Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2011 15:58 

Hardtraxx Elite

even een vraagje: Kopen jullie al die VST's of downloaden jullie die gewoon?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2011 16:16 

Hardtraxx Veteran

RobertV schreef:
even een vraagje: Kopen jullie al die VST's of downloaden jullie die gewoon?

nou eerst een domo downloaden om te kijken of het wat is, en dan als het wat is kopen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2011 16:22 

Hardtraxx Veteran

Ik download ze illegaal, als ik ooit nog eens tracks uit zou gaan brengen koop ik de VST's die ik ervoor gebruikt heb natuurlijk wel, maar ik ben nu nog vooral aan het leren hoe alles werkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2011 19:49 

Hardtraxx Elite

Josh-T schreef:
Ik download ze illegaal, als ik ooit nog eens tracks uit zou gaan brengen koop ik de VST's die ik ervoor gebruikt heb natuurlijk wel, maar ik ben nu nog vooral aan het leren hoe alles werkt.

Dit soort dingen moet je lekker voor jezelf houden. Kijk, als jij een douchebag wilt zijn die niet voor z'n spulltjes wilt betalen moet je dat zelf weten. Maar als je zo'n berichtje typt spoor je andere mensen aan om het zelfde te doen. :nono:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2011 19:51 

Hardtraxx Elite

Even OT vraagje:
Heeft iemand enig idee hoe je een 'swoosh' effect maakt, je weet wel, voor een build-up! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2011 19:52 

Hardtraxx Addict

Ik vraag me dat dus ook af.

In Sylenth1 staat ie als preset, maar deze is erg kort en ben er nog steeds niet achter hoe ik die langer kan maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2011 19:55 

Hardtraxx Veteran

marsiascout schreef:
Ik vraag me dat dus ook af.

In Sylenth1 staat ie als preset, maar deze is erg kort en ben er nog steeds niet achter hoe ik die langer kan maken.

kan je doen in de envelope sectie onderin ;) weet niet precies hoe maar als je aan een beetje knoppen draait kom je er wel achter :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2011 22:31 

Hardtraxxer

als je bij sylenth1 een pitch env maakt en de attack ver omhoog zet.. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2011 22:34 

Artiest

Mannonymous schreef:
Josh-T schreef:

Dit soort dingen moet je lekker voor jezelf houden. Kijk, als jij een douchebag wilt zijn die niet voor z'n spulltjes wilt betalen moet je dat zelf weten. Maar als je zo'n berichtje typt spoor je andere mensen aan om het zelfde te doen. :nono:

wat een onzin reactie, hij spoort niemand aan om illegaal te downloaden, maar geeft antwoord op de vraag.
Hij geeft zelfs aan dat als hij er serieuzer mee bezig gaat hij de plug-ins gewoon koopt, echt overbodige reactie van jou om te zeggen dat hij dit voor zichzelf moet houden.
Simpele vraag, simpel antwoord, illegaal downloaden gebeurt toch wel of hij nou zegt dat hij t doet of niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2011 23:34 

Hardtraxx Veteran

Mannonymous schreef:
Josh-T schreef:

In plaats van schijnheilig te doen zeg ik gewoon eerlijk dat ik er niet voor betaald heb. Ik vind het eigenlijk best normaal hoe ik het aanpak.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2011 23:37 

Hardtraxx Elite

Skedoedelefloeps schreef:
Mannonymous schreef:
Josh-T schreef:

wat een onzin reactie, hij spoort niemand aan om illegaal te downloaden, maar geeft antwoord op de vraag.
Hij geeft zelfs aan dat als hij er serieuzer mee bezig gaat hij de plug-ins gewoon koopt, echt overbodige reactie van jou om te zeggen dat hij dit voor zichzelf moet houden.
Simpele vraag, simpel antwoord, illegaal downloaden gebeurt toch wel of hij nou zegt dat hij t doet of niet.

Ben nog steeds van mening dat je dat soort dingen niet moet delen. Dan krijg je vaak toch wel van 'oh, hij doet 't ook dus ik kan het ook wel doen'. Volgens mij is er ook een of andere regel die iets omtrent illegale software verbiedt, ik weet echter niet hoe/wat. Maar als jij het overbodig vindt om te melden, moet je dat lekker zelf weten :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2011 23:37 

Hardtraxx Elite

Josh-T schreef:
Mannonymous schreef:
Josh-T schreef:

In plaats van schijnheilig te doen zeg ik gewoon eerlijk dat ik er niet voor betaald heb. Ik vind het eigenlijk best normaal hoe ik het aanpak.

Je kunt toch ook gewoon een demotje pakken. Élke vst/au heeft een demo versie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2011 01:32 

Hardtraxxer

Mannonymous schreef:
Even OT vraagje:
Heeft iemand enig idee hoe je een 'swoosh' effect maakt, je weet wel, voor een build-up! :thumbup:

White noise met een filtertje erover? Maak een automation en klaar ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2011 01:38 

Hardtraxx Veteran

@ manonymonieus ...
Wat is het dan verschil ...
Maak niet van een mug een olifant, en hoezo gelijk met scheldwoorden strooien kom op man ..
Als hij dat zo wilt doen en daar eerlijk voor uit komt moet hij dat weten, er zijn er ook zat die illegaal hun muziek downloaden.
Moet iedereen allemaal lekker zelf weten!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2011 01:57 

Hardtraxx Elite

Piaaa schreef:
@ manonymonieus ...
Maak niet van een mug een olifant, en hoezo gelijk met scheldwoorden strooien kom op man ..
Als hij dat zo wilt doen en daar eerlijk voor uit komt moet hij dat weten, er zijn er ook zat die illegaal hun muziek downloaden.

't is meer dat ik voor m'n spul betaal en ik het zo droog vind dat mensen illegaal dingen downloaden en er dan ook nog een te koop mee lopen. Maar dit is een beetje een zinloze 'discussie' omdat ik denk dat de meeste mensen hier me toch maar een zeikerd vinden als het over illegaal dl'n gaat. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2011 03:27 

Hardtraxx Veteran

Mannonymous schreef:
Piaaa schreef:
@ manonymonieus ...

't is meer dat ik voor m'n spul betaal en ik het zo droog vind dat mensen illegaal dingen downloaden en er dan ook nog een te koop mee lopen. Maar dit is een beetje een zinloze 'discussie' omdat ik denk dat de meeste mensen hier me toch maar een zeikerd vinden als het over illegaal dl'n gaat. ^^

Te koop mee lopen?
Met illegaal downloaden ...
Eigenlijk is het niet iets om echt trots op te zijn, zoals Josh-T ook zegt ...
Hij komt er voor uit, dat is heel wat anders dan er mee te koop lopen :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2011 21:49 

Hardtraxxer

Ik vind dat je VST's gewoon moet kopen, echter pirate ik ook het 1 en ander puur omdat ik een student ben en geen cent kan missen tbh. als je released/draait en daar geld voor krijgt is het een ander verhaal. dan koop je t gewoon ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2011 19:15 

Hardtraxx Elite

Kleine tip voor Logic users:
Gebruik de ES2. Ben er ff een paar dagen ingedoken en dit ding is echt een killer! Komen lekkere volle sounds uit. Imo even goed, zo niet beter als sylenth!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2011 20:43 

Hardtraxx Veteran

Mannonymous schreef:
Gebruik de ES2. Ben er ff een paar dagen ingedoken en dit ding is echt een killer! Komen lekkere volle sounds uit. Imo even goed, zo niet beter als sylenth!

wel leuk maar ik zou bij god niet weten wat ik met dat ding aan moet is zo onlogisch :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2011 23:27 

Hardtraxx Elite

RAW-vizion schreef:
Mannonymous schreef:

wel leuk maar ik zou bij god niet weten wat ik met dat ding aan moet is zo onlogisch :P

Zoek wat tutorials op youtube! Je kunt er echt dikke sounds mee maken. Lekker vet! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2011 23:59 

Hardtraxx Veteran

Mannonymous schreef:
RAW-vizion schreef:
Mannonymous schreef:

Zoek wat tutorials op youtube! Je kunt er echt dikke sounds mee maken. Lekker vet! :thumbsup:

klinkt goed :D ik ga ook maar is kloten ermee ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2011 14:27 

Hardtraxx Elite

RAW-vizion schreef:
Mannonymous schreef:

Valt best mee! Ben er gister ff mee aan t prutsen gegaan en je kan er idd best leuke dingen mee doen! Wat je wel ff door moet hebben is die router
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2011 22:11 

Hardtraxx Addict

Ik ben sinds een paar weken een beetje aan het rommelen in FL, wat raden jullie me aan om mezelf zo snel mogelijk verder te ontwikkelen?
Tutorials op Youtube volgen (nadeel is dat je dan relatief weinig eigen inbreng aan je 'sound' hebt) of gewoon zelf blijven rommelen (nadeel is dat het langer duurt voordat je iets hebt wat fatsoenlijk klinkt)? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2011 23:12 

Artiest

KickinAzz schreef:
Ik ben sinds een paar weken een beetje aan het rommelen in FL, wat raden jullie me aan om mezelf zo snel mogelijk verder te ontwikkelen?
Tutorials op Youtube volgen (nadeel is dat je dan relatief weinig eigen inbreng aan je 'sound' hebt) of gewoon zelf blijven rommelen (nadeel is dat het langer duurt voordat je iets hebt wat fatsoenlijk klinkt)? :P

Bestudeer hardstyle platen, er is een verschil tussen luisteren als liefhebber en als producer. Bedenk alle sounds die je hoort, de opbouw van platen. Hoe het skelet van een hardstyle plaat loopt is het belangrijkst, kijk niet meteen naar moeilijke dingen en technische aspecten zoals afmix, eq'ing, compressing etc. Maar puur naar de elementen waar een hardstyle track uit bestaat.
Download samples en gebruik die ook, train je gehoor zodat je valse noten meteen kunt herkennen, of imperfecties. Download wat vst's (geen al te lastige meteen) probeer zelf wat dingen te maken en ZEKER tutorials lezen of bekijken, ze helpen je niet in je eigen sound, maar wel in het snappen van de vormgeving ervan.

Het voornaamste is dat je gewoon weet hoeveel sounds een plaat kent en hoe een plaat in elkaar steekt. Tutorials en tips van mensen helpen altijd, sta open voor kritiek en feedback. Probeer niet meteen je eigen kicks te maken of volle synths, gewoon melo's, basslines, ritmes opbouw etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2011 00:48 

Hardtraxx Veteran

KickinAzz schreef:

De eerste keer doe ik precies stap voor stap de Youtube tutorial na, en daarna maak je de sound gewoon opnieuw maar met je eigen draai eraan, gewoon een paar dingen anders doen, of bvb een ander soort distortion er op zetten.
Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner