere mensen wat tutorials te maken en te posten. Een beetje zoals hier nu gaat met vraag en antwoord alleen dan wat uitgebreider met plaatjes en/of filmpjes e.d.
Let me know
ps.
Iemand geïnteresseerd in een tuto Sample Inversion? Dat zal dan de eerste worden
Related topics
- View the latest post: Het produceren van een wat ''andere'' soort Hardstyle
- View the latest post: Je set opnemen. Hoe en met wat?
- View the latest post: Hoe leg jij uit wat hardstyle is?
- View the latest post: Beginnen met produceren van Hardstyle
- View the latest post: Problemen / vragen - Produceren, Studio hardware/software
Active topics in Producer's Corner
Moderators
-
RHardtraxx Veteran
- 6778 posts member since 2010
vind predator ook een goeie.. ik kan er ook nog amper overweg maar daar gaat verandering in komenRAW-vizion wrote:zelf vind ik predator ook heerlijk, alleen ik kan er nog totaal niet mee overwegSoundHound wrote:zebra 2 is ook heerlijk, kan je alles mee.
handig is ook dat je je eigen wave vorm kan maken, erg handig als je net de combinatie van square + saw in 1 oscilator wil
heb nog geen slecht iets gevonden over zebra 2
tot nu toe merendeel Z3TA+ gebruikt vond ik nog het meest overzichtelijk

omdat het topic erover gesloten werd:
wat vind je van het gebruik van hardkick 10?
waar komt die sample eigenlijk vandaan?
wie heeft hem gemaakt.
ben gewoon benieuwd!
wie heeft hem gemaakt.
ben gewoon benieuwd!
-
RHardtraxx Veteran
ik vind het zelf een half gebakken slappe hap, en je kan zelf binnen een half uur een kick maken die 10x zo dik isJosh-T wrote:omdat het topic erover gesloten werd:
wie heeft hem gemaakt.
ben gewoon benieuwd!
-
OHardtraxxer
- 967 posts member since 2009
- last seen Jan 2013
of binnen een halve minuut knippen en plakken :ORAW-vizion wrote:ik vind het zelf een half gebakken slappe hap, en je kan zelf binnen een half uur een kick maken die 10x zo dik isJosh-T wrote:omdat het topic erover gesloten werd:
wie heeft hem gemaakt.
ben gewoon benieuwd!
Oke!RAW-vizion wrote:heb ook al heel lang zitten denken om zoiets te doen, dus let me know, im inMannonymous wrote:Vraagje:
Het lijkt me een leuk idee om samen met wat andere mensen wat tutorials te maken en te posten. Een beetje zoals hier nu gaat met vraag en antwoord alleen dan wat uitgebreider met plaatjes en/of filmpjes e.d.
Let me know
ps.
Iemand geïnteresseerd in een tuto Sample Inversion? Dat zal dan de eerste worden
Hier volgt mijn idee. Ik weet niet of we hier dan een nieuw topic voor moeten openen of dat we gewoon hier verder gaan, dat moeten we maar even afwachten.
Waar is behoefte aan? (en ga nou niet roepen kicks, want er is al vaak genoeg vertelt hoe je die shiat moet maken!)
-
RHardtraxx Veteran
tja.. das nog effe nadenken, ik zat in ieder geval te denken aan iets van percussie (maar miss is dat een beetje simpel) waar ook weinig (goede) tut's van zijn is FX kicks of.. gewoon FX in het algemeen. wat ik graag ook wel wil doen is laten zien hoe je met alleen standaard plugin's in logic dikke HS vocal's makenMannonymous wrote:Oke!RAW-vizion wrote:heb ook al heel lang zitten denken om zoiets te doen, dus let me know, im inMannonymous wrote:Vraagje:
Let me know
ps.
Hier volgt mijn idee. Ik weet niet of we hier dan een nieuw topic voor moeten openen of dat we gewoon hier verder gaan, dat moeten we maar even afwachten.
Waar is behoefte aan? (en ga nou niet roepen kicks, want er is al vaak genoeg vertelt hoe je die shiat moet maken!)
ook een leuke is laten zien wat je allemaal wel niet kan met de ''EnVerb'' in logic (klinkt miss heel simpel maar je kan egt heel erg veel met die kleine plugin)
ik heb geen idee of we hier wat mee kunnen, dus zeg maar wat je van de ideeën vind en wat jou ideeën zijn
Zat zelf te denken aan iets algemenere dingen als bijvoorbeeld een vocale rippen. Of een reversed vocal doen ofzo (dan krijg je dat zuigende 'enge' effect!
)
Dit omdat mensen met bijv. reasons/cubase het dan ook kunnen doen
Ik zou eventueel later ook nog best wel wat dingen willen doen voor logic specifiek. Er valt een hele hoop leuks te beleven met bijv. de ES2! (Ben ook bezig met een soundbank daarvoor) dus misschien dat ik wat tut's doe daar over)
Dit omdat mensen met bijv. reasons/cubase het dan ook kunnen doen
Ik zou eventueel later ook nog best wel wat dingen willen doen voor logic specifiek. Er valt een hele hoop leuks te beleven met bijv. de ES2! (Ben ook bezig met een soundbank daarvoor) dus misschien dat ik wat tut's doe daar over)
-
RHardtraxx Veteran
dat kan ook idd. ik ben tog best benieuwd naar je soundbankMannonymous wrote:Zat zelf te denken aan iets algemenere dingen als bijvoorbeeld een vocale rippen. Of een reversed vocal doen ofzo (dan krijg je dat zuigende 'enge' effect!)
Dit omdat mensen met bijv. reasons/cubase het dan ook kunnen doen![]()
Hey iedereen,
hoe kan het toch dat tracks for proffesionele dj's zo zuiver en goed klinken (ik heb het niet over kicks,melo's etc) maar puur over het geheel. Hoe goed ik mijn tracks in fruityloops probeer te masteren het blijft amateuristisch klinken.
Heeft dit te maken met fruityloops of met mijn master skills.
hoe kan het toch dat tracks for proffesionele dj's zo zuiver en goed klinken (ik heb het niet over kicks,melo's etc) maar puur over het geheel. Hoe goed ik mijn tracks in fruityloops probeer te masteren het blijft amateuristisch klinken.
-
RHardtraxx Veteran
ligt aan jou mastering skillsJannickF wrote:Hey iedereen,
hier paar kleine tips die misschien van pas komen
zorg dat je zo min mogelijk sporen op je mix heb met lage frequenties (dus bij leads, percussie, screeches, etc.. filter je alle lage tonen weg, natuurlijk niet teveel want dan gaat alles zo dun en leeg klinken gewoon filteren tot jij het goed vind klinken) door dit te doen gaat de sub niet troebel klinken, word je master al een stuk strakker, en de sporen die lage tonen moeten hebben (je bass en punch) komen een stuk beter naar voren
zorg ook dat je bij de echte ''productie'' fase al meters erop heb staan om te meten of alle freq's mooi doorkomen (in logic heb je de multimeter, maar geen idee wat dit is in fl) en dat er niet teveel sounds in het zelfde frequentie bereik zitten, daar word alles ook troebel en schraal van (dus alles zo goed mogelijk EQ'en)
wat ik al zij over de lage tonen geld natuurlijk ook voor de hoge tonen, dus zorg dat alle sporen die hoge tonen bevatten die er niet horen ook weg gefilterd worden
kijk ook op yoetjoep naar tut's over mastering, kan altyd handig zijn
ook gewoon zorgen dat je weet hoe een compressor werkt etc... want dat kan het ook stukken schelen!
en ik denk het belangrijkste is gewoon dat je goede kwaliteit heldere sounds heb die goed bij elkaar passen. want je kan wel de beste mastering engineer op aarde zijn, maar als de sounds niet goed zijn en ze passen niet goed bij elkaar klinkt de master ook nooit ''professioneel''
hoop dat ik je een beetje verder op weg heb kunnen helpen
-
DArtiest
- 7488 posts member since 2010
- last seen Apr 2019
Mastering en afmix zijn vaak de acties die ongekende kracht geven aan je platen.
Maar natuurlijk moet je niet vergeten dat producers als Zatox, Zany, Wildstylez etc. jaren ervaring hebben.
Maar natuurlijk moet je niet vergeten dat producers als Zatox, Zany, Wildstylez etc. jaren ervaring hebben.
Kheb voor begin maart een sessie ingepland met A-Lusion, die gaat me het een en ander bijleren
Kom zelf namelijk aardig op weg met produceren, maar een aantal dingen die zitten wel in mn hoofd, maar ik kan het gewoon niet goed genoeg uitwerken omdat de kennis nog ontbreekt.. Dus hopen dat A-Lusion me een beetje kan helpen 
Kheb voor begin maart een sessie ingepland met A-Lusion, die gaat me het een en ander bijleren
Kom zelf namelijk aardig op weg met produceren, maar een aantal dingen die zitten wel in mn hoofd, maar ik kan het gewoon niet goed genoeg uitwerken omdat de kennis nog ontbreekt.. Dus hopen dat A-Lusion me een beetje kan helpen 
-
RHardtraxx Veteran
TakkU wrote:Kheb voor begin maart een sessie ingepland met A-Lusion, die gaat me het een en ander bijlerenKom zelf namelijk aardig op weg met produceren, maar een aantal dingen die zitten wel in mn hoofd, maar ik kan het gewoon niet goed genoeg uitwerken omdat de kennis nog ontbreekt.. Dus hopen dat A-Lusion me een beetje kan helpen
http://www.lussive.nl/RAW-vizion wrote:TakkU wrote:Kheb voor begin maart een sessie ingepland met A-Lusion, die gaat me het een en ander bijlerenKom zelf namelijk aardig op weg met produceren, maar een aantal dingen die zitten wel in mn hoofd, maar ik kan het gewoon niet goed genoeg uitwerken omdat de kennis nog ontbreekt.. Dus hopen dat A-Lusion me een beetje kan helpen
hoe heb je dat geregeld?
-
RHardtraxx Veteran
niceTakkU wrote:http://www.lussive.nl/RAW-vizion wrote:TakkU wrote:Kheb voor begin maart een sessie ingepland met A-Lusion, die gaat me het een en ander bijlerenKom zelf namelijk aardig op weg met produceren, maar een aantal dingen die zitten wel in mn hoofd, maar ik kan het gewoon niet goed genoeg uitwerken omdat de kennis nog ontbreekt.. Dus hopen dat A-Lusion me een beetje kan helpen
hoe heb je dat geregeld?
Inderdaad, ik ben ook wel geinteresseerd. Ik ben nu alleen nog bezig met FL Studio, dus hoop dat er daar ook in geholpen kan worden.
Over n jaar of 2 ga ik waarschijnlijk ook het Cubase pakket aanschaffen.
Over n jaar of 2 ga ik waarschijnlijk ook het Cubase pakket aanschaffen.
als het een redelijke prijs is, is het idd wel erg aantrekelijk. wist niet dat onne witjes een eigen bedrijf had ><
Ik kan je alvast zeggen dat hij niets met FL doet.
En ik dacht rond de €30,- per uur (excl. BTW)
En ik dacht rond de €30,- per uur (excl. BTW)
das best wel een mooie prijs, vooral als je egt diep inhoudelijk op bepaalde technieken ingaat.
-
RHardtraxx Veteran
zoiets kan ook overigens bij theracords met thera 
-
RHardtraxx Veteran
(dit had San Miquel net gepost in het eigen productie topic maar hoort hier meer thuis
)
http://tarekith.com/misc.html
Zitten toch wel wat handige dingen tussen. Heb weer wat geleerd.RAW-vizion wrote:(dit had San Miquel net gepost in het eigen productie topic maar hoort hier meer thuis)