Active topics in Producer's Corner

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 1 hour ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 4 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 5 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 5 days ago
Hardtraxx Addict
1629 posts member since 2010
last seen Jan 2014
Bedankt voor de nuttige tips, zal er zeker gebruik van maken :)

Als ik iets in elkaar heb gezet wat ik aardig vind klinken zal ik het in het eigen producties topic plaatsen :thumbup:
Hardtraxx Addict
1027 posts member since 2010
last seen Mar 2012
Na de FL Demo wil ik het eigenlijk wel kopen.
Maar wat is dan het beste, Fruity Edition of Producers Edition ?

dankudanku
Hardtraxxer
397 posts member since 2010
last seen Apr 2016
Yoeloe wrote:Na de FL Demo wil ik het eigenlijk wel kopen.
Maar wat is dan het beste, Fruity Edition of Producers Edition ?

dankudanku
Producers Edition denk ik.
Hardtraxx Addict
1319 posts member since 2010
last seen Feb 2016
Overduidelijk Producer Edition. Het kost niet veel (vergeleken met andere DAW's) en je bent niet gelimiteerd qua functies.
R
Hardtraxx Veteran
6778 posts member since 2010
marsiascout wrote:Overduidelijk Producer Edition. Het kost niet veel (vergeleken met andere DAW's) en je bent niet gelimiteerd qua functies.
:yes:
Hardtraxxer
323 posts member since 2010
last seen Aug 2015
ik stond toch even raar te kijken toen mijn leraar (geluidstechniek) zei dat die Sylenth1 misschien wel de beste Synth is voor de hardere muziekstylen.. en ik altijd maar denken wat een kut synth :D
Mja volgende week en de week daarop les van Rop Papen over Synthese en uitleg van Rob Papen's Predator :cool:
Dan kan ik daarna ook eens gaan kijken wat voor bijzondere dingen je dan uit Sylenth1 kan halen :woot:
Hardtraxx Addict
last seen Feb 2016
The Axe wrote:ik stond toch even raar te kijken toen mijn leraar (geluidstechniek) zei dat die Sylenth1 misschien wel de beste Synth is voor de hardere muziekstylen.. en ik altijd maar denken wat een kut synth :D
Mja volgende week en de week daarop les van Rop Papen over Synthese en uitleg van Rob Papen's Predator :cool:
Dan kan ik daarna ook eens gaan kijken wat voor bijzondere dingen je dan uit Sylenth1 kan halen :woot:
Het is ook echt een dikke synth, alleen moet ik hem zelf ook nog onder de knie krijgen.
D
Artiest
7488 posts member since 2010
last seen Apr 2019
Sylenth 1 is de sleutel naar mijn synths, ik doe er alles mee, intro, lead... hele sterke softsynth!
R
Hardtraxx Veteran
Skedoedelefloeps wrote:Sylenth 1 is de sleutel naar mijn synths, ik doe er alles mee, intro, lead... hele sterke softsynth!
zeker weten met dat ding kan je zoveel :loving:
Hardtraxxer
306 posts member since 2009
last seen Oct 2011
zebra 2 is ook heerlijk, kan je alles mee.
handig is ook dat je je eigen wave vorm kan maken, erg handig als je net de combinatie van square + saw in 1 oscilator wil

heb nog geen slecht iets gevonden over zebra 2 ;)
R
Hardtraxx Veteran
SoundHound wrote:zebra 2 is ook heerlijk, kan je alles mee.
handig is ook dat je je eigen wave vorm kan maken, erg handig als je net de combinatie van square + saw in 1 oscilator wil

heb nog geen slecht iets gevonden over zebra 2 ;)
zelf vind ik predator ook heerlijk, alleen ik kan er nog totaal niet mee overweg :$
D
Hardtraxxer
552 posts member since 2011
last seen Oct 2012
Uit welke software kun je goede kicks halen?
Ik heb gehoord dat Microtonic een goede sofware is voor kicks,
en ik heb nu de demo
maar ik snap er geen fluit van >.<
Misschien iemand suggesties?
Hardtraxx Addict
last seen Feb 2016
TheDesolator wrote:Uit welke software kun je goede kicks halen?
en ik heb nu de demo
Ik gebruik zelf Hydra. Hou er wel rekening mee dat een goede kick uit meerdere lagen bestaat. 1 Of meerdere "tok" geluiden. Het harde eerste deel van de kick dus. Daarachter komt de staart en dan kan er nog een subbass aan toegevoegd worden.
R
Hardtraxx Veteran
marsiascout wrote:
en ik heb nu de demo
Ik gebruik zelf Hydra. Hou er wel rekening mee dat een goede kick uit meerdere lagen bestaat. 1 Of meerdere "tok" geluiden. Het harde eerste deel van de kick dus. Daarachter komt de staart en dan kan er nog een subbass aan toegevoegd worden.
idd je kan bijna met elke plugin wel een kick maken, je moet alleen weten hoe en lagen stapelen, mijn kick's hebben bijvoorbeeld soms wel 12 lagen ;) (al is dat voor een simpele kick veel)
Hardtraxx Elite
2281 posts member since 2008
last seen Apr 2021
en ik heb nu de demo
Microtonic is ook best een goeie plugin! Maar, allereerst, er is niet maar 1 plugin voor het maken van goeie kicks. Je moet een plugin zoeken die jij lekker vind werken, en waar je wat mee kan ;) Ook moet je niet verwachten dat je met 1 layer microtonic zonder effecten een goeie kick hebt. Als je bij mijn kick microtonic kaal(zonder effecten hoort) dan lijkt het nergens op... Met veel EQ en distortions etc. kan je er echt wel wat vets mee maken ;)
R
Hardtraxx Veteran
ik heb een vraag (het is egt een vraag voor iemand met logic) als ik in logic de ''auto filter'' gebruik en ik zet er automation in, dan hoor ik telkens als hij over dat punt waar automation staat heengaat een harde tak. waar kan dit aan liggen of hoe kan ik het verhelpen? (heb zelf al veel geprobeerd met hem anders instellen maar dat helpt niet :/ )
Hardtraxx Elite
last seen Apr 2021
RAW-vizion wrote:ik heb een vraag (het is egt een vraag voor iemand met logic) als ik in logic de ''auto filter'' gebruik en ik zet er automation in, dan hoor ik telkens als hij over dat punt waar automation staat heengaat een harde tak. waar kan dit aan liggen of hoe kan ik het verhelpen? (heb zelf al veel geprobeerd met hem anders instellen maar dat helpt niet :/ )
Kan je een voorbeeldje uploaden?
R
Hardtraxx Veteran
TakkU wrote:
RAW-vizion wrote:ik heb een vraag (het is egt een vraag voor iemand met logic) als ik in logic de ''auto filter'' gebruik en ik zet er automation in, dan hoor ik telkens als hij over dat punt waar automation staat heengaat een harde tak. waar kan dit aan liggen of hoe kan ik het verhelpen? (heb zelf al veel geprobeerd met hem anders instellen maar dat helpt niet :/ )
dit dus:
http://www5.zippyshare.com/v/6734381/file.html
R
Hardtraxx Veteran
4240 posts member since 2010
last seen May 2025
Begin volume terug draaien?
Hardtraxx Elite
last seen Apr 2021
RAW-vizion wrote:
TakkU wrote:
dit dus:
http://www5.zippyshare.com/v/6734381/file.html
Hmm.. Probeer is je automation aan te zetten voordat je noot begint.. Dus zeg maar 1/2 beats voor de start de automation al instellen
R
Hardtraxx Veteran
TakkU wrote:Hmm.. Probeer is je automation aan te zetten voordat je noot begint.. Dus zeg maar 1/2 beats voor de start de automation al instellen
al geprobeerd, helpt niet :/
L
Hardtraxxer
855 posts member since 2010
last seen Dec 2014
probeer het met een andere fx waar je dat mee kunt maken
Hardtraxx Elite
2232 posts member since 2009
last seen Jul 2022
Ik zou het volume level gewoon automaten...
R
Hardtraxx Veteran
Mannonymous wrote:Ik zou het volume level gewoon automaten...
ja dan ga ik dat wel proberen :)
Hardtraxx Elite
2232 posts member since 2009
last seen Jul 2022
Vraagje:
Wie is er geïnteresseerd in een reeks tutorials?
Het lijkt me een leuk idee om samen met wat andere mensen wat tutorials te maken en te posten. Een beetje zoals hier nu gaat met vraag en antwoord alleen dan wat uitgebreider met plaatjes en/of filmpjes e.d.
Let me know
ps.
Iemand geïnteresseerd in een tuto Sample Inversion? Dat zal dan de eerste worden :D