Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2010 17:45 

Hardtraxx Addict

Nog een tip: gebruik in FL Studio ASIO drivers, dit zorgt ervoor dat je afmix beter word met minder ruis etc, ook voorkomt het beter dat het geluid gaat clippen, ik heb zelf ook als ik op 0db afmix dat ie in het rood clipt, maar je hoort er niks van, en ook tijdens het exporteren hoor je er niks van, zo lang je elk geluid maar netjes filterd en EQ-ed. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2010 18:07 

Artiest

-edit- sorry verkeerde topic
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2010 19:17 

Hardtraxx Veteran

Hidden Source schreef:
Nog een tip: gebruik in FL Studio ASIO drivers, dit zorgt ervoor dat je afmix beter word met minder ruis etc, ook voorkomt het beter dat het geluid gaat clippen, ik heb zelf ook als ik op 0db afmix dat ie in het rood clipt, maar je hoort er niks van, en ook tijdens het exporteren hoor je er niks van, zo lang je elk geluid maar netjes filterd en EQ-ed. ;)

dan moet je wel zorgen dat je individuele sporen niet clippen anders dempt hij hem. maar je master kan je dan wel gewoon laten clippen en dat mixt hij zelf dan zo goed mogelijk af ;) (tenminste zo werkt het in logic!)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2010 19:42 

Hardtraxx Addict

the sidespinnars schreef:
Hidden Source schreef:

dan moet je wel zorgen dat je individuele sporen niet clippen anders dempt hij hem. maar je master kan je dan wel gewoon laten clippen en dat mixt hij zelf dan zo goed mogelijk af ;) (tenminste zo werkt het in logic!)

Klopt! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2010 20:15 

Hardtraxxer

Ik heb het clippen weg kunnen werken en de track op 0 dB kunnen afmixen zonder clipping.
Het ging bij mij alleen mis zolang er 2 kicks tegelijk speelde. Gewoon de sample waar het niet echt om de kick draait (bijv. een vocal) geopend in dat.. masterschermpje.. en dan Parametric EQ (o.i.d.) 1 en 2 toegevoegd en de lage tonen eruit gefilterd. Weg clipping! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2010 02:28 

Hardtraxxer

Is er een programma waarmee je Mp3's ofzo mee kan ontleden? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2010 02:32 

Hardtraxx Veteran

Sicknez schreef:

hoe bedoel je ontleden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2010 02:33 

Hardtraxx Addict

RAW-vizion schreef:
Sicknez schreef:

hoe bedoel je ontleden?

Splitten ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2010 13:14 

Artiest

bijvoorbeeld vocalen eruit halen en alles sound voor sound eruit krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2010 14:48 

Artiest

Audition heeft daar goede filters voor. ;)
Maar echt volledig eruit halen gaat je niet lukken, doordat het programma ze eruit haalt..... haalt hij ook bepaalde freq uit het geheel, wat weer zorgt voor een niet al te prettig geluid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2010 15:34 

Hardtraxx Elite

Acapella erbij zoeken, layeren en splitten.. Dat zag ik iemand een keer doen. Werkte prima
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2010 16:06 

Hardtraxxer

Bij veel tracks kun je ook de fase omkeren van je stereo signaal. Dus je keert de fase van je linker kanaal om en zet deze op de rechtse en vise versa ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 dec 2010 18:32 

Hardtraxxer

Hey iedereen,

Ik begin steeds verder te komen met mijn kicks.
Nu wil ik voor een nieuwe intro een wat andere kick als normaal maken.
Ik hoor steeds meer kicks met een bepaalde reverb erop, weet iemand goede VST voor het toevoegen van reverb op kicks, niet fruity reverb(2) want dit werkt niet goed voor kicks.

ty alvast!
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 dec 2010 18:48 

Artiest

ik zou niet weten waarom reveerb2 niet goed genoeg is, kijk anders even naar
KarmaFX reveerb.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 dec 2010 19:06 

Hardtraxxer

Thanks karmafx werkt perfect!!!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2011 23:17 

Hardtraxx Addict

Ik gebruik op t moment FL Studio 9 voor mn produceerwerk.

Nu wil ik een aantal geluiden, die ik in een piano roll heb staan, af laten wisselen van de linker en rechter speaker. Hiervoor heb ik dat een keer gedaan door de geluiden te kopieeren en de ene op de linker en de ander op de rechter speaker te zetten. Maar er moet toch n makkelijkere manier in t programma zelf zitten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2011 00:32 

Artiest

marsiascout schreef:
Ik gebruik op t moment FL Studio 9 voor mn produceerwerk.

Nu wil ik een aantal geluiden, die ik in een piano roll heb staan, af laten wisselen van de linker en rechter speaker. Hiervoor heb ik dat een keer gedaan door de geluiden te kopieeren en de ene op de linker en de ander op de rechter speaker te zetten. Maar er moet toch n makkelijkere manier in t programma zelf zitten?

je kan een automation clip zetten op je pan knop rechtermuisknop op je panning en dan create automation clip.
Je kan ook, makkelijker als het voor maar 1 pattern op gaat, in je piano roll de panning per noot aan passen.
Dat doe je door, waar normaal gesproken velocity staat in de piano roll (bovenin het piano roll scherm naast de sound naam), panning te selecteren en zo apart de noten te pannen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2011 13:27 

Hardtraxx Addict

Bedankt man! Zal t wel ff uit gaan proberen.

Edit:

Het lukt me niet echt... Ik heb pan geselecteerd zoals je zei, maar weet nu niet precies hoe ik verder kan. Ook heb ik 2 keer op de noten geklikt, de pan naar links of naar rechts gedraaid en dit zo bij alle noten gedaan. Toch hoor ik geen verschil over mn monitoren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2011 15:25 

Artiest

marsiascout schreef:
Bedankt man! Zal t wel ff uit gaan proberen.

Edit:

Het lukt me niet echt... Ik heb pan geselecteerd zoals je zei, maar weet nu niet precies hoe ik verder kan. Ook heb ik 2 keer op de noten geklikt, de pan naar links of naar rechts gedraaid en dit zo bij alle noten gedaan. Toch hoor ik geen verschil over mn monitoren.

Optie 1:

Afbeelding

Punt 1 is dus de panning knop, punt 2 is rechtermuisknop en dan create automation clip, punt 3 is de clip die dan in je playlist komt. Hier kan je dus die lijn naar boven of beneden doen, hiermee regelt die die knop dus automatisch alleen op dat punt.

Optie 2:

Afbeelding

Punt 1 is hierbij waar je je panning moet selecteren, punt 2 selecteer je dus de panning.
Punt 3 is belangrijk, daar moet je op klikken en zo doen als op het plaatje, dan is die helemaal uitgezoomd, als je dit niet doen kun je bij punt 4 doen wat je wilt, maar dan zijn de effecten nihil, dus gewoon op zoom level 1 zetten en dan bij punt 4 kun je stuk voor stuk per noot de panning aanpassen.

Hopelijk snap je het nu! Ik hoor wel of het is gelukt
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2011 18:27 

Hardtraxx Addict

Jah, nu is het gelukt. Bedankt! Ik zat met die note panning te spelen en had geen idee waar dat moest.

Met optie 2 lukte t.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2011 18:59 

Hardtraxxer

Hoe krijg ik nu eigenlijk een echt lekker pitchende bassline voor mn kicks....
Het lieftst iets dat lijkt op frontliners pitches in bijvoorbeeld Who I am...
het lukt me gewoon niet om zoiets te maken.

hulp erg gewaardeerd.!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2011 19:12 

Hardtraxx Elite

JannickF schreef:

hulp erg gewaardeerd.!!

Staat genoeg op joetoep.
Ik doe 't meestal met 2 lagen EQ en dan distortion er over.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2011 19:15 

Hardtraxxer

Mannonymous schreef:
JannickF schreef:

hulp erg gewaardeerd.!!

Staat genoeg op joetoep.
Ik doe 't meestal met 2 lagen EQ en dan distortion er over.

aaha, en wat gebruik je voor de bass zelfs....gewoon hydra/3xosc ?

Ik kan zelf niks nuttigs op joetoep vinde behalve prut kicks, hihihi

thx alvast
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2011 20:17 

Artiest

kicks is altijd kwestie van oefenen, in het begin zul je veel sounds moeten layeren, maar oefenen, oefenen, oefenen is hetgeen wat ik je mee geef en dan komt het goed. Goed EQ'en, eventueel zodanig distorten met camelphat, ohmicide, wat dan ook, om er een extra twist aan te geven en dan komen ze vanzelf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2011 20:18 

Hardtraxx Addict

Ik zelf gebruik Hydra daarvoor.

In Fruity Loops doe ik 1 blokje tok, en vanaf t tweede blokje de pitchkick zeg maar.

Ja, ik weet t. Zoiets voorwoorden is mijn beste punt :whistle: .
Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner