Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2011 19:50 

Hardtraxx Veteran

marsiascout schreef:
RAW-vizion schreef:
(dit had San Miquel net gepost in het eigen productie topic maar hoort hier meer thuis ;) )
http://tarekith.com/misc.html

Zitten toch wel wat handige dingen tussen. Heb weer wat geleerd.

idd ik ook :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2011 21:30 

Hardtraxxer

Net antwoord gekregen op de tarieven,

Hallo Mark,

Bedankt voor je bericht.
Ik hoor graag waar je begeleiding in wilt. De gewenste stijl is ook belangrijk.
Het zal vooral kunnen gaan om sounddesign (synthese, etc) en mixage.
Deze begeleiding kan gaan in de vorm van 4 uur durende sessies.
In echte studiotechniek, zoals deze toegepast wordt in opname studios, kan geen begeleiding gegeven worden.

Hoe waardevol een sessie kan zijn, hangt af van het huidige niveau en de gewenste kennis uitbreiding.
De kosten van een sessie van 4 uur bedragen 160 euro inclusief btw.

Graag hoor ik wat jouw intenties zijn en waar je eventueel begeleiding in zou willen.
Dan kunnen we vervolgens kijken of een eventuele sessie interessant is

Met vriendelijke groet,

Onne Witjes

40 p/u dus, vink opzicht wel redelijk als hij echt waarmaakt wat ie zegt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2011 22:22 

Hardtraxxer

Maar als je een niet makkelijk lerend persoon bent, zul je sneller negatief reageren uiteindelijk dan als je sneller leert.. dus voor zo iemand is het dan goedkoper he.. om het zo te zeggen
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2011 00:05 

Hardtraxxer

tja de enige oplossing is dan meer lessen kopen he :P, of kijken of je toch op een effectievere manier de stof tot je kan nemen, aantekeningen ofzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2011 18:22 

Hardtraxx Veteran

ik heb nog een vraagje: sinds ik die link hierboven heb geplaatst, heb ik al die stukken gelezen van die site.
nou stond er bij dat stuk over mastereing, dat als je je eigen track goed afmixt dat je hem dan eigenlijk niet hoeft te masteren behalve een adaptive-limter erop zetten om het ''volume naar standaard te krijgen''.
dus dat al die ''mastering tools'' niet nodig zijn als je terug kan gaan naar het project en gewoon je mix tweakt etc.. en die mastering tools alleen nodig zijn als je NIET terug kan gaan naar het project om de mix te tweaken.

nou kan mijn brein dit niet helemaal accepteren, want als ik een track heb geproduceerd, en ik master hem (met moeite want in masteren ben ik totale noob) klinkt het veel sterker, voller en mooier dan de niet gemasterde verzie.

kan iemand mij helpen en zeggen of dat nou klopt of niet? want ik wil gewoon dat mijn tracks op hun best klinken, en desnoods laat ik me tracks masteren om dit te bereiken! (als ik natuurlijk iets waardigs geproduceerd heb ;) )
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2011 18:42 

Hardtraxx Elite

Wat ze daarmee zeggen is dat wanneer je al je kanalen nog in originele vorm hebt, je die zo af kan stellen dat je niet meer hoeft te masteren. Maar dan moet je alle kanalen perfect afstellen, wat voor bijna niemand echt haalbaar is. Vandaar dat er gemasterd wordt om te zorgen dat het geheel beter klinkt ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2011 19:07 

Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
Wat ze daarmee zeggen is dat wanneer je al je kanalen nog in originele vorm hebt, je die zo af kan stellen dat je niet meer hoeft te masteren. Maar dan moet je alle kanalen perfect afstellen, wat voor bijna niemand echt haalbaar is. Vandaar dat er gemasterd wordt om te zorgen dat het geheel beter klinkt ;)

oke. nou kijk ik ook wel is wat tut's over masteren, maar altyd het eerste wat ze zeggen is dat je niet je eigen tracks moet masteren enz.. enz.. en vind egt wel moeilijk want ik krijg het zelf nooit egt zoals ik wil :/ dus is het slim om (als ik wat goeds heb) het te laten masteren? (ik zag namelijk dat het bij Theracords niet gigantisch duur is om het te laten doen!)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2011 20:04 

Artiest

Mastering van je tracks ZEKER DOEN!!! maar niet zomaar voor de lol natuurlijk.
Master de platen waar je echt iets mee kunt, misschien wel release ergens voor kunt regelen.
Al zullen labels vaak toch wel de mastering verzorgen voor je platen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2011 21:52 

Hardtraxx Addict

Ik vraag me af hoe ik in FL Studio 9 een effect van kracht kan laten veranderen.

Ik bedoel hiermee bijvoorbeeld een filter die op een lead zit, zoals je vaak in veel tracks hoort.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2011 23:45 

Hardtraxx Addict

marsiascout schreef:
Ik vraag me af hoe ik in FL Studio 9 een effect van kracht kan laten veranderen.

Ik bedoel hiermee bijvoorbeeld een filter die op een lead zit, zoals je vaak in veel tracks hoort.

Automation clips. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2011 12:38 

Hardtraxx Addict

Hidden Source schreef:
marsiascout schreef:

Ik wist niet dat dit ook met effecten kon, aangezien deze op je mixgedeelte zitten.

Ik zal het als ik thuis ben eens uitproberen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2011 14:27 

Hardtraxx Addict

marsiascout schreef:
Hidden Source schreef:
marsiascout schreef:

Ik wist niet dat dit ook met effecten kon, aangezien deze op je mixgedeelte zitten.

Ik zal het als ik thuis ben eens uitproberen.

Ow ik dacht dat je bedoelde op de plugins zelf, ehm via de mixer weet ik niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2011 17:03 

Hardtraxx Addict

Hidden Source schreef:
Ow ik dacht dat je bedoelde op de plugins zelf, ehm via de mixer weet ik niet.

Een effect zet je toch op een kanaal waar je al een sound op hebt zitten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2011 23:11 

Hardtraxxer

Naja, karma fx bijvoorbeeld is een effect die je op je mixer zet op een bepaalde sound.. hierin kun je wel automation clips maken.. het ligt er maar net aan wat voor effect je het wilt geven. denk dat als je dat erbij zegt het wat makkelijker is :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2011 23:18 

Artiest

Je kan overal automation clips van maken dus wat je ook wilt, als je weet hoe en je wilt het via automation regelen kun je dat doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2011 23:27 

Hardtraxxer

Skedoedelefloeps schreef:
Je kan overal automation clips van maken dus wat je ook wilt, als je weet hoe en je wilt het via automation regelen kun je dat doen.

niet iedereen weet dus hoe dat moet bij elke fx plugin
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2011 09:31 

Hardtraxx Addict

Luxion schreef:
Naja, karma fx bijvoorbeeld is een effect die je op je mixer zet op een bepaalde sound.. hierin kun je wel automation clips maken.. het ligt er maar net aan wat voor effect je het wilt geven. denk dat als je dat erbij zegt het wat makkelijker is :P

Zoals ik in de openingspost al aangaf wil ik dit met een filter doen, zoals je vaak hoort in de opbouw van de climax synth.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2011 17:10 

Artiest

Met de Cut off neem ik aan?

Draai aan de knop, in je plug in, ga naar het pijltje v.d. plug in en klik daar op browse parameters
Vervolgens opent er een lijst met je laatst 'aangeraakte' knop gehighlight > rechter muisknop > create automation clip.

Als je het wilt doen met bv volume van effecten of van mixer channel (of alles wat FL standaard support) kun je meteen rechter muisknop > create automation clip.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2011 17:11 

Hardtraxx Addict

Skedoedelefloeps schreef:
Met de Cut off neem ik aan?

Draai aan de knop, in je plug in, ga naar het pijltje v.d. plug in en klik daar op browse parameters
Vervolgens opent er een lijst met je laatst 'aangeraakte' knop gehighlight > rechter muisknop > create automation clip.

Als je het wilt doen met bv volume van effecten of van mixer channel (of alles wat FL standaard support) kun je meteen rechter muisknop > create automation clip.

Ok, bedankt! :thumbup:
Zal het straks uitproberen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2011 12:55 

Hardtraxx Addict

Ik zoek meer artikelen over het technische aspect van muziek (en dan vooral in de hardstyle). Artikelen over hoe dingen zoals kicks zijn opgebouwd, waar je op moet letten, mid, low, frequenties etc. Artikelen zoals die van Tarekith. Iemand heeft deze of weet toevallig waar ik z'n soort artikelen kan vinden?

Alvast bedankt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 20:43 

Hardtraxx Addict

Ik wil graag Sylenth1 even proberen in Fruity loops..
Als ik hem download, waar moet ik hem dan opslaan zodat ik em kan gebruiken in Fl studio ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 20:57 

Hardtraxxer

Iemand tips voor het maken van een lekkere bass?
Dus niet de kick.

Ik vraag me echt af hoe psyko punkz aan hun bass-jes komen, die zijn toch zo ziek!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 22:24 

Hardtraxx Elite

JannickF schreef:
Dus niet de kick.

Ik vraag me echt af hoe psyko punkz aan hun bass-jes komen, die zijn toch zo ziek!

Hydra is your friend, gewoon de deep kick, stuk lager zetten en dan beginnen met eq'en. Krijg je al hele leuke bassjes hoor :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2011 01:43 

Artiest

Yoeloe schreef:
Ik wil graag Sylenth1 even proberen in Fruity loops..
Als ik hem download, waar moet ik hem dan opslaan zodat ik em kan gebruiken in Fl studio ?

.dll in je vst map van FL
Waarschijnlijk dus:

C: > Program Files > Image Line > FL 9> Plugins > VST
Dan moet je even je lijst refreshen van VST's natuurlijk en dan vindt die hem als het goed is, aanvinken en openen en ready to go :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2011 01:44 

Artiest

The Indicator schreef:
JannickF schreef:
Dus niet de kick.

Hydra is your friend, gewoon de deep kick, stuk lager zetten en dan beginnen met eq'en. Krijg je al hele leuke bassjes hoor :)

Hydra vind ik persoonlijk een heel slecht programma, het behoud een hele kenmerkende sound, maar in principe kun je er in de begin fase wel mee aan je trekken komen.
Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner